Daniel.B

Medlem
  • Innholdsteller

    310
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. BMW E46/E39 Steptronic automatkasse https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117125044&fks=117125044
  2. Daniel.B

    E46 N42 mister vakuum i bremsekraftforsterker

    Takk for tips. Men i og med at bkf går på vakuum generert av en mekanisk pumpe og ikke av en slange inn på innsuget, så fungerer det vel heller dårlig å teste slik desverre.
  3. Heisann Har en BMW E46 316 N42B18. Denne har nå begynt å miste vakuumet i bremsekraftforsterkeren når man bremser et lite stykke av gangen. Da tar det også litt tid igjen før den har bygd opp nytt vakuum. Dette er jo litt interesannt å kjøre med, for i "praksis" blir det nesten som å plutselig ikke ha bremser, Så lurer på om dere hadde noen gode tips. Som dere sikkert vet har denne motoren en mekanisk vakuum pumpe montert bak på ene kamakslingen. Er det denne som er problemet, eller er det bremsekraftforsterkeren? Evt om det er noe mer dilldall mellom disse to delene som kan kødde?
  4. Satt prisen til 1 000kr.
  5. Forsterkeren ligger her enda. Har også dratt av noen hunderelapper på prisen.
  6. Heisann. Selger en Pioneer GM-D1004 PnP forsterker. Sjekk ut FINN annonsen. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88373824&ref=ads&myad=88373824
  7. Daniel.B

    Nyttig info ang turbokonvertering bmw motorer side 1

    Noen som har erfaring med MaxxEcu her? Ser at de kommer med en ny og rimeligere utgave på nyåret som ser ganske interessant ut. Skal på en enkel 4 syl turbomotor. http://www.maxxtuning.se/produkter/m...styrning-paketHva tenker dere om denne i forhold til et Megasquirt Ms2Extra? (som også har MAP og BBL innebygd)Har aldri drevet med no datasprut før, og har inntrykk av at MaxxEcu er ganske enkelt og oversiktelig å forholde seg til. Hvordan er det å mappe i Tunerstudio kontra MsTune?
  8. Daniel.B

    N42 Veivhusvent ventil

    Da får jeg vel bare skru den løs og se.
  9. Daniel.B

    N42 Veivhusvent ventil

    Noen som vet eller?
  10. Daniel.B

    N42 Veivhusvent ventil

    Heisann. Har nylig kjøpt en 2003 E46 318 Touring. N42 motor. KM stand 230K. Har lagt merke til at det lukter brent olje i kupèn ved litt kjøring. Etter ett kjapt søkt, så tipper jeg at det er o-ringene på vakuumpumpa som må byttes. Det er jo greit nok. Men at den lekker olje der kan også tyde på overtrykk i veivhuset og delvis tett veivhusvent. Skal nevnes at jeg ikke har tilgang på bilen. Ser det er to forskjellige veivhusventiler på disse motorene. En standard type og en kald klima. Hvilken type har jeg i min bil? Mener å ha sett i en utstyrsliste at den har en kald klima pakke, dog usikker på om det inkluderer denne ventilen. Kan eventuelt den kald klima ventilen åpnes og rengjøres slik som den vanlige? Gidder ikke å kjøpe ny ventil om den kan åpnes å rengjøres. Hjertelig takk for svar.
  11. Daniel.B

    "screamer pipe" e90

    Hei. Du mener vel straight pipe, eller på godt norsk rakt rør? Scream pipe er når man kjører røret ut fra wastegaten (da gjerne en ekstern WG) rett ut i friluft. Kjørte dette selv på turbobilen min en stund. Er da vel så morro når det bråker og skyter stikkflammer under bilen, men det kan tiltrekke seg noe uønsket oppmerksomhet. Nå har jeg ikke noe erfaring med E90, men er det en eller to eksospotter originalt? Tenker da ikke på DPF. Vil anbefale deg å ha en lyddemper i og med at det er en bruksbil. Evt fjerne den senere om lyden ikke er som ønsket.
  12. Da fyra jeg av en bestilling til bilradiospesialisten. Endte opp med dette: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/forsterkere/pnp-forsterker-plugnplay/gm-d1004 https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/fulltone-hoyttalere/16-5-cm-6-5-tommer/ts-a1733i https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/pioneer-ts-a173ci Fikk en god pris så får vi se hvordan det funker. Få lurt inn litt lyddemping også så tror jeg det blir bra. Kommer nok med en oppdatering.
  13. Supert. Da skal jeg nok få lurt inn litt støydemping også. Ganske så sikker på at det er 6,25" bak også, så tenker å montere 6,5". Da blir det coaxial høyttalere.
  14. Ja riktig. Da forstår jeg enda litt mer. Wow effekten vil nok neppe bli såppas stor som jeg egentlig kunne tenkt meg, hehe. Men er litt begrenset med inntekt da jeg er i forsvaret for tiden. Kan evt selge noe av utstyret seinere om jeg vil oppgradere. Men vet du hvordan høyttalere jeg har i bagasjen? Altså om jeg skal bestille 2 veis høyttalere, eller komponentsett og la vær å bruke diskanten? Når jeg først er inne i hjulhus og i dørene ser jeg også for meg at det kan være lurt å lyddempe litt, både med tanke på lyden fra stereon og veistøy. Er dørene dempet originalt? Vil det eventuelt ha noe for seg å lime på noen asfaltplater? Har en del slike nye liggende. Om det ikke har noe for seg får jeg kjøpe andre matter. Skal sende han en PM. Takk for tips.
  15. Hei og takk for svar hsd. Hadde nok fungert bedre å koble opp en vanlig 4 kanals forsterker, men akkurat i denne bilen så tenkte jeg ikke å gjøre såppas ut av det. Bare holde det enkelt og greit. Og heller bruke litt penger på coilovere og noen pene hjul. Trenger ikke no voldsomt anlegg i denne bilen, bare det lille ekstra. Det komponentsettet du linker til var litt over prisklassen jeg hadde tenkt. Har dette med RMS watt noe spesielt å si på slike høyttalere? Ser de har 60W, mens de billigere Renegage har 100W. Skjønner jo at kvalitet og lydbildet er en annen sak. Men om jeg har en forsterker som kan levere feks 45W RMS per kanal, så har det vel ingen hensikt med en høyttaler på mer en 45W RMS. Forstår jeg riktig nå? Har litt lyst til å prøve den Pioneer PnP forsterkeren og oppgradere med ett 6,5" komponentsett foran. Men kanskje jeg burde beholde de originale høyttalerne bak, og heller oppgradere seinere om jeg ikke er fornøyd med lydbildet?