kalinkamaen

Medlem
  • Innholdsteller

    384
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kalinkamaen

  • Rang
    Major

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. kalinkamaen

    Cold air intake, er det noe vits?

    Min erfaring på annen type bil, er at disse filtrerer dårligere og oftere tar knekken på LMM.
  2. Jepp jeg skal komme tilbake med konklusjon her. Holder på å løse andre feil også, så denne er pr nå minst kritisk 80 grader er ikke det værste.
  3. kalinkamaen

    BMW e9x returledning

    Svaret er ja, veldig enkel å få av. Røret bøyer seg
  4. kalinkamaen

    BMW e91 klikke lyd fra rattstamme/overføring

    Heisan, ville bare oppdatere denne da jeg har funnet problemet. Bedre sent enn aldri. Jeg hadde en slags knekkelyd når jeg vridde rattet. Hos meg ble denne værre over tid. Jeg fikk god hjelp av denne videoen linket under her for å finne problemet. Hos meg var det løsere enn hos ham. https://www.youtube.com/watch?v=nJP-D9fNeV8
  5. Oki Oki, da må det være noe som åpner seg på 55-60 grader hos deg. Det er ikke slik hos meg. Jeg skal sjekke tempen på slangen på begge mine, å se.
  6. Jeg er aldri under 78 selv, den ligger stabilt mellom 78 og 83 ish. Tar det lang tid å få opp tempen hos deg? Min går veldig fort opp til disse 78 gradene.
  7. Heisan, fikk ikke med meg denne slangen? Hvilken slange, og hva skal jeg sjekke? Edit: Leste det nå. Går litt fort i svingen her iblandt. Sorry. Har du kjent på den tynne slangen på venstre side av radiator, når du står fremfor bilen og ser ned i motorrommet? Den skal være kald til 92 grader.
  8. Jepp, det gjenstår å se om den klarer det. Jeg kommer til å holde øye med det. Det var ikke stemplet noe på min, så jeg burde prøve en som er stemplet, for å være sikker. Har en mistanke om at mine åpner på 78 grader. Har også lest litt om at det finnes en termostat inne i oljekjøleren som kan bli defekt. Men jeg synes det er merkelig at begge mine biler er på samme temp hvis det er denne. Edit: Ser at Tommybf nevner varmeveksleren over her. >Det var den jeg mente. Hvilken temperatur har du på jevn kjøring? Hadde hvert fint å vite dette før du skifter. Jeg trodde at jeg ville hatt lavere temp enn 80 om denne var gåen.
  9. Jepp, det har alle andre bilene jeg har hatt også gjort. Hva er galt med begge mine biler da? Begge har EGR delete, så EGR thermostaten er borte på begge.
  10. Begge mine bmw-er 530d og 330d har 78-82 grader driftstemp. Har testet 2 nye og en gammel termostat og alle åpner likt. Er dere 100% sikre på at disse skal åpne på 88 grader og ikke 78 grader. Viften slår inn på 96 grader, så på tomgang kommer jeg opp til 96 grader. Men når jeg kjører, så ligger den mellom 78 og 82 ish.
  11. kalinkamaen

    BMW e9x returledning

    Hisan, kjapt spørsmål. Kan man klare å få ut olje returledning som det beskrives så fin på Koed, uten å fjerne turbo? Nr 10 på bildet her: https://koed.no/no-no/catalog/diagram/11_3873/1/48836?steering=L&transmission=N&productiondate=20060200
  12. Du har ikke elektrisk pumpe på din. Jeg fyller på radiator ved å poppe av en slange, deretter fyller jeg tanken. La den svive til den blir varm og etterfyller når termostaten blir varm. Etterfyller også etter å ha kjørt en stund, det det virker som det er luftlommer soim ikke alltid kommer med første gang.
  13. kalinkamaen

    BMW E90 320d, 2008 risting.

    Det ser ut som du har gjort det meste av feilsøking rundt om, utenom dempere. Så det kan jo selfølgelig være dempere. Hvis du skal gjøre jobben selv, hadde jeg bare tatt dem ut, å sett på dem. Mine dempere foran var kaputt, uten at jeg merket det veldig godt. Når jeg hadde dem av, kunne jeg trykke dem inn, uten at dem kom ut igjen. Har ikke skiftet bak selv. Men tror at det skal være enklere enn foran. Demperen er vel montert seperat bak, så du slipper å ta av fjør etc.
  14. kalinkamaen

    Feilkode som ikke vil forsvinne..

    Vel det er noen deler jeg aldri handler uorginale, og en av dem er LMM. Dette finner du ikke ut annet enn å handle ny, eller bytte-låne med noen.
  15. kalinkamaen

    Feilkode som ikke vil forsvinne..

    Har opplevd at jeg ikke har fått klikket kontakten skikkelig på plass, da hoppet den av. Tempen tror jeg er inkludert i LMM sensoren, så det er en og samme feil.