Peak

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2737
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Peak last won the day on January 7 2015

Peak hadde mest likt innhold!

Om Peak

  • Vurdering
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Norway
  • Kjøretøy
    E91 LCI
  1. Herlig bil @ZhilleN, gratulerer. Ytterst sjelden å se e36 med Xenon lamper! Er disse originale?
  2. Sett noe til eier? Kunne tenkt meg å handle denne dersom den kun står...
  3. Takk! -Mail sendt!
  4. Subjektivt vil jeg mene og tro at M57 er den beste dieselmotoren BMW har produsert gjennom tidene. Men om dette kun er min personlige erfaring eller om dette faktisk kan stemme kan kanskje @TRF-Racing bekrefte eller avkrefte? -Jeg tenker da på det helhetlige bildet, motorlyd, materialkvalitet, konstruksjon, samspill mellom deler, holdbarhet ++
  5. Deres tilbakemeldinger bekrefter bare min erfaring og mistanke om M57. Definitivt ikke redd for å kjøpe en gammel bil som dette. Blende EGR, fjerne swirl flaps og være nøye med veivhus filter så går nok disse motorene langt. Spennende å se du har hentet ut såpass mye effekt fra bilen din @Hpi, kan vel ikke være original automatkasse i denne?
  6. Jaha, misfornøyd? Sendte de en mail nå, så får vi se hva som kommer som tilbakemelding.
  7. Hehe mulig jeg misforstod ditt forrige innlegg noe. Kokstad Autosenter i Bergen har jeg ingen erfaring med og er nok et godt forslag, notert! Har sansen for 740i din så var nok ingen dumt valg å gjøre det på den måten heller.
  8. Sendt mail allerede, takk for forslag!
  9. Vil du utdype denne? -Hvorfor anser du det som større risiko for forhandler å importere en eldre bil kontra en nyere? Foresten vil jeg i alle høyeste grad kalle meg selv entusiast som vet eksakt hva jeg faktisk ønsker vedrørende utstyr og motorisering. En M -bil er ikke vanskelig å finne, flere av disse på finn.no enn bilen jeg faktisk er på jakt etter.
  10. Kommer flere gode forslag her og at det har noe med garantien å gjøre betviler jeg ikke og definitivt noe jeg ikke forventer å få med. Denne sier jeg lett fra meg i kontrakten. Usikker på om dere har kjørt E39 facelift med diesel rekkesekser tidligere, men uten tvil den beste motoren jeg noen gang har hatt i en bil. Dette var en 525d. Herlig drag hele veien og en mørk fin motorlyd inne i kupén, sterk som en okse. Det skal være en touring så ingen behov for at den låter som en racerbil. Forblir original eksos og kun senk på denne. Uansett, bare å komme med ennå flere forslag på andre som bedriver import så tar jeg kontakt med de fortløpende!
  11. Bilen jeg har sett på ender på 95 000,- med alternativ beregning og importkostnadene medberegnet. Altså havner den omtrent på samme prisleie som en norsk bil på Finn.no gjør. Hvorfor de mener bilen er for gammel er det ingen som ønsker å svare på.
  12. Nei, altså prisen de fleste forhandlere tar for å importere er mellom 15-25 000,- og det betaler jeg gjerne for å få riktig bil ferdig registrert her i Norge. SPZ har jeg ikke forhørt meg med ennå, men et veldig godt forslag, selvom jeg holder til Oslo området. Grunnen til at jeg denne gang ønsker en diesel er pga. momentet, forbruket og driftssikkerheten på disse motorene. Planen er å beholde bilen i flere år med lengre kjøreturer til Europa og pendling intern her i landet. Jeg har lyst på E39 fordi jeg liker designen på karosseriet, comforten, bredden i kupén og materialkvaliteten på interiøret.
  13. Hei, minnes å huske noen på forumet her som importerte biler for andre privatpersoner. Jeg er nå på jakt etter en E39 530d fra Tyskland, da det ligger veldig få og tildels kjedelig utstyrte biler her i Norge. Er det eventuelt noen her som har kjennskap til noen som importerer litt eldre biler på alternativ beregning og tar seg betalt for jobben med å ta bilen til Norge og får den på norske skilt? -Før jeg så betaler denne personen for jobben og bilen? Kunne fint ha kjøpt en nyere BMW her i Norge men det er ikke av interesse for øyeblikket og "knirkeplasikken" har dessverre tatt over mye av de nyere BMW. Har også mer sansen for disse eldre bilene da det ikke kryr av disse på veiene. Forslag til firma eller tilsvarende som gjør det samme er også aktuelt men de jeg allerede har tatt kontakt med mener bilen er for gammel.
  14. Det var veldig tidlig, kjører du mye med tyngre tilhenger?
  15. Hvor mange km. var bilen gått ved turbo byttet?