Kennethe34

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2476
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

Kennethe34 last won the day on October 23 2016

Kennethe34 hadde mest likt innhold!

Om Kennethe34

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag

Profile Information

  • Interesser:
    Tromsø
  1. Denne her var merkelig/fristende billig tross høy km stand http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88649288 Noen som kjenner til bilen eller forhandleren? Lurer på hva den har blitt brukt til som har medført såpass km på så kort tid
  2. Om du kjenner slakk når du dytter på vifta kan slakken like gjerne være i viskosekoblingen Ventiler er forøvrig en grei ting å gjøre selv, en kveld i garasjen så er det gjort.
  3. M2 er den kuleste Bmwn på leenge, må spare til en slik selv! Sjekk ut denne tråden hvis dere ikke har sett den: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=953970
  4. Det er ikke verre enn å ta av mansjetten å sette kulene på plass om det er dette som har skjedd altså, hvis indre ledd ikke går beint (kaster) når du snurrer på hjulet med oppjekket bil er dette feilen. Ville tatt kontakt med verkstedet du har brukt, mye mulig de må dekke dette for deg
  5. Hvis akslingene er bøyd for mye ved montering kan en av kulene ha ramlet ut av det indre leddet (tripode ledd) da kan du oppleve slike vibrasjoner som du gjør, skal mindre til en man tror før de detter ut. Har vært borti at vibrasjonene også kan kjennes med bil i ro i D mens man holder bremsen inne.
  6. Takker Svart og blått er tøft, så tenkte å la diffuseren være som den er. Har tenkt på å foliere refleksene sorte evt lakkere de i bilens farge, vet ikke hva som hadde blitt best?
  7. Da var endelig eksosen ankommet og montert, tok laang tid å få den.. Endte opp med original m-performance diffuser. Måtte modifisere litt for å få alt til å passe, skulle jeg kjøpt på nytt hadde det blitt litt mindre stusser pga det hadde vært lettere å få det til å passe. Begge stussene må bøyes litt til venstre for å få det helt perfekt, dette fikser jeg etterhvert. Her er ett par bilder av ferdig resultat
  8. De klarer seg vel uten piggdekk i California og på Gran Canaria også, så da burde vi nordmenn også klare det? Det er store klimaforskjeller og store føreforskjeller ute å går her. Forøvrig enig i at ett "smartdekk" hadde vært det aller beste, komforten til piggfritt med festet til ett piggdekk når man trenger det hadde vært det aller beste. Angående hjulspordiskusjonen er det vel allmennkunnskap at norske veier har noe av det dårligste grunnarbeidet i verden og noe av den laveste asfaltkvaliteten, legger man dette sammen med tungtransport som ruller på kjettinger nesten hele vinteren (i alle fall i nord) tror jeg ikke vi kan skylde personbiler på 1600kg med piggdekk for å være verstingene som lager hjulspor i asfalten..
  9. Å loffe langs E6 er vel sjeldent ett problem med piggfritt.. Der jeg har slitt med piggfritt kontra pigg er når jeg skal stoppe, begge plassene jeg har bodd er der hinsides bakker opp til huset og dårlig strøing når det er glatt. Si hva dere vil, men piggfritt på dårlig strødd søkkvåt is er dårlig sort, blir mere seiling enn kjøring. Ett annet problem er om du må parkere f.eks på jobb og det ikke er strødd, da seiler bilen avgårde på piggfritt. Var ikke bare en gang jeg måtte strø der jeg skulle parkere på jobb pga dette. Har heller aldri sagt at bilen min ville vært ubrukelig uten piggdekk, men det er ganske mange dager her oppe der det er mer forsvarlig å kjøre med pigg. Man kan kjøre så defensivt man bare vil, men plutselig har du behov for å bråstoppe så fort som det er mulig.
  10. Tror dere som vil forby piggdekk bør ta dere en tur til Nordland, Troms og Finnmark. Her er det ofte uforsvarlig å kjøre med piggfritt, har selv hatt piggfrie vinterdekk på en bil, men hadde da en annen bil med pigg jeg kunne bruke de dagene det var skikkelig glatt (og det er forholdsvis ofte). Kan ikke sammenligne føret her oppe med den saltsørpa som er sørpå, da er det null stress å kjøre piggfritt..
  11. Min bil var manuell, mener bestemt å huske at bensinpumpen starter når man låser opp, går bare ett par sekunder da. Smg pumpen starter vel når man åpner døren?
  12. Både når jeg låste opp og under oppstart og mens motor gikk, hørte den med døra åpen spesielt. Pumpen skal lage en kostant vrrrrrrrr lyd når den går, min var mere øøøøørrrrrrrrrr, vanskelig å forklare med tekst
  13. Går fortsatt å venter på eksosen som ikke er sendt enda.. Selger lovde meg at den skulle sendes i neste uke, så får håpe det stemmer. Ellers nærmer bilen seg 15.000km og det andre oljeskiftet er utført, denne gangen byttet jeg kupefilter og pussere også Nærmer seg og polering og voksing for å klargjøre for vinteren, ikke mye arbeid som trengs her, stortsett bare noe voks som har begynt å slippe taket.
  14. Gratulerer med flott bil! Kan være spennende å feilsøke på disse ja, slet selv med at den jeg hadde nøkket når den var kald ved rolig akselerasjon, etter bytte av flere sensorer, coiler, rengjøring av lmm, bytte av lmm, demontering av innsug (hadde også løs slange som deg, den i front?) Ble jeg lei og byttet bensinpumpe fordi jeg syntes den lagde litt rar lyd Vips, alt i orden! Hadde ingen nødmodus og feilkoder på min.. Forresten, grunnen til at du må bytte innertrekk ved original CSL luke er at CSL hadde ikke verktøykasse.. Du MÅ ikke bytte, men om du ikke bytter vil du få ett "hull" der verktøykassa skal være..
  15. Er bilen solgt ny i Norge og under 5 år/200.000km dekkes dette på garantien. Bmw dekker stortsett alt på garanti sålenge bilen er under 5 år/200.000km og feilen IKKE skyldes ytre påvirkning.