T.H.O

Medlem
  • Innholdsteller

    1007
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om T.H.O

  • Rang
    Brigader

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Bamble
  • Kjøretøy
    E61 525dat

Nylige profilbesøk

841 profilvisninger
  1. T.H.O

    Min E61 525dat

    Ja den er godkjent nå 😁
  2. T.H.O

    Min E61 525dat

    Ganske fornøyd med å vite at dritten er borte 😁 Fikk den tunet noen dager etter at jeg fjernet det, samt kodet bort DPF og EGR. Så tror den har det litt bedre nå enn før 😊 Skjer ikke så mye annet enn vask og vanlig vedlikehold for tiden.
  3. T.H.O

    Min E61 525dat

    Ble en helt annen respons i bilen nå etter at jeg fjernet DPF. Litt mer lyd enn tidligere ved pådrag også.
  4. T.H.O

    Min E61 525dat

    Okey, ja da blir det nesten samme jobben som jeg har gjort nå Kjøpte nye pakninger og bolter på GS hvis jeg husker riktig. Må se ann om det blir salg av den etterhvert
  5. T.H.O

    Min E61 525dat

    Har en dårlig manifold du da sikkert, siden du får eksos inn i bilen. Kjent svakhet på de det. Hadde Tahoen på NAF for EU kontroll og det ble 3 stk 2er feil. 2 av de var på lys som ikke virket pga dårlig kontakt. Er fiksa nå. Også skjev bremsekraft foran. Regner med at det er caliperen som er gåen, så har bestilt ny.
  6. T.H.O

    Min E61 525dat

    Har hatt mistanke om tett dpf en stund siden bilen har virket litt slapp i perioder. Den var kvikk under regenerering og rett etter, men etter litt kjøring så ble den daff igjen. Hadde jo erstatningsrør fra RM Motors liggende, så igår ble det endelig tid og mulighet for å få det på Håper på å få til en tuning iløpet av uka som kommer også. Må undersøke litt først siden det er så mange forskjellige å velge mellom nå. Er ikke bare enkelt å skru på eksos uten løftebukk, men alt går Boltene var rusta i stykker så de måtte kappes av. Var derfor lettest å ta ned hele eksosen. Bilen er ferdig skrudd, men ikke prøvekjørt enda. Kunne ikke høre noen store forandringer i lyden på tomgang hvertfall.
  7. T.H.O

    Min E61 525dat

    Ja er en stund siden sist nå Den ruller og går enda.
  8. T.H.O

    Min E61 525dat

    Vingler litt angående salg 😂 Skal få den eu godkjent først hvertfall. Men kan gi deg beskjed hvis det blir salg ☺
  9. T.H.O

    Min E61 525dat

    Fjerna selve spjeldene når jeg kjøpte bilen. Men valgte å bytte de ut med blendeplugger nå siden jeg skulle bytte innsugspakningene. Nei merket ikke noen forskjell.
  10. T.H.O

    Min E61 525dat

    Deilig å få det gjort hvertfall 😁
  11. T.H.O

    Min E61 525dat

    Fikk endelig mulighet til å gi E61 litt oppmerksomhet idag. Starteren begynte å krangle litt i høst ved at den ble treg å dra rundt når motoren var kald. Hadde en mistanke om at det var pga dårlige innsugspakninger og oljesvetting derfra, og det stemte bra. Demonterte idag og rensa og monterte igjen, og nå snurrer den som når den var ny igjen Fikk vekk den verste driten utvendig før jeg demonterte selve starteren, er mye lettere å jobbe med når ting er reint. Inni så den ikke bra ut. Blei straks mye bedre etter en god rens med diesel. Innsugspakningene og nye blendeplugger bytta jeg for en stund siden, så slenger med noen bilder av det og
  12. T.H.O

    Min E61 525dat

    Denne var litt dyrere enn 30 og litt billigere enn 50 Du kan være heldig å finne en bra til rundt 40-50. Lønner seg nok å finne en som er godt vedlikeholdt, ellers kan det fort bli dyrt å drifte den. Det er biler som trenger en del tilsyn for å holde seg bra. Ser de anbefaler oljeskift på motor ca hver 10.000km, smøring av forstilling hver 5-10.000, oljeskift på aksler med brytepinne hver 60.000km osv. Ruster gjør disse også som alle andre biler. Spesielt i bunn av dører, bakre kanaler og bakdelen på ramma er utsatt. Rustent tankarmatur og dårlig løftepumpe er heller ikke uvanlig. Motorene har hatt noe problemer med dieselpumpe, FSD, vacuumpumpe og dyser som påstås å vare ca 200.000km. Min har gått 200.000km nå, men jeg vet ikke om dysene er bytta på den, så kan hende jeg tar de iløpet av sommeren. Måtte bytte FSD på min når jeg kjøpte den, pga at motoren stoppa noen ganger under kjøring. Kosta rundt 2000kr i Norge, ellers er den billigere over dammen som alt annet av deler til disse. FSD er en styringsboks til dieselpumpa som blir kaputt av varmen fra motor. Jeg flytta den vekk fra motor med ekstra kabelsett. Også mener jeg å ha lest at 98-99 modellene fikk noe mer utstyr og noen endringer på motor enn årsmodellene før. Forbruket er heller ikke alt for ille, min ligger på 1.3 nå på blanda kjøring etter at jeg fjerna innmaten i sotfella/kat. Den lå på ca 2 før jeg tok ut innmaten, så den var nok ganske tett. Er en bil jeg kan anbefale hvis du liker store amerikanere med dieselmotor Motoren høres ut som et knuseverk, men fikk ganske fin lyd i min nå med 3" rakrør
  13. T.H.O

    Min E61 525dat

    Ja det er hvertfall en bil som tar seg fram på all slags føre. Brøytebilen hadde lagt igjen en haug på mellom 50-70 cm kram snø i innkjørsla når jeg kom hjem fra jobb her en dag, og tahoen klatra over som om ingenting lå der. Hadde jeg hatt E61 da måtte jeg parkert i veien, og fått fresa først. Jeg syns den er ålreit å kjøre. Det er et forholdsvis bra eksemplar så den er retningsstabil og fin å kjøre. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med E61 comfortmessig, men så er det også to totalt forskjellige biler. Holder på å bygge rakrør på den idag, må få frem litt godlyd 😁