TRF

Medlem
  • Innholdsteller

    5800
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    26
  1. Disse har ingenting med at du ikke får start å gjøre. Som sagt.
  2. Den eneste koden som betyr noe for symptomene du beskriver er 1190.
  3. Som forrige gang. Kontrollere injektorer. Har du lest feilminnet? Synes det er litt rart at den stopper av at beveger på pedalen. Max til min på olje på 20 liter diesel høres spesielt ut. Dette burde du i åfall sett på røyk. Sikker på at du har peila under like forhold, og ikke har lekkasje?
  4. Noen som har dette i versjon 210 på Østlandet som jeg kunne lånt eller kjøpt omgående?
  5. Med andre ord så hadde vi ikke så mye på manglende toleranse, bare et behov for å melde litt utenom? Innboksen er fortsatt like ledig. At jeg alltid, gjennom snart 20k innlegg har vært diplomatisk, nei det ville jeg aldri tørre å påstå, for det ville være jug. Heldigvis driver jeg mest med tekniske greier, og der er det ikke så mye behov for diplomati.. 2+2 blir 4 osv stort sett uansett hva folk måtte føle den dagen. Vi liker begge ZZ Top da, om ikke annet
  6. God kontroll på statistikk, og ikke minst god evne til å skille på type innlegg. Saklig var du også i dag, og i samme sleng greide du å legge på flere påstander enn jeg har hatt. Dette er et diskusjonsforum, av typen bil sådan. Påstander, riktigheten og troverdigheten er naturligvis noe som kan bli gjenstand for diskusjon og motstand. Selv om jeg også synes at f.eks. "Fuck you I drive a...." gensere er bortimot det absolutte lavmål, så henger jeg ikke ut brukere som måtte ønske å gå med det. I dette tilfelle spør ei jente, som åpenbart er ny på forumet, om en tights med M-logo på. På langt nær så ille som den nevnte genseren, og selv om det nok ikke er de fleste sin smak, så kan vel hun få lov å ha den smaken uten at hun skal henges ut for det? Hun har ikke påstått at dette er det råeste i verden, hun har ikke ment at alle andre burde ha dette eller noe som helst. Hun har enkelt og greit spurt om tips til hvor hun får tak i dette. Å henge ut folk for hvem de er/ smaken de har, og ikke hva de påstår eller trår nedover hodet på andre, er en uting. Og du bør selv være gammel nok til å være oppdratt noenlunde i den gata. Når det gjelder de to nevnte brukerne, så har spesielt den unge tidligere fått høre at han var "fanboy" ganske ofte. Det gildet mener jeg ganske bestemt å ikke ha deltatt i, selv om det gjerne (sier ikke at det er det) kunne være riktig. Det er fortsatt å henge ut folk for hvem de er, gjerne utenom det diskusjonen handlet om. For noen år siden (gamle forumet) var godt over 99% av mine innlegg under Teknisk. Det alle meste av dette var svar på folk sine spørsmål (den gang hadde jeg "bare" et stykke over 10k innlegg). Så...kutt ut juget og partiskheten om du vil ha en saklig diskusjon rundt noe som helst. Og om du bare var ute etter å melde litt på meg, så er det god plass i innboksen min
  7. Toleransen er høy blant folk ser jeg... Makan er det lenge siden jeg har sett på forumet..
  8. Med forbehold om at hukommelsen ikke spiller meg et puss, så mener jeg å huske at BMW justerte ned levetid til 6 år (fra 10), som den siste tyske tror jeg, en gang mellom 2007 og 2009. Men det er sikkert noen som er i BMW systemet i dag som kan si noe mer om det.
  9. 4k per dekk har du ikke fått fra meg iallefall;)
  10. Meg bekjent så har ikke bosch/bilprodusenter anerkjent problemer med cp4, selv om problemene av et betydelig omfang. Jeg tipper nytt delenummmr bare handler om nyere versjon med høyere trykk.
  11. Det vet jeg ikke på stående fot. Men det hører jo med at selv nyere n47 også havarerer, og disse skal vel også være "fikset". N57 er en flott motor (obs på ht pumpe), og det hadde ikke hindret meg fra å kjøpe den.
  12. Nei, tror første var på rett rundt 100k. @Otis: m57n2 har faktisk en del problemer med strekte (og tidvis slitte/røket) register på litt høy km. Ikke som på n47/57, men en markant og betydelig forandring når man sammenligner med de eldre m57. iitala; utstyr er nok langt viktigere for prissetting av e70 enn om den er kjørt 170k vs 230k. M-sport på preface gjør jo en enorm forskjell for eksempel.
  13. TRF

    BMW dieselmotorer

    TRF oppgradert turbo vel Om ikke, der du får best pris på original/garrett. Ikke kjøp tredjeparts "overhalt" etc..
  14. TRF

    E46 320D 2004 DDE/Gløding?

    Har ikke lest hovedinnlegg, men kan bekrefte det Otis sier.
  15. Daniel: husker ikke, rundt 100k tror jeg. e9x 335d var kun m57n2 ja. Ikke problemer med turboene i seg selv, men regulering. I tillegg så liker bypass spjeldet å sette seg, og da tar man knekken på den lille turboen. Skulebollen; din er vel en 218hk? Dette er m57n. Crzywiz: Jeg er ikke prinsipielt uenig, men poenget er at det er et markant skille fra de tidligere m57 motorene her. Ellers er jeg enig vedr priser på e70. evo: Som nevnt så er det isolert til m57n2, selv om den er ganske så lik m57n.