Kennethe34

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2489
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

Kennethe34 last won the day on October 23 2016

Kennethe34 hadde mest likt innhold!

Om Kennethe34

  • Vurdering
    Generalmajor

Profile Information

  • Interesser:
    Tromsø
  1. Jepp, dette gjelder E-tronic, ikke software. Hvis du har fått forespeilet en økning på 90hk er det nok software det er snakk om. Min 420i økte fra 184-215hk med E-tronic boks, kan få 280 med software.
  2. E-tronic er ikke sporbar, den manipulerer signaler fra boost sensor 1 og 2 og kamakselgiver på eksossiden (N20), ingen endring i software. Er meget fornøyd med min, men mye vil ha mer
  3. Har ikke skjedd så fryktelig mye her, har kjørt bilen ca 500km i vinter.. Snart tid for vårpolering og sommerhjul da, kommer noe biler når dette er gjort. Har forøvrig kjøpt bilen ut av leasingavtalen, kom frem til at det lønner seg på sikt mtp rentefradrag osv. Tror også at det vil bli bestilt en m-performance baklukespoiler da jeg synes det ser bra ut, mulig jeg går for kopi her hvis det har bra passform
  4. Jeg har og brukt den nye typen, riktignok på en Volvo XC70 men jeg synes det fungerte helt topp. Føltes ikke like kamikaze som med den gamle typen
  5. Det sitter en elektrisk oljetrykksreguleringsventil på denne, ikke uvanlig at den må byttes:)
  6. Hvis du vurderer diesel så begynner jo M550DX å komme en del ned i pris, ville ikke vurdert annen dieselmotor selv:p Hvis dette skal være en morobil så tror jeg du vil komme til å angre på at du gikk for firer kontra 6er, lyden har mye å si og lyden er helt magisk i en 40i (gjerne med m-performance eksos) Testa X4 M40i med m-performance eksos på BMW roadshow i sommer, og den lyden sto ikke mye tilbake fra F80 M3 med org eksos. Fantastisk drag var det og
  7. Bakhjulstrekk med skikkelig diffbrems holder følge med 4x4 på isbane hvis sjåføren tør.. Selv kjørt E46 M3 på isbane og hadde ingen problemer med å holde følge med subaru wrx, trimma audi quattro osv.
  8. Ser flere anbefaler ny 30i, dette er vel en firer? Skal du først kjøpe bil med litt motor så kjøp med 6er, få også med en som har LED lykter, ser mye nyere ut enn xenon.
  9. F36! Omtrent like stort bagasjerom som F31 har den og Få på en M-perfomance diffuser så blir ikke rumpa så kjedelig lengre. Trenger jeg si mer? https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90796519
  10. i mine 6 år som bmw tekniker bytta jeg en(!) ht pumpe på M57, og det var ikke pga spon, den var bare død. denne stod forøvrig på en overhalt 2,5 fra sverige. ekstremt sjeldent med ht pumpe havari på disse som trf sier, er stortsett alltid for stor returlekkasje i dyser som er årsaken til for lavt railtrykk.
  11. Hvis du skal overleve ute i det store internett må du også tåle at andre påpeker dumheter, er frekke, spør hvorfor du ikke letet selv osv. Å bli fornærmet på ett forum er noe det er svært lite poeng i, synes det er trasig hvor lett alle skal bli fornærmet i disse dager.
  12. Hadde en 2001 Peugeot 406 stv som bruksbil før jeg kjøpte Volvoen (måtte ha 4hjulstrekk). Har alltid hatt en "dritbil" som bruksbil, og hadde ikke høye forventninger når jeg kjøpte Peugeoten for 10.000kr, men fy som den imponerte! Investerte i nye bakdempere og fjærer samt motorfester og fikk den chipet (90hk hdi). Den var kjempefin å kjøre sammenlignet med de andre "drittbilene" jeg har hatt (passat, octavia, audi 80, og bedre enn volvoen jeg har nå) og brukte ca 0,4liter på mila med min kjøring. Bilen så ut som ett dass (masse riper og bulker) manglet lakk i forkant av begge kanaler (sandblåst), men den rustet ikke. Det er svært god galvanisering på disse! En annen fordell var at bagasjerommet var enormt, mye større enn XC70 jeg har nå og Passaten jeg hadde før. Hadde aldri solgt den bilen hadde det ikke vært for at vi flyttet til nytt hus der vi måtte ha 4x4.. Solgte den heldigvis videre til gamlingene slik at søstra mi skulle få noe å øvelseskjøre med, de har hatt den i over ett år og den går stadig som en klokke Kmstand var rundt 300.000 når jeg kjøpte den, hadde den i litt over ett år. Ellers er jeg stor fan av Citroen DS3 150hk bensin og DS3 Racing, morsomme og kjøreglade hot hatches
  13. Sjekke sikring til ASC og måle strøm og jotd frem til stikket ville jeg ha begynt med.
  14. Denne her var merkelig/fristende billig tross høy km stand http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88649288 Noen som kjenner til bilen eller forhandleren? Lurer på hva den har blitt brukt til som har medført såpass km på så kort tid
  15. Om du kjenner slakk når du dytter på vifta kan slakken like gjerne være i viskosekoblingen Ventiler er forøvrig en grei ting å gjøre selv, en kveld i garasjen så er det gjort.