TRF

Medlem
  • Innholdsteller

    5918
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    26

Artikkel-kommentarer skrevet av TRF


  1. Hei og beklager sent svar.

    Vognlisens får man ved å levere inn nødvendig dokumentasjon og gjennomføre en "årskontroll" hos en av de godkjente kontrollørene.

    Dersom du bygger bur selv må dette sammenfalle med reglementet (som det bla er henvist til i innlegget).

    For dere som kunne tenke dere å kjøre billøp, men ikke har tid til å bygge bil eller usikker på hvor mye dere vil legge i det, her er jo en tilsynelatende perfekt bil for å kjøre i klasse 3 : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91002519&fks=91002519


  2. Ang utveksling, kanskje Thor kan svare på det? Eller andre som kjører med s50/54? (man kan naturligvis regne på det også, hvor store hjul har du?)

     

    Jeg behandler nok girskift bla betydelig styggere enn e21en over her. Har lang stang og tar i og vel så det. Men å bytte en girkasse er en liten kostnad og enkel tilgang (og noe man styrer selv ift misbruk). Å reparere i bøtter og spann med karbon (dvs, kjøpe nytt fra BMW Motorsport) ønsker jeg å unngå. Det blir vanvittig dyrt og unødvendig. Jeg opplever at de fleste har et fornuftig forhold til at man ikke er tjent med platekontakt.

    Håper du får til å bli med! Det er jo som Thor presiserer en fin mulighet til å få en del tid på banen :)

     

    Skulle det være spørsmål er det naturligvis bare å spørre :) Ingen spørsmål er for dumme eller små.


  3. Varighet: Normalt 10 eller 12 runder.

    Lys: Det trenger ikke å være originale lys. Så lenge det er et lys der er du innafor. Jeg mener du må ha blinklys, men det kan enkelt sjekkes i reglementene som det er linket til i artikkelen.

    Radiator må flyttes frem desverre.

    Du kan kjøpe så mye dekk du vil. De må dog være på "dekklista" og E- merkede.

    Enkelte i rallycross kjører mer krasjbiler enn billøp, no offence ;). Det er ingen som er interesserte i å rette biler for morro skyld.. Dette er unødvendig bruk av tid og penger. Jeg siterer fra reglementet:

    Platekontakt og uvøren/ufin oppførsel under løpene på bane skal søkes unngått. Gjentatte eller bevisste brudd på klassens prinsipper og ånd skal straffes kontant, og kan medføre diskvalifikasjon, poengtrekk og i ytterste tilfelle startnekt i gjenværende løp. En grunnleggende tanke med klubbracing er at medlemmene skal få anledning til å konkurrere med hverandre i sikre og trivelige former. Ett annet viktig prinsipp er å holde kostnadene på et så rimelig nivå som mulig, slik at flest mulig av klubbens medlemmer har anledning til å delta

    Jeg har heller aldri sett det som nødvendig å "bremse så seint at jeg må støtte meg på han andre og på den måten kommer forbi", bremser jeg for seint så lar jeg det (så langt jeg greier) gå utover mitt spor og min tid, ikke bilen til konkurrenten. Adferden du referer til praktiseres stort sett heller ikke i noen andre grener enn Rallycross og BC. Når det er sagt så er jeg fan av rallycross.

    https://www.facebook.com/bmwccnracin...1215707258612/

    https://www.facebook.com/bmwccnracin...1215693925280/

     

    Her passerer Rune med sin e28 og jeg med min e46 330d en av de Corsa bilene som har kamera, 13:06

     

    Og her på 17:55:

     


  4. 330d (m57) har alltid vært commonrail. Lansert i 1998. m47 (320d) ble derimot commonrail først ved "TU" som du nevner i 2001.

    Dog, m57 forble i gammel versjon inntil 2003, når det ble oppgradert til m57tu.

    Fredrik; jeg nekter nesten å tro (har ikke sjekka) at 318d med vp44 og 318d med commonrail ble produsert samtidig. Det ville krevd en formidabel innsats fra bmw da disse her helt ulik elektronikk (og dette pårviker mer enn motor), og det virker litt rart på en så "ubetydelig" motor?