Skulebollen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3784
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Skulebollen last won the day on March 12

Skulebollen hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Skulebollen

  • Vurdering
    Generalløytnant
  • Bursdag 10/10/91

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stryn
  • Kjøretøy
    e61 530d, 98 m3 3.2

Siste besøkende

1714 profilvisninger
  1. Jeg har kiden så jeg blir vertfall og se på Stryn motorfestival med m3 og bakovervendt barnestol baki om hun får plass baki der Er myyye folk og biler, men om man er hovedsakelig Bmw interessert er det vel ikke tvil i at GS treffet er tingen. Utroolig irriterende at det treffer samme helg hvert år
  2. Jeg prøver meg igjen her jeg.. Noen som faktisk har erfaring med og montere dab vindusantenne på "hjemmesotet" bakrute? Har avventet med DAB av den enkle grunn at jeg ikke vil ha antenne i frontruten.. Men har lest at man ikke kan montere vindusantenne på sotete ruter. Rekner da med at uoriginal film dreper signalet endel. Er det ikke mulig og få tak i en DAB antenne som kan skiftes med haifinnen feks?
  3. Tiden strekker desverre ikke til, men prøver og få skrudd litt hver kveld jeg har som er ledig.. Blir ikke mye sofasliting med 3 gamle Bmwer pluss mye annet ræl Har begynt så smått med og gjøre 320d euklar. Har fikset en baklampe hvor det var dårlig jording. Og skrudd av skiltlys listen idag, her var alt selvsagt eiret og ødelagt. Så er på utkikk etter ny/brukt skiltlys list snarest! Ta kontakt om du skulle ha en slik liggende eller vet om en Skal få sendt avgårde en bestilling på resterende deler som mangler, blir ny hovedtermostat, luftfilter, bremseklossevarslere og bærearm(?) Ser det står opphengskuler/ledd Høyre, nedre framme. Rekner med dette er bærearm på høyresiden? Har også fått sendt inn en bestilling hos GS på litt dill som jeg håper og få montert til helgen Ny "DTM" frontleppe i carbon og termostat til m3en.. Håper passformen er noenlunde på leppen. Heller mest mot og få den lakket sort matt, men får se når jeg får den. Har også bestilt ett endeledd og pakning til en kjøleslange under innsuget på e61. Så satser på og bli kvitt kjøleveskelekkasjen på e61, og få tatt en service med luftfilter, veivhusfilter og olje i helgen på denne. Håååper da bilen kan gå problemfri en stund fremover Får prøve og få tatt noen bilder i helgen
  4. Gs og Koed har jo samme pris på omtrent alt om man går for originale deler og man har e30meet rabatt hos GS..
  5. Så koster den vel også en formue og reparere på når ting først ryker.. Har en onkel med F250.. Den har vertfall vert alt annet enn billig bilhold
  6. Får mye godt stell denne bilen virker det som!
  7. Utav alle bilder og oppdateringer gabz hadde så jeg aldri den enorme fargeforskjellen på høyresiden
  8. Herlig imponerende arbeid som alltid her
  9. Ja gjerne det hvor trakk du ledningene fra bryteren? Er vel bryter på bremsepedalen også så tenkte om jeg kunne koble clutchbryteren innpå samme nettet
  10. Jeg må nesten spørre her, jeg har brukt litt Owatrol etter anbefaling fra andre.. Først Owatrol, deretter Corroless rustremover. Og deretter feks. Hammerite som avslutning. ( Dette da på understell osv. ) Mulig owatrolen er bortkastet, men kan da virkelig ikke skade? Olje er da meget bra mot rust? Men selvsagt funker det ikke der man skal lakke med vanlig lakk
  11. Nydelig arbeid! Ble det stor forskjell med powerflex foringer? Ang CC, Har du lagt opp ledninger selv? Jeg har original CC i min, men når jeg nå fikk bygd om til SMG fikk jeg jo clutch pedal, så CC kobler ikke ut når jeg trår inn denne..
  12. Hvordan ligger reknestykket an på denne da ? Lykke til med salg!
  13. Rakk ikke ta bilde av sommerhjula før det vart mørkt
  14. Etter og ha fått fikset luften fikk jeg motivasjon til og endelig montere sommerhjulene! Begynte med og skru av skvettlappene bak, noe jeg egentlig angret på, da jeg egentlig fant ut det ikke såg sååå ille ut. Beskytter jo den nylakkerte fangeren en good del bedre. Men får se hvordan lakken holder seg i sommer. Blir uansett påmontert igjen til vinteren Hadde lagt gjennomsiktig folie bak slik at det ikke skulle bli slitasje på fanger ( Støvete bil, jeg vet ) Fikk så jekket opp bilen og vasket alle hjulhusene med prickbort og svamp/børste. Ble laaangt ifra 100% men rekner med dempere blir skiftet il.a sommeren, og hadde dårlig tid. Men ble da bedre ivertfall Og viktigst av alt, fikk vekk all salt osv. Før Etter Også ble det mørkt før jeg rakk og ta bilder av "ferdig" bil Tatt med shitty iphone kamera 730d Denne ble solgt igår til en hyggelig kar fra Oslo som kom med fly Var nok likegreit da jeg egentlig har nok "moderne" biler
  15. Da kan jeg endelig komme med en positiv oppdatering 530d Har da endelig fått ordnet luftfjæringen! Skal prøve og fatte meg i korthet ang. feilen om noen skulle lure Det begynte med at kompressor og sikring var gåen når jeg kom hjem fra nordsjøen. ( Aner ikke hvorfor?? ) Fikk så tak i ny original AMK kompressor, skiftet denne og sikringen, fikk da hevet bilen men ikke senket den. Og var fortsatt feilkode. Som da var eksosventil. Prøvde da og kjøpe ny luftstyringsblokk ( sitter fremom kompressor og regulerer luft til begge sider ) rett og slett for og ha skiftet "alt" på systemet. Dog hjalp ikke dette heller. Og jeg var på nippet til og gi opp bilen og sende den med NAF til nermeste Bmw forhandler. Men fikk ett tips om at det måtte vere brudd på eksosventilen. Fikk da målt ut alle kontaktstykker og EHC modulen med multimeter. Men alt fungerte Like før jeg ga opp bilen igjen testet jeg den gamle kompressoren, og da forsvant feilkoden.. Kikket litt og fant da Endelig! feilen. Bilde av synderen: Kontakten fra gamle kompressoren var avknekt og biten på 2-3mm lå igjen inni kontaktstykket. Dette var tydeligvis nok til at ventilen ikke fikk kontakt. Burde sjekket og sett dette lenge før, men såg meg totalt blind i all feilsøkingen Trøsten er at jeg nå kan luftsystemet på bilen 110% og fikk sjekket alt grundig Neste nå er vel at en belg ryker Kan anbefale alle med e61 og sjekke ut slangen som går fra luftkompressor og inn under innerskjermen på høyre side bak ( så får man på samme tid inspisert for rust ). Denne er der for at luftkompressoren skal trekke inn "frisk" luft og ikke skitt å dritt fra bakken. For og unngå at kompressoren tetter seg og skjærer seg. Min var morken og sprekt Her ser man ett bilde inni hjulbuen bak innerskjermen av slangen med filteret i enden. Og ett bilde av slangen som var morken. Denne ble skiftet til ny