Kennethe34

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2498
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

Kennethe34 last won the day on October 23 2016

Kennethe34 hadde mest likt innhold!

Om Kennethe34

  • Vurdering
    Generalmajor

Profile Information

  • Interesser:
    Tromsø
  1. Tror vi må bli enig om å være uenig, ingenting varer evig, men jeg ser ikke på turbo og dyser som slitedeler. Sjappa ser proff ut pga fine lokaler og dyre biler for salg, så lett å bli lurt. Han har jo ikke fått noe da de ikke har gjort opp for seg
  2. Er dyser, turbo og kupevifte slitedeler? På en forholdsvis ny X5 kjøpt av en "proff" bilutsalgsjappe? Han har jo ikke fått noe, de har jo ikke betalt regningene som de har lovet at de skal betale (ref trådstarter)
  3. Høyt trykk i kjølesystemet og koking, er ikke ett kjempevanlig problem, men var borti det en del ganger da jeg jobbet med bmw. Er generelt lite trøbbel med kjølesystemet på N47
  4. Tipper det er sprekk i blokka eller toppen, vært borti dette på ett par N47.. hvis det ikke er luft, termostaten funker, vannpumpa funker, og de ikke finner lekkasje med trykktest må toppen av for kontroll.
  5. Ser du har feilkode på egr ventil, hvis den er treg/låser seg i åpen stilling kan motoren stoppe. Løser seg nok med bytte av ventil. Når det er feilkoder på luftmasse og egr får du ikke regenerert dpf, er nok derfor du har høyt mottrykk. Hvis du tvangskjører regen vil den og stoppe når feilkodene blir aktive igjen
  6. Gå på old.koed.no og brukte deler på e46 eller e39.. mange billige B30 hvis man legger inn bud, fikk beskjed at minstepris er ca 8000kr. Må bytte bunnpanne og mener jeg hvis du skal bruke E39 motor
  7. I teorien ikke da den har bankesensorer og lambda + lmm som overvåker tenningsbank og blandingsforhold
  8. Du kan kjøre 3.0 med 2.2 hjerne, det vil bruke en del tid for å adaptere seg inn (går dårlig i starten), men det er ikke helt optimalt. Alle som driver med chiptuning kan legge inn ett 3.0 program på 2.2 hjernen din
  9. Andre coiler på motorer fra 09/02 og nyere, så da må du ha annet ledningsnett. Ellers vil jeg anbefale å sette i en 3liter (M54B30), det er bolt on, samme ledningsnett, og samme ECU.
  10. Jepp, dette gjelder E-tronic, ikke software. Hvis du har fått forespeilet en økning på 90hk er det nok software det er snakk om. Min 420i økte fra 184-215hk med E-tronic boks, kan få 280 med software.
  11. E-tronic er ikke sporbar, den manipulerer signaler fra boost sensor 1 og 2 og kamakselgiver på eksossiden (N20), ingen endring i software. Er meget fornøyd med min, men mye vil ha mer
  12. Har ikke skjedd så fryktelig mye her, har kjørt bilen ca 500km i vinter.. Snart tid for vårpolering og sommerhjul da, kommer noe biler når dette er gjort. Har forøvrig kjøpt bilen ut av leasingavtalen, kom frem til at det lønner seg på sikt mtp rentefradrag osv. Tror også at det vil bli bestilt en m-performance baklukespoiler da jeg synes det ser bra ut, mulig jeg går for kopi her hvis det har bra passform
  13. Jeg har og brukt den nye typen, riktignok på en Volvo XC70 men jeg synes det fungerte helt topp. Føltes ikke like kamikaze som med den gamle typen
  14. Det sitter en elektrisk oljetrykksreguleringsventil på denne, ikke uvanlig at den må byttes:)
  15. Hvis du vurderer diesel så begynner jo M550DX å komme en del ned i pris, ville ikke vurdert annen dieselmotor selv:p Hvis dette skal være en morobil så tror jeg du vil komme til å angre på at du gikk for firer kontra 6er, lyden har mye å si og lyden er helt magisk i en 40i (gjerne med m-performance eksos) Testa X4 M40i med m-performance eksos på BMW roadshow i sommer, og den lyden sto ikke mye tilbake fra F80 M3 med org eksos. Fantastisk drag var det og