scoot

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3759
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

scoot last won the day on February 26 2015

scoot hadde mest likt innhold!

Om scoot

  • Vurdering
    Magnus Langvik
  • Bursdag 06/03/90

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Halden
  • Kjøretøy
    E36 M3 3.2
  1. Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89464953&fks=89464953 Denne forsvinner vel fort, er jo i utgangspunktet billig allerede spør du meg.
  2. Meget enig, husker jeg gleda meg stort til TGT sesong 1, men det ble for mye fjas og for lite bilkjøring for min del. Top Gear har også blitt bra når de fikk vekk Evans, for komboen Matt/Chris/Rory er faktisk tålig morsomt. Sesong 2 av TGT derimot føler jeg fikk en god start, her tror jeg de er tilbake på rett spor - det gledes!
  3. Har du eid ett spesielt kjøretøy ?

    Har jo eid noen kjøretøy oppigjennom, kanskje ikke så mange uvanlige - men jeg hadde nok en ganske uortodoks 18-årsbil. Bilen var en 1981 Mazda 626 ( RWD, siste type med det ). Bilen hadde en eier, rustfri og kun rulla 170k når jeg kjøpte den. Motoren drakk mer olje enn bensin, så jeg fikk leta opp en delemotor i Sverige som jeg gravde ut fra en låve for en tusenlapp. Husker jeg fikk hjelp av bestefar til å bytte den ut, tok en fredagskveld i garasjen hos gamlingen så var det gjort. 2.0 liter med gasser, 4 gir og stiv bakaksel, kunne slenge ut ræva så fort det var fuktig asfalt Bilen hadde absurd boltsirkel type 4x110 eller noe, men jeg fikk tak i et sett med ATS Classic til den via et mazdaforum etter maaasse leting. Angrer som en hund på at jeg solgte den, for den er det ikke mange igjen av uten rust. Brun utvendig - brun innvendig, skikkelig japseplast. Bygde den faktisk om til weber-gasser før jeg solgte den. Har faktisk en 1971 VW K70 stående på en låve hos en kompis og, gikk som russebil i 86 eller noe sist den var på veien og har aldri vært omregistrert da bestefar i familien eide den.. Familien hadde glemt den, men når de fikk tømt låven for halm så stod den plutselig der Dro den ut og hjem, fikk start på den samme kvelden. De som kjenner historien vet at dette opprinnelig er en NSU, men ble med på lasset og direkte rebadget når den ble lansert som VW. Er faktisk VW`s første FWD med vannavkjølt motor, og har mange snodige detaljer. Bremseskivene sitter rett på diffen, clutchen kan byttes fra motorrom ( sitter under et plastdeksel ), diff-motor-girkasse sitter i èn klump og heises ut ved å løsne 3 bolter som holder alt sammen. Ventilene justeres enkelt, siden det sitter ett eget lokk over hvert sett ventiler, med god gammel fjør og korkpakning. Bilen har faktisk diagnosekontakt(!) av type første generasjon. Jeg eier den med en kompis, og vi har ribba stort sett alt av deler som er å oppdrive i skandiavia fra diverse bilopphøggere da deler er umulig å finne, NSU-klubben har noe på lager i Tyskland - men mye gikk med under brann i et lagerbygg for mange år siden. Det er faktisk en kar oppe i løten-området som har låven full av mye snacks, som vi har fått litt hjelp av med sjeldne ting. Men han holder mye for seg selv siden han faktisk har en K70 som semi-bruksbil, hvertfall sist vi snakka med han. Litt kult at denne bilen aldri har vært på en EU-kontroll, den dagen vi får somla oss til det blir det bilens første. Bilen er faktisk kjørbar, er ikke SÅ lenge siden vi testa den en liten tur. Det sykeste med denne bilen er svingradius foran, den snur nesten på femmern.
  4. Regna med folk tok den kjapt, fikk snodd til meg et sett 8/9x18 med 8x18 reservehjul som er nyrestaurert. Spent på fitment, alltid hatt sansen for style 32 Takk for det!
  5. Røyk på en ebay-smell i går kveld, litt usikker på hvordan jeg skal få bortforklart dette for madammen - men den tid den sorg. Noen som gjetter type?
  6. Den store finn.no tråden.

    Var tydeligvis ikke nok å faktisk ta bilde av quattro-emblemet heller, skakke være lett å få det riktig
  7. Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107312464&fks=107312464 Grattis, over 40 bilder og ikke ett eneste av interiør.
  8. Det er vel avgiftene som sørger for det?
  9. Deilig passform på de dekka der nå!
  10. Bilen står fortsatt på lakk, var oppom og sjekket i går. Det har vært lappet sammen litt rustskade på bakparti på en rimelig laber måte en gang i tiden, så original BMW-plåt er bestilt og på vei. I stedet for sparkel og kladdsveis bytter de like greit hele delen som er angrepet. Det sveises også inn ny plåt på venstre hjulbue for å få en permanent fiks. I mellomtiden har jeg puslet litt hjemme, har fått inn ny port i kjelleren så lagringsgarasjen nå er tett og fin. ( Både mot kulde og udyr som mus etc. ) Før: Etter: Ellers har jeg fått innvilget søknad hos Statens Vegvesen om permanent endring av kontrollmåned for EU til Juni i stedet for Mars. Ja - jeg liker å ha ting på stell. Kjøre den ut i Mars for EU er uaktuelt - kjøre rundt med begjæring om avregistrering i Mai er også uaktuelt!
  11. Støysvak, rimelig bil

    Hva med en Citröen av noe slag? De store modellene går vel for å være meget støysvake?
  12. Støysvak, rimelig bil

    Nysgjerrig spurt, åssen dekk/felgstørrelse har du på E39n?
  13. e36 325 går ikke som den skal.

    Jeg hadde mye av de samme symptomene med dårlig tomgangsregulator. Jukset, stoppet til tider og ujavn tomgang.
  14. e36 325 går ikke som den skal.

    Sjekk tomgangsregulator! Rengjør og sjekk om den funker, gummislangene fra den til innsug er også utsatt for å sprekke. Forøvrig sterkt uenig i at M50 MÅ kobles til pc for å feilsøke, relativt mye man kan teste manuelt på disse.
  15. Ethereum er jo spådd en lys fremtid, og det er i hovedsak eth/sia jeg miner. Men er også nysgjerrig på dash/zcash/monero, er mye som kan bli spennende.