bmwmann24

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1788
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om bmwmann24

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 10/23/84

Contact Methods

  • Yahoo
    oyvind.reigninblood@gmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Luleå, Sverige
  • Interesser:
    Trash, Bmw, matlaging og familieliv
  • Kjøretøy
    E34 og w124
  1. Det er en mutter på baksiden, først napper du av løpehjulet som er under strammehjulet du vil ha av. Da kommer du til den nedre bolten på dynamo som skal løsnes (ikke skrues ut) den øvre bolten på dynamo skal ut. Da vipper du dynamo til siden og du får tilgang til mutter på baksiden av strammer. http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/530d_m57_sal/2_repair_instructions/11__engine_(m57)/28__v-ribbed_belt_w.tens.-deflect.elemt/2_ra__removing_and_installing_alternator_drive_belt_(m57___m47tu)/
  2. Skal de på måfå bytte ut deler til bilen blir fikset? Isåfall: Ikke dra dit mer. Blir billigere å fly inn en mekaniker fra Tyskland jo Det finnes forøvrig folk her inne som gladelig tar en diagnose for deg, det finnes en egen tråd. Forøvrig så vet ikke vi andre hva feilen er, du har jo et armada med styreenheter, sensorer og mange av disse kommuniserer med hverandre. Det skal godt gjøres å treffe blink utifra forklaringen din. Stikker du til et BMW-verksted så finner de fort feilen, sånn er det. Det koster penger, men blir jo billigere enn å la dette bakgårdsverkstedet gjøre jobben. Hvor bor du?
  3. Trodde det var en spøk, men det er det altså ikke!! http://www.angeredskamelcenter.se/
  4. Ble du noe klokere?
  5. Må ikke diff også byttes? Eller er det samme utveksling/flens?
  6. Mål gjerne spenningsfall fra batteri til starter. Fra + pol batteri til + på starter. Står det null i mulitimeter så har du optimal krets. Får du opp f.eks 11V så slipper bare 1 Volt gjennom. Da har du dårlige kabler/kontakter. Det samme gjör du med Jord. - pol til starter (hele starter jorder, så du kan sette spissen mot godset bare. Forövrig må du som nevnt over her ha en kompis i bil, evt lange ledninger;)
  7. Belgen sprikker utrolig fort, min holdt 3 år.. Selv vurderer jeg kjöp av innsugsbelg lagd av sillicon neste gang! Samt alle vacuum/vannslanger. Holder 100år.
  8. Fin horisont! Gikk på Rauma FHS for mange år siden! Savner virkelig den flotte Möre og Romsdal`s naturen.!
  9. Ah, Fredagskveld! Eller som pessimisten på jobb alltid sier: Snart Mandag igjen:( Go helg folkens!
  10. Ang. katalysator så kommer dette litt anpå hvem som godkjenner. Ser det ut som at den er der så burde det gå fint, dog bör du blande litt e85 på tanken. 20-30% kontra bensin, da går verdiene ned! Du får vel litt mer lyd, så de kan kanskje ta deg på Desibel? Det er dog mange som kjörer uten Kat, regner med at de har fått dette godkjent. I värste tilfelle får man sette en biltema kat? Evt KL-racing sine kat-erstattere. Går på antall Cells, vet ikke hva du bör gå for, kanskje den minste.
  11. Hehe, regner med at jeg og kommer dit, jobber daglig som bilmekaniker så "Go-Bilen" står godt plantet i garasjen, har ikke orket å gjöre noe med den på veeldig lang tid. Det blir jo så desverre.
  12. Du er virkelig dyktig! Alltid interessant og fölge med på de som virkelig kan dette, så man kan plukke opp et og annet triks. Fölger med her.!
  13. Hvorfor booke tid nå da? Forøvrig så må indre bremseklosser sjekkes, må ikke bli lurt av ytre kloss som ikke slites like fort:) du behøver ikke å godkjenne at bmw bytter delene. De er pliktig å meddele deg ført et bytte.
  14. Ingen feilkoder? Tror du bør få tatt en diagnose med INPA eller annet BMW egnet utstyr, blir jo bare en stor gjettelek ellers.