palm

Medlemmer
  • Innholdsteller

    42
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  1. BMW E46 320D starter ikke!

    Hei, tror samme problem har oppstått med min e46 i kveld men ikke fått feilsøkt ordentlig ennå. Var alt av målere nullstilt på din da dette oppsto, motortemp på rødt osv? På min var trip teller, kjørecomputer etc nullstilt, så tipper årsak er en elektrisk feil...
  2. BMW E46 320D starter ikke!

    Hei, tror samme problem har oppstått med min e46 i kveld men ikke fått feilsøkt ordentlig ennå. Var alt av målere nullstilt på din da dette oppsto, motortemp på rødt osv? På min var trip teller, kjørecomputer etc nullstilt, så tipper årsak er en elektrisk feil...
  3. BMW E46 320D starter ikke!

    Hei, tror samme problem har oppstått med min e46 i kveld men ikke fått feilsøkt ordentlig ennå. Var alt av målere nullstilt på din da dette oppsto, motortemp på rødt osv? På min var trip teller, kjørecomputer etc nullstilt, så tipper årsak er en elektrisk feil...
  4. Ryggelysbryter e21 - hvor er ledningen?

    Hjertelig, prøver det i morgen!
  5. Jeg får ikke ryggelysa på min 323i (1980) til å funke. Mistenker at det skyldes defekt ryggelysbryter, men da jeg skulle skifte denne bak på girkassa var den ingen ledning koblet til bryteren, og jeg finner heller ingen ledning i nærheten der. Noen som har tips eller vet hvor denne ledningen går? På strømskjema tolker jeg det som at strømmen går fra sikringsboksen via girkasse og denne ryggelysbryteren og videre til lysa. Noen som kan forklare hvor ledningen som kobles på ryggelysbryter skal gå og hvor jeg bør lete når jeg ikke finner den? Får ikke EU godkjent uten å ordne dette...håper på tips
  6. Skifte dempere foran på E21, hjelp ønsket.

    Hei dere, ser at dette er en gammel tråd men mulig dere fortsatt er i gamet..:) Jeg skal skifte fjærer foran (og bak) på min 1980 323. Bak er greit. Men foran..Hele leddet foran sitter jo festet med bærearm og i dempertårn, pluss styreleddet. Vet dere om man må av også med styreleddet får å få "bøyd" ut innfatningen såpass at man får ut fjæra? Dvs holder det å demontere bærearmen og løsne demperen fra motorrommet? Er det lurest å løsne bærearmen slik du skriver over her (innerste bolt pluss på casterstaget) eller skru av ved bærekula? Man må vel uansett hekte av på casterstaget. Jeg skifta akkurat bærearm (dessverer før jeg bestemte meg får å kjøpe senkesett) så det skal være kurant å skru av bærekula fra "skaftet".
  7. Takk for svar! Ser at denne modellen ikke har radiomodulen BM54 så da er det nok mest sannsynlig boksen, har fått tak i en tilsvarende hos en høgger til kurant pris så prøver dette først...!
  8. Hei, noen som har en venstre bakskjerm til E21 liggende som vil selge? Jeg trenger primært fra foran hjulbue og helt inn til dørstolpe, da min bil er rygget på i området mellom dør og skjermbue EA
  9. Hei, har du fremdeles venstre bakskjerm? Espen
  10. Hei, Jeg har en 2004-modelle E46 stv, 320dat. På denne er det en strømtyv og denne har jeg selv lokalisert til å være navigasjonsapparatet som sitter i bagasjerommet. Navigasjonsapparatet slår seg ikke av når bilen går i dvale og trekker 0,47 ampere konstant. Spørsmål: 1. Er det mest sannsynlig navi-boksen (dvd-basert) som er selve problemet eller ligger problemet mer sannsynlig utenfor dvd'en ved at strømmen ikke kuttes når den går i dvale? At den får strøm i dvale er det ikke tvil om, og spørsmålet er altså om problemet er at strømmen ikke kuttes, eller om navi-boksen ikke slår seg av slik den skal (Dvs at strømtilførsel skal være konstant men at boksen selv regulerer når den går i dvale) 2. Noen som har en slik dvd-boks til salgs?
  11. e21 delebil/restaureringsobjekt selges

    Hei, ble det så du kjøpte denne delebilen? Hvis ja, er det slik at du har den nå og evt har noen karosserideler å selge unna? Trenger fremre del av venstre bakskjerm, DVs partie mellom hjulbue og dørstolpe. Og evt kanal om den er i god stand. Er dette noe du har?
  12. BMW E21 323i Turbo

    Kult prosjekt. Veldig fin farge. Min mening er som en over her, hold den mest mulig original. Har selv en 1980-modell 323i som jeg har holdt så original som mulig. Om du er interessert i å selge kanaler venstre side kjøper jeg gjerne av deg, evt om du (eller noen av dere andre) har tips til hvor det nå er mulig å få tak i tar jeg gjerne slike tips. Finner ikke på gs, koed osv
  13. Hei, noen som har originale felger til E21 å selge til en fornuftig pris? Kan gjerne være med greie sommerdekk. Skal brukes på en 1979 323i som jeg vil ha som original som mulig... Vedlegger bilde av felger jeg primært ser etter....
  14. E21 323i tungstartet - tips?

    takk for tips! Kommer tilbake når jeg finner ut mer Tar gjerne i mot andre tips om noen har
  15. E21 323i tungstartet - tips?

    Hei! Har en e21, 323i fra 1979 som er fryktelig tungstartet, såpass at den tapper batteriet etter et par ganger. Skulle gjerne hatt tips til hva årsak kan være. Det er vel en M20b23 motor på denne. Noen symptomer: Starter aldri på første forsøkDen står og kinner uendelig lenge, men bruker å avbryte etter 30-60sek og prøver deretter på nytt. Starter som regel etter et par tre slike forsøk, men noen ganger ikke i det hele tatt. Slike forsøk tapper batteriet relativt kjapt...Hender den kommer kjapt om man gjør et forsøk og venter 10-15 min, da hender det at den starter etter å kinne 10-15 sekMye verre når den har stått noen dager enn om den kun har stått noen timer eller over nattaKveles om man slipper opp gassen første 30-60 sek etter at den starter. Går deretter jevnt og fint (bortsett fra en del ventiltikking..) Har prøvd å lade opp batteriet et par ganger. Da går det enklere men står da også og kinner ganske lenge og trenger mer enn ett forsøkHva kan dette være? - tett bensinfilter? - Defekt tilbakeslagsventil? - får for mye bensin? - defekt sensor av noe slag? TIPS??