sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    5149
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    57

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    sveigis fikk poeng fra Bimmerlorris i E34 520iA   
    Bra oppdatering dette og ikke minst det at ting begynner å bli tett .
    Er desverre derfor mange av disse lukene ikke virker og lekkasje kommer , nettopp pga dritt som tetter igjen .
    Jeg anbefaler å ta en smøreservice og rengjøring av drenering hvertfall en gang i året på takluke.
    Dette gjør jeg på de tre Bilene jeg har og de fungerer hele tiden .
    Med silikon rundt der jeg har lagt ut bilder , slipper du mer lekkasje inn i bil og 😀.
    Bra tingene drar seg til her .
  2. Haha
    sveigis fikk poeng fra Bimmerlorris i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Hehe , ja jeg køyrer på nå 😀
    Må nesten det for å komme i mål .
    Angående sauefett / fluidfilm, har jeg hørt mye bra om det Tore , men naboene mine har levert hver jækla sau til slakt , så fant ingen å marinere deler med gitt 😃😃.
    Neida seriøst , skal handle inn noe av dette etterhvert og bruke rundt forbi under bilene .
    Nå venter jeg på bitte litt mer deler , sånn at jeg kan få vist den .😀.
    Så må nok ha en dag til med skilt for å blåse utav den , og det skal gudene vite at jeg gjør .
    Denne blir behandlet som om den skulle ha vært en e60 m5 😀😀
    Selvfølgelig på varm motor , og den har bare godt av det .
    Den er som en gammel sado dame , den hyler etter mer , mer !!!❤️❤️
  3. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Sommerdekk .
    Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin .
    Så da var det bare å ta med seg jobb bilen  og hente .
    Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller .
    Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte .
    I og med  der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse 
    Bilder av dekk:

    Godt med mønster :

    Og disse stolene er de som stod i min 535 .
    Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen  til våren :

    Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃:

    Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen  jeg bruker mye tid på 
    En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang :


    Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg  kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
     
  4. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Sommerdekk .
    Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin .
    Så da var det bare å ta med seg jobb bilen  og hente .
    Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller .
    Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte .
    I og med  der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse 
    Bilder av dekk:

    Godt med mønster :

    Og disse stolene er de som stod i min 535 .
    Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen  til våren :

    Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃:

    Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen  jeg bruker mye tid på 
    En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang :


    Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg  kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
     
  5. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Sommerdekk .
    Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin .
    Så da var det bare å ta med seg jobb bilen  og hente .
    Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller .
    Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte .
    I og med  der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse 
    Bilder av dekk:

    Godt med mønster :

    Og disse stolene er de som stod i min 535 .
    Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen  til våren :

    Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃:

    Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen  jeg bruker mye tid på 
    En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang :


    Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg  kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
     
  6. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Sommerdekk .
    Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin .
    Så da var det bare å ta med seg jobb bilen  og hente .
    Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller .
    Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte .
    I og med  der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse 
    Bilder av dekk:

    Godt med mønster :

    Og disse stolene er de som stod i min 535 .
    Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen  til våren :

    Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃:

    Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen  jeg bruker mye tid på 
    En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang :


    Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg  kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
     
  7. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Sommerdekk .
    Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin .
    Så da var det bare å ta med seg jobb bilen  og hente .
    Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller .
    Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte .
    I og med  der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse 
    Bilder av dekk:

    Godt med mønster :

    Og disse stolene er de som stod i min 535 .
    Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen  til våren :

    Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃:

    Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen  jeg bruker mye tid på 
    En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang :


    Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg  kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
     
  8. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .
  9. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .
  10. Like
    sveigis ga poeng til Fredrik 90 i Off Topic-tråden, versjon 4(?)   
    Ford har gått en del tilbake i Norge de siste åra pga manglende utvalg av elbiler og hybrid. Det som redder topp 10 plasseringen for merket er varebilene hvor det kun er VW som ligger foran. Utelukker vi derimot elbiler og pluginn så er det kun Skoda som selger flere fossilbiler enn Ford i Norge. I 2017 så var Ford stadig Europas tredje mest solgte bilmerke, mulig det forandrer seg i år men ettersom både Fiesta og Focus er ny så tviler jeg på det.
    Men vi snakker om at Ford har gått langt tilbake, de er nå iallfall synlige på statestikkene og på veien. Hva med Opel? De har jo til og med høyaktuell elbil, samt diverse småsuver som markedet vil ha. Hvor blei det av Honda, eller Mazda? De er jo alle usynlige nå til dags, bortsett fra CX5 som ligger foran en hver kø i 15 km/t under fartsgrensen. Det er ikke tvil om at skal man oppleve suksess i dagens norske nybilmarked så må man ha ett godt utvalg av elbil og plugg inn hybrid. Se bare på slagstallene til Volkswagen i september. Tidliger i år så har fabrikken stoppet produksjonen av GTE modellene og elbilene pga overgangen til WLTP. Nå i september så var møller tomme for disse bilene på lager. Så salgstallene for VW i September har kun vært basert på rene fossilbiler. Det har gjort at de har hoppet opp til åttende plass (tror jeg det var) mens Nissan med sin Leaf tok førsteplassen med Tesla rett bak. Det sier litt om for skutt det norske bilmarkedet er nå. Jeg tror at vi snart vil se en topp, rett og slett at markedet vil bli mettet. Enten av begrensinger i utvalg eller verre, økonomisk tilbakegang i økonomien. De fleste som kjøper elbil til under 500 000 kr kjøper den som en nummer to bil, da elbilene i dette segmentet sjelden egner seg godt til familebil. Med mindre man bor i storbyen og aldri skal langt, men disse er ikke representative for flertallet. Jeg tror det skal litt til før dette markedet mettes. Der jeg tror markedet etterhvert mettes er for elbiler som koster over 500 000 kr. Rett og slett fordi det er begrenset hvor mange som kan bruke såpass mye penger på bil. Særlig når vi tar med hvor mye av disse bilene som fullfinansieres, da skjønner man at dette er noe som ikke går i lengden. Tre av fire Tesla Model X fullfinansieres, det vil si at tre av fire som kjøper Model X egentelig ikke har råd til en slik bil. Jeg er veldig spent på hvordan dette blir i fremtiden når disse bilene skal ut på bruktmarkedet hvor eierne blir sittende igjen med dyre restlån. Etter den søte kløe kommer alltid den vonde svie er det noe som heter. 
    Skal bli spennede å se, bilmarkedet i Norge likner ikke noe annet. Jeg skal selv ha ny bil enten senere i år eller tidlig neste år, jeg tror nok jeg ender opp med diesel nok en gang....med mindre G30 får drivlinjen til nye X5 45e Hybrid (lite trolig). Jeg synes ikke dieselbilene har tapt seg så mye som folk og media skal ha det til. Så kan jeg sitte på sidelinjen å observere galskapen rund de grønne bilene 😀
  11. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Sommerdekk .
    Fikk melding av Mini at hun hadde fått dekk på jobben sin .
    Så da var det bare å ta med seg jobb bilen  og hente .
    Og det var jaggu ikke noe dritt hun hadde skaffet heller .
    Her lå det Bridgestone dekk som var omtrent ubrukte .
    I og med  der står totalt utslitte piggfrie på nå , så vil dette bli bra med disse 
    Bilder av dekk:

    Godt med mønster :

    Og disse stolene er de som stod i min 535 .
    Disse skal snart inn og plukkes i biter for overhaling og settes i Tdsen  til våren :

    Og jaggu fant jeg et e34 skogsvrak og 😃😃:

    Så til et typisk hverdagsbilde fra plassen  jeg bruker mye tid på 
    En desperat 535 som venter på deler og EU neste uke , og en TDS som smiler og tenker sikkert at godt at ikke jeg står sånn denne gang :


    Hadde jo litt planer om småfiks ikveld , men utrolig men sant , vet ikke hva jeg  kan gjøre med den nå som er viktig.Alt er liksom iorden nå og da er det jo digg å sitte i sofaen heller og være på Bimmers 😀
     
  12. Like
    sveigis ga poeng til marius_m535_90 i Østby's E34 M5 touring 3.8 1995 EWS delete og til original stand   
    Etter og eid bilen siden 2011, så blir original utsene det rette for meg :)
     
    Får vel gjøre en større innsatt her ettersom jeg har deaktivert facebook kontoen.
  13. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .
  14. Like
    sveigis fikk poeng fra Bimmerlorris i Sveigis sin e34 535i shad.line.EU klargjøring .10.10.18   
    En liten upd.
    Som sagt , så er det bremseservice , og venter på deler .
    I mellomtiden kan jeg preparere litt 
    Så etter slip og puss , ble det lagt på grunning :

    Så et lag med sort maling :

    Kallipere ferdig:

    Andre siden :

    Venter litt evnt bestilling av deler , da det var mulig en kamerat hadde alt liggende av deler , etter en delebil .(Nytt).
    Får beskjed om dette snart .
    Håper han har det , for da kan jeg kjøre og hente det .😀
  15. Like
    sveigis fikk poeng fra Bimmerlorris i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Fri fredag og igang med å krysse av siste ting på listen .
    Noe som må gjøres , var håndbrekk .
    Det funker men ugjevnt .
    Og jeg visste årsaken .
    Opp igjen :

    Og igjen var vi her :

    Og synderen er jo en ihjelrustet mekanisme :

    Men den ble marinert med wd 40:

    Da løsnet alt og ble smurt inn igjen :

    Selve justeringskruen var rustet helt fast , så her måtte det masseres :

    Alt løsnet og smøres opp :

    Ting kom på plass og la sko helt ut sånn at jeg visste de tok .
    Og nå ble det andre boller .
    Løsnet andre siden igjen og :

    La ut band sånn at de subbet mot skive .
    Monterte alt sammen igjen nå , og hva har dagens jobb resultert i?
    Jo jeg har ett håndbrekk som bremser nøyaktig likt og etter tre knep på brekk , så rikker ikke bilen seg .
    Alt av bremser er nå helt iorden og tar skikkelig .
    Så til noe annet .
    Jeg har en turteller som viser litt for mye .
    Og prøvde en annen kodebrikke :

    Men det var ikke noe suksess gitt ,den viste enda mer :

    Dette er da tomgang på varm motor .
    Men sjekket nummeret på begge brikkene og der er samme nummer .
    Så må få lånt meg et annet instrument og prøve det , eller så er det noe galt med instrumentet .
    Leste og en vei om noe føler elns u motorrommet .
    Uansett , dette er en bagatell .😃
    Alt av bremser osv er iorden og det meste annet , så får jeg heller tåle litt feil på turteller .
    Fredrik 90 , ja det vil jeg gjerne og snart .😀
    Kunne vi tatt en tur en kveld denne uken som kommer ?😃
    Familieselskap på søndag  og tenkte jeg ville bli ferdig med eksos og den ulyden foran imorgen skjønner du .
    Og da skal seff du kjøre og 😀
    Nå går det Ann å bruke den endelig .
     
  16. Like
    sveigis fikk poeng fra Bimmerlorris i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Lørdags syssel .
    Noe jeg liker , er å ha ingen plan for dagen på lørdagene .
    Mens barn og resten koser seg , har jeg muligheten til å ferdigstille mer og mer på bilen .
    For dere som har vært med siden begynnelsen på tråden , husker sikkert jeg holdt på med koffertlokk og låsingen der .
    Jeg fikk det jo til men ikke ordentlig.
    Jeg har hele tiden måtte bruke rå kraft for å få det igjen .
    Så idag skulle dette sjekkes ut .
    Etter litt demontering stod jeg klar :

    Denne branketten skulle altså trimmes litt sånn at jeg kunne justere den mer .
    Denne kan du justere både frem og tilbake og mot sidene , men ikke nok .
    Ene årsaken er at blekket på selve lås har bøyd seg og jeg får ikke til å fikse det uten å demontere halve luken .
    Uansett denne delen ble trimmet maksimalt på hullene :

    Så var spmet om den bet seg fast uten voldsom makt ?
    Og nå etter trim ble det mye bedre :

    Etter litt justering på gummiknotter :

    Funker det igjen helt greit .
    Så over til rollo .
    Det har denne bilen men festene på siden er ødelagt , så What to do?
    Etter litt tenking , har jeg jo ekstra hundegitter og dette måtte ofres /

    Brukte da noe av stengene her og kappet og tilpasset .
    På plass med nye fester :

    og ferdig :

    Liker at sånne ting er iorden .
    Så tilslutt gjorde jeg ferdig luken med voks og rengjøring .
    Møkkete og fælt :

    Krinkler som trenger pleie :

    Etter en lengre tids jobb ble alt rent og behandlet :


    Så da erklærer jeg alt bak fikset .
    Deilig med sånne dager av og til 😀
  17. Like
    sveigis fikk poeng fra Bimmerlorris i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Ja satser på at det drar seg til :).
     
    Ja er gøy å drive med småting når man har strevd med større ting
    Spesielt når jeg har slitt voldsomt med å få tingene til å funke .
    Det å vite at jeg nå kan gå ut å pusle ,isteden for å stille tusen spm /ringe rundt om større problemer ,gir meg fred .:)
    Vinterlagringsplasser:
    Ja Mini har skaffet og jeg og men bilene blir spredt på forskjellige kanter.
    De blir ikke satt under tak før slutten av november og det er det to grunner til.
    En:
    Begge må på eu og godkjennes .
    To :
    Vil bruke bilene så langt det lar seg gjøre da jeg synes det blir for kjedelig og  dumt For oss , å sette vekk biler som tåler å bli brukt tidlig.
    Dette er overhode ikke noe krittik til de/dere som har gjort det :).
    Men liker å kjøre de og om noe salt kommer på ,så har jeg nok av vann og avfetting til å fjerne alt sånt.
    Men igjen ,ja når det kommer salt og snø,skal de under tak .:)
    Angående vinterbil ,har hun sagt at noe sånn skal hun ha og vi er avhengig av to biler her .
    Siden hun jobber på Opel ,ser jeg helst at hun kjøper det og siden jeg og er Opelmann ,hadde dette passet perfekt.:).
    Corsaen din ,den kommer du til å ha gode tider i til vinteren og det var en sånn type bil vi skulle hatt her i vinter .
    Billige dimmensjoner på dekk ,deler fra Biltema osv ..
     
  18. Like
    sveigis fikk poeng fra viggo E34 i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Takk Viggo :).
    Ja nå nærmer tingene seg .Kun bytte den ene demperen foran nå ,så er vi der.
    Tok en test igår og dro på over en skarp humpel.Der bunnet jeg tvert :).
    Så den må byttes .Har en brukt en som skal på nå kun pga eu .
    Nye korte dempere skal på til våren .
    Holder jo på med euklargjøring på min og ,så tett program med e34ene her .
  19. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .
  20. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .
  21. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .
  22. Like
    sveigis fikk poeng fra Evopower i Evopowers e39 og nå e61   
    Ble jo som nytte dette etter motorvask
    Er så digg når man ser i et rent motorrom .
    Blir vel gøy når snøen kommer med denne tenker jeg .
  23. Like
    sveigis ga poeng til Ingvaldsen i Ingvaldsen's e39 530dat biturbo og M5 - Henta 2002mod M5   
    har nå gått til innkjøp av en original 2002 m5 som har vært i tankene leeenge nå bilen har gått 218k og har fått alt nytt i register, utenom det så er det en urørt orginalbil med bittelitt utstyr.  kravet mitt ved kjøp av m5 var takluke, individual hifi og at det måtte være facelift.  Utvalget av slike biler er veldig dårlig å fryktet at jeg måtte til tyskland for å finne bilen jeg ville ha.. men fant heldigvis en her i landet.  Den er ikke i perfekt stand og småfiks måtte påregnes, den mest alvorlige feilen utenom små mengder rust var at stereo var død. men etter en del feilsøking var det heldigvis bare brudd på ei ibusledning  uten om det så blir snart rusta tatt og KW v2 er bestilt og er på tur
    snøen kom tidlig i år så måtte jo ha med meg vinterhjul da jeg måtte over strynefjellet, meget brukbar bil på snø da den har diffbrems  men måtte bare rive av hakka hjula når jeg kom hjem siden dekka ble gelee av kreftene og det var umulig å få skikkelig grep ved pådrag...
     
    har også tatt ett busslass med bilder

  24. Like
    sveigis ga poeng til oledra i Indianer igjen   
    Har lengtet etter en sånn sykkel siden jeg for mange år siden var så dumm å kaste yndling sykkelen min.
    Tenk vere så heldig å få norges tøffeste sykkel når en var 9år. 
    Videre vere ungdom på det beste 10året 80 tallet.
    Og få drømme om en e34 på 90 tallet. (endelig realisert)
    Livet er herlig!!!!!😊😊😊
     
  25. Like
    sveigis fikk poeng fra norbakken i Mini Sveigis sin e34 525tdsA .Update 16/10   
    Igang med div .
    Ja vel dere , da var vi her igjen :

    Og idag ville jeg få byttet eksos .
    Før jeg starter med demontering , dynket jeg skruer med rustløser /

     
    Så var jeg igang og som vanlig , sitter tingene godt , så her må jeg være tolmodig .
    Man ser jo at dette er råttent:

    Ubrukelig /

    Ettehvert var noe av og må sammenligne litt .

    Det jeg fryktet , stemte .
    Bakre gummi feste er umulig å få på uten å løsne fanger , så heiv meg rundt :

    Etterhvert , gikk det ann å komme til /

    Fikk på potten og støtfanger skrues fast igjen :

    Da var bakre potte og kat på plass .
    Så til utfordringen , frontrør fra turbo
    Her er det trangt  og kjempenervøs for å knekke boltene inn på turbo .
    Og den første knekken kom på ett av opphengigen av flexirør ,så her måtte jeg slipe og borre:

    Det ble fikset med nye bolter .
    Nå flexirør .
    Etter å ha hatt på rustløser , satt jeg på en 14 mm fastnøkkel og forsøkte og her er det trangt :

    Men det gikk veldig greit og nå ser man hvorfor det bråker :

    Dette er vel årsaken til eksos inni bil 😀

    Så fikk jeg entrer på flexirør med ny pakning :

    Og der stopper det for idag.
    Jeg gadd ikke å fortsette mer pga jeg ble rett og slett drittlei 😃
    Så imorgen er det justering og sammensetning  igjen og satser på tett eksos .
    Men disse hjelperene her :

    Har vært kjekke å ha .
    Rustløseren har vært knallbra til å løsne fastrustede skruer her .
    Og før jeg begynte , tok Mini noen bilder av bilen .
    De ble fine og viser at bilen nå begynner å se ut som en bil .
    Tds i høstfarger:


    Så jeg fortsetter imorgen og oppdaterer da .
    Har og kommet over et parti deler som kommet etterhvert  og dette kommer jeg tilbake til .