takZa

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2034
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om takZa

  • Vurdering
    Jonas Sandbakken
  • Bursdag 09/17/92

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Raufoss
  • Kjøretøy
    535i
  1. M30b35 gis bort

    Denne er nå hentet.
  2. M30b35 gis bort

    Har en M30b35 stående som jeg ikke har plass til lengre. Den bruker olje på sylinder 1, men skal være fin ellers. Må hentes på Raufoss (Står på pall).
  3. Takza's E34 535i

    Dysene ble skifta for ikke så lenge siden, til overhalte. Så i teorien burde de være gode. Men det var dårlig kontakt på den på sylindern der, så den har gått tørr en stund. Kan de ha slitt ut stempelringene, for så at det kommer inn olje, som ikke lar seg komprimere, og derav skaper tenningsbank? Planen nå er hvertfall å sjekke tilstanden på ringene. Burde være mulig å få ut på sylinder 1 med motor ennå i bilen. Er det noen god måte å hone sylinderen på, med motoren ennå i bilen? Mtp. spon.
  4. Takza's E34 535i

    Tok av toppen i dag da den har fått olje på pluggen på sylinder 1. Stempelet så slik ut: Første som slo meg var tenningsbank, men klarer ikke å forstå hvordan den skal ha fått det. Ikke antydning til merker på de andre. Noen som har synspunkter?
  5. M30b35 Ø.K.

    Opp.
  6. Off Topic (tidl. tulletråden)

    https://www.google.no/search?q=interaktivt+kart+trafikkulykker&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr,ssl&ei=UDheVprjHImmsgHYxoo4
  7. M30b35 Ø.K.

    Litt kjipt å kjøpe noe som skulle vise seg å være vrak
  8. M30b35 Ø.K.

    Noen som har noe helt?
  9. Takza's E34 535i

    Jeg har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre enda, men må jo få orden på det Takk for hyggelig tilbakemelding da
  10. Takza's E34 535i

    Det har kommet noe jeg mistenker er en følgefeil av at bilen ble kjørt på 5 sylindere, uten at den fikk bensin på den siste. Tror det da ble 'tørt' eller noe, og den har slitt seg. Etter en tur til Trondheim og tilbake til østlandet begynte den plutselig å gå på 5 igjen. Så jeg sjekket kontakten på dysen og det fungerte. Tok ut plugget og den var tildekket av olje. Byttet plugg og den fungerer igjen, enn så lenge. Nå bruker bilen masse olje. Typ 3l / 100mil. Blårøyken står.
  11. M30b35 Ø.K.

    Noen som har en M30B35 til salgs? pm
  12. Takza's E34 535i

    Har ingenting å si. Bare gjør sånn jeg beskrev så burde det gå fint. Værste med hele jobben er at det er litt trangt å komme til på noen av skruene, men med rett verktøy går det lett.
  13. Takza's E34 535i

    Jeg har hatt oljelekkasje rett UNDER fordeleren. På papirpakningen på passasjersiden på registerdekslet, rett ved kjedestrammeren. De er IKKE gøy å skifte. Men hvis du er sikker på at det er over så er det ganske rett frem: - Av med lmm - Av med toppdeksel (Bytt pakning når det først er av?) - Av med pluggkabler & fordeler - Av med rotor - Av med deksel - Rengjør godt og sett på nye pakninger - Monter i samme rekkefølge som du tok av. Ikke noe som er spesielt utfordrene ved jobben, og det er lite som kan gå feil.
  14. Takza's E34 535i

    Nå går den rent igjen iallefall. Var dårlig kontakt til dysen på sylinder 1.