Djwik

Medlem
  • Innholdsteller

    2258
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Djwik

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 05/24/1993

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tønsberg vestfold
  • Kjøretøy
    bmw,chevy og hiace

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har vert borti værre 😂😂
  2. Ja ting har skjedd siden sist har utvidet verksted eller godt sammen med naboen er mer riktig ord Så har tilgang til 2 bukker isteden for 1 Også er 316 blitt solgt vidre Den blei litt for mye for meg også så jeg ikke verdi i den etter all reprasjon Men har kjøpt en annen bil som har mer å hente i mine øyne ikke noe BMW denne gangen men VW Passat b6 2006 model 2L TDi 140hk DSG automat Bilen har alt utstyr bortsett fra 4 motion Bilen er EU godkjent så trenger ikke tenke på sånt hoved feilen med denne er turbo havari og mulig tett DPF starter å går lett å fint Men har null kraft typisk vag🤔 og stopper når det gis gass har hatt av røra inn til turbovifta og kjent på impeller og den går tregt rundt og har stor endeslakk Så bestilte ny komplett overhalt garret turbo fra Tyskland ks-turbo.de da det var mye billigere enn brukt hos hoggern hogger pris 4-5000 kr Ks-turbo 3500kr INK depositum, frakt, mva og monteringsett
  3. Djwik

    E61 525d - Et nytt kapittel

    Eksosen henger i vertfall sammen😂
  4. Djwik

    Gabz' E92 330XD

    Grattis Gabz du skal vel ha denne en stund nå da 😂
  5. Han har vert ser så lenge så han flytter ikke med det første
  6. skulle gjerne hatt større plass men er desverre dyrt 🤣 og må mulig regne med å kjøre langt for og få noe så får bli der jeg er
  7. Ja jeg kan vel opp datere litt igjen da hadde begge 5erne inne på kontroll i går 520en hadde etterkontroll og blei EU godkjent i går så denne blir skiltet igjen om en ukes tid 525en hadde EU kontroll da blei noen få feil burde egentlig fått flere som jeg egentlig veit om selv men det gjør ikke noe 525en skal ikke brukes i vinter heldigvis da jeg må få tatt rust å få lakket opp litt div ting på den som støtfangere, div små skader og bakluke som må skiftes da Pga rust 520en skal det også byttes bakluker på da de er helt gone begge to jeg kommer ikke til å selge 520en da den ikke har noen som helst salgs verdi etter som den krever mye utvendig kosmetisk arbeid og det er det ingen som kjøper i hvertfall ikke for masse penger 😂 og i tillegg til at det er en 520 med nesten 300k på tellern jeg regner ikke med at den går frem til neste EU engang men den skal i hvertfall få en service om ikke lenge har bestilt noen service deler fra koed i dag slik det ser ut i dag ja begge bilene er nøyaktig samme farge og fra samme året😂 men forskjellig drivstoff så det kan bli intressant når har jeg også e46en som register skal skiftes på men det krever et kostbart spesial verktøy foreløpig så står det litt på vent har heller ikke dette verktøyet på jobben da vi ikke tar registerkjede jobb på BMW Skal også nevnes at jeg fortsatt venter på sommer hjula jeg bestilte i mai Zito corsica Den norske leverandøren på zito felger sliter vist med å få tak i 5x120 - 74,1 i 8,5 bredde Bak felgene har de på lager men kan vist ikke leveres de heller så mulig jeg avbestiller de og finner noe annet
  8. Nærmer meg ferdig med EU lappen på bilen nå idag fikk jeg polert frontlyktene pussa først med 800 papir og der etter 1200 skulle hatt et enda finere men det hadde jeg ikke men det ble godt nok for EU kontrollen venstre er polert mens høyre er urørt Hadde ikke helt rette maskin til denne jobben en Bosch DA eksentersliper og de går egentlig litt for sakte og stopper ved motstand med andre ord maskinen tålte ikke dette da børstene brant opp den ble for varm men fikk akkurat gjort jobben før det var slutt
  9. Ja oppdatere litt igjen da ikke så mye igjen å gjøre nå på bilen fikk lodda ferdig bakluka på onsdag og nå fungerer det som skal funke det ble ikke noe voldsomt vakkert men det fungerer å det er det viktigste skal nevnes at bakluka på denne er meget dårlig om jeg monterer ny på 525d min som er samme farge som 520en så bytter jeg men den begynner også å bli sliten så vi får se
  10. Takk for det sveigis denne bilen vil jeg si var merkelig vedlikeholdt utvendig har den vert borti det som er å treffe langs veien service hefte stopper på 103000km hva som har blitt gjort etter det er umulig og si svert lite later det til men at en bil nesten er gått 300 000 km og ser ut som den ikke har vert brukt innvendig og til og være orginal interiør så blei jeg mest imponert over det den trenger virkelig en service Nå i nær fremtid da filterene er veldig møkkete da med fuel range på 36km var det tomt men fylte på den bensin å så gikk den greit
  11. Ja har jo gått noen dager siden jeg gjorde noe sist på 520en må jo gjøre litt ferie ting også ikke bare skru 😂 og med den varmen som er nå om dagen så er ikke skru det første som man vil heller har riktig nok 19-20grader inne i verksted når det er 28+ ute så det er kjøligere å være der enn hjemme I går var jeg en tur på wurth å kjøpe krympe strømper med loddetinn som er geniale for å skjøte ledninger i bil med kjøpte også wurth sin avisoleringstang den enkle i svart plast da den er gull på trange områder og faktisk tåler mye bruk har prøvd 3 fra Biltema og etter å ha avisolert 3-4 ledninger med de så funker de ikke mer Men Idag begynte jeg med jobben å lodde nye ledninger i bakluka noe jeg fant ut at jeg ikke har tålmodighet til 😂 Hadde de hatt alle farge komboene på Biltema så hadde det vert litt enklere men fikk klare meg med rød,gul,sort,blå og brun blå å brun måtte jeg ta fra en vanlig 2 ledet lampe ledning men det funker 😂 tok ned høytaller på høyre side og fant lednings klasa oppi der også begynte jeg og koble nye ledninger å lage eget system på hvem skal hvor det er et fargerikt kabel rot uten like men hadde liggende fler farga krympe strømper som jeg merket ledningene med sånn at je kann skille de 😂 Luka på bilen er jo egentlig ferdig rusta men den får bare være frem til jeg finner en bedre en forventer ikke at denne går lenge nok til at luka må byttes
  12. Privat er det mest hobby men Er bilmekaniker til vanlig også sparer jeg jo en del på å gjøre jobben selv
  13. Har fått gjort litt mer på 520en har fått byttet venstre forhjulslager og fått sveiset igjen hullet i bakaksel innfestinga men det blei ikke noe vakkert så jeg valgte å ikke ta noe bilde av det prøvde å sveise med fluss rør tråd og kom frem til at det er værste driten jeg har sveisa med vil kalle det 199kr rett i dass men det fikk duge nå da kjøp av sveise gass er dyrt men jeg kommer til å gå tilbake til det også har jeg begynt på feilsøking el feil i bakluka da dør åpner, skiltlys og tåkelys ikke fungerer på luka baklyset og ryggelyset var koblet over fra venstre lykta som en quick fiks fra tidligere og jeg fant ut at jeg ikke hadde strøm på høyre side av luka i det hele tatt som vil si ledningsbrudd på det aller verste stedet i bilen nemelig inni der hvor bakluke demperene sitter så håper det er mulig å fiske tak i kabel bunten et sted i taket for så å skjøte inn en ny bit blir en tur på wurth på mandag for å kjøpe lodde hylser
  14. Fikk gjort litt på 520 i dag byttet bremser bak og håndbrekk også fant jeg noe jeg ikke likte som jeg faktisk ikke har sett før på E39 rust hull på 1ene Subframe feste bak var heldig vis ikke mer enn det lille der så det blir sveiset igjen Bilen skal bare være på veien i 2 år til eller så lenge den går dette var ikke mangel på lappen antagelig ikke sett det jeg begynte jo å pelle på det siden tectylen var løs der så en liten plate bit over der vil holde bilens levetid