scoot

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3742
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

scoot last won the day on February 26 2015

scoot hadde mest likt innhold!

Om scoot

  • Vurdering
    Magnus Langvik
  • Bursdag 06/03/90

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Halden
  • Kjøretøy
    E36 M3 3.2
  1. Rust sveising E30

    Koed?
  2. BMW M2 2018 lci

    Konge bil, dette er kanskje min favoritt m-bil om dagen. Perfekt kombinasjon av krefter - vekt - størrelse. I tillegg viser du klokskap og kjøper den med manuell!
  3. Er det el-vipperuter? Det sitter på min, si ifra om du lurer på noe så skal jeg se om jeg kanskje kan bidra Og tommel opp for rødt tak!
  4. https://krogsveen.no/Boligprisstatistikk/Boligprisstatistikk-for-Fredrikstad Generelt går boligmarkedet i Østfold OK i følge statistikk, er vel stort sett bare de virkelig store byene som "sliter" - mer en korrigering spør du meg.
  5. scoot´s E36 M3 3.2

    Skal rett inn i kjellergarasjen når den kommer fra lakk for å si det sånn
  6. scoot´s E36 M3 3.2

    Takk for det, prøver mitt beste å sørge for at rusta ikke kommer til.
  7. scoot´s E36 M3 3.2

    Takk Tror det skal være denne https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/1-din/ute-93dab
  8. scoot´s E36 M3 3.2

    Bilen klargjort for lakk, det vil si min del av prosessen er klar. Bakfanger demontert og det meste i bagasjerom fjernet. Er rusta som skal taes. Fikk en god pris som inkluderte sandblåsing av rust, eventuell sveising ( medregnet bytte av hele bakplata da vi antok denne var dårlig ) og lakk av bakparti + en klarlakkskade på førerdør. Bilen var mye bedre enn jeg antok ( puh ) og jeg tror faktisk vi slipper å bytte hele bakplata. Venstre hjulbue er dog angrepet så der må det nok sveises inn noe. Det som er deilig med gammel bil er at jeg brukte ca 15 minutter på å ta av fanger etc. Skal bli utrolig deilig å få tatt dette med en gang, for det er faktisk alt jeg har funnet av rust på bilen så langt. NB: Den tjukke "gugga" som synes på siste bilde er olje som følge av oljebehandlingen, jeg kjøpte med en sprayboks med lanolinolje for å forsinke rustprosessen under gummilista :)
  9. Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99132863 Over en halv million for en E46 M3 er rimelig optimistisk.
  10. BMW E34 - Foringer etc.

    Traversforingene kan du angripe på følgende måte, rangert fra vanskeligste til enkleste metode. 1. Brenne de ut 2. Skjære de ut med f.eks feinsag. 3. Kjøpe spesialverktøy. Og som nevnt, powerflex er tingen. Vil du ha OEM så kan jeg anbefale å legge mellom noe mellom travers og kaross, og jekke inn foringen med jekk.
  11. scoot´s E36 M3 3.2

    Hei Har ikke fått byttet clutchslangen enda, den ligger i kjelleren. Men rimelig sikker på at den løser det problemet - clutchen er perfekt helt frem til girkassa begynner å få opp varmen. Har sett folk på diverse fora som har byttet _ALT_ som omhandler clutch og fortsatt hatt samme problem helt til den gummislangen blir byttet til stålomspundet.
  12. scoot´s E36 M3 3.2

    Helt plutselig en Lørdag ettermiddag kom arbeidslysten snikende, så i dag ble det oljes og filterskift helt på tampen av sesongen før bilen blir parkert i kjelleren. Mens den gamle oljen var på vei ut benyttet jeg også muligheten til å skifte løpehjulet til AC`n og få strammet remma slik at den ikke skriker lenger - remma er ny, så dette ble på en måte "etterstramming". Hadde helt glemt hvor udugelig plastopplegget under BMW er, men det ble jeg brutalt minnet på i dag. Oljevalget falt på Fuchs Titan GT1 5w-30. Denne oljen har jeg lest mye godt om på div M3-fora, og den er meget rimelig i innkjøp kontra f.eks Castrol. Note to self; Kmstand 200 010 ( Oljen skal jo byttes etter vinterlagring, men kjekt å ha med ) Ellers har diverse deler rullet inn, kamsensorer, plugger, filter, oljeseparator, clutchslange etc etc.
  13. Nei altså jeg har alltid behandlet mine biler hos Funderud i Eidsberg, de har holdt på med oljebehandling siden 70-tallet og kjenner de fleste biler. Der oppe er de nøye, er det ikke hull inn i hullrom så borrer de, spruter inn og propper. Hjulbuene blir smørt inn med en fettblanding med olje etc. God erfaring med dette i vår familie. Linolje er flott, men jeg syns det tørker alt for fort. Lanolinen som de bruker der oppe er ekstreemt drøy, er to måneder siden jeg hadde M3n der oppe og den er fortsatt ordentlig "seig" under. Denne oljen selger de også på sprayboks der oppe Det de gjør er jo akkurat det du sier du skal gjøre selv, nemlig sause den inn. Men de har jo løftebukk - riktig utstyr - varmevifter etc.
  14. Godt arbeid, hyggelig å se at selv biler som for mange "ikke har stor verdi" blir tatt vare på! Hvis den skal brukes på vinteren bør du vel vurdere en runde innom f.eks www.antirust.no ? Jeg har klina inn M3`n selv om den ikke engang skal ut på vinteren, bare for å få full kontroll på eventuelle rustdannelser i kriker og kroker.
  15. Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105499708&fks=105499708 For et kupp.