TRF-Racing

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5246
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    23
  1. Bråbrems gir negativt utslag. Slike slutninger (eller logikk) er ekstremt korttenkt. Det er ganske mange nestenulykker (andres feil) som gjerne har vært avverget nettopp ved at man er på og kan behandle kjøretøyet sitt. Jeg kommer ikke til å godta en slik boks.
  2. Gratulerer med grom og potent bil
  3. Som awt støtter jeg Vegvesenet 100% i sin vurdering av "dekkstrekk" her.
  4. Programmeringa er ganske enkel, dog ikke noe han kan gjøre selv. Ellers enig. Det er fult gjennomførbart, men du bør ha betraktelig mer erfaring og kompetanse før du begynner enn det TS viser her. No offence. Du har et par alternativer: 1) droppe hele greia. 2) forbered deg på en langt mer grundig og seriøs måte, lag deg lister, undersøk mye selv. 3) e46 330d delebil sånn at du har en bil du kan gå å "ta alt av".
  5. Problemet er at mye av dette ikke kan taes fra e39. Mellomaksling, diff, giroverføring,nevnte forskjeller på hvilken del av ledningsnettet pumpa er kobla til, dersom du mangler pumpe under bilen som Otis sier må du nok også trekke opp riktig mateside. ++
  6. Du må som et minimum ha med "motor nett" + ecu + ews + nøkkel/chip. Videre er jeg litt usikker på om e46 320d har pumpe under bilen på samme måte som m57? Dette må du ha, og med riktig elektrisk styring. Styringa av denne er også ulike på e46 og e39 (den ene går fra motor siden av nettet, den andre fra bil siden). Aut EWS må moddes så den lar deg starte uten aut kasse (enkelt) Du må ha e46 m57 motorfester. Bunnpanne kan du nok bruke fra e39 (den er litt annerledes, men går nedi). Du kan ikke bruke 320d 136hk girkasse så vidt meg bekjent (mindre svinghjul bla) Alt i alt er dette langt mer omfattende enn det du ser for deg.
  7. Jeg ble brått mer imponert når du sa du har lastet ned demo, og ikke bare en cracka versjon. Så jeg importerte ei original fil fra m51 til WinOLS for å se hva den fant automatisk. Ingenting dessverre. Jeg ble litt overraska over det, da jeg hadde trodd den skulle finne røykbegrenser om ikke annet, men den gang ei.
  8. Er på jakt etter 335d/535d/635d/ x5 3.0sd / x5 35d / x3 3.0sd motor. Delebil/skadebil kan muligens også være interessant. M57tu2d30 TOP. Mao 286hk (må være 286hk, 272hk er uinteressant).
  9. Pumpe: Ja du har VP37, og da begynner delenr med 0460, derav refererer ofte dieselverksteder til den som 0460... Har vært borti at de ikke skjønner hva du snakker om om du sier vp37 (utrolig nok) Det lekker "aldri" fra den sorte boksen, jeg brukte bare det som en referanse til hvilken del som gjør hva. m51: Naturligvis, jeg driver jo en bedrift som trimmer BMW diesel. Har du kjøpt WinOLS? Jeg har så store aversjoner mot det meste av det som rører seg av "tuning" rundt forbi, at jeg kan garantere at jeg ikke vil støtte oppunder bruk av cracka software og kopierte filer (og ja, det inkluderer "for bare å titte litt"). Når det er sagt så vil nok mange som er helt nye slite litt med akkurat m51 og hex editor selv om softwaren i og for seg er enkle nok.
  10. Dieselverksteder (altså de som reparerer pumper) har normalt pakningssett på lager. Du skal ha til ei "0460 pumpe" mener jeg(VP37). Det øverste lille lokket er det ingen problem å bytte selv ("toppdeksel"). Den delen med den svarte ledningen/boksen på er derimot langt verre, og ofte blir det dårlig om man ikke er ekstremt nøye, tålmodig og gjerne har gjort det før. Jeg har gjort det mange ganger selv, men vær nøye. Et tips kan være å sørge for at motortemp/utetemp/dieseltemp er lik før og etter. Les av livedata volt/eller fuel mengde når den står og går. Når du justerer inn igjen etterpå kan du ha dette oppe og tilstrebe å havne på samme tallet.
  11. Ihht relgmentet vårt trenger du (så vidt jeg vet) ikke noe brannsystem. Jeg har ikke det i min bil. Papirer på bur tror jeg ikke du trenger noe annet enn vognlisens (han ser over bur da om det ikke er et med papirer), som den jo har hatt fra før av. Ang SMG; mange som legger inne CSL programvare i SMG enheten. Det er dog ikke der hemmeligheten for best/kjappest mulig skift ligger. Hvis det er en sånn bil du har prøvd, så vil løsningen jeg prater om gi deg enda bedre ytelser enn du forventer Edit: Skal ikke være redd for mindre effekt med 323, du blir jo klasset deretter så resultatet blir nok bra. Tror det er enda en 323i rudskogen bil som skal kjøre også, så da er det jo duket for gode fighter
  12. TRF EGR Pro Termostat kit - og problemet er løst for alltid
  13. Først, sjekk nummer på pumpa. Det slutter enten på 005 eller 020. Meld tilbake hvilket som står i bilen i dag, og hvis du vet, hva som stod der før. Jeg må også vite om det er e46 eller e39, og manuell/automat.
  14. Fikk de start på bilen etter bytte av pumpe?
  15. s54 med SMG vil være en helt super kombinasjon i BMW Cupen. Bare husk at du må ha med ABS enheten fra en samme/tilsvarende bil. Jeg vil også anbefale at du går for siste type ecu MSS54HP. Med litt justeringer vil du få en helt fantastisk SMG funksjon til ditt bruk.