Hpi

Medlem
  • Innholdsteller

    2125
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Hpi vant dagen sist Juli 17 2017

Hpi hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Hpi

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    750ix 2013, ESS tuning.

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Når jeg installerte Trf steg 4 på min E39 530D så var steg 2+ max av hva de originale dysene klarte. Skulle en ha steg 3 eller 4 så måtte dysene modifiseres. De bytter dyse spiss og borrer disse med ny spec slik at sprayvinkel blir riktig til dine stempler/Motor og innsprøytningsmengde blir riktig. Selve injectoren ble også overhalt, ihvertfall kjøpte jeg det siden den nærma seg 300.000km. Dette er skikkelig urmakerarbeid På E39 530D var det populært å bruke dyser fra E60 535D fordi disse gir mer diesel. Men hvis en ser bilde av toppen på et stempel fra en E39 530D og sammenligner det med et toppen på et stempel fra en E60 535D så ser man med det blotte øye at sprayvinkel blir helt på trynet. Derfor er det best å holde seg til Trf, da blir det skikkelig og holdbart
  2. Nei det har du helt rett i, da er det bare å kjøre på. Supert, takker
  3. Hei, kunne tenkt meg å fått på noe beskyttelse under bilen, regner ikke med det er så mye originalt? Dette er en 2013 modell så det er noen år igjen av rustgarantien til Bmw. Tilbyr Bavaria noe slik eller eventuelt aksepterer de noe slik uten at det ødelegger rustgarantien?
  4. Hei, Har feilkode P101 på den ene LMM i bilen. Skal prøve å spraye noe maf cleaner på den og se om det hjelper men hvis ikke så vil jeg prøve å bytte den. Kan man bytte den med en tilsvarende uten noe koding/registrering på en 2013 modell F01? Har bytta veivhusslangene i dag og den ene satt muligens ikke skikkelig på plass, uansett så skal nå mulighetene for falskluft være luket bort. Det gir ikke motorlys men det er en kode som ligger.
  5. Hpi

    F01 750i Xdrive

    Har lenge hatt planer om å bytte tetningene inn på turboene fra luftfiler da disse svetter og det har kommet en ny oppgradert versjon. For å bytte disse må luftfilterboksene ut og innsugsrørene mellom luftfilter og turboer må også ut. Slangene fra veivhusventilasjonen er kobla på innsugsrørene så de må også ut for å få ut innsugsrør, veivhusslangene står i varmen fra turboene og kom i en oppgradert versjon da første versjon var laget av en type stiv plast som smuldra opp av varmen og begynte suge falsk luft og gi feilmelding "lean mixture" Jeg har den oppgraderte versjonen og disse er mer gummiaktige som en radiatorslange og mine ble bytta i 2016. Det eneste som er av plast er låsene men disse får man ikke kjøpt løst. Jeg kjøpte likegodt nye slanger med nye låser før jeg begynte å demontere, hater når plast knekker så står man der uten deler og siden de allerede var blitt 2 år gamle så tenkte jeg at de likegodt kunne byttes en gang til. Disse bilene er berykta for at plast og gummi som befinner inne i V`en i nærheten av turboene har begrensa levetid pga varmen. Nå har turboene fått nye kjøleslanger og nå med nye veivhusslanger og tetninger mot turbo skulle det være bra for ei stund. Nye deler før montering : Ingen antydning til slark i noen av turboene, det bør det vel strengt tatt heller ikke være etter 107.000km Begge luftfilterboksene og innsugsrørene ute, de gamle veivhusslangene nesten ute. De nye veivhusslangene på plass og høyre innsugsrør Begge luftfilterboksene tilbake på plass, begge innsugsrørene med nye tetninger mot turboer på plass. Nye Veivhusslanger kobla til innsugsrørene. Helt ferdig med motordeksel. Gamle deler: Så, kommer jeg til å merke noen forskjell? Sannsynligvis ikke, men godfølelsen er verdt jobben og kostnadene, og ikke minst så øker sannsynligheten for å unngå å stå i veikanten med en bil som ikke virker et eller annet sted det absolutt ikke passer å stå, jeg liker mye bedre å reparere preventivt, da tar man det kontrollert når det passer .
  6. Hpi

    Tilfeller av mye røyk ved oppstart F34 n20b20

    Hvis det bare skjer etter at bilen har stått ei uke så tenker jeg dyser som lekker? På første V8 med turbo var dette et problem og det kunne i ytterste konsekvens gi såkalt hydrolock hvis de fikk stå for lenge. Disse skal ha såkalt index 13 eller høyere dyser. Nå bare synser jeg så det er sagt
  7. Hpi

    530DAT - Dyseproblem?

    Jeg hadde alle mine 6 dyser ute flere ganger uten noe problem. Jeg brukte et stort flatt skrujern som jeg satte under der hvor dyserøret skrus på, jeg brukte et solid trestykke som mothold til skrujernet fordi det er mye plast rundt dysene som ikke tåler noe særlig.
  8. Flott at noen av disse blir reddet, E38 er nydelige biler
  9. Hpi

    Olje i eksos

    Purge control valve har noe med utlufting fra bensintanken å gjøre. Du har en ventil i motorommet som skal sørge for at du ikke suger vacuum i tanken (eller noe slik) Det er vel en slags automatisk versjon av den som du må skru opp på bensintanken til påhengsmotor tror jeg.
  10. Hpi

    Bytte rådelager E92 M3

    Jeg bruker Bavaria her i Haugesund på en bil utenfor garanti og kommer til å fortsette med det. Det er det flere grunner til, for det første så har de så langt gjort veldig bra arbeid og for det andre så synes jeg de får gjort mye på en time, for det tredje så tror jeg inntil det motsatte er bevist at de kan mye om Bmw og har tilgang til siste informasjon og dokumentasjon. Jeg brukte et uavhengig verksted til min forrige Bmw og det gikk jo det også men det var stadig mye timer som ble fakturert syntes jeg den gangen så da hjelper det jo lite at timepris er lavere.
  11. Da fikk jeg omsider tatt av låsene, jeg har bare vært for redd for å ta i skikkelig siden det var plast, takk for ny inspirasjon
  12. Hei takk for svar, det er låsen som pilen peker på jeg ikke klarer å løfte opp slik at den kommer i opplåst stilling Bildet her er av den nye, den kom i låst stilling i posten, jeg har samme typen i bilen så den har nok blitt bytta en gang, det står 2014 på den så jeg tenkte å sette på ny når jeg først hadde den av men jeg får den ikke av
  13. Hpi

    530DAT - Dyseproblem?

    Hvis du tar av dekselet over luftfilteret så kan du koble fra strømpluggen på ei og ei dyse mens motor går, har du da en hvor det ikke endrer seg så er den allerede død og du kan feilsøke videre
  14. Hpi

    530DAT - Dyseproblem?

    Hvis du kobler til diagnose med livedata så ser du med en gang om ei dyse ikke henger med.
  15. Hpi

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    Jeg spurte på butikken hvor jeg kjøpte min egen Xdrive om de hadde mye garantisaker på fordelingskasser, han sa nei og at de tilfellene de hadde var pga hodeløse dekkdimensjoner. At noen sprenger girkasse og fordelingskasse pga BMW's Performance chip har jeg lite tro på, her mangler det informasjon selv om Bmw betalte