Pal Ostgard

Medlemmer
  • Innholdsteller

    413
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Pal Ostgard

  • Vurdering
    Major
  • Bursdag 04/05/77

Profile Information

  • Interesser:
    Tjøme
  1. Jeg har 260cm opp til taket,så må nok ha en åpning.. Er godt vant på jobben med å kunne gå under bilene,så krakk er nok uaktuelt Porten blir ikke noe problem da garasjen blir 7x10m og jeg skal ha bukken i den indre delen.
  2. Lagde åpningen i dag og ble en hel billengde ja
  3. Driver å bygger ny garasje som jeg skal 2-søyla løftebukk i. Jeg skal ha loft til lagring osv og tenkte derfor bare lage et hull over løftebukken slik at jeg kan løfte bilen helt opp,men er litt usikker på størrelsen på åpningen. Bredden blir vel som avstanden mellom søylene på bukken men lengden er jeg litt mer usikker på.. Tror vel ikke det er nødvendig med en hel bil lengde åpning for å få bilen høyt nok,er vel bare taket på bilen som må opp. Er det noen her inne som har gjort noe det samme? Mener å ha sett en sånn løsning i en prosjekttråd her en gang,men finner selvfølgelig ikke den nå..
  4. Du må bytte hele bærearmen,da bærekula er en del av armen.
  5. Da står bilen lagret på en låve,i påvente av sitt nye hjem Har sett flere har lagt ut bilder av sine garasje prosjekter,så tenkte jeg skulle legge ut et bilde av hvor langt jeg jeg har kommet med min. Har fått sprengt bort masse fjell,støpt plate og satt opp Leca. Så nå håper jeg den snøfrie vinteren fortsetter for da blir det full fart med reisverket i januar.
  6. Men hvor er E21?
  7. Da har det blitt en stund siden sist ser jeg,så tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering. Er ikke så mye som har skjedd siden sist,men har fått på dører,panser,skjermer og koffertlokk for å sjekke at åpninger stemmer før bilen skal på lakk. Planen var å sende bilen på lakk nå i høst,men har bestemt meg for å bygge ny garasje/verksted nå,så da venter jeg til den står ferdig. Blir nok først litt utpå våren en gang,men blir veldig deilig å trille ny lakka bil inn i ny garasje når jeg skal i gang med monteringen:) Ny Kamei frontspoiler er siste Ebay kjøpet;)
  8. Er veldig enkel å lage egentlig,to motorbukker fra Biltema og litt firkantstål så er mye gjort;)
  9. Det var ikke noen fra forumet som kjøpte den,tror det var noe annet en BMW den skulle brukes til.
  10. Er vel ingenting som passer rett på som jeg vet om,men jeg har brukt tannstang fra en høyrestyrt E46 M3. Du kan se hvordan jeg har gjort det i prosjekt tråden min.
  11. Dem løsner lett med hammer og en liten skarp meisel, i verste fall sveiser du på en mutter,men et par bank med meiselen pleier å holde. Når du skal ha det sammen igjen kjøper du nye bolter og de har muttere som knekker av når du drar dem til.
  12. Hva skal du ha for tårnavstivere til E21? Er de lakkert eller polert?
  13. Det skal nok gå bra,både Alpina C1 og Hartge 323i RS kan brukes som dokumentasjon. Da trenger du ikke gjøre endringer på verken bremser eller understell Jeg skal ha M20B25 i min også
  14. Når jeg tar sånne jobber på jobben begynner jeg alltid med å slakke wirene.sjekk så at wirene går lett å ledig og ikke minst at overføringene går fint også. Hvis wirene og overføringene er i orden skal brekkskoa ligge helt tilbake mot anlegget når wirene er slakke.Jeg pleier da å justere brekkskoa til skiva sitter fast for så å ta et par knepp tilbake. Siste finjustering tar jeg til slutt ved spaken. Da skal det bli bra.... Det som de aller fleste overser når de skal reparere selv har jeg inntrykk av,er at brekkskoa ikke ligger helt tilbake når de begynner å justere,enten p.g.a for stram/treg wire eller overføring.
  15. Ingen?? Eventuelt en strøken original blokk.