Michaelw

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1438
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Michaelw

  • Vurdering
    Brigader
  • Bursdag

Contact Methods

  • MSN
    michaels_1992@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
  • Interesser:
    Mye rart
  • Kjøretøy
    E34 M5, E28 518i
  1. Ja, nå begynner jeg sivilt igjen så det blir spennende! hehe, joda. Var litt slitsomt med såå tunglastet bil.. Hadde bånn gass hele veien for å holde farta oppe 😜 Oppoverbakker var vi fort nedi 2 gir osv, så du ser tegninga 😂 Hyggelig å høre! Jeg prøver å gjøre det beste ut av det vi har og jobbe med Veldig spent på hvordan den blir når jeg er ferdig, og ikke minst når den er ferdig ja, savner bilen selv.. Spørs om det ikke blir en til E34 bruksbil :)) Nå har jeg nettop lastet bilen opp på bilfrakteren som skal frakte den sørover, så da er den hjemme iløpet av en ukes tid 👍🏼 Passa på og knipse maaaasse bilder så alt er dokumentert 😂
  2. Lenge siden sist! Ja, er jo inspirasjon ! også er det veldig greit og se hvordan andre har løst diverse ting når man selv er usikker 👍🏼 hyggelig og høre Takk! Jo, men som jeg har forstått det så gjelder vel det en funktionibel takluke av f.eks glass. Denne er jo av stål, skrudd fast i hvert hjørne + limt rundt hele, så burde jo være innafor..?
  3. Hallo! Dere trodde kanskje jeg hadde gitt opp, men der tar dere feil :)) Bare vært mye annet som skjer for tiden, som foreksempel at jeg flytter sørover igjen, for å starte i ny jobb sivilt 👍🏼 Samtidig, har vi holdt på med buret. Fytti H****** for en jobb, når man ikke har peiling på verken rørbøying, sveising eller hvor bra ting må være for å bli godkjent..😅 Heldigvis har vi en hyggelig kar oppi her som er teknisk kontrollør for NBF. Det har blitt "ett par" tlf samtaler og kaffebesøk for å forsikre meg om at ting er som det skal være 😜 Usikkerhet er noe drit! Her har dere litt bilder: hovedbøyle bøyd, etter at vi fant ut hvordan man bøyer uten å knekke røra.. En fremoverstrever under bøying. Fylt med sand, og med riktig "bakker" i bøyeren. Dette var så mye mer hodebry enn jeg hadde sett for meg 😂 Nestegang settes alt bort! Grei nok passform👍🏼 Etter å ha sett x antall timer på the fabricator på YouTube lærte jeg meg tube notching også 😁 En fremmoverstrever til bøyd 👍🏼 Stemningsbilde av bruksbilen og tanksen må til. Hovedbøyle satt løst inn i bilen, for og se om det passet med fremmoverstreverene Jaggu så passa det, så da bøyde jeg til røret som går over front ruta også, mellom fremmoverstreverene. Dette ligger klint inntil taket. Bøyde til det under også. Dette ligger klint inntil karrosseriet også 👌🏼 For å få litt variasjon i arbeidet (for bildene over er tatt med lange mellomrom) så gjorde jeg litt med dasjbordet her er oljetrykk, turteller og vanntemp satt i. Videre kommer oljetemp, voltmeter, tankmåler og timeteller bortover der. Shiftlighten som ligger øverst til venstre der kommer til å bli lagt nedi "sprekken" mellom dasjbord og bur. Der passern perfekt. Fin passform men fy så lang tid det tar.. Etter mye om og men fikk jeg lånt meg et helt nytt Luna Mig apparat, da Esab apparatet jeg har brukt til karroseriarbeid osv suger. Luna apparatet var helt konge! Så kommer man til sveisingen min.. Jeg får til oversidene fint. Men å ta undersiden av røra er jo et lite helvete i forhold, så det ser ikke like bra ut 😂 Synd at alle de fine sveisene er skjult! Derfor har jeg knipset bilder av de 😜 før jeg sveiset det sammen med hovedbøylen lagde jeg et litt bedre patent på takluka. Så nå er den skrudd fast på 4 punkter med noen braketter i alu, og limt fast med sika rundt hele. Tett og penere enn med teip! Videre; sveiset fast forsterkningsplatene til buret i gulvet. Kravet er 120 cm2, men disse er 130, bare så jeg skal ha litt margin og gå på 😅 Hovedbøyle sveiset fast, og laget første del av krysset i taket. Det forbanna krysset i taket altså... Lagde første røret 4 ganger før jeg klarte og tilpasse det som jeg ville 😂 Jeg har vel aldri banna så mye før.. Det fine var at andre delen av krysset gikk usedvanlig lett! Sveiset 👍🏼 Så over til litt E28 og flytting Tror dere det var kult å kjøre alt for tung henger, med alt for liten motor, alt for langt? 😂 Ja litt. Med et gjennomsnittsforbruk på nermere 2liter mila har jeg nå fått hjem nesten all drit jeg har samlet her oppe iløpet av 4 år ps: jeg gikk bort ifra pallene før jeg pakket hengeren ferdig. De veide aaalt for mye i seg selv 😜 Når bilen var ferdig pakket, og hengeren satt på var den noget sigen i ræva. Men gikk fint 😅 Byttet ut den rrrrrustene forskjermen før vi dro så jeh slapp å drasse med den også Halveis i Sverige begynte kvalitets eksosopphenget fra biltema i gi opp. Fikk stoppet innom en bensinstasjon og kjøpt ledning (noe som fungerer utmerket som eksosoppheng iforhold til biltema sine faktiske eksosoppheng) og ørepropper, da man blir gærn av å kjøre en bil med nyslipt hull i eksosen på bånn gass i 2000km 😅🆘 fant oss en liten kant så vi fikk lagt oss under bilen og bunnet opp eksosen igjen 👍🏼 Etter en vellykket 17 mai feiring hjemme var det bare å hive seg inn i suburban for å kjøre nordover igjen. Turen gikk smertefritt, med koselige 1,2 liter mila gjennomsnittsforbruk. Brukte ca 21 timer opp, og sov ca 21 timer i strekk med en gang jeg fant senga 😂 I dag har jeg festet dasjbordet med litt strips og skruer, samt merket alt mulig rart med dymo teip så de som skal frakte bilen sørover til uka forstår hvordan de skal starte og stoppe bilen 😂 En annen ting jeg har glemt og nevne/ta bilde av er at bilen er hevet, og tanken er satt inn i bagasjerommet ser myye bedre ut! Men er litt i høyeste laget.. det var det for denne gang! Neste oppdatering blir vel forhåpentligvis fra Oslo ommerådet 👍🏼👍🏼
  4. I dag har jeg fått laget et første utkast av dasjbordet. Gjør meg ferdig med det når buret er inne, så jeg ser hvordan jeg skal feste det osv. Tror det blir enkelt og kult, men må få det flokket, da det skinner veldig i frontruta 😁 Dette er ikke ferdig enda. Skal tilpasses bedre, samt lage en plate som går ned til girkassetunellen der brytere og sikringer kommer. Planen er og bytte ut det originale varmeapparatet med et lite til race biler eller f.eks en båt, så venter med å lage hull til hvifte osv fikk også fjærnet rattlås, da det ikke er lov når bilen skal lisensieres jo, også bestilte jeg meg turteller i ste. Når den kommer i posten blir det kobling av alt det, el til bensinpumper ++ så dasjen blir helt ferdig. Gleder meg!
  5. Interessant lesning! Fint og se andre løsninger på fuelcell osv Jeg følger med 👍🏼
  6. Hehe, nei 😜 Kun frontruta som skal være i glass Resten blir lexan med luke http://www.plastics4performance.com/bmw-e34-m5-lexan-full-window-kit.html
  7. Øvelser er ferdig, og jeg har fått jobbet litt igjen Ble ferdig med stolfester, kukent og tilpasse pga at jeg kjøpte så alt for store firkantrør når jeg bestilte 😜 Først tilpasset jeg platene som går langs kanalen på innersiden ferdig, og borret masse hull i den så jeg fikk sveiset den best mulig fast hele veien Her ser man alle punktene hvor jeg borret hull i plata og hvor de treffer i kanalen. Sveiset inn på begge sider deretter begynt tilpassing av stolfester. Hadde vært myye lettere med mindre rør, men man bruker det man har Har ikke noen bilder etter at det var sveiset fast, men kan fortelle det var deilig med stoler som sitter fast! Deretter var planen og begynne å bøye rør hil bur, meen det gikk ikke helt som planlagt, så jeg lagde heller nye dørtrekk 👍🏼 dørene skal byttes ut, derfor har jeg ikke letta mer enn det jeg har gjort på bildet Brukte bare original dørtrekket som mal Til slutt så har jeg borret litt hull i fangeren 😍 i kveld så tilpasser jeg plate til dasjbord, som jeg fikk knekt til i dag 👍🏼 Muulig jeg også prøver meg på litt burbøying igjen 🙈 Flere oppdateringer kommer
  8. Moro å høre! Får prøve og holde det til mest function videre også. Med et lite hint fashion 😜 Solgte forresten BrunKatta i går etter ca 24-timer på Finn, så da blir det ekstra penger til bygging fremover Kommer til å savne den.. http://www.finn.no/71408354
  9. Ja, veeldig Håper jeg får den brukbar før sommeren, så jeg får testet den litt
  10. Ja sakte men sikkert uheldigvis måtte jeg jobbe lengere enn planlagt, så har ikke fått kjøpt sveisetråd eller noe. Ikke er det plass til bilen inni der heller, så får ikke gjort noe. Neste helg drar jeg bort og blir borte i nesten 4 uker.. Såå nå blir det en liten pause..
  11. Hallo! Ble fort litt jobbing i helgen også gitt 😉 Opp på bukk med den Begynte lørdagen med å sveise rust foran i gulv og kanal på passasjer siden. Deilig å få det unnagjort. Da gjenstår kun bakre del av kanal på begge sider Når det nye blir tilpasset så lager jeg det slik at det blir på samme måte som orginalt Bit til gulv og innsiden av kanal Mal til selve kanalen. Funnet ut at papir ark er en lettvint måte å lage mal på Skal ha sideskjørt, så går helt fint at det ikke er 100% samme form som originalt Såå begynte litt jobbing med stol fester, siden rust i gulv var ute av bildet her tenker jeg å lage en plate som går langs hele kanalen inni bilen, så jeg først å fremst får en slett flate å sveise firkantstålet til stolene i (uten masse falser og vinkler). I tillegg så får jeg da gjemt bort alt av el nett som går i coupèen Platen målt opp Deretter kappet jeg vekk deler av det bakre orginale stolfestet, slik at det blir plass til det nye Lagde en plate som jeg sveiset oppå det lille som var igjen av det originale festet (så kanskje jeg opprettholder _litt_ stivelse derifra) Grei passform Sveiset inn Platen langs kanalen nesten helt ferdig tilpasset mangler bare å borre div hull så jeg får punkt sveiset den litt mer "på midten" også. Ledningsnettet kommer til å gå bak plata. På platen langs kanalen blir det igjen sveiset to 3mm tykke plater på ca 60cm2 (kravet er 2mm 40cm2) som igjen blir sveiset i firkantstålet som går over mot girkassetunellen. Ca plassering av stolen. Mer jobbing neste helg, men nå er jeg tom for både sveisetråd og gass.. Livet er ikke lett 😜 Dette var forresten godt anvendte penger på ebay. Ble pludselig ikke såå vanskelig å måle riktig
  12. Hva syns dere? Jeg skal ha bensinrør igjennom coupèen, på passasjersiden. Har jeg det slik i bagasjen får jeg både vekten av meg og bensintanken på sjaførsiden, men bensinrør går rettest mulig og ser best ut da det kommer ut fra catchtank også fremover Har jeg det slik blir det mer krøll i rør men ser for meg en bedre vektfordeling når jeg kjører alene.. Der svarte jeg egentlig på mitt eget spørsmål.. Function before fashion [emoji23] Mvh Michael
  13. Jo takk Blir jobbing igjen til helgen, denne uka blir det for mye jobbing på jobben [emoji12] Mvh Michael
  14. Blir jo fint, men dægen for en jobb [emoji28] Kult! Har du tråd? Mvh Michael
  15. Dagen ble jo laaaang i dag også [emoji28] ting tar alltid myye lengere tid enn planlagt. Men kom i mål med dagens gjøremål! Tettet igjen et par "hull" etter reservehjulsbrønnen Flyttet ledningsnettet til baklys så de ikke går igjennom bagasjeromsveggen, så nå går det inn ved dempertårn Ferdig sveiset og grunnet Og lakkert hvitt. Klokka begynte å bli litt for mye når jeg holdt på, så ble "litt" overivrig med lakkboksen.. Derfor begynte det dessverre å renne. For ikke snakke om skillene, men det skal jo lakkeres skikkelig senere Iløpet av uka skal jeg få knekt til plata som skal ligge på hattehylla så bagasjerommet blir ferdig "væsketett" Endelig går det sakte men sikkert fremover igjen ! Mvh Michael