HaaJeHaa

Medlem
  • Innholdsteller

    112
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HaaJeHaa

  • Rang
    Løytnant
  • Bursdag 08/09/1989

Profile Information

  • Bosted:
    Toten

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har gjort de samme bemerkningene. Godt tips med Canada👍 Har dog ingen erfaring med handel av kjøretøy derifra eller noen kontakter. Klimaet er vel også mer likt Norge og muligens større fare korrosjon. Men skal absolutt sjekkes opp!
  2. Tja, ser ikke helt grunnen til at det skal være forskjell her, da det jo ikke lengre (etter 2017) er noen forskjell på reg grunnlag og lys. Før 2017 ville jeg vært enig med retorikken din, nå så ser jeg ikke helt grunnlaget for skepsisen. Omprogrammerer man instrumentene har man jo samme bil til langt lavere sum. Så lenge rett utstyr er på plass er import - import og vil jo alltid prises lavere enn norsksolgt. Nå er det jo mye US spec som er veldig simpelt utstyr og da vil jo prisen være deretter. Hvis man har en tyskimport til 650.000 og en US import til salgs for 550.000, helt likt utstyrt, så vil jeg tro markedet behandler den ene som underpriset og den andre overpriset. Har tatt inn 4 biler fra USA og 3 fra Tyskland den siste tiden og ikke merket forskjell i interesse, dog ikke BMW. Ser lite us import av US biler foreløpig. Ja, ille verditap også i Norge. F10 M5 er jo nesten allerede på 1/3 av nypris. Begynte å følge med på F82 prisene i våres og dem er jo allerede 50-80k ned. Skal ha ny bruksbil nå, så jeg får se ann markedet mot jul, noen fordeler er det jo også med norsksolgt (selv om kasko pluss er helt gull).
  3. Salvage title (skadeoppbygd) feks får man ikke registrert som import fra USA Kan fort få det på dyre biler selv med mindre reperasjoner.
  4. Topp, da får jeg ta en runde når ting er aktuelt :D
  5. Min feil, gjelder m4, da jeg har sett på det. m3 ligger ca 5k usd høyere i pris med start rundt 35.000 for de med høy km stand. Denne M4'n med 30k miles til 35.000 usd feks bør bør være et godt kjøp https://www.cars.com/vehicledetail/detail/745777088/overview/ Den ender på under 600.000 levert drammen og reg.
  6. Topp! Får finne noen i etterkant som kan gjøre dette.
  7. Bruker cars.com blant annet for å få opp hva som finnes hos forhandlere, men finnes mange andre samlesider Kjøper ikke av privatperson på såpass dyr bil. Kan bruke eksport agent (google det) om du har behov for visning, frakt og kjøp om du føler behovet. Autolink har jo skrudd prisene såpass opp fra Tyskland at ro-ro frakt fra New Jersey eller Ft Lauderdale er lik i pris til Drammen. Ligger noen fine M4 og M3 til rundt 32.000 usd med fin Carfax rapport (fra 46.000 eur i Tyskland). Regner med prisene er enda lavere til våren, så vurderer selv å vente til over jul for å få bruksfradraget på 06.2014 produksjonen Kjetil Solvik Olsen har jo gjort slik at man bare kan vise bilen og få den godkjent uten å tukle med lys, setebelter og annet div som det var tidligere. Bare husk at title må være "clean", ellers kjøper du dyr dørstopper.
  8. Vurderer import av F82 M4 fra USA da prisene på europeiske turbobiler er lave. Kan få en 2014 modell til 150-200k mindre i innkjøp enn fra Tyskland og det gjør jo sluttprisen langt lavere mtp 50k mindre i mva også. Registrering av biler fra USA er jo også likestilt med EU import nå. Men, instrumentpanelet viser jo fart i mph. Noen som kan å kode inn europeisk instrumentpanel her? Ser delenr er ulike. Hva med displaypanel? Her er det jo ingen fysiske tannhjul med ulik utveksling? Er det er mulig å kode om? Takk for innspill😊
  9. HaaJeHaa

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    Har tatt kontakt med Mosselman, og alt skal fungere fint på 523i med N53B30😊 525i og 523i er helt like foruten map.
  10. HaaJeHaa

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    Satser på mosselman settet med 530i innsug og ecuparametere vekker den mer til live😊 Litt dau nå😉
  11. HaaJeHaa

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    Takk for det😊 Så ikke på den nei😊 Var ikke så mye i utstyrsforskjell, samt at km stand er jo endel høyere på den.
  12. HaaJeHaa

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    Kjøpte meg en greit utstyrt 523i med 110k km til 240.000,- Lager en tråd her når Mosselman settet (530i innsug og ecu tune som gir 272 hk) er montert. Mye bil for pengene iallefall 525d (3.0L) deler visstnok girkasse med 520d fra samme årgång og dermed begrenser tuning på den. Må opp på 530d for å få den sterke girkassa. Håper på at en 3.0 bensin gir billigere verkstedregninger da det jo er langt færre komponenter som kan gå galt ved høyere km stand (akkurat byttet dyser, bensinpumpe og coiler som visstnok er en svakhet på N53B30).
  13. HaaJeHaa

    importere bil, Autoagent.no??

    Har brukt Autoagent selv ved en anledning til import av en E90 LCi 320d. Veldig fornøyd med hele opplegget som ble levert. Anbefales fra meg iallefall
  14. HaaJeHaa

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    Etter 6 år uten BMW, vurderer jeg en pre-lci F10 til bruksbil. Skal aldri ha 4 sylindret motor noe mer, så det står mellom 523i og 525d. Noen erfaringer med N53B30 motoren? Noen grunn til at 523i ligger nesten 100.000,- rimeligere i bruktpris på finn? Ser disse enkelt kan oppgraderes til "530i) med nytt innsug og tune fra Mosselman. Ca samme effekt på 525d også (girkassebegrensning).
  15. Hehe, mye kule felger der ute! Tips: Bruk Jetcarrier med sjøfrakt dersom du handler felg/dekk i usa. Tar 3 uker, men sparer mye!