Alpejohn

Medlem
  • Innholdsteller

    6062
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Alpejohn

  • Rang
    My about me page
  • Bursdag 05/24/1986

Contact Methods

  • Skype
    ja

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hareid M&R
  • Kjøretøy
    BMW 530d

Nylige profilbesøk

2657 profilvisninger
  1. Jeg har postet litt på et par e39 grupper. Skjedd flere ganger at jeg har postet et ryddig svar, med punkt å sjekke i rett rekkefølge, eller noe jeg har hatt en forklaring på, men den drukner i allslags forslag om at "jeg hadde samme feil og da var det.........." eller tanta til en kompis av en kompis hadde samme problem og der var detsånn og sånn". Men det er ikke mine penger så for min del spiller det liten rolle. 😂
  2. Alpejohn

    Skurrelyd fra alle høytallere? BMW E39 2001

    Hei, Ta en titt her, les i teksten. Der står det beskrevet forskjellige feil og hva som evt kan være problemet. Send han ei melding å hør om du er i tvil, han vet nok hva som feiler den. Men det høres ut som BM54 som har tatt kvelden ja.. Sendte min til han for å oppgradere fw så jeg fikk id3 tags fra Mp3 cd-veksler en. Oppgraderte forsterker å fikk lavnivå utganger i samme slengen. Har ikke fått testet de enda da.
  3. Helt enig, Facebook er en elendig plass for slikt.. Og folk kaller gruppene for forum.. 🙄 Ikke vits å poste noe for at folk skal kunne finne det og lese seg opp, det forsvinner etter et par dager. Å søke det opp er helt nytteløst..
  4. Hei, For et par uker siden leita jeg frem en gammel laptop som jeg hadde installert DIS på, for å sjekke noe. Jeg kom til å opne nettleseren uten nett, og der lasta den inn gamle bimmers gitt 😄 Ble sittende å bla opp og ned et par ganger, før jeg trykte oppdater og lastet inn den nye versjonen.. Må ærlig innrømme at jeg savner den gamle litt.. 😏 Kos deg 😉
  5. Da kan du sette strøm på den å koble på diagnose. Det jeg har gjort når jeg har testa på benken.
  6. Hei, Kjøpte det på ebay, søk etter "webasto diagnostic" elns. Men det må kobles på direkte på varmeren, og ikke gjennom obd. Så du må få tilgang til kontaktene på den for å bruke det.
  7. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Hei folkes, Tankpumpa mi tok kveld for en mnds tid tilbake, ei go stund før dette syns jeg bilen hadde en merkelig endring i durelyden på tomgang. Ikke mye, men hørte at duren fikk en annen lyd inn i mellom. Denne endringen av lyden har blitt mer merkbar nå, så jeg tenkte kanskje det hadde med pumpa i tanken å gjøre. Men den bytta jeg i går, men den høres like ujevn ut enda. Nå er det verre en det var i starten, nå hører man det godt at motorduren endrer tone og går litt opp og ned. Men virker ikke være nok til at turteller viser noe særlig. Uansett.. Etter å ha bytta pumpa så har jeg kikka litt nøyere på live data, og ser at railtrykket varierer en del, og det ser ut til å variere i takt med endringer i motorlyden. Ser ut til at det varierer fra 280 til 380-400 bar på tomgang og varm motor. Ved tidligere observasjoner har trykket holdt seg ganske nøyaktig rundt 350 bar +/- 20-30 kanskje. Av erfaring, den eneste jeg har rundt akkurat dette med varierende trykk, var 530d'en til en kompis, men med han var det enda verre, så ille at motoren hosta å skaut å sleit med å gå. Der hoppa det vel flere 100 bar opp og ned. Bytta rail sensoren å motoren gikk fint som ei klokke. Spørsmålet er egentlig ganske enkelt, ser jeg starten på en feilende railtrykk sensor her? Symptomene er som sagt lignende men på langt nær så ille som den andre bilen jeg har vært borti.. Tiden vil jo vise om problemet blir verre forsovidt. Jeg har forøverig ca 4.1 bar matetrykk på tomgang nå. Ps. Den alternative varen fra en anerkjent leverandør fra koed lager merkelige lyder.. Nesten litt raslelyder i forhold til den fullstendig stillegående orginalpumpa. Hadde jeg ikke hatt så dårlig tid, skulle jeg fått tak i ei pierburg pumpe..
  8. Har en TT V til salgs, denne er testet og fungerer. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116191725&fks=116191725
  9. Alpejohn

    problemer med skifting av VF bærearm... Hjelp

    Får faktisk slike på ebay.de Nå er jeg ikke sikker på om dette er til rett type da, men tipper det fins til begge om man kikker mer.. Jeg brukte foresten ters når jeg bytta å de kom ut. Stramma godt til og varma med propan, stramma enda mer, varma enda mer før det smalt..
  10. Det er vel ikke sikkert at det er ruta, men personlig så tipper jeg på det. Har lært den vanskelige veien selv..
  11. Vel, de har jo "ødelagt" noe som virka, da klarer de ikke levere den kvaliteten som trengs.. Da syns jeg at de burde ordne ei orginal rute.. Tipper det hadde ordna seg da.. Men er det orginal sensor?
  12. Du bør hvertfall ta kontakt med Riis igjen å si at problemet er der fortsatt. Se om du finner lignende saker på nettet. Jeg kom over en kar i usa som hadde samme problem som meg med regnsensoren, han fikk til slutt bytta til orginal rute, og alt funket sånn det skulle.
  13. Håper problemet er løst da!
  14. Jeg har aldri opnet TT V (som jeg antar du har), men tipper det ikke er mye mer styr en på TT Z/C. Legger ved en manual for TT V, så kan du jo se på den. Tror de fleste nyere er ganske like denne. Så litt likt vil det nok være. Workshop_Manual_Thermo_Top_V.pdf
  15. Alpejohn

    turbo lekker olje? m57?

    Sikkert greit å sjekke på varm motor, men litt damp vil det alltid være. Men som at aner jeg ikke hvor mye som er normalt. Den tetninger jeg tenkte på er ikke på det bildet. Men der er jo heller ikke ei tetning for olje, men for luft..