Eystein Ose

Medlemmer
  • Innholdsteller

    649
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Eystein Ose last won the day on January 10

Eystein Ose hadde mest likt innhold!

Om Eystein Ose

  • Vurdering
    Oberstløytnant
  • Bursdag 04/10/95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ørsta, Møre og Romsdal
  • Kjøretøy
    E30, E46

Siste besøkende

432 profilvisninger
  1. Da er det vell likegreit å bare droppe isolasjonen? Jeg har planer om å kjøre uten hvertfall:) isolerer heller fra innsiden om det blir for mye støy.
  2. Følger med her:)
  3. Ja for håpe det holder! Er vertfall lagt litt tid i planlegging for å få gjort dette på best mulig måte:) Ja jeg grunna platene med sveisegrunning før de ble sveist inn:) men fikk sprøyta inn epoxygrunning i tilleg, for å være sikker! Takktakk! Håper det står til forventningene når jeg blir ferdig
  4. Tok meg friheten til å gjør det litt enklere å se filmen din jeg
  5. De største her har jeg sprøyta inn grunning med slik tektylsprøyte som er beregna til kanaler. På de små har jeg valgt å ha et hull i, for å få komme til å gjøre det samme, så har jeg heller i en propp:)
  6. Ser bra ut! Hvilken lakk har du brukt på tønnene?:)
  7. Følger med her:)
  8. Har følgt med her siden starten, og kommer garantert til å følge med helt til slutt Tar av meg hatten for fantastisk arbeid! Drømmen er å ta det så grundig selv en dag
  9. I denne perioden når jeg startet dette prosjektet her, jobbet jeg som laseroperatør i en platelaser. Så da ble enkleste løsing å lage pappmaler, scanne de inn på data og skjære ut plater i laseren. På denne første malen, brukte jeg «feil» type papp. Slik papp dobbel papp med luft i mellom. Så denne malen ble ikke 100%, men fortsatt et godt utgangspunkt. Jeg var forberedt å måtte slipe litt for å få platene til å passe skikkelig. Ferdig utskjært. Her er også noen eksosdeler jeg skar til HSD som han har nevnt i tidligere update J Litt sliping på platene måtte til, men var ikke mye før jeg fikk de greit på plass. Litt glis kom det til å bli, men det skal fuges, så såg ikke på det som noe problem. Motivasjonsbilde J Fikk tak i skikkelig malpapp Disse passet rett på, uten noe sliping. Så fremmover brukte jeg kun slik type papp. Grunnen til jeg vil ha et 5mm hull der, er for å få komme til å grunne innvendig etter sveis. Selv om mye blir «fjernet» og flyttet fra motorrommet, ville jeg beholde ABS’en. Synst det er kjekt når det er der orginalt, og det fungerer. Synest også at det er fint med helt nye og fine kobberrør i et nylakka motorrom. Så da måtte brakettene kappes av, og flyttes opp på platene. Det gikk med litt «svinn» når brakettene ble kappet ut, så må heve de litt slik abs’en ikke ligger ned på platen. Noe jeg har glømt å ta bilde av, er det store hullet i vangen. Der er det orginalt limt fast en plate. Denne skjærte jeg også ut i laseren, grunna med to komp epoxy og limte fastJ
  10. Var en del mer en forventet ja! Joda, skal bli godt å bli ferdig Jepp, allerede kjøpt Aluradiator med ekspansjonstank fra KSR. Kommer mer detlaljer i senere update
  11. Spylervesketank skal jeg nok ikke ha. Muligens lage en patent der jeg får festet på en liten tank med pumpe, til eukontroll osv. Resten blir beholdt, berre flyttet og "gjømt" litt mer.
  12. Etter levering tok det ikke lange stunden før jeg fikk en melding fra BulkUt, som inneholdt en video Helt riktig, dere leste rett! De 20-30 bulkene vi såg den kvelden, var bare toppen av isfjellet. Men vi holdt oss til planen, og han grovrettet kun de værste bulkene. Og det gjorde Otto/BulkUt som en lek Ingenting å si på arbeidet, og kommer uten tvil til å bruke han flere ganger! Vel verdt pengene, og lakkerer sparer seg mye sparkling. Så da var det bare å huke på biltralla igjen å få hentet bilen opp på verkstedet igjen Som jeg nevnte i forrige oppdatering. Når jeg først skulle koste på bilen et strøk med lakk, ville jeg gjøre litt mer utav det. Jeg har alltid vært svak for «Shave’a» motorrom, og tenkte jeg skulle gi det et forsøk. Jeg har veldig lite erfaring med karroseri og platearbeid, så utrykket «Learning by doing» passer vell inn her. Demonterte først BKF, ABS sentral og alle tilhørende bremserør. Deretter forsatte jeg med å fjerne alle brakettene jeg forhåpentligvis ikke får bruk for. Her har jeg fjernet brakettene til spylervæsketanken, og coilen. Jeg forsatte på andre siden å fjernet brakettene til luftfilterboksen, releeboksen og ekspansjonstanken. For å fjerne brakettene ble det brukt en flett ny punktborr, levert på døren av Håvard P! Jeg har som nevnt før, hatt ettermontert Air Condition i bilen. Men dette fungerte ikke lenger, og var heller ikke tilfreds med måten det var montert på. Så ved første motorbytte fjernet jeg alt som hadde med airconditionen å gjør. Dvs aircondition kompressor, aller slanger, ledninger, midtkonsoll, og ut med dashbord for å skifte varmeregister. Men siden dette var ettermontert og ikke orginalt, har franskmennene som montert dette tatt seg friheten til å borre fullt i hull for gjønaføring til slanger og ledninger. Så her var enda flere hull å sveise igjen. Derfor tok jeg like gjerne å fjernet hele batterikassen, for å lettere komme til å fjerne hullene, samt gjøre det mer «Clean» Letet fram Drill og vinkelsliper med stålbørste, og begynte å slipe vekk all orginal karroserikitt og strukturmasse. Deretter grunnet jeg alt med Hagmanns 2 komp epoxygrunning.
  13. Det stemmer! Er en privatperson som har startet med dette, i tillegg til vanlig jobb. Bare å ta kontakt på 90948042, eller direkte til BulkUt på facebook. Der ser du mye av arbeidet han har gjort også Jeg er kjempefornøyd med arbeidet han gjor med min bil, og skal uten tvil bruke han flere ganger! Takk for det! Gleder meg til bilen er komplett og kan justeres ned igjen
  14. Da er det ingen grunn til bekymring! Personlig hadde jeg flyttet batteriet bak:)
  15. Regnr på bilen da? I værstefall er bilen orginalt med m20b25(171hk), og ikke godkjent med m50b25(190hk). Men det er vell ytterst få som tenker over på en evt kontroll:)