Gerttt

Medlem
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gerttt

  • Rang
    Fenrik
  • Bursdag 12/13/1993

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.instagram.com/unbuiltgarage/

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Mortensrud, Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Kald start
  2. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Liten oppdatering. Radiatoren som stod i bilen kom fra vrakbilen. Den har sett bedre dager! Radiatoren er helt ny bare noe skadet fra ulykken. Ingen lekkasjer. Radiator, vifte og temp probe ble kjøpt fra Mishimoto. Radiatoren ble alt for liten. Skulle være 704mm i bredden mens den egentlig kun var 660mm. Den lille forskjellen er dessverre nok for at jeg ikke kan kjøre med den. Må få laget custom slanger eventuelt... Kjøpte heller en 540 radiator for å gjøre ting enkelt. Radiatoren ble brukt sammen med el.vifte og temp probe. Temp proben og styreboksen er gjemt vekk. Samme med ledninger, alt er gjemt. Jon koblet alt opp for meg. Eneste som mangler er å lage en bryter inni bilen for å kunne slå på vifta når jeg ønsker det.
  3. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Takker Caddyen kjøpte jeg sånn. Noen har lakkert den med understellsbehandling spray eller noe. Når vinterbilen trenger pleie blir caddy'n brukt haha Fun fact: ca. 200hk og 400Nm på hjula.
  4. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Fikk filmet noe av lyden i går kveld. Film kvaliteten er ikke akkurat det beste da jeg var mest opptatt over å høre bilen og glemte å filme noe særlig haha. Fekzen chip ble også montert. Satt opp for bruk med 98. Bilen ble noe roligere på tomgang og generelt hørtes mye friskere ut med chip. https://youtu.be/iX9zLqO_kV0 https://youtu.be/zTytrhalnGI Høres hissig ut eller hva?
  5. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Da har vi klart å bli ferdig med eksosen. Frykter at den kan bråke litt for mye. Fjernet kattene og gjorde det slikt at den bare bolter sammen med original eksos (mellompotte) Hadde en komplett original eksos liggende som jeg kunne modifisere. Glemte å ta bilder av bakpotta. Fikser det i løpet av uka. Bakpotta ble bare en custom 2'' til 3'' dobbel stuss fra mellompotta. Kommer snart med video hvordan lyden ble Har ikke hørt lyden selv da bilen står uten radiator.
  6. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Liten oppdatering. Jon skiftet ut alle trelistene. Hadde noen matte trelister fra vrakbilen. Hvis noen er intr. i blanke trelister send meg PM. Den ved girspaken er til automat.
  7. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Stemmer det. 8,5 og 9,5 i 18.
  8. Gerttt

    Gerttt's e36 323i widebody winterbeater

    Bilen skal være helt original, bare en annen bakpotte som er veldig stille. Kunne godt tenkt meg chip og M50 innsug bare for den lille ekstra. Men siden bilen skal brukes igjen neste vinter må den også klare å bestå EU-kontrollen hehe. For å unngå å kjøre flintstone bil til vinteren så må det gjøres noe.
  9. Gerttt

    Gerttt's e36 323i widebody winterbeater

    Kult! Det er spennende å se hvordan den så ut tidligere. Veldig trist også! Har kommet mye rust på kort tid der. Annonsert i 2013 med mye rust... Hadde jeg ikke hatt motivasjon til å lage noe med felony form hadde jeg aldri kjøpt den bilen. Jeg har hatt rundt 10stk e36'er og aldri sett en så rusten før. Det finnes rust på hver hjørne. Noen har fikset opp den rusten og det har bare blitt x10 verre. Under bilen er kanalene helt borte, gulvet er nesten som om jeg kunne slått gjennom fra innsiden. Det er ikke bare negativt. Motoren har fått kjørt seg i hele vinter med pisking hver gang det snødde. Har ikke hatt noe som helst olje eller vann forbruk. Dessverre er bilen alt for rusten og jeg har ikke motivasjon til å begynne å fikse opp så veldig mye. Function before form. Men hugges skal den ikke. Blir å bruke den som vinterbil i flere år håper jeg. Det blir å gjøre litt og litt med den. Vil ikke at den skal se helt for jævlig ut heller.
  10. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    For dem som ikke har sett videoen. Jeg rakk å ta en liten tur før vrakbilen ble demontert.
  11. Velkommen til min prosjekttråd. Hver vinter er vi alle ute etter billige vinterbiler og her er mitt. Akkurat i det jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en e36 vinterbil var det nesten ingen til salgs. Jeg fant en 325 coupe med felonyform bakskjemer til salgs i Oslo. Den bilen var ikke verdt det eieren ville ha og vi bestemte oss for å la den være. Men så klarte jeg ikke å glemme hvor kult det så ut med felonyform skjermer. Par dager senere kom jeg over en annonse på facebook marketplace. Det var en e36 323i coupe med svart taktrekk, sports seter og alt av M fangere rundt om. Diffbrems hadde den også fra fabrikken noe som dessverre var byttet ut med en åpen diff. Hele karosseriet hadde overflate rust. Dette kom fra at noen hadde prøvd å fikse opp noe rust. Resultatet var verre samt at det kom mer rust. Første vi gjorde var å begynne å se etter deler da den trengte en del pleie. Begge drivakselingene måtte skiftes da det var alt for mye slakk i dem. Kom over en 168 diffbrems som jeg måtte bare handle da det var såpass billig. 323 har 188 diff med 2.93 utveksling fra fabrikken. Den ble mye mye friskere med 168 og 3.43 utveksling. Bremser foran fikk en overhaling.Byttet ut innsugsbelgen da den var teipet sammen. Nye plugger. En annen instrument da den som var der var fra en 318 eller noe. Og sikkert 100 andre ting som jeg har glemt. Hele forstillingen var rusten og sliten. Alt av bærearmer og stag ble skiftet. Servoen hadde ingen særlig funksjon og dessverre var det mange årsaker til hvorfor. Vi byttet ut tannstanga da den lugget litt. Ny servopumpe, løpehjul og reim. Det var mye rust... Perfekt for å kunne kappe i noe som må kappes uansett. Vi kappet en del vekk. Vi fant mye sparkel og papp i hjulbuene. Sveiset inn en plate og lakkerte over. Glemte å ta bilde når den var helt ferdig. Lakkerte panseret. Ble mye bedre med svart enn det som var der fra før av. Det er ikke noe vits å begynne å redde den. Hele panseret må byttes. Prøve med M5 felger men det passet ikke. Alt for mye dekk profil. Bilen var også alt for lav foran. Den har KW coilovers foran men det ser ut som dem har blitt dyppet i saltlake. Rusty AF. Det var nesten umulig å justere noe da alt hadde rustet fast. Vi fikk hevet den til slutt. Detter er ikke noe sommer stance. Dette er winterbeater stance. Nye vinterdekk til M5 hjula Passet veldig bra etter min mening. Husker ikke hvilken spacere jeg brukte men det skal være ET 0 bak og ca ET10 foran. Funker veldig bra og er meget fornøyd med bilen. #winterbeater #RustyFormE36 Har kjøpt inn en god del deler som skal monteres etter at vinteren er over. Har også noen andre planer med bilen som skal gjennomføres april-mai tiden. Ikke noe kjempe store greier, dette er alt en vinterbil. Oppdatering Mars 2018 Siden bilen skal brukes igjen neste vinter må den også klare å bestå EU-kontrollen hehe. For å unngå å kjøre flintstone bil til vinteren så må det gjøres noe.
  12. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Godt mulig! Ble bra stuk med 60/40, skulle bare ønske det var stivere demping eller fjæring. Funker vel helt ok, du får det du betaler for hehe.
  13. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Vel...hver gang noen lurer på hvor man får kjøpt coilovers til E34 har jeg anbefalt K-Sport. Det kommer alltid mange kommentarer om at KW er bedre osv. K-Sport er for stivt i følge dem som har KW. Hvis det stemmer så bør det passe bra for banebruk. Skal bilen brukes mye på bane så hadde jeg kanskje valgt å gå for coilovers som designet for banebruk. Da får du dessverre ikke noe TÜV.
  14. Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    K-Tec i Tyskland. Det vanlige prosedyren. Sender inn dine fjærbein så får du dem sveiset samt at det blir Tüv godkjent. https://www.k-tec-germany.com/BMW_2 Hele prosessen tar ca. 8 uker.