T.H.O

Medlemmer
  • Innholdsteller

    988
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om T.H.O

  • Vurdering
    Oberst

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Bamble
  • Kjøretøy
    E61 525dat

Siste besøkende

588 profilvisninger
  1. Lufte kjølesystem M57?

    Da er varmeveksleren byttet og bilen får 92-93 grader enda det er -7 ute ☺
  2. Min E61 525dat

    Da tror jeg den er friskmeldt ☺ Får enkelt 92-93 grader nå enda det er -7 ute.
  3. Mye bra arbeid her ja Hadde samme opplevelse med gløderele, trangt og knotete
  4. Min E61 525dat

    Da er ny varmeveksler i hus, og på plass i bilen 😁 Den gamle har stått i fra bilen var ny i 2005, og tror den var ganske gåen siden jeg kunne blåse imellom uten særlig motstand. Dette gikk ikke på den nye. Den var egentlig grei å montere bortsett fra litt knot med å få entret skruen til oljerørene til girkassa. Som otis også nevnte så rant det litt olje fra rørene, pluss at det lå litt olje i den gamle kjøleren som også gikk tapt. Så bør vel vurdere et olje og filterbytte for å være sikker på at jeg har nok mengde på kassa. Mangler bare å få fylt på frostvæske og så lufte, men det blir ikke før i morgen. Kommer med ny oppdatering da 😊
  5. Min E61 525dat

    Takk for info Er det sånn at man må være rask med å montere igjen så det ikke renner ut alt for mye?
  6. Min E61 525dat

    Da var de fleste bildene på plass igjen Som nevnt på forrige side så har motoren problemer med å oppnå driftstemperatur, enda Hoved og EGR termostat er byttet. Det neste nå blir å bytte varmeveksler. Slangen til denne skal visst være kald opp til en viss temperatur, men kjenner nå at det er temperatur i denne etter en kort tur. Ny original del er nå bestilt.
  7. Min E61 525dat

    Takk for det Er kjedlig med bildene, men får prøve å legge de inn på nytt etterhvert. Ja syns og de felgene gjorde seg bra på bilen Det er M6 kopi felger. 8.5 og 9.5 - 19"
  8. Min E61 525dat

    Det skal vel egentlig ikke bli godkjent. Er fler som har fått bilen igjennom med røret montert, men det kommer nok litt ann på kontrolløren. Så blir å spare på det originale filteret i tilfelle det skulle bli en anmerkning på EU Et annet alternativ er jo å tømme det originale for innhold, men syns det er litt dumt å ødelegge et fungerende filter.
  9. Min E61 525dat

    Ja må omprogrammere også. Håper på å få gjort det om ikke så lenge, så da kommer det noen oppdateringer på det
  10. Min E61 525dat

    Det er erstatningsrør til DPF
  11. Min E61 525dat

    Et lite rør som ligger å venter på å bli montert
  12. Min E61 525dat

    Vinterhjul Vanvittig komfortabelt å kjøre på 17" i forhold til 19"
  13. Lufte kjølesystem M57?

    Ja den var vel ganske lik før bytte. Kjente på slangen til varmeveksleren igjen etter at den hadde gått kun 5 minutter på tomgang, og da var det litt temperatur i den, og de andre slangene var fortsatt kalde.
  14. Min E61 525dat

    Har for tiden litt trøbbel med at motoren ikke får høy nok driftstemperatur. Har byttet hovedtermostat og EGR termostat med originale deler. Men sliter fortsatt med å komme noe særlig over 60 grader på en 35km tur. Den oppnår 50 grader på bare noen minutter, men derifra går det trått oppover. Har kjent på slangen til varmeveksleren og den kjennes kald ut. Leste at hvis den er gåen så ville det være litt temperatur i denne slangen. Kan det være at jeg ikke har fått lufta godt nok? De nye termostatene kan være defekte? Eller varmeveksler? Andre ting?
  15. Min E61 525dat

    Ja det er gull verdt Er litt jobb med å fjerne deksler osv, men en helt grei jobb. Var mer bekymret for om glødepluggene ville knekke når jeg løsnet på de. Har jo hørt noen historier om det. Men det gikk heldigvis bra