morkan

Medlem
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om morkan

  • Rang
    Fenrik

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Telemark
  • Kjøretøy
    2011 X5 3.0d m sport

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. morkan

    Ønsker tips rundt E70 X5

    Luft bak til disse er ekstrautstyr,har selv en 11 modell som jeg har kjørt 50k med,har nå gått rett under 80k så jeg skal ikke si noe imot det som evopower lister opp for det stemmer helt sikkert og har ikke blitt relevant for min ennå😬, men jeg har m sport og active steering og for min del er dette vært helt ok. På mine kjørte km så har jeg byttet et dørhåndtak og fremre hjullager.
  2. En god start på dagen når du kan ligge bak denne flotte klassikeren noen kilometer på vei til jobb i dag morges😁
  3. Med dette flotte været vi har så er det jo bare å få kommet seg ut på vannet😎
  4. morkan

    Bmw x5 e70 ratt justering

    Ok, da er det nok ikke samme problemet som noen har hatt på e65/66.
  5. morkan

    Bmw x5 e70 ratt justering

    Er det alle veier den har sviktet,eller er det bare opp og ned som er problemet?
  6. Fligth park, koster litt ekstra men man er da sikker på at enhver tosk med store kofferter ikke skal true seg mellom din og hans/hennes bil.
  7. Har jo denne i fra skiguard, men den er kanskje ikke høy nok?
  8. Er jo dessverre ofte sånn vi er satt sammen, funksjonalitet ryker ofte pga vi vektlegger det estetiske mest Min skiguard har ok festeanordninger når det kommer til ski/staver/brett men ikke all verden ut over det annet en et par stropper. Prøver å ha med meg en av disse når boksen brukes, gjør det lettere å komme til inne i hele boksen, gjør det også lettere å kommer rundt demperene når jeg må komme til i fra siden. Edit: ser jo på bildene dine med boksen på at det trinnet til å henge på hjulet ikke ville hjulpet deg stort da det er for langt til boksen i fra hjulet,er jo dårlig tilkomst bak også pga den lenge bakluken på X4.
  9. Ser at det skiller 16 cm mellom fx suv’n og 860 t, det er nok bla. den ekstra lengden som gjør at du får caps looken, ut i fra de bildene som er å oppdrive så er det vel fx suv boksen som jeg syntes kledde X4’n best. Litt senk blir vel aldri feil uansett boks;) , uten senk på X5’n hadde jeg ikke kommet ut og inn i garasjen med boksen på. edit: ser jo også at packline boksen er dradd vesentlig lenger bakover på bilen, boksen på min bil er bare 5 mm unna bakrute spoileren når bakluken står maks oppe nettopp for å unngå at den henger for langt ut over frontruten.
  10. Jeg syntes faktisk at den blir helt ok å se på med fx suv boksen, et annet alternativ er jo skiguard 860 touring som jeg tror er en av de boksene med mest krumning. Hvis du bestiller en ny skiguard så har du også muligheten til å få den levert lavere mot taket på bilen enn det som er standard, jeg har fått dette bekreftet av skiguard. Jeg kjører selv med skiguard 850 og har mer enn nok med plass selv om boksen ikke bygger mye i høyden i forhold til thule, har selv 1 cm klaring til boksen når jeg står i garasjen.
  11. Noen flere bilder du kan ta en titt på.
  12. Fant et par andre bilder av x4 med thule stativ og boks😉
  13. Det ser ut som om x6’n har whispbar som ligger i mellom railsene og det går jo ikke på din da du har flush rails,skal du ha samme boksen som x6’n og bruke wingbar edge så blir avstanden i mellom bil og boks vesentlig større. Bmw’s originale takbøyler bygger vel enda mer i høyden en wingbar edge og det er jo ikke noe gunstig hvis du har lav høyde på garasje porten.
  14. morkan

    Skjevslitte dekk - mulig å bytte om?

    Kjører med 335 Continental bak på X5'n, disse dekkene er merket med innside/utside, har kjørt med innsiden ut i 2 sesonger nå og har ikke merket noen forskjell på hverken tørt eller vått i forhold til de 2 første sesongene hvor de stod montert riktig. Har nå klart å bruke dem 4 sommere, men det er allikevel slitasjen på kantene som gjør at jeg nå må ha nye til neste sommer.