Pal Ostgard

Medlemmer
  • Innholdsteller

    416
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

1 følger

Om Pal Ostgard

  • Vurdering
    Major
  • Bursdag 04/05/77

Profile Information

  • Interesser:
    Tjøme

Siste besøkende

337 profilvisninger
  1. Blir en trapp opp på endeveggen i åpningen til løftebukken og da blir det lager til deler/dekk osv der oppe. Tror nok også jeg skal ha kompressor og en del verktøy der oppe spesielt større ting som gjerdesag/kappsag og andre ting som tar mye plass og ikke blir brukt så ofte. Vil ha minst mulig ting nede som tar opp gulvplass,så kanskje det går an å holde litt orden også
  2. Må vel innrømme at bilen har gått fra langtids prosjekt til evighets prosjekt egentlig, men har restaurert hus og de siste månedene har jeg bygde ny garasje/verksted også. Garasjen er ferdig utvendig men er en del igjen å gjøre innvendig før E21 kan begynnes på igjen. Nå er det båtlivet som gjelder,så blir nok høst igjen før det skjer noe mer er jeg redd. Bilen har allerede kostet en liten formue,så bilen SKAL fullføres på en eller annen måte.. Her er et par bilder av hobbyrommet til far
  3. Jeg har to tanker til overs,det er en del overflate rust på dem,men de var tette når jeg demonterte dem. Jeg har kjøpt nye,så jeg trenger dem ikke.
  4. Jeg har 260cm opp til taket,så må nok ha en åpning.. Er godt vant på jobben med å kunne gå under bilene,så krakk er nok uaktuelt Porten blir ikke noe problem da garasjen blir 7x10m og jeg skal ha bukken i den indre delen.
  5. Lagde åpningen i dag og ble en hel billengde ja
  6. Driver å bygger ny garasje som jeg skal 2-søyla løftebukk i. Jeg skal ha loft til lagring osv og tenkte derfor bare lage et hull over løftebukken slik at jeg kan løfte bilen helt opp,men er litt usikker på størrelsen på åpningen. Bredden blir vel som avstanden mellom søylene på bukken men lengden er jeg litt mer usikker på.. Tror vel ikke det er nødvendig med en hel bil lengde åpning for å få bilen høyt nok,er vel bare taket på bilen som må opp. Er det noen her inne som har gjort noe det samme? Mener å ha sett en sånn løsning i en prosjekttråd her en gang,men finner selvfølgelig ikke den nå..
  7. Du må bytte hele bærearmen,da bærekula er en del av armen.
  8. Da står bilen lagret på en låve,i påvente av sitt nye hjem Har sett flere har lagt ut bilder av sine garasje prosjekter,så tenkte jeg skulle legge ut et bilde av hvor langt jeg jeg har kommet med min. Har fått sprengt bort masse fjell,støpt plate og satt opp Leca. Så nå håper jeg den snøfrie vinteren fortsetter for da blir det full fart med reisverket i januar.
  9. Men hvor er E21?
  10. Da har det blitt en stund siden sist ser jeg,så tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering. Er ikke så mye som har skjedd siden sist,men har fått på dører,panser,skjermer og koffertlokk for å sjekke at åpninger stemmer før bilen skal på lakk. Planen var å sende bilen på lakk nå i høst,men har bestemt meg for å bygge ny garasje/verksted nå,så da venter jeg til den står ferdig. Blir nok først litt utpå våren en gang,men blir veldig deilig å trille ny lakka bil inn i ny garasje når jeg skal i gang med monteringen:) Ny Kamei frontspoiler er siste Ebay kjøpet;)
  11. Er veldig enkel å lage egentlig,to motorbukker fra Biltema og litt firkantstål så er mye gjort;)
  12. Det var ikke noen fra forumet som kjøpte den,tror det var noe annet en BMW den skulle brukes til.
  13. Er vel ingenting som passer rett på som jeg vet om,men jeg har brukt tannstang fra en høyrestyrt E46 M3. Du kan se hvordan jeg har gjort det i prosjekt tråden min.
  14. Dem løsner lett med hammer og en liten skarp meisel, i verste fall sveiser du på en mutter,men et par bank med meiselen pleier å holde. Når du skal ha det sammen igjen kjøper du nye bolter og de har muttere som knekker av når du drar dem til.
  15. Hva skal du ha for tårnavstivere til E21? Er de lakkert eller polert?