scoot

Medlem
  • Innholdsteller

    3857
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

scoot vant dagen sist Februar 26 2015

scoot hadde mest likt innhold!

Om scoot

  • Rang
    Magnus Langvik
  • Bursdag 06/03/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Halden
  • Kjøretøy
    E36 M3 3.2
  1. Runflat dekk? Da kan det hende du får varsel når det allerede er for seint Edit; hvertfall på biler uten TPS, da disse bruker ABS-sensoren til å "bestemme" om det er punktering eller ikke. ( Måler hvor høyt dekket er, lavere dekk = raskere rotering )
  2. Kjip lesing, men her er det bare å stå på sitt - tok du noen bilder så legg det ved!
  3. Takk for det sveigis Skal eksperimentere litt når jeg får spacerne til BBS felgene, mulig det kan funke med 205 bak. Da kan jo felgene brukes på treff etc i det minste
  4. Nei, du skal vel subbe mer da @magneten? Du kjøpte ikke tilfeldigvis fra koolart? Venter på samme spacere nemlig, og jeg er utålmodig/spent på leveringstiden
  5. scoot

    Den store finn.no tråden.

    Generelt mye bra i den annonsen, "UNIK BMW FOR SALG". Det eneste ordentlig unike med den bilen er vel at noen kjøpte den med standard stoler.
  6. Det har du jo forsåvidt rett i, jeg tok ikke høyde for Audi-modellene selvom auto-union også lå under VW-konsernet på den tiden ( ble vel kjøpt i 1965, mens NSU i 1969 ? ). Jeg tenkte nok mere i banene biler med VW-emblem klistra på panseret. Synd at ikke VW satset ordentlig på K70, enda mere synd at delelageret brant ned på 90tallet en gang (påstås det i allefall, har ingen kilder) og ingen produserer noe. For å få tak i nye kabler til håndbrekket måtte vi i utgangspunktet være registrerte medlemmer i K70-klubben i Tyskland, da disse tok over et stort parti NOS-deler. Etter et par e-poster frem og tilbake fikk vi lov til å kjøpe kablene uten å melde oss inn, men det var ingen selvfølge og krevde litt overtaling!
  7. Rå innsats, ser ut som du rydder opp skikkelig! Keep it up.
  8. http://forums.m3cutters.co.uk/showpost.php?p=1927593&postcount=5 here you go sir! Er allerede nedpå 215 i bredde, kan sikkert gå ned til 205 og komme meg innafor - men da begynner det og bli lite dekk bak der.
  9. scoot

    Hjelp! Hvilke motor passer i hvilken bil?

    Finner sikkert svar på det i meste i en av disse
  10. @Rune-K Og det er jo det som er litt morsomt med dette, for det er jo et NSU-produkt så til de grader - og K70 faller liksom litt gjennom. Jeg har flere ganger prøvd å få fatt på litt deler til K70 hos VW-forhandlere, og det er få av de jeg har spurt som i hele tatt skjønner hvilken bil jeg snakker om
  11. @Slavearbeider'n det er nettopp dette med "bruksaspektet" som plager meg mest, ønsker jo å kunne kaste bilen inn i en sving uten å måtte hjem og bytte felgsett først Men jeg har også oppfattet valsemesteren som ytterst seriøs både fra tidligere kunder og måten han opptrer på, så det er ikke hans arbeid som bekymrer meg - snarere bilens oppbygging og mulige følger av å tukle for mye med karosseriskjøter i hjulbuen. @bimmerfun BBS felgene er i utgangspunktet helt perfekte på bilen, både passform og at det ikke subber noe sted - med coilover subber det selvfølgelig foran - men det løser seg med 5-10mm spacer ( som jeg har bestilt ). Kjørehøyden på bilen sånn den står nå syns jeg nærmer seg perfekt kompromiss mellom bruk og utseende. Den er ikke udugelig lav, men den sitter pent
  12. NSU sørget vel faktisk for historiens første frontmotiriserte forhjulsdrevne VW med vannavkjølt motor, nemlig K70. Temmelig unik bil, som rett og slett fikk slått på et VW-emblem og ble solgt som Volkswagen. Masse morsomme detaljer på disse NSU-modellene, kreativ ingeniørkunst til de grader. K70 har faktisk også diagnosekontakt(!), på tidlig 70-tall! ( Riktignok av type særs enkel, men alikevel ganske kult! )
  13. Har snakket med valsemesteren, men for å kunne valse denne må jeg fjerne den originale karosserigugga som ligger over skjøtene bak skjermkanten. Dvs at jeg må slipe det bort, valse og så på en eller annen måte få dette tett igjen. Dette syns jeg blir for risikabelt mtp rust etc.
  14. Grunnet at jeg ikke ønsker å valse ut E36n nevneverdig må jeg gå for andre hjul. Disse er nyrestaurte hos Østfold Felgteknikk, hjula er kjørt 150m etter dette. Kliss nye dekk, 205 foran og 215 bak. Hvis du liker valsing og mye camber sitter disse styggbra på 3 serie, se bilder! Originale helstøpte felger av OZ på oppdrag av ACS. NB dette er _sjeldne_ felger, pdd ligger det 1stk felg på eBay til 599EUR. Fornuftige bud mottas, men disse kan fint pryde garasjeveggen så dropp skambud.
  15. Jaa så var supersport senkesettet og powerflex RTAB-foringer inne etter litt om og men. Så da kom endelig dagen hvor jeg fikk se bilen med ACS-felgene - skakke juge jeg syns det ble lekkert!!! Meeen, dette endte jo en helt sinnsykt subbefest bak ( som forventa ). Foran kan jeg fint lure med litt camber-shims, men bak må helt klart valses. Er ikke interessert i å valse ut bilen bak - så dette medfører at jeg må tilbake til BBS RC felgene, selvom dette ble sinnsykt kul fitment. Jeg ønsker å kunne bruke bilen som en M3 er ment, og jeg tror nok jeg må bite i det sure eple og prøve å selge disse. Pip ut om noen kunne tenkt seg sinnsykt kule felger, hvis du ønsker å kjøre "hellaflush"-stilen helt ut er dette felgene for deg! 8.5ET13.