LarsBMW

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1084
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om LarsBMW

  • Vurdering
    Brigader
  • Bursdag

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus
  1. Jeg vil råde deg til å ta en sylinderlekkasjetest først. Er den bra, kan du gå i gang med å skifte ventiltetninger. Kan være flere ting som begynner å bli slitt etter 310.000 km, stempelringer/sylindre f. eks... Er ikke noe problem at det er 24 ventiler, det tar bare litt lenger tid.
  2. Jeg forholder meg til hva som faktisk skjer i den virkelige verden, ikke hva som ikke skjer på bilforum i Tyskland. Majoriteten i verden av BMW eiere med N47 motor er nok ikke på forum for å få fortalt sine historier. De fleste kjører, havarer, får det reparert og kjører igjen. HP pumpen skal tåle å være i bruk, helst motorens levetid. Det gikk stort sett bra på eldre modeller, så dette imponerer ikke. Et pumpehavari gir katastrofale verkstedregninger. Det blir spon OVER ALT i systemet og en slik rep kan i værste fall passere 100.000 kroner.
  3. N47 motoren er en misslykket konstruksjon kvalitetsmessig. Registerkjede, sprekker, HP pumpe...og jeg har sett MANGE. I tillegg må mange av disse "leve" med ulyd selv om de er i orden.. Det vil selvsagt finnes unntak, men problemfrekvensen her er høy.
  4. Prisleie på denne?
  5. Skal være STOR slakk i en foring før man kan sette mangel på den. Disse er litt sprukket på mange E39/38/60/61 osv. men uten at det er noe problem i praksis.
  6. Noen som vet hvor man kan kjøpe girolje til automatkassene i E60/61 utenom BMW systemet? 2006 525D..
  7. Ingen problem. Husk å montere lager for inngående aksel i veivakslingen.
  8. Dra til de sitter og til de blir sånn passe løse igjen..
  9. Sjekke vanntemp. føler kanskje. For feit blanding når motor er varm. Kan også være lambdasonde, den er ikke aktivt med før motor er varm.
  10. Her er link til annonsen på finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50644895&editAd=true
  11. Slangene på disse blir meget harde når motor er varm. Har hatt flere og har selv reagert på det.
  12. Måle oljetrykket først. Ikke noe vits å gjøre noe med verken oljetype eller div. givere før du vet hva oljetrykket er. Lavt oljetrykk er ikke noe vanlig problem og løser seg ofte med en ny oljetrykkbryter.
  13. Så de mener at viftereima har kommet inn mellom reimskiva og simringen på veivakslingen? Og låst kjedet så det har tannet over slik at det har havnet rester av reima osv. i bunnpanna? Da må noe mer ha gått i stykker også.. Registerdeksel osv. Høres veldig snodig ut. Hadde nok villet se dette med egne øyne før det ble satt i gang noen rep.
  14. Dette er ikke et lånt bilde, men et stjålet bilde. Det er min bil og mitt hus og mitt bilde. Du bruker mitt bilde uten min tillatelse og dette er regulert i åndsverksloven og er ulovlig. Jeg vil se det fjernet umiddelbart, du er ikke lite frekk.
  15. Noen som kjenner til om det er flere forskjeller på M47D20N2 i E90 318D og 320D enn turboen? Her er delenummer på turboene: 318D - 11657795497 320D - 11657795499 Sammenlignet delenummer nå og høytrykkspumpe og railtrykksensor er lik ihvertfall. Ikke dysene. Skifte dyser, turbo og omprogrammere til 320D data, øker effekten i en 318D med 93hk hvis det ikke er flere forskjeller? Blir bra effekt med ESS steg 2 på en 320D. Her er data fra siden til ESS. Horsepower: 215 DIN (Stock 163) Torque: 480NM