Hpi

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1771
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    2

Hpi last won the day on August 26 2016

Hpi hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Hpi

  • Vurdering
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    E39 530Dat TRF steg 4
  1. Disse server power supplyene fra HP er å anbefale, de leverer 90-100A ved 12.7V Veldig mye strøm for pengene Jeg har 2 av disse i parallell hjemme i stua som jeg bruker til å dra 5 stk gamle strømslukende Phoenix Gold forsterkere fra 90-tallet. http://www.ebay.com/itm/HP-437572-B21-441830-001-438202-002-HSTNS-PD11-DL580G5-800-1200W-AC-Power-Supply-/231825915807?hash=item35f9e6bf9f:g:x2UAAOxyQj9RTIoG
  2. http://www.parcferme.no/nyheter/el-bil-tok-banerekorden-p-nordslyfa-med-over-to-sekunder Hmmm, imponerende men vet ikke helt om jeg likte det, 6:45.9
  3. Jeg er med i noen Hi-Fi forum og der er redigeringsmulighetene tidsbegrenset, 30 eller 60 minutt etter posting så låses innlegget. De mener at en da har nok tid til å rette opp skrivefeil etc. En ser jo også innimellom innlegg som typisk sier "Jeg fant ut av det, innlegget kan slettes" Da har en misforstått konseptet med et brukerforum men noen tror tydeligvis at gratis hjelp er en menneskerett og at andre som senere måtte lure på den samme tingen får klare seg selv. Hadde alle hatt en slik egoistisk holdning hadde det blitt et dårlig forum.
  4. Har skifta hovedtermostat på min gamle M57 2 ganger på ganske kort tid, begge gangene til original på 88 grader. En kort periode når de er nye holder bilen 87-88 grader ved normal bruk for så å falle nedover til 82-83 grader. Dette har hendt med begge termostatene jeg satte inn så nå får det bare være slik. Når jeg renner ned en lang tunell etc så faller temp til 79-80 grader. Så det kan virke som original hovedtermostat muligens ikke er av topp kvalitet. Første gang det hendte så skifta jeg temp sensor for jeg trodde det var den. Dette er dog en E39 preface 530D
  5. Ja snodige greier, men F01 fikk ikke GA8HP70 før Lci kom på 2013 modellene.
  6. Bare av ren nysjerrighet, kom alle F10 530D med GA8HP70 kassen? Har sett litt på F01 og der har Pre Lci med N57 motoren og N63 GA6HP26 kassen og de fikk ikke GA8HP70 før LCI kom med N57N og N63tu.
  7. Ser den har fullt moment fra 2000-3000 originalt og full effekt fra 4000-4400, vet du ved hvilke turtall de nye tallene gjelder? En vanlig metode for å skåne girkasse er typisk å flytte fullt moment litt opp i turtall men jeg vet jo ikke om det gjelder her selvsagt. Blir det fjerna cat eller partikkelfilter? Uansett heftige tall
  8. Ja har satt inn igjen steg 4 dyser ikveld, har hatt ei steg 4 dyse som har hatt veldig høy korrigering så nå har de vært til sjekk og der fant de feil på den ene så nå har jeg fått tilbake alle 6 med ei ny. Har i mellomtiden kjørt med originale faceliftdyser og steg 2+ software så har vel hatt ca 270hk men det er ganske stor forskjell til steg 4, det oppleves som mer enn de 60hk, hele registeret og responsen er natt og dag Korrigering ser veldig fint ut nå når de er nymonterte og det var også veldig fin gange i motor så det ser lovende ut. Den nye dysa står i sylinder 1 Litt stemningsbilder:
  9. Ja det stemmer
  10. Ja alltid hyggelig med en tur til Biltema Jeg har lagt et lag med ducktape på slangen i tilfelle det skulle svette olje igjennom. Vet ikke om det var nødvendig mem da renner i hvert fall oljedråpene ned og smører travers istedenfor å svette igjennom
  11. Jeg bruker ikke den brune slanger lenger, den ble til slutt helt gjennomtrukket i olje. Nå bruke jeg slange nr 6 den første biten ut fra toppdeksel og så går den over i en fleksibel eksosslange fra Biltema. 36mm, uttaket i toppdeksel er 30mm. Eksosslangen ligger ned til travers. De sa ikke noe på EU, vet ikke om de la merke til det http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Fleksibel-eksosslange-2000017821/
  12. TRF påpekte at du kom med feilinfo, det må du tåle å høre. Det er jo en fordel for alle at det som skrives i denne tråden er mest mulig korrekt. Nå har E.C. forklart hva som var feil, i tillegg så stemmer det ikke at en alltid må kode LMM ved bytte. Det er noen som har Bosch nummer som slutter på 314, denne er utgått og når det byttes til erstatningen som slutter på 527 da må det kodes. Har man derimot den som slutter på 468 kan en skifte til en lik eller til 527 uten å kode.
  13. Din turbo har ikke wastegate, den justerer ladetrykk ved å vri vingene, det kalles vnt turbo. Ventilen med 2 vacuumslanger er den som styrer vnt. Tanken er en vacuumtank, den andre slangen går ut til solenoiden som styrer styrer vingene i turboen. Du kan jo prøve å rense mapsensor først.
  14. Jeg vil tro det er Map sensor som sitter bak på innsuget som er problemet. At akkurator på turbo driver å jobber hele tiden kan sikkert skyldes at den får feilaktige avlesninger fra map sensor og deretter prøver å justere vnt for korrekt ladetrykk.
  15. Jeg har muligens noe lignende på en 530D med 184hk. Jeg har kommet frem til at det ligger på pumpesiden og at det skyldes ustabil/manglende dieseltilførsel. Har ikke hatt tid til å forske så mye på det enda men skal begynne snart. Det jeg foreløpig kan utelukke er dyser og railtrykksensor da jeg har bytta disse uten at det ble forskjell. Hos meg kan det også virke som problemet blir noe bedre hvis jeg kjører bilen hardt en periode så jeg lurer på om det kan være regulator i høyttrykkspumpe som ikke beveger seg skikkelig. Har også innimellom en følelse av at den nøler med å få opp turtallet fort nok og det kan tyde på manglende tilførsel som kan skyldes pumpe under sete. Skal koble opp diagnose en dag og se hvilke verdier jeg har på mateside og høytrykksside.