TRF

Medlem
  • Innholdsteller

    5947
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    26
  1. Hei TRF!

    Jeg er ganske så nybegynner når det gjelder motornavn og har ikke oversikt over M57, M51, N47 etc. Velger derfor å høre hva du mener om en 2015 116d, se link: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=125005366&fks=125005366

    Er dette bra saker (tenker spesielt på problemer med registerkjede som var tilfellet i 08/09) og hva kan man dra ut av effekt uten at det går utover driftssikkerheten? Bør jeg vurdere å gjøre noe med EGR og swirlflaps ev. annet på denne?

    Mvh,
    Stian

  2. TRF

    BMW dieselmotorer

    Det @E.C. sier om væske er riktig. Ikke "litt riktig", men riktig. Videre så står det naturligvis ikke trykk i rail når motor ikke går. Du har ikke prøvd alt mulig av feilsøking. Da må du lese mer i denne tråden. Deretter må du jobbe systematisk om noen skal kunne hjelpe deg over nett. Ingen har sagt at det "ikke er dieseltrykket" som er problemet. Jeg har sagt at det ikke er railtrykk du ser på når du åpenbart trodde du så på dette. Dette for å gjøre deg obs på dette, så du kan fortsette med faktisk å sjekke riktige parametere.
  3. TRF

    BMW dieselmotorer

    Begynn da med å lese av faktisk rail trykk. Og se hvilke feilkoder som evt dukker opp under denne "strupingen".
  4. TRF

    BMW dieselmotorer

    Du må lese det jeg skriver. Verdien du leser av er matetrykk. Motoren kan ikke gå med 4 bar railtrykk.
  5. TRF

    BMW dieselmotorer

    Jeg sier ikke at den ikke burde gå. Jeg sier at den ikke går med 4 bar railtrykk.
  6. TRF

    BMW dieselmotorer

    @Gautel, det kan være lurt å lese litt i denne tråden. Trykk på 4 bar er nok matetrykk, og ikke railtrykk. Motoren går nemlig ikke med så lavt railtrykk. Trykkregulatoren på railen er normalt ikke aktivt, så det er sjelden eller aldri noe problemer der. Mengderegulatoren på pumpa er derimot en kjent synder, sammen med indre lekkasje i dyser, evt def ht pumpe (mer sjelden).
  7. Er helt enig angående dette skifte i fokus på Alpina modeller. D10 BiTurbo var kontraktsarbeid for bmw. Det var også del av en helt ny æra hvor Alpinas drivlinje komponenter blir sendt til bmw for montering sammen med alle andre modeller, før bilene gikk til Alpina for siste modifiseringer. I motsetning til tidligere, hvpr Alpina fikk komplette biler som så måtte demonteres.
  8. Joa. Men vi skriver ikke 1959 lengre, men 2018. Så jeg lurer fortsatt på hvor grensa går i 2018..
  9. Jeg lurer på hvor grensa går for når en motor ikke er sterk lengre?
  10. TRF

    Delnr. hos GS borte?

    GS har noen flinke og folk som har stått på i lang tid. Det er dog dessverre ikke tvil om at de har vokst seg veldig store. En stor fordel er jo da mengden varer på lager lokalt. Jeg vil, som mange andre, slå et slag for Koed. Det norske kontoret med Geir og Fredrik gjør en upåklagelig jobb, hvor det å levere står sentralt i tankesettet er mitt inntrykk. Ifm eget firma skal jeg gjerne ha tak i sære Alpina deler eller tilsvarende, og dette er aldri et problem hos Koed. Og hvis det er noe dem ikke vet eller kan svare på, så sjekker de, og kommer tilbake til deg. Førsteklasses service, fra flinke mennesker som ikke gir seg før de har fått til det som trengs. Tommel opp!
  11. Du må nok ha konstant høyt pådrag over noe tid for å få frem ladetrykksfeilen igjen. Og den feilen der kan ikke oppstå av vakumlekkasje. Matetrykk: Står en del om dette i dieseltråden.
  12. TRF

    bmw e91 320d

    Her må det være noe feil i teksten din. Finnes ingen e9x diesel med valvetronic. Og sier du at _motoren_ starter og stopper av seg selv?
  13. Finn utav matetrykk feilen. Men ift det som skjer med ladetrykket ditt så bør du være svært forsiktig med å trå på. Dette kommer til å resultere i turbohavari.
  14. Litt vanskelig å si tilstand på bilen din fysisk uten å ha kontrollert, men antagelig går dette fint. Bare å komme innom med den.
  15. Det meste i begynnelsen der er jo dsc feil. Ladetrykket ser ut til å være et elegant tilfelle av tvilsom tuning..?