bmwe30is

Medlem
  • Innholdsteller

    647
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

bmwe30is vant dagen sist Desember 2 2017

bmwe30is hadde mest likt innhold!

Om bmwe30is

  • Rang
    Oberstløytnant
  • Bursdag 11/18/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    sira

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. bmwe30is

    E90 320si

    Jeg var også litt bekymret for hvordan den ville fungere på vinteren kontra en lamelldiff. Men jeg kan ikke si å ha hatt noen problemer, ingen "etthjulsspinn". Har kjørt flere vintre med e36 å lamelldiff. E90 med quaife er ikke noe dårligere (etter mine erfaringer)
  2. bmwe30is

    E90 320si

    Ikke så mye nytt nei. Bilen er i daglig bruk og fungerer utmerket Jeg har kjørt ca. 20000 problemfrie kilometer siden jobben ble gjort. Jeg er positivt overrasket over denne motoren. Den er veldig ``allsidig``. Behagelig ved langkjøring, utrolig stillegående, man kan slippe den langt ned på turtall uten å måtte skifte gir. Samtidig har man et langt register hvor den er veldig villig på høyere turtall👍
  3. bmwe30is

    E90 320si

    Morsomt det da. Hehe ja kanskje det. Den står bare til pynt i garasjen for tiden, men vi for se Takker Ja, virker som de fleste sprekker. 320SI motorblokka fikk nytt delenummer i 2011. Etter dette skal de være holdbare Ja, med tanke på hvor få som er produsert så burde det bli en klassiker Takk for det Takk takk Har lært det i løpet av årene at skal man bruke penger på bil, så bruker man det på understell/bremser/drivverk og motor. I hvert fall det jeg har mest glede av Bremsene kjøpte jeg brukt ja. En opphugger i England som solgte de på ebay. Kommer fra en 2015 F32. Hmm, jeg har sett på Koed at man kan kjøpe de nye. Men da snakker vi 40.000kr for skiver og kalippere. De ble dessverre noe skadet under frakt, så jeg har en sak på gang nå med fraktselskapet om en eventuell erstatning. Takk for det
  4. bmwe30is

    E90 320si

    Etter 7 år i E36 var det på tide å bytte ut bruksbilen. Kom over en E90 320si til en grei pris. Tenkte det kunne være gøy å sette den i stand da det er en sjelden bil. Kun 2600 produserte. Hentet denne i Sande i Vestfold i sommerferien. Som alle andre 320si, hadde også denne problemer med sylinderforingene. Har brukt høsten på å få den i orden. Kommet hjem og fått den inn i verkstedet. Tatt ut motoren for å sjekke skadene. Samtlige foringer er sprukket + gjennomslag mellom sylinder 1 og 2. Ny original blokk med stempler ble kjøpt. Toppen grundig rengjort, planet, slipt ventiler, nye tetninger og shimset til riktige klaringer. Alle lager og bolter er nye. Lager klaringer ble sjekket og alle var meget fine. Da var det bare å begynne å montere. Time registeret og få den på plass i bilen igjen. Oppstart. Maler som en katt. Diffen viste seg å være ødelagt. Jeg kunne bare fått tak i en annen, men vil helst beholde 4.10 utvekslingen som bare 320si har. Alle lager og simringer ble kjøpt nytt + Quaife lsd diff. Strammet pinjongakslingen til med riktig forspenn og sjekket at jeg har riktige klaringer. Viste seg å være en knekt fjær også, da fikk jeg like så godt tak i KW coilovers i stede for å kjøpe ny org fjær. Jeg synes endestussen er så kjedelig på disse bilene, så jeg kasta sammen en i full fart av noen gamle rustfrie rørdeler jeg hadde liggende. Nye lister til dørkarmene. De gamle var ikke veldig fine lenger. Kjøpte et komplett sett med F30 M-sport bremser. 340mm framme, 345mm bak. Da ble det kjøpt ny E9* M3 hovedsylinder, nye hjullager, 135i nav bak. 135 navene er en del breiere en E90 navene. Jeg måtte dreie av dem 3mm for å få F30 skiva til å stå midt i kalipperen. Sitter som et skudd nå. Laget noen spacere for å få bilen til å se litt bedre ut. Etter å ha kjørt litt med bilen begynte det å komme noen vibrasjoner. Viste seg å være dobbelmasse svinghjulet. Nytt svinghjul og ny clutch ble kjøpt og montert. Bilen er nå i daglig bruk og jeg er storfornøyd med bilen.
  5. bmwe30is

    E30 340i -> S62 ESS Touring

    Jo takk takk for det. Har dessverre ikke tid til å ta på meg noen oppdrag Fikk kjørt litt med bilen 1. mai
  6. bmwe30is

    E30 340i -> S62 ESS Touring

    skjer dessverre ikke så mye med denne bilen for tiden. jeg kjøpte meg et lokale i fjor som jeg holder på å fikse opp litt. planen er å parkere ferdige prosjekter her+ lage en liten sofakrok med tv og sånn. 105m2. mangler varmepumpe og fliser på gulv så er det ferdig. ellers så har jeg laget noen felger som skal på en e34 jeg har. 10 og 11x18.
  7. Fått på coilovers, felger og breddere på bruksbilen. Ikke så veldig brukende lenger
  8. bmwe30is

    E30 340i -> S62 ESS Touring

    utvendig diameter er 44,5. om du har 2mm veggtykkelse så blir innvendig diameter 40,5 nja, ikke så mye. driver å kobler opp motoren på nytt, på en litt bedre måte en sist.
  9. opp. kan eventuelt selges vis ikke noen har en annen å bytte i.
  10. bmwe30is

    hvilken spærrediff til 325TDS E36?

    et kjapt google søk så fant jeg dette. den til høyre er fra TDS eller 3.07 og lavere. blir nok for mye å shimse eller, man kan jo få maskinert en spacer å legge mellom lsd enheten å kronhjulet. vis man får målt akkurat hvor mye forskjell det er.
  11. Hei. Ønsker å bytte en lsd enhet som kommer fra en bil med lav utveksling (2.56-3.07) i en lsd enhet som kommer fra en bil med 3.15 eller høyere utveksling. 188mm. Hadde tenkt å kjøpe nye lameller til denne, men etter at jeg hadde den oppe og rengjorde innmaten gikk jeg bort fra den tanken. Så veldig bra ut, kunne ikke se tegn til slitasje. Ønsker å bytte i en lsd enhet som er i tilsvarende stand, ikke en som er ihjelkjørt. Aleksander
  12. bmwe30is

    hvilken spærrediff til 325TDS E36?

    dette stemmer vel ikke helt. har du en diff som har 3.07 eller lavere utveksling så vil ikke lsd enheten fra en diff som har 3.15 eller høyere passe. det samme gjelder selvfølgelig også andre veien, har du en 3.15-> diff, vil ikke en <-3.07 diff enhet passe. det er forskjellig offset på kronhjulet.
  13. bmwe30is

    E92 335i VTT2+

    Gromt. Er det lov å spør hvor du har handla turboene, og hvor mye du måtte ut med for disse? Kjenner meg veldig godt igjen i det med at det er noe daut over 5-6k rpm. Det er kjedelig.
  14. bmwe30is

    E30 340i -> S62 ESS Touring

    Har ikke startet den opp uten presse etter at jeg har overhalt den. Så det trenger ikke være noe som har med pressa å gjøre. Men den gikk greit før jeg gjorde denne jobben. Ecuen ble omprogrammert hos ESStuning da jeg var der å henta kompressoren. Kan vel ta en telefon til han å høre om han har noen forslag.
  15. bmwe30is

    E30 340i -> S62 ESS Touring

    ja hadde nok vert sånn passe gromt hadde det fungert som det skal. prøvde å ta diagnose i dag, men fikk ikke kontakt med ecu. må nok gå over noen koblinger igjen å se om jeg har oversett noe.