Cbrooen

Medlem
  • Innholdsteller

    948
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Cbrooen vant dagen sist November 18 2016

Cbrooen hadde mest likt innhold!

Om Cbrooen

  • Rang
    Oberst

Contact Methods

  • MSN
    chriss_546@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann

Nylige profilbesøk

1352 profilvisninger
  1. Han kommer ingen vei med dette. Så lenge du har opplyst om kjente, merk kjente feil og mangler. Du som selger kan ikke vite at det er feil med ditten og datten. Noen feil kan også oppstå i ettertid. Vil han true med retten osv må han gjøre det, men han som får regningen. Bare du har fått med at bilen er besiktiget og prøvekjørt(om han ikke prøvekjørte skrevet kjøper ønsket ikke prøve bilen i kontrakt) og at bilen selges uten garanti, prisavslag for kjente mangler er gitt. Så har du gjort alt riktig i denne saken. Så lenge du har vært ærlig og har en god kontrakt kan han bare kaste bort pengene sine på å ta det videre. Er du forhandler hadde ting vært verre. kom engang en til meg og ville heve kjøpet, han hadde hatt bilen i nesten 2måneder før han kom. Han truet med å ta det videre og jeg sa gjør gjerne det. Men les kontrakten et par ganger før du gjør det sa jeg. han klagde på rust inne imellom metallet bak dekselet i baggasje luka, Hvordan skulle jeg vite at det var rust der uten å demontere hele bilen. Noen ting blir for dumt. Sier også litt om at din kjøper som bare dukker opp uten å avtale, men som bare kommer på døra. Da må det være noe feil i huet på folk. Syntes du synd på han så tilby han en sum som plaster på såret, ellers med en god kontrakt og rette opplysninger hadde jeg ikke brydd meg. Så lenge du har gitt rette opplysninger selvfølgelig. Du kan også vise til det du fikk fra verksted. Bare viktig husk alltid ha en godt formulert kontrakt og opplys alltid kjøper om det som er feil og ikke skjul opplysninger som mange bruktbil selgere gjør. (Ikke at du har gjort det, men sånn generelt)
  2. Liten update siden sist i tråden her, prøve holde litt liv i denne tråden igjen. Denne 540ia hadde jeg og den er orginal m sport bil, km standen var 74.000km og bilen er som ny. Samtidig hadde jeg denne e38 740ia også m-sport. Har nå hatt denne z3 m coupe i snart 5år og har nå i vår fått skilter på den. Utrolig morsom bil. Her fra e30meet 2018 Bilene jeg har nå, som er vinterlagret igjen. Z3m coupe og alpina b10 biturbo e34. Ellers har det ikke vært mye nytt på bmw fronten for min del. Gått i litt andre merker. Men skaffet en i familien en ny grombil det ikke finnes mange av. 2007 bmw 650ia individual. Bilen er imolarød og har lyst krem interiør og lønne treverk. Utrolig rå bil og nydelig fargekombo. Veldig sjelden farge på e63 som ikke er m6. Bilen har også kw understell. Noen bilder av denne Neste bil blir enten 335 e9x, 540,550 e60, z4 coupe eller noe M///
  3. Cbrooen

    Bmw N20 bra motor?

    Takk for info. Da er det egentlig muligheter for feil med register som bør sjekkes. Men dess nyere dess bedre egentlig. Får teste og se hva det blir til da:)
  4. Hvordan er bmw n20 motorene? Er det mye feil med disse? Register problemer eller lignende. Vurderer en 528 f10 2015, men ikke så kjent med n20. Snakk om den på 245hk, 2liter Er dette gode motorer?
  5. individual Imolarød 650n på bukken i vente på noen andre felger, Satt jalla 21 felger på den, men nå blir det kledelig med 19 BBS felger. Her ved siden av min Z3m coupe med hvite felger(skal lakkes til vinter). Ikke min 650, men en i familien som jeg skaffet den for.. Kanskje jeg må ha den selv. Frister med den fargekomboen, helt nydelig. Imolarød facelift e63 vokser ikke på trær, og med krem interiør og maple treverk.
  6. Individual 650 facelift imola rød. En av få produserte imolarøde.
  7. Cbrooen

    Bmw e38 feil (gule varsler ASC, ABS) feil funnet.

    Da har jeg fått tilbake abs styreenheten ifra innosund. Monterte denne tilbake idag. Eneste som lyser nå er antispinn lyset, får ikke koblet det inn eller ut. Testet med basic diagnose og fikk da opp -steering angle sensor identification. -Pressure sensore line -rotation rate sensor, line Ikke hatt disse feilene før. Kan det være batteriet som er dårlig på bilen? Eller hva kan det være? Har lest noe om at det kan være vaieren til dsc eller styre sensor som må nullstilles. Noen med noen gode tips? alt annet ser ut til å virke normalt nå
  8. Det kan også være at batteriet i bilen er dårlig, da batteriet må gi nok spenning for at kasse skal virke optimalt. Selv om bil starter kan problemet være dårlig med kapasitet på batteriet. Står masse om det på nettet. Ville testet med nytt batteri
  9. Cbrooen

    Bmw e38 feil (gule varsler ASC, ABS) feil funnet.

    Siden det er ferie hos de som fikser styreenheter skaffet jeg en brukt enhet i god stand for å teste med den. Disse må kodes til bilen så jeg fikk gjort dette. Alt virket iorden men så kom lampene og speedometer sluttet virke. Tok diagnose og den sier abs sensor venstre bak. Får prøve bytte denne før jeg sender gamle abs modulen på rep. For kan ha maks uflaks at abs sensor bak er defekt. Idag kunne jeg kjøre lenge og har enda ikke fått noen lampe eller feil. Virker som feilen kommer og går. Må være den brukte styreenheten eller abs føleren bak som er defekt. Holder en finger på at det er abs føler bak da denne styrer fart. Abs modulen jeg skaffet har virket og alt skal være iorden med den. Men kan ha uflaks. Den gamle enheten har jeg hvertfall fått vite er defekt. Frustrerende med abs feil eller elektriske feil generelt. når jeg bytter abs føler, da vil vel systemet nullstille seg selv? Hvis det ikke gjør det må det vel være den andre abs modulen som også er gåen som bare oppgir falsk signal da det kan være dårlig kontakt i abs boksen opp mot abs føler. Hmmm
  10. Har en ulyd ifra høyre side forran på bilen. Lyden kommer ofte etter å ha kjørt endel med bilen. Irriterende klunkelyd som kan være hva som helst. kommer fra høyre hjulbue eller under ved gulvet til passasjer. Hva kan det være mon tro? Noen som har opplevd tilsvarende? Kasterstag? Foring? Tårnlager? Hva kan det være? lyden kommer som sagt etter litt kjøring og oppstår bare plutselig
  11. F7B4E285-49F5-4631-B44D-DC18D5654F95.MOV
  12. Denne kan slettes
  13. Cbrooen

    Brann BMW i8

    Jeg opplevde at lampene tente på min gamle audi s6 og varslet lav kjøleveske. Når jeg så under panser kokte det i beholderen og lakk kjøleveske ut under bilen, ut ifra et overløp. Siden trykket ble for høyt for ekspansjons tanken. Grunnen til at dette skjedde var at påfylling lokket til kjøleveske slapp inn luft(vanlig vag feil) noe som gjorde at veska kokte da luft trakk inn og gjorde at kjøleeffekten ble dårligere og det kokte fortere. Dette merket jeg ikke før etter å ha kjørt bilen en liten stund, alt var normalt før. Så kan være dette som har skjedd denne bmw i8en. Veldig vanskelig å oppdage på et verksted, da bilen ofte må kjøres med en stund. Før det koker og renner over(lekker)
  14. Cbrooen

    Brann BMW i8

    § 13-10. (handlinger foretatt for å avverge skade på person eller eiendom) Selskapet kan ikke påberope seg reglene i §§ 13-6, 13-8 eller 13-9 dersom den handling det er tale om, tok sikte på å forebygge skade på person eller eiendom, og handlingen etter de foreliggende forhold måtte anses forsvarlig. Dette vil si at du måtte kjøre bilen et lite stykke for å komme deg unna fare(vei med andre biler) før du kunne se hva som var feil med bilen, men bilen tok fyr innen det og ditt liv sto i fare både før og under brannen. Så kan de ikke nekte deg utbetaling med den grunn de hadde som du skriver. Livet ditt og de rundt sto i fare om du hadde stoppet opp der og da før brannen. Et kort du kan benytte, om du gjør det på rett måte
  15. Cbrooen

    Brann BMW i8

    Trist situasjon du har havnet i her. Man har jo forsikring for å kunne dekke nettopp dette. Forsikrings selskaper vil alltid prøve seg påå slippe utbetalinger ved skade og stille mange spørsmål. Det man kan lure er også om bmw bør stå ansvarlig her og dekke bilen, da du har vært på verksted og bilen er relativt ny. Ofte blir det brann ut ifra olje, så om det kan ha vært en olje lekkasje som kan ha startet dette kan være en mulighet. Det kan også ha vært kortsluttning som har antent under bilen. At den skal drikke kjøleveske kan skyldes lekkasje på systemet og at ekspansjonstanken ikke er i orden. Olje kan legge seg på plast deksel under bilen og derifra gi brann under bilen. Hvis man f.eks har hull, sprekk et sted hvor kjøle veska tar inn luft, kan dette resultere i overoppheting. Da luft i systemet gjør at kokepunkt blir lavere. Men da får du varsel og ser det på temp måler i bilen. Du som bileier må klage på dette innen rimelig tid fra datoen du fikk avslag på utbetaling, for saken kan bli foreldret. Du har også krav på renter hvis du skulle få en utbetaling. Forsikrings selskaper er sleipe og du må bare skrive til de, få alt skriftelig og få ned alle lov punkter osv når du snakker med de. Blir det mye sette seg inni kan du få en advokat til å ta dette mot dnb. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-69?q=Bil forsikring#KAPITTEL_1-8 Dette er noe forsikringselskapet bør utbetale til deg også får de krangle med bmw videre om hvem sin skyld dette er, dusom privat person skal ikke måtte få avslag på denne måten. De prøver seg og du må bare stå imot og ta de til retten hvis nødvendig.