Skulebollen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3752
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Skulebollen last won the day on March 12

Skulebollen hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Skulebollen

  • Vurdering
    Generalløytnant
  • Bursdag 10/10/91

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stryn
  • Kjøretøy
    e61 530d, 98 m3 3.2

Siste besøkende

1655 profilvisninger
  1. Kan det vere Solenoid enheten? Noen mulighet og sjekke det? Eller den svarte boksen etter luftkompressor? Har sjekket sikringen bak, gul 40 amper. Denne såg hel og fin ut. Er der flere sikringer?
  2. Hei! Har fått feil på luftfjæringen og bilen ligger nå flatt bak. Har kjøpt splitter ny kompressor,og nytt rele. EHC ble skiftet for 2 år siden så tviler på det er den.. Har fått en feilkode: Sier bare klikk når jeg prøver bruke hand control på INPA. Noen gode tips??
  3. Ser ut som denne får det stellet den fortjener
  4. Da satser jeg på dette er i orden Er ikke meningen og spre negativet rundt tuningen din. Men siden jeg har fjernet alt av EGR, kat, partikkelfilter osv. Og bilen er "tynet" litt mer lurte jeg på om det kanskje var slik at den lettere går seg varm, derav kanskje tuklet noe med når termostat skal åpne. Ikke vet jeg. Derav spørsmåltegnet. Men da sier jeg meg fornøgd med at bilen skal vere slik. Og legger denne ballen død.
  5. Ødegård? Min mor hadde vertfall en Mercedes opp dit som rustet like mye realivt raskt etterpå.. ( w210 dog så skal jo litt til )
  6. Meget gromt!
  7. Hvordan kan det vere feil? Feilproduksjon? Nei har enda ikke klart og gå frem og sjekke slangen Men får sjekke det imorgen da. Starte opp bilen og la den gå på tomgang en stund
  8. Kjipt når jobben faktisk er gjort på verksted.. Men ordner seg vel
  9. Liten oppdatering igjen da nå som jeg er kommet hjem fra jobb.. M3: Etter litt hjelp fra engelske forum prøvde jeg og koble ut Secondary Air Pump. Dette er en pumpe som blåser luft inni katalysator første minuttet etter at man starter bilen, når motor er kald. For og forhindre avgasser. Denne har da sannsynligvis låst seg så den har blåst inn luft konstant, som igjen har skapt feilkoder på lambda osv. osv. Så når denne er koblet ut fungerer bilen som den skal igjen! Så da blir det endelig oljeskift og EU til uken. Og forhåpentligvis Bmwccn treff 1 mai. i Ålesund 530d: Drittbil jeg er begynt og bli fryktelig lei av! Landet på Flesland ( 250km hjemmefra ) og der var selvfølgelig luftfjæringen låst seg! Fungerte fint når jeg parkerte bilen. Så da ble det en mildt sagt jævlig tur hjem uten fjæring bak. Noe som sikkert ikke gjorde bilen spesielt godt, men hadde da ikke noe valg. Forrige tur jeg var i Bergen var jo da det gikk hull på ett bremserør, så jeg måtte kjøre hjem med kun nødsystemet til bremsene. Så denne bilen har skuffet meg mye i det siste Og det er stortsett Alltid noe galt. Noe som igjen fører til at jeg ikke føler for og koste på den "artige" ting som coilovers osv. med det første. Hele budsjettet går jo på slitedeler Har demontert luftkompressor, prøvde og sette strøm på og fikk bare ett klikk, så rekner med det er denne som har tatt kveld. Så luftkompressor til e61 ønskes kjøpt snarest! Tar imot tips Kommer en bildeupdate iløpet av uken!
  10. Kjølevesketemperatur e61 530d. Var på langtur med bilen og fikk da "kodet" frem digital tempmåler. Jeg har jo som nevnt tidligere skiftet Hovedtermostat og varmeveksler. ( Originale deler ) Og fjernet EGR med @TRF-Racing egr pro kit. Når jeg kjører nå så ligger bilen mellom 90 og 70 grader. Kommer jeg til en stigning kommer bilen oppi 90, og holder seg mellom 80 og 90 frem til en nedoverbakke. Da går den nedi 70, og med engang det kommer noe stigning oppigjen i 90.. Skal det vere sånn? Trodde den skulle ligge flatt på 90 uansett? Kan det ha med Steg 2 tuning og gjøre?
  11. Blir spennende og se ferdigbilder her!
  12. Blir artig og se denne live i Ålesund
  13. fått bud på 50 nå. Så får vi se om han dukker opp Går fortsatt til Høystbydende!
  14. Gromt felgvalg ivertfall!
  15. Fikk kommet meg hjem og nappet utav kontakten til secondary air pump. Og da forsvant smellingen! Så må ha vert at den har gått konstant og blåst luft inni eksosen selv når bilen var varm. Som igjen har ført til feilkoder på lambda osv. Ikke fått motorlampe enda vertfall, så rekner med det bare blir og kjøre med denne utkoblet da den ikke har noe godt for seg