ahj

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2948
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

ahj last won the day on March 20

ahj hadde mest likt innhold!

Om ahj

  • Vurdering
    Generalløytnant

Contact Methods

  • MSN
    ahj_11@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Akershus
  • Kjøretøy
    BMW

Siste besøkende

1441 profilvisninger
  1. Mye forskjellige priser ute å går tydligvis. Betalte 750,- per mine biler på Bavaria her borte 🤔
  2. Ikke for å kuppe tråden, men har Quaife på e90n og den er helt himmelsk på vinter. Ved rolig i gangkjøring på snø og is kan man kjenne hvordan diffen jobber med å fordelene kreftene mellom hjulene. I hastighet er bilen mye mer forutsigbar, den slepper rolig mens uten quaife kunne bilen slepp mer hardt og uforutsigbar. Bare å sende meg en PM, har hatt Quaife på min i snart 3 år
  3. Var det jeg egentlig regnet med når jeg brukte den rensen. Bare utsetter problemet. Motortemp er som den skal være. Eneste jeg kan tenke meg kan bidra til er at det er noe galt med EGR ventilen, men er ingen feil på den ved diagnose. Burde jeg da ta en titt på denne? Etter en lengre hard kjøretur har feilmeldingen forsvunnet. Bilen har blitt en del korte turer i det siste.
  4. En i familien har 2009 n47 som har gått 192kkm. Akkurat nå igjen kommer opp feilmelding med redusert effekt. Diagnose sist gang viste høyere trykk i dpf. Jeg renset dette med dpf rens. Etter det har den gått som normalt i et par mnd. Men nå har den kommet tilbake igjen. Er den rensen kun en utsetter av at dpf faktisk må skiftes? Ved diagnose igjen nå viser bare høyere mottrykk i dpf. Er det bare å bytte dpf eller ta en rens igjen?
  5. Uten at jeg vet dette 100%, men m5 ble levert med tilvalg 18" som vinterhjul. Så burde fungere med 18"
  6. Med forsterker så ja. Der er det veldig enkelt å bytte på hifi, mens H/K er det langt vanskeligere. Men å oppgardere høytalere er samme på begge. Jeg byttet til individual høytalere i bakdørene på E91n og merket med en gang forskjell i lyden. Så selve høytalerne har også mye å si på kvaliteten på lyden.
  7. Må si at kvaliteten på standard anlegg varierer også fra bil til bil. Har opplevd veldig dårlig, til at dem faktisk er veldig bra. Men overgangen fra hifi til H/K er ganske så stor i e9x. E91n min har hifi hvor det er oppgradert alt av høytalere og ny forsterker. I den er det 10 høytalere totalt, mens i e90n har jeg H/K hvor jeg har oppgradert høytalerne i dash og bakdørene til individual så nå er det 16 høytalere i den. Forskjellen mellom de to er ganske stor når man direkte sammenligner. Hvor H/K har mere fylde og surround, men mangler bassen. Hifi mangler surround, men veier opp med mer trøkk i hele anlegget og bedre bass.
  8. Magi. Definitivt fra det 🤔
  9. Bilen programmeres til å bruke mer drivstof blant annet for å økte kraften. Når man da kjører med full pedal så bruker den mer. Men ved crusing så vil man nok oppleve lavere forbruk, ved at man da har mere kraft med mindre pedal. En venn av meg har en 318d som er tunet. Før tuning klarte han ikke å få forbruket på sommertid under 0.5 ved motorvei kjøring, nå etter går det under 0.5.
  10. i følge etk så byttes ikke radiatoren med intercooleren
  11. " Å er det en ting alle menn vet, ikke krangle med en sulten frøken!" Ser ut som en kjempe fin tur!
  12. Yes. Etter 5 min på tomgang etter å ha sprøytet inn stoffet så forsvant feilmeldingen. Har så langt brukt det to ganger på forskjellige biler med suksess
  13. Her er en liten video med lyd av bilen https://www.youtube.com/watch?v=7g0U2iUXJDE