cityhopper

Medlem
  • Innholdsteller

    272
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om cityhopper

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Grimstad
  • Kjøretøy
    2014 F11
  1. Telia Norge (altså tidligere NetCom) kommer nok til å ta akkurat de samme grepene som Telenor, og det med omtrent samme tidslinje må vi forvente. I løpet av 2020 er jeg redd 3G er borte for godt hos begge operatørene. Spent på om BMW kommer opp med et tilbud om oppgradering etterhvert.
  2. Har også fundert litt på hva som skjer når Telenor stenger 3G i 900 MHz-båndet. Jeg kjenner ikke til hvilke frekvensbånd NBT støtter, men her er det skissert noen muligheter: BMW tilbyr en oppgradering til nyere NBT-enheter som inneholder chipset med LTE-støtte. Da er det et spørsmål om hva prisen blir for oss som er bileiere. Dette vil være den mest fremtidsrettede løsningen. BMW passer på at SIM-kortet i bilene har en gjestingsavtale med Telia, dermed bytter bilen nett dersom den ikke lenger finner et 3G signal fra Telenor. I områder der Telenor 3G på 900 MHz er tilgjengelig, bytter bilen tilbake til Telenornettet igjen. Dette vil gå helt sømløst og ikke påvirke brukeropplevelsen. Men kun sålenge Telia opprettholder 3G på 900 MHz. Chipset i bilen faller tilbake til 2G der det ikke finnes 3G. Data vil kunne overføres men det vil gå ganske tregt når bilen ikke har forbindelse via 3G. Kankje det mest aktuelle alternativet. Bilen vil kunne utnytte 3G i 2100 MHz-båndet, der dette er tilgjengelig (byer og sentrale strøk). Utenfor slik dekning blir det helt dødt dersom punkt 3 ikke lar seg realisere. Dersom noen sitter på spesifikasjonene til første generasjon NBT, vil jeg gjerne ta en titt. Da går det an å si noe om hvilke alternativer som er mulige, og hvilke som ikke er det. Til slutt kan det nevnes at både Mercedes-Benz og Audi vil komme i akkurat samme situasjon med sine biler fra samme tidsperiode. Så dette er et problem som vil omfatte mange brukere når operatørene begynner å fjerne 3G fra nettverkene sine. -
  3. cityhopper

    Nye sommer dekk til F10

    Har du fått dekkene på bilen? Erfaringer så langt?
  4. M550-en holdt fint følge med trafikken, selv med 2t vogn hengende bak. Helt som forventet der, altså...😎
  5. cityhopper

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Så lang jeg har klart å finne ut, varierer dette med dekkdimensjonen. Enkelte dimensjoner av stjernemerkede dekk kommer både med og uten RFT, andre dimensjoner leveres kun som RFT. Det blir dermed biltypen/felgene man kjører med som bestemmer det endelige utvalget. Som allerede er nevnt her i tråden, synes jeg utvalget stjernemerkede dekk uten RFT er ganske dårlig. Dette er èn av årsakene til at jeg kjører med fire identiske felger på min xDrive.
  6. cityhopper

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Ser veldig bra ut dette. Sølvstripen hører med, må jo ha litt bling også... 😉
  7. Brukte tjenesten senest i ettermiddag, virket som alt fungerte som normalt ja...
  8. cityhopper

    Spon i diselsystem F11

    @TRF kjenner du til om den samme pumpa benyttes i alle "nyere" dieselbiler fra BMW?
  9. cityhopper

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Jo takk Nå er vel min bil ganske diskrèt sammenlignet med din, jeg tøffer rundt på M351-felgene og alt mulig... Men går jo bra da, har vel overrasket en og annen Audi-pilot langs E18 de siste ukene hehe... Er bare å stikke innom når du er i byen, hyggelig det!
  10. cityhopper

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Kjører en 14' M550d, glemte vel å skrive det ja. Så teorien din stemmer nok godt den, @Walkabout 👍
  11. cityhopper

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Min har samme opplegg som EspenKrag sine bilder viser. LCI med Webasto. Ser jo mer harmonisk ut med åpne deksel på begge sider, men Tyskerne har vel en tanke med dette...
  12. cityhopper

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Små detaljer, men likevel viktig for trivsel og eierglede. Pent!
  13. cityhopper

    Spon i diselsystem F11

    Men da burde vel problemet omfatte hele EØS-området, og ikke bare Norge? Virker risikabelt at Bosh leverer en pumpe som ikke er kompatibel med drivstoffet den skal brukes med her i Europa...?
  14. Enig, de objektive forskjellene er ganske små i denne testen. Synd de ikke presentere et frekvens-plot av hvert enkelt dekk, for da er det mulig å se på hvor i frekvensområdet de viktigste støykomponentene ligger. Da går det an å si mer om hvorfor noen dekk oppleves å støye mer enn andre, selv om støynivået er ganske likt. Men slike målinger må gjøres under kontrollerte forhold og er selvsagt mer kostbart å få utført.
  15. cityhopper

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Stemmer for samme utseende som M550d (og LCI-biler levert med Webasto?) - veldig ren og ryddig front som står seg godt over tid