TRF-Racing

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5425
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    24
  1. da er altså eier og tuner like lite orientert...
  2. Å programmere om din ecu til faktisk b30 i stedet for b22? Ja det kan vi fikse uten problemer. Har dog ikke lest gjennom alt, om kanskje det var langt mer som skulle gjøres?
  3. Jeg har ikke rakka ned på deg, og om du oppfattet det sånn så var det altså ikke meningen. Hva som er feil med påstanden din om tuning vs kjørbarhet har jo andre allerede påpekt. Som oftest er det som Thunder sier, dårlig satt opp pedal map i et forsøk på å oppnå at bilen "føles sprek". Det finnes ander årsaker også rent teknisk men det er ikke så viktig. Det som er viktig er at å si "ved tuning over xx dreiemoment mister bilen kjørbarheten" er direkte feil. Det har ikke noe med uttaket å gjøre, men med oppsettet å gjøre. Det som derimot er helt riktig, og veldig fint at du deler er at "tuner xx lagde xx oppsette som vi prøvde, jeg var ikke fornøyd med kjørbarheten på xx fordi xx". Dette er svært nyttig for folk.
  4. Hva er "steg 2"? (Retorisk) Kjørbarhet har med oppsett å gjøre, og bare det. Det er urovekkende at man går inn i en debatt som krever ganske tung faglig innsikt, konkluderer en hel masse og videresender denne informasjonen som fakta (dette er en generell trend, og ikke rettet mot deg personlig) Thunder sitt poeng er nok i aller høyeste grad gjeldende her.
  5. Teorien din er desverre helt riktig.
  6. Jeg er enig i mye av det du skriver. Men, jeg ser stadig denne sammenligning mellom republikanere og demokrater med FRP og høyre. Dette fungerer kanskje i forhold til "hvor langt høyre" de er, men jeg synes at det er en dårlig fremstilling ettersom republikanere gjerne er svært konservative, og demokrater mer liberale. FRP på sin side er jo ikke akkurat veldig konservative. Og dette er viktig, for her i Skandinavia er vi vant med å skille mellom høyre og venstre i politikken, mens i USA er skillet langt tydeligere på konservative / liberale.
  7. Fikk du ut oljetemp med ekombi modul? Oljetemp er egentlig ikke aktivert i DDE4, så jeg er litt nysgjerrig på hva den bruker av data.
  8. Den vanligste feilen er jo at wiren i "håndtaket" strekker seg og evt ryker. Når selve låsekassa er godt brukt får du slark i overføringene der, som gjør at du ikke greier å få nok vandring når du drar i håndtaket. Så enten ny låsekasse også, eller så må du modifisere litt (du kan hente inn litt ved å bøye armen kula står på litt)
  9. Mulig å få plass til: Ja, men ikke uten betydelig arbeid ene eller andre vegen så vidt jeg kan skjønne ift bunnpanne (Alpina lagde egen). Girkasse: nei. Du må ha v8 spesifikk kasse. Motoren er for øvrig ikke fryktelig spreke greier. Det må enten være svært billig, og man være villig til å legge ned en del arbeid, eller så hadde jeg sett etter et annet alternativ.
  10. Finn deg en tuner som vet hva han driver med. Og det er ikke den som det over her. (Eller så har du totalt misforstått hva som ble sagt) Ingen kan ta din bil via OBD. Den ene metoden gir ikke noe annet resultat enn den andre, det er bare snakk om hvordan man får tilgang til softwaren. Og.. 6000 kroner, for å ta ut såpass mye mer effekt. Høres det ut som det er lagt ned mye utviklingsarbeid?
  11. @Hpi Jeg fikk dessverre ikke sett det selv i kveld, men det er nok fare for det ja
  12. Lykke til med salg Dette var billig.
  13. Broderen sin 2003 530dat M-sport stjålet i natt (mellom 2200 i går og 0630 i dag) fra Egersund. Sort bil, full m-sport, skinn, med takbøyler, M-sport hjul. Reg nr. RK64818. Tips mottas med stor takknemlighet.
  14. Det ser veldig ut som en helt vanlig 530d turbo.