bmwmann24

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1801
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om bmwmann24

  • Vurdering
    Generalmajor
  • Bursdag 10/23/84

Contact Methods

  • Yahoo
    oyvind.reigninblood@gmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Luleå, Sverige
  • Interesser:
    Trash, Bmw, matlaging og familieliv
  • Kjøretøy
    E34 og w124
  1. Første jeg tenker er Rele. Om du finner ut hvor tåkelys rele er plassert så kan du prøve å jumpe 30-87.
  2. Hjulinstillingen er jo viktig uansett pris på bilen. Koster jo 5-10.000,- for nye dekk, blir jo dyrt å måtte bytte de ut hvert år.
  3. "avalanche"
  4. Bytt den. m50/52 motorene er ganske så nøye på falskluft. Sota plugger, jagende tomgang og forbruk er noen stikkord.
  5. C-tech er bra. Intelligent lader som finnes med 'recond' funksjon, vekker liv i dårlige batteri. Les litt om de ulike variantene!
  6. Men testa de ikke om det var kommet co i kjølevannet da? Det er en god kilde til om toppakning er gåen. Gugga i kjølevannet er kan kanskje komme fra andre plasser som kjølevannet passerer? Som nevnt over så kan hvit eksos komme fra kondens som oppstår fra mye småkjøring. Samme gjelder majones i lokket.
  7. Ringen da? Den som abs-sensor leser av.
  8. Vært i sthlm hele uka, folk blir knerta/ranet/banket hver dag.. Er jo som en dårlig dag i bagdad her. Lite å gjøre med muslimproblemet nå, eneste jeg kan tenke meg er å sette inn nato-styrker.. Svensk politi og millitær blir for feministiske, der blir jo ledere anmeldte av sine egne.. Sverige er nok fortapt desverre. Gla jeg ikke ska hit igjen på en stund.
  9. Oi et lite troll.. Alltid like hyggelig når dere tar dere bryderiet med å logge inn. Kan väre speedometerhuset ditt som spöker, hadde selv ute mitt nå i helgen da det var mye som ikke funket (w124 btw) henta diverse deler fra et annet speedometerhus og vips nå funker alt. Triptelleren min var hoppet ut av sporet sitt så tannhjulene fikk ikke taki i tall-rekka. Hövelig om du får taki et speedometerhus for å sjekke.
  10. Du kan jo sjekke sikringa, ellers så er vel styreenhet til abs ödelagt, kabelbrudd?
  11. Joda, i grunn har du rett, jeg tar kanskje for gitt at alle har tilgang på bukk og utstyr.. Det er ikke en kjempeartig jobb hjemme, samt at det ryker noen kr om man bytter uten at det strengt talt er nödvendig. Personlig bytter jeg begge om jeg först er i gang. Har rabatt på svenske priser og full tilgang på verksted så det gjör jo saken noe lettere.
  12. Jepp, smart å bytte begge, selvom det ene er gåent så ryker nok det andre snart og. forövrig så kan du sette hånda på fjörbein å dreihjulet fort rundt, er lager gåent så får du en risting/ulyd/vibrasjon i det aktuelle havarerte hjulageret. I alle fall slik vi kontrollerer lager på VAG. Ofte er det ikke engang dödgang på de lagrene vi byttet ut. Bör fungere likedan på bmw. Men, holder med de over her, bytt begge. Så behöver du ikke å gjöre dette igjen med det förste.
  13. Kan väre vanskelig å se noen ganger!
  14. Det er en mutter på baksiden, først napper du av løpehjulet som er under strammehjulet du vil ha av. Da kommer du til den nedre bolten på dynamo som skal løsnes (ikke skrues ut) den øvre bolten på dynamo skal ut. Da vipper du dynamo til siden og du får tilgang til mutter på baksiden av strammer. http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/530d_m57_sal/2_repair_instructions/11__engine_(m57)/28__v-ribbed_belt_w.tens.-deflect.elemt/2_ra__removing_and_installing_alternator_drive_belt_(m57___m47tu)/