bmw cab

Medlemmer
  • Innholdsteller

    918
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om bmw cab

  • Vurdering
    Oberst
  • Bursdag 06/20/84

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Romerike
  • Interesser:
    Bil,MC,Rc og mitt firma
  • Kjøretøy
    BMW F11 535i 2015

Siste besøkende

394 profilvisninger
  1. Da er vårklargjøringen ferdig😊Gjenstår kun å få på sommer skoene😎
  2. Det er det forumet er til😊 Det jeg hadde gjort er å frigjøre brekket først. Riv opp mansjett rundt håndbrekket. Så må du ha en flat trekker og dytte bort i et lite klips. Da har du frigjort vaier til håndbrekket. Så løfter du opp bilen på traversen,fjerner dekk/felg fra navet begge sider bak,og setter bilen i fri. Husk å sett noe foran dekkene foran,så slipper bilen å trille,hehe😂 Løs nå opp den lille skruen som holder skive fast til navet.Fjern så bremsekaliper fra klaven. Sett tilbake 2 bolter,Og en latmannsarm mellom de..Og så må du prøve å snurre på skiven,hører du skrapelyder,eller at det nesten ikke går rundt,eller det går for lett så er det håndbrekk sko som må byttes. For å se bak skiven så må du fysisk fjerne bremseskiven. Det gjør du ved å se på det ene tomme hullet som er på skiven.Bruk en lommelykt og lys opp inni det tomme hullet mens du vrir rundt på skiven.(Du må se inni hullet) Du skal stoppe når du ser en liten vri dings hode bak skiven. Så må du bruke en flat trekker og vri på det hjulet,du skal da vri på den til bremseskiven blir lett å snurre rundt. Etter det kan du banke litt på skiven med en slegge og så dra skiven av navet. Vil du ikke ta av skiven men bare prøve å stramme opp,så gjelder samme prossedyre.Forskjellen er at nå må du vri på det lille vri hodet til det ikke går ann å vri mer på det.Da skal skiven låse seg helt. Etter at du har gjort det,så skal du vri det hodet 4-6 klikk tilbake. Da skal skiven være mulig å snurre rundt,men det skal være motstand når du gjør det.Så gjør du det samme på andre siden,da får lik håndbrekk kraft på begge sider. Må du bytte håndbrekk sko og du ikke har gjort det før,så setter du bilen på verksted. Det er ikke en vanskelig jobb,men krever noe skillz. Se på linken her,da skjønner du hva jeg mener😊 https://youtu.be/nU63iKnn4EI Om du bor rundt G.Moen,så kan jeg hjelpe deg en dag??
  3. Helt enig ned deg. Jeg tar 4-hjulsmåling uansett verdi på bilen. Har jeg byttet noe i forstilling eller bakstilling,så føler også 4-hjulsmåling med. Jeg betaler 1300 kr for en kontroll ,Og da er det i mine øyne helt innenfor uansett verdi på bilen.
  4. Den lukta er der ennå? Kan være lavt trykk i dekk. Håndbrems vaier går ikke tilbake i fri posisjon. Eller at du sladder for mye,hahaha😂 Har du tid og mulighet,løft bilen opp,sett gir i fri,og vri på hjulet. Går ikke det,så har håndbrekksko mest sannsynlig låst seg.Har bremseskive en blåtonet farge?,Har den det,så kan det også være kaliper. Eller at dekket tar i hjulbuekant,knekt fjær??? Lykke til,suger med lukt man ikke finner ut av😊
  5. Tror dette emnet kan diskuteres for evig,hehe😊 Jeg mener at snakker vi om en bil i 60.000-120.000++++ klassen så er det verdt å bytte fjær/støtdemper på begge sider på samme aksel etterfulgt av 4-hjulsmåling.Er det derimot en bil i 5000-20.000 klassen så er det strengt tatt ikke så altfor viktig eller farlig.Er det en bil i 30.000-50.000 så må man se bruksverdien i bilen og hvor god råd man har. Noen har mer råd enn andre,noen er veldig nøye på bilhold,noen bryr seg ikke osv osv. Du må også ta hensyn til at ting kan ryke underveis,det kan også være andre slite deler som det er verdt å bytte når man først er i gang. Som sagt,dette emnet kan diskuteres i all evighet😄
  6. Husk bytte på begge sider. Etter at fjær er byttet så må du uansett ta en 4-hjuls måling. Så like greit å bytte på begge sider samtidig..
  7. Den tråden har jeg lest gjennom tidligere. Er ikke oppdatert siden Aug 2016. Så den tråden hjelper ikke så veldig poppy,men takk for forsøket😊
  8. Har tittet på denne siden annonsen ble lagt ut. Er ute etter en E34 touring med grom motor som en bil nr 2 til far i huset.Jeg personlig elsker E34 Touring,syns det er en av BMW's mest vellykkede design noensinne. Har noen på forumet vært borte i bilen her?Syns prisen er noe stiv med tanke på bilens tilstand og km-stand. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92341077
  9. Hehe,genialt 😄😎
  10. Når er overtagelsen?Kostet vel litt mer enn Standard M3 med Competition pakke?,hehe😝Jeg vet ikke hva du jobber med,men kan ikke du ordne meg jobb hvor enn du jobber?,haha😝Jeg tror jeg aldri har snakket med en person som alene har hatt så mange fete råe bimmere😎 Vi må treffes en dag når du får M3n,for en sånn kunne jeg ha tenkt meg også😎😄
  11. Og der datt jeg ned av stolen😄Fy faen så rå farge😄Dette er vel en Competition utgave med tanke på 20 tommer felga? Kjøpt av Helge eller?
  12. Jeg ser den Daniel,but still. Riper på glass i sollys er det værste som finnes😠Samme med bil full av riper og kjørespor midt i solsteiken,blir gal av slikt,hehe😂Men uansett,prøv å smør opp viskeren litt. Ta en klut rundt den,så slipper du klin over alt😊
  13. Den orange,var det M3 eller M4?Husker ikke nå.Er det en av de du mener som venter på deg? Mente forresten G31,ikke G11😂 Men jeg har vært inne på G31 540i selv. Fin bil å alt det der,men jeg vet liksom ikke helt.Tiden for vise,akkurat nå er jeg litt usikker for tiden. Skal uansett vente til nye M4n kommer nå snart.