Maxmek

Medlem
  • Innholdsteller

    399
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Maxmek

  • Rang
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    F10 530 xd M-Sport, MPPK
  1. Maxmek

    Ingen pærevarsling F11?

    Har du skrudd lysbryteren til A? Kan være du må aktivere "daytime running lights" i I-drive. Test når lysbryteren står på fullt lys og ikke A. Bilen skal ha pæresjekk.
  2. Maxmek

    525d eller 528i

    2011 525d med 3 liters motor, 204 hk og 270 nm. 270nm???
  3. Hei, kan godt være at jeg har misforstått. Men de skulle ha chassinummer når nytt ble bestilt. Kanskje det bare var pga fargen. det var sensor i håndtaket som var gåent.
  4. Da beklager jeg villledning Tok bare et raskt søk på finn og så på at prisene lå fra 70-90k på 116i, og at motorer ligger på ca 10k og oppover. En på Koed til ca 25k
  5. På finn ligger disse bilene på ca 80.000,- med ny motor og arbeid til ca 35.000,- så sitter du igjen med en verdi på ca 50.000,- vil jeg tro.
  6. Kan muligens være billigere å få tak i en byttemotor. Som Slavearbeider'n sier er det stor sannsynlighet for skader etter å ha kjørt med rød oljelampe. En 116i motor får du sikkert tak i for 15-25000.
  7. Du bør fortell eksakt hvilken 1-serie det gjelder og motortype. På enkelte modeller har det vært problemer med registerkjedet. Det er dyrt å reparere registerkjede, tror motoren må ut for å skifte.
  8. Hei, etter det jeg har oppfattet må nytt dørhåndtak bestilles på bilens chassinummer for å virke med CA. Måtte bytte et på min bil, mener det kostet ca 3.500,- fra Bavaria.
  9. Montering i F10, venstre side bak. antenne montert i toppen av bakruta. Skal tilkobles den grønne kabelen. Bagasjerom (3).pdf kufatec boks Montering (1).pdf
  10. Maxmek

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Bare å bruke måleband det.
  11. Maxmek

    Startproblem e39 528i

    Sjekk strømkabler og jording, høres kanskje ut til at starteren ikke får nok strøm til at innslaget fører tannhjulet i kontakt med svinghjulet. Svinghjulet er festet rett på veivakselen, så clutchen er det nok ikke. Sjekk også strøm på batteriet, bør være minimum 12,4 volt, fullt ladet batteri holder 12,7 + volt.
  12. Maxmek

    Hvor kan jeg kjøpe denne delen?

    Ligner en slik klemme som er på MC batterier? Hører delen til batteriet eller kontakten til kjøretøyet? Muligens ta en tur til renovasjonsanlegget og ta en lik del fra et gammelt utgått batteri. Eller en bilopphugger kanskje.
  13. Maxmek

    Spm om strøm og e34 tds

    Det høres ut til at dynamo lader. Men hva med batteriet? Full ladet batteri skal holde 12,7V+. Jeg tror batteriet ditt er dårlig. Hvis du måler hvilespenning på batteriet bør det være over 12.5v (ca 50%) av full kapasitet. Sjekk med et annet batter. Jeg mener å huske at disse bilene ikke er veldig kresne på batterispenning
  14. Maxmek

    Smeller fra luftfilterboks

    Høres ut som feiltenning. Muligens gåen kamakselsensor.
  15. Maxmek

    Tenningsbank på original M20.

    Hva med fjærene som holder vakumstyringa inni fordeleren? Hvis de er blitt for svake vil jeg tro du får mer fortenning enn du skal med vakumet. Edit: Har du sjekket at det ikke er slark i akslingen til fordeleren? Da kan du oppleve at tenningsmerket vandrer når du sjekker med tenningslampe på et fast turtall.