Djwik

Medlem
  • Innholdsteller

    2244
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Djwik

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 05/24/1993

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tønsberg vestfold
  • Kjøretøy
    bmw,chevy og hiace
  1. Djwik

    Djwik's garage

    Fikk gjort litt på 520 i dag byttet bremser bak og håndbrekk også fant jeg noe jeg ikke likte som jeg faktisk ikke har sett før på E39 rust hull på 1ene Subframe feste bak var heldig vis ikke mer enn det lille der så det blir sveiset igjen Bilen skal bare være på veien i 2 år til eller så lenge den går dette var ikke mangel på lappen antagelig ikke sett det jeg begynte jo å pelle på det siden tectylen var løs der så en liten plate bit over der vil holde bilens levetid
  2. Djwik

    Djwik's garage

    ja nå var det lenge siden sist jeg oppdaterte noe her gitt har jo skjedd litt forskjellig siste tiden det skal nevnes at den blå 523 touringen med mugg å div er blitt hogd det blei desverre for mye og reparere og den blei da heller solgt i deler og fikk gjøre bedre nytte på den måten e46en har jeg fremdeles denne skal det byttes reg.kjede og litt div på deler er kjøpt inn til dette da ettersom motor går som den skal men har ulyd i kjede så er det bedre å fikse det hadde tengt å bytte motorn men det blei for dyrt å kjøpe da n46b18a er en motor som ryker ofte så oppdatering vil dukke opp etter hvert på denne også noen ferske nyheter fra i dag faktisk jeg har jo handla litt igjen denne gangen på auksjonen.no hvor det blant annet lå en e39 til salgs nemlig en 2002 520iat exclusive som ingen hadde brydd seg om å by på det skal sies at denne bilen ikke ser spesielt bra ut på utsiden heller ikke på avstand men mekanisk er den bra og innvendig er den som ny og til å med aircon funker den har en liten eu lapp som er deler som jeg stortsett har liggende og da har enn jo plutselig en billig 2års brukis denne bilen vil jo aldri ha noen salgs verdi pga utsende den bærer preg av å blitt pyntet på av sprayboks og har rustet opp igjen om bilen går i 2år så er det en billig bil hva jeg ga for den har ikke så stor betydning men om noen vil vite det så skal jeg si det også noen bilder (vil advare mot sterke bilder foreldreveiledning anbefales)
  3. Djwik

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Lenkearm betyr stabilisator stag men siden det står lenkearms foringer på lappen så er det mestsansynlig Stabstagforingene høyre bak og begge foran
  4. Djwik

    div E39 deler øk(slettes)

    Hei trenger desverre ikke tak trekk lenger da bilen det skulle i blei hogd her om dagen
  5. Djwik

    528i - et mindre, blått prosjekt

    Det hjalp med ny bakluke ja
  6. Djwik

    Djwik's garage

    Har i dag vert på en kjøre tur til Ulefoss å henta en dele motor til e46en
  7. Djwik

    Djwik's garage

    Har sett litt mer på e46en og har jo fortsatt tikke lyd i motor og har funnet ut at dette kommer av for lavt olje trykk ved lavere turtall og tomgang høres den ut som en vw 1,9 tdi PD ved 3000rpm er alle ulyder borte å den går helt strøkent Olje trykket er akkurat på grensa til at lampa ikke lyser ønsker jo å prøve å redde denne bilen for den er i ganske bra stand ellers og har jo bare rusla 173000 km og bare litt behov for noen slite deler for å få EU
  8. Djwik

    div E39 deler øk(slettes)

    Opp
  9. Djwik

    Djwik's garage

    Japanese parking
  10. Djwik

    Djwik's garage

    Litt n46 skruing i dag da denne motorn gikk ikke noe pent tikker noe Guds for jævelig EE4AC8C0-D17E-4D66-B1B1-08498C343E82.MOV tok å hadde på en flaske med omega 907 engine flush og byttet olje og filter brukte 10w-40 denne gangen for å få litt mere smøring i motor motor blei roligere men lyden blei ikke helt borte hadde ikke vakuum på bkf så bremsene hadde tatt en liten titt på YouTube og hørt at vakuum pumpa kan lekke olje og ha redusert vakuum så siden det koster 150kr for et pakningsett til denne siden den faktisk lakk endel olje Så tok Idag å demonterte denne vakuum pumpa for og sjekke og fant jo åpen bart ut hva problemet var Og fant ut at det var noe som ikke var som det skulle være så denne dreiv jo bare å piska olje og metall biter rundt uten å lage noe serlig vakuum så denne må jo da byttes ut
  11. Djwik

    Djwik's garage

    Har endelig klart å få ut håndbrekk wire endene som sitter i spindelen bak disse satt noe helt forjævelig riktig nok har de sittet det siden bilen var ny så de var rusta fast å irra fast i aluminiumen men på et tidspunkt måtte hælvette gi seg dette var på E39 523
  12. Djwik

    Djwik's garage

    Ja er ganske hel å pen
  13. Djwik

    Djwik's garage

    Har i dag sett litt på e46en prøvd å finne ut hvorfor det ikke er noe vacuum til bkf og siden det er vakuum pumpe på denne motorn så tror jeg at problemet ligger der da den har lekket endel olje så har kjøpt inn et rep sett til den med nye pakninger også har jeg bestilt en ny kjedestrammer men fant ut at jeg hadde den nye typen men skader ikke å bytte den heller skal også ta og flushe motor og bytte olje og filter motor tikker endel så burde gå seg til etterhvert fikk høre av en kollega at å helle en halvliter diesel på motorn skal rense opp i slagg å dritt i olje gangene men har i dag tømt den for søppel å støvsugd bilen innvendig
  14. Djwik

    Djwik's garage

    Ja har da endelig fått bilen jeg har venta på i ca 2 uker bilen er en 2004 e46 316i n46 touring rulla ca 172000 Stort sett hel å pen starter å går men kjede har litt rasling så skal prøve å bytte kjede strammer og ta et olje skift også må det byttes vakuum slange til bkf det er ikke noe vacuum der gadd ikke å ta bilde inni da den må ryddes innvendig først men hadde forventet mye mere sliten bil til vrakpant enn det som kom denne kom jo med gode sommer å vinter dekk å greier
  15. Djwik

    Djwik's garage

    Liten oppdatering igjen har jo ikke skjedd så mye men litt er jo altid bedre enn ikke no Har om ikke annet fått litt deler da fra autodoc denne gangen da de blei litt billigere enn koed denne gangen selv om jeg helst vil handle der fikk 2 kasser med bremse deler skiver,klosser, håndbrekk you name IT Også fått byttet skiver å klossene foran med slanger å greier Så foran er fiks ferdig har jo også demontert alt bak skiver å klosser å brekk å dritt eneste jeg sliter med er å få brekkvaierene ut av hjulopphenget bak etter å ha knekt 2 dorer å en hammer på å banke ut så må jeg til med et verktøy jeg foreløpig ikke har luftmeisel men det skal jeg få lånt meg må også ta bremserøra bak også det er også kjøpt inn så det kommer etterhvert bytta også tennplugger i går skjertorsdag for å prøve å få start på bilen igjen etter som den ikke ville gå noe serlig sist jeg hadde litt liv i den viste seg å være utslitte plugger å tett katalysator etter å ha starta å stoppa bilen litt mye men fikk liv i bilen å den går rent å fint også satt på noen hjul som holder på lufta rh xrad eller hva de heter må også bytte ut dynamoen da bilen ikke lader den har jeg liggende klar på benken med nye børster også sist men ikke minst har jeg kjøpt enda en BMW en e46 igjen denne gangen en 2004 316i n46 touring kjøpt usett for vrakpant veit dem må byttes reg kjede og bkf på den så vidt jeg vet er ikke fysisk mulig å trykke inn bremsen på den selv med motor i gang og er bra vakuum i slangen til bkf i følge han som eier den men et data bilde fra utstyrsliste siden får jeg legge ut i mellomtiden