TRF

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5642
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    25
  1. BMW dieselmotorer

    1,45 er såpass høyt at det vil være problematisk på din bil... det er helt elementær kunnskap for de som mapper. Det er så elementært at jeg ikke er helt sikker på om jeg vil skrive det her en gang, effektiv måte å sile ut de aktørene som ikke er seriøse. Videre er det håpløst å se på mer enn en verdi av gangen i DDE4, pga oppdateringsfrekvens. Det som skjer har en enkel forklaring, og ja, den kutter på ladetrykk. Hva er forespurt ladetrykk i samme området? (altså rett før den kutter) Når det er sagt så er regulering av ladetrykk et kjent problem på disse.
  2. Originalt BMW Motorsport e46 WTCC stabilisatorstag - 40mm "lettvekstversjon". 5000,- (ny pris hos GS over 3 ganger så høy).
  3. BMW dieselmotorer

    2008 skal ha n47d20 med 177hk. Dersom du mangler effekt må feilminnet lese, og liveverdier observeres av noen som vet hva de ser etter Baktrykk på DPF vil jo for eksempel være vesentlig å se på her.
  4. BMW dieselmotorer

    Treghet i det staget er "vanlig" , og det var en gang i tiden kampanje på det. Det har dog ingenting med startproblemer å gjøre.
  5. BMW dieselmotorer

  6. Jeg tviler ikke på at folk er enige nei, nettet er stort sett alltid fult av den samme klaginga når ny modell kommer (med noen hederlige unntak). Jeg venter til jeg har sett bilen live, og gjerne over litt tid Jeg liker dog ikke de nye store og høye nyrene, men det er ikke unikt for 8serie akkurat (se bare på nye x5)
  7. Jeg synes dere krisemaksimerer litt jeg.. Tror til og med hekken kommer til å se bra ut (på sin egen sære måte) i virkeligheten. Et tips kan jo være å se på M8 GTE for de som vil se mer av bilen. Ta bort breddekit og aero, så får man nok et greit inntrykk.
  8. Fredriks alternative bimmerstråd

    Takker for fine ord Fredrik. Det er synd å lese at du vil være mindre aktiv, men jeg ønsker deg lykke til i ny arbeidssituasjon. Jeg håper du ikke glemmer oss helt, og at det kommer noen drypp allikevel fra deg. Tråder som dette, eller rettere sagt, tråden din ettersom vi ikke har noe lignende, er med på å gi forumet en dimensjon og dybde som er ganske uvanlig og gjør at forumet får en bredde som "holder det i live". Gjennom mange engasjerende diskusjoner er det ikke tvil om at det er et hyggelig avbrekk fra min ellers relativt teknisk orienterte hverdag å ta seg noen minutter med litt lesing i tråden her. Stor tommel opp!
  9. Fredriks alternative bimmerstråd

    Golf MK1 GTI (både 1,6 og 1,8) er skikkelige morrobiler. De går kanskje ikke så fælt i rene tall, sett med dagens øyne, men du verden for en opplevelse og kjøreglede! Det samme mange av de tilsvarende bilene fra andre leverandører og samme tidsepoke. Jeg endte selv nesten opp med en bredda manta husker jeg.
  10. 07 modell e91 318D m47

    Det er svært uvanlig at noe sånt skjer. Det er derimot veldig vanlig med feil utstyr. Så les heller diagnosetråden som Otis linker til i sin signatur.
  11. 07 modell e91 318D m47

    Sier du at originalt bmw diagnoseutstyr ikke får kontakt med ecu?
  12. Partikkelfilter X5 3.0D 2009

    Den er avhengig av spjeld for å regenerere. Dersom du ikke allerede har kjørt bilen, og forsøkt regen, gjør det først. Husk å verifisere at motortemp er over 75 grader.
  13. Partikkelfilter X5 3.0D 2009

    Hmm Interessant. I utgangspunktet sier BMW (dokumentasjonen i en av testmodulene tror jeg) at ved glødefeil kuttes regen. Det er _noen_ år siden jeg så på dette fra rep/tester side, men har siden hørt det samme både fra tidligere kollega og annen BMW tekniker.
  14. Partikkelfilter X5 3.0D 2009

    Du kan ikke ha feil på gløding eller luftmasse system. Du må også har over 75graderC motortemp.
  15. Marius: Forfriskende ærlig bilselger, sånt liker vi EDIT; humpfy, du har helt rett. Jeg biter på. Beklager. EDIT : kutta innlegget. Gidder ikke det der mer.