tobiasw

Medlemmer
  • Innholdsteller

    596
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

tobiasw last won the day on November 22 2014

tobiasw hadde mest likt innhold!

Om tobiasw

  • Vurdering
    Oberstløytnant
  • Bursdag

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    Subaru
  1. Fantastisk!
  2. Litt for fin til å være bruksbil https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=93262296
  3. Sjekk ut Carly, ikke prøvd selv, men ser veldig greit ut i bruk
  4. Alle tingene der bør kunne ettermonteres Så om alt teknisk og kosmetisk er bra, og står til stil med prisen, er det vel bare å kjøpe
  5. Tja, kjedelig interiør etter min mening. Lyst taktrekk, manuelle standardseter i skinn, kjedelig ratt (enkelt å bytte ut). Så bra vedlikeholdt ut jf. serviceheftet. Bra at olje på girkassen er byttet nylig. Ganske rimelig pris.
  6. Så vidt jeg vet gjør ikke integral active steering at bilen blir fastere, men det gjør svingradiusen kortere. Sikkert stor fordel i parkeringshus. Den påvirker også kjøreegenskapene i svinger, da bakhjulene svinger samme vei som forhjulene, i hastigheter over 60 km/t mener jeg.
  7. Ser ganske billig ut; https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92964767&fks=92964767
  8. Gratulerer med fin bil! Kult med integral active steering, merker du noe til det?
  9. Del litt info og erfaringer med DTUK etterhvert om du/dere har mulighet. Er dette "det beste" om dagen? Synes PPC fra BSR så praktisk ut. Mye gode tilbakemeldinger og. Ville vel helst hatt MPPK om jeg kjøper meg nyere BMW, men koster så mye, og hvis bilen er over 5år så er det vel ikke så mye poeng og gå for det.
  10. Ser at Carly har F-seriene i systemet nå http://support.mycarly.com/knowledge-base/what-with-my-model/?utm_source=home&utm_medium=direct&utm_campaign=home
  11. Kult med X1 Spent på bilder etter monteringen. Fornøyd med tuningen? Stor forskjell?
  12. Jo oftere jo bedre Om sommeren gjør jeg det annenhver måned til en gang i måneden, om vinteren når det er skikkelig kaldt her i Finnmark gjør jeg det 2 ganger i uken. Er helt avhengig av toppladet batteri for å få start når det er -25 til -40.
  13. https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/garasje/batterilader/batterilader-pa26468no Jeg har en sånn kobling på batteriet så kan jeg få et anslag om batteriet bør lades (jeg har batteri i motorrommet i min Subaru); https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/garasje/batterilader/batteriovervaking-pa27341no Appovervåking; https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/garasje/batterilader/battery-sense-svart-pa288728no Tror egentlig ikke den er behov for når du har iDrive, det bør vel være mulig å få opp batterispenning der?
  14. Mekonomen, Clas ohlson, Thorsovbil, Bilxtra ++ Det finnes veldig mange varianter av Ctek, som du kan lese om her: http://www.ctek.com/products?category=313f09f37f674d3794c5bb684196d572&page=1 Jeg har Ctek MXS 3.8, og har hatt den siden 2010. Brukes flere ganger i mnd på ulike biler og fungerer enda veldig bra. Hadde jeg kjøpt ny idag ville jeg nok kjøpt en av MXS 5.0 da disse lader lader på 5A og ikke 3.8A som min gjør, med andre ord raskere.
  15. Selvom du har kjøpt nytt batteri vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe en (vedlikeholds)lader, feks. Ctek. Da får du et batteri som kommer til å vare mye lengre. Lading via dynamo får aldri toppladet et batteri til 100%, og derfor kan du koble i en lader i ny og ne og få det toppladet. Fordelen med Ctek er at det er smartladere, og i tillegg har de ulike programmer. Du får hurtigkoblinger til dem så det blir veldig lett og koble til, og du kan få tilkoblinger hvor du kan lese info via app til og med. Og nei, jeg jobber ikke for Ctek, er bare veldig fornøyd kunde