KasperR

Medlem
  • Innholdsteller

    130
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om KasperR

  • Rang
    Løytnant
  • Bursdag 10/22/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    BMW 540i e39

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hadde en litt artig spot her ute i den trønderske saltsuppa. Nemlig en strøken 1988 Lancia Thema i.e turbo, eid av samme kar siden 1990. Vi hadde en slik i barndommen. Den hadde en overboostfunksjon som virket på wastegaten, hvis man tråkket hardt nok på gassen. Gikk 0-100 på under 7 sek, som var ganske raskt i 1990. Artige biler, med noe ymse kvalitet. Det var stadig problemer med girkasse, elektronikk og oppheng. Noe dårlig bilde;
  2. KasperR

    Ekstreme mengder dugg BMW e46

    Har en 320i sedan som har store problemer med dugg under kjøring. Har letet høyt og lavt etter vann/ fuktighet i tepper, men bilen er knusk tørr innvendig. Det er så ille at jeg må sitte med intensiv rutevarmer for i det hele tatt å se ut under kjøring. Har også sjekket kupefilter, men det er nytt og tørt. Det legger seg dråper på innsidene av rutene. Noen som har tips til hva dette kan komme av, eller hva jeg bør se etter?
  3. @Fredrik 90 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107701440 928 til deg? Rett årsmod. , og prisen tror jeg også er helt rett
  4. KasperR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Prisene på 928 i Norge ( og sverige) henger igjen ift. markedet nedover i europa. Ryddige biler nedover i europa har blitt meget dyre. 20000 euro og oppover. Jeg får inntrykk av at det er få 1987 mod. og oppover i Norge. Så hva de går for er vanskelig å si. Jeg dog sett flere 1987 og 88 mod. s4 tilsalgs i Sverige for rundt 100-170k. I sommer lå det en pen og ryddig 83 mod. 928S med manuelt gear her i Norge på finn. Den lå på finn 3 uker, og hadde en pris på rundt 120000kr om jeg husker rett. Jeg er overbevist om at den ville kostet det dobbelte hos en forhandler i Tyskland. Norge er kanskje en av de beste plassene for å kjøpe en klassisk 928 nå, uten å bli ruinert. Men akkurat s4 modellen ser jeg lite av. Ser nesten flere GT og GTS tilsalgs, men disse går for 500000++
  5. KasperR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg var en stund ganske nerme å kjøpe en 928, og det er derfor mye (unyttig) informasjon om modellen som har satt seg. Etter det jeg forstår, fikk nordamerika 4.7 literen, men den ytet bare 240hk. Den hadde bla. andre kammer enn fullblodsversjonen. Som du sier, så var det flere slike tilfeller hos andre europeiske bilmerker i USA. Bensinkvalitet var kanskje en medvirkende årsak, men jeg er ganske sikker på at det også var en form for proteksjonisme ovenfor amerikanske bilmerker. Altså at de gjorde det vanskeligere for euro biler å bestå utslippskrav. Det samme med meget spesielle regler for bla. støtfangere og lys. Meningen med dette var å gjøre de europeiske bilene mindre attraktive ift. amerikanske biler.
  6. KasperR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Bare en liten kommentar til 928 på det amerikanske markedet: I 1978 hadde us versjonen av 928 220hk, som var en noe detunet versjon av den europeiske 240hk versjonen (4.5L). 2 år etter, så kom 928S på det europeiske markedet (4.7 liter), men den samme 4.7L motoren ytet bare 240hk i us versjon, og de måtte i tillegg vente til 1982/1983 før denne kom på det nordamerikanske markedet. Under ventetida kunne de bestille 928 competition pack, som innebar de kosmestiske endringene en S- modell hadde. (spoilere, felger) Ikke før i 1985 kunne amerikanerne bestille en 928 som nermet seg 300hk, da med den oppgraderte 5-liters motoren, som hadde en 4- ventils topp, og ytet 288bhp i nord- amerika. (Noen kaller denne modellen S3)
  7. KasperR

    BMW F90 M5 Leak!

    Flott bil! Det som plager meg litt er at de bruker den samme 4.4L potetmotoren også i denne M5en. Den finnes i alt fra 650i/550i og oppover, og har gjort det siden F-serien. M5 har historisk sett vært en motorteknisk oppvisning, med m88, S38, S62 og S85, som alle har vært nesten unike for M5. ( unntak; M1, Z8, M6 ) Dette for meg er med på å gjøre bilen spesiell og karismatisk. Skjønner godt at klimahensyn og kostnader spiller inn. Nybilkjøpere av denne bilen gir muligens blaffen også, sålenge den leverer varene, men jeg må likefullt si, som den bilentusiasten jeg er, at jeg ikke liker utviklingen på dette området.
  8. Igår fikk jeg snappet opp en 99' 320i med bare 77000 km på telleren 😊 Eid av eldre dame mesteparten av sitt liv, og bare brukt på sommeren. Bilen er til min bror. Bortimot helt strøken, og kjennes ut som en ny e46 å kjøre. Artig å komme over sånne kjøretøy!
  9. KasperR

    Den store finn.no tråden.

    Motoren og rusten. Har studert bildene, og den har dessverre blitt angrepet ganske stygt. Bare se innsiden av døren på ene bildet. Det er god grunn til å tro at bildene ikke viser hele sannheten også. Jeg mener den trenger en hellakering omtrent, og derfor synes jeg prisen er mer enn høy nok. Synd, for bilen er i utgangspunktet meget fin!
  10. KasperR

    Bmw 550 e60

    Ligger en orginal M5 ute til 399 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98485087 Den blå 550en lå 2 perioder på finn, og vi vet ikke hva den faktisk ble solgt for. Jeg vil tro at bilen du snakker om er verdt mellom 300-350. Synes 400 blir altfor mye, når vi ser prisene på M5.
  11. KasperR

    S14A som daily?

    Største problemet med 200sx synes jeg er rust. De ruster latterlig mye i gulv/ jekkfester osv., som gjør dem uaktuell for vintersbruk etter min mening. Men sikkert artig sommerbil.
  12. KasperR

    635csi er den bilen dyr?

    Ja, automat er jo fint hvis man skal bruke den som en cruiser 😊 Automatene fra den tida har en tendens til å slure bort/ stjele mye av kreftene som er i bilen, i så måte er manuell bedre. Smak og behag 😊 Pløyde gjennom alle bilene på autoscout24 og mobile.de, og det som er klart at du må opp på 20000 eur + for å få en strøken bil med relativt grei km. De bilene som jeg anser som "greie" , kommer på 15000 eur og opp. Det er sikkert mulig å komme over kupp på andre måter, jeg snakker nå om de bilene som ligger ute. Noe prutingsmonn finnes også kanskje? Biler som har M- pakken, sportsseter og sperrediff mm. er de mest ettertraktede.
  13. KasperR

    635csi er den bilen dyr?

    De 3 som er nevnt der kan ikke sammenliknes. Ville heller betalt 250 for en orginalbil, enn 179 for en uorginal. Den røde ser skikkelig kjip ut, og den til 40 er omtrent klar for dynga. Hva markedet i Norge er villig til å betale for den svarte er vanskelig å si, men skal man til Tyskland å hente tilsvarende koster det 20-25000 euro å hente en i samme kaliber. Dvs. rundt 225-250k ferdig på skilt i Norge. Eneste som trekker ned i mine øyne er automat. Ellers er alt "rett" på denne bilen.
  14. KasperR

    Skal bytte fjærer, burde jeg ta demper også

    Erfaringsmessig er dempere helt ferdig når de nærmer seg 200k km. De kan være dårlige selvom det ikke er lekkasje. Kan være vanskelig å oppdage at demperne er dårlige hvis man kjører bilen fra dag til dag. Har fått en skikkelig a-ha opplevelse begge gangene jeg har byttet dempere på mine biler. Da begge på km stand 170k og 190k.
  15. KasperR

    Kjennskap til denne e30 m3?

    Mener også at slike biler som er gjort chassibytte på er orginale biler. Det er jo den samme bilen som forlot fabrikken engang som en M3. Den har bare fått et annet rammenummer stemplet inn. Disse bilene vil ikke oppnå samme pris som M3 med wbs nummer, fordi den er noe "tuklet" med. Hvordan folk ser på dette i utlandet er jeg usikker på.