Nyheim

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1604
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Nyheim last won the day on October 7 2016

Nyheim hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Nyheim

  • Vurdering
    BMW-guru
  • Bursdag 04/16/95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW
  • Kjøretøy
    Se signatur

Siste besøkende

1924 profilvisninger
  1. Takk for det gutter Blir nok noe sånt på nytt en gang. Fikk annonsert pris ja, og fikk noen bud over faktisk men da var den allerede lovet bort
  2. Da var bilen desverre solgt Det satt som sagt langt inne å legge den ut og se den gå, men sånn er det. Tror bilen fikk et godt hjem, og ny eier var meget entusiastisk. Nye eieren jobber i Forsvaret og kom å henta bilen med flakbil. Tøffe saker Jeg har bestemt meg på forhånd for at jeg en dag skal eie en slik i Coupe. Altså en BMW E9 Helt nydelige biler.
  3. Hei folkens. Jeg har sagt opp jobben og begynt på skole for å videreutdanne meg, og med det ble det endringer i planene på veteranbilen, desverre Den blir nå solgt. Fikk altså ikke tid til å begynne på den en gang, men ny eier får seg et godt utgangspunkt med lite rust og frisk motor! Bilder, bilder og litt mere bilder:
  4. Hallo Er ute etter en M43tuB19 motor til en 1998-2002 E46 318i. Send gjerne en PM eller ring på 47311115. Jo nærmere Finnsnes det er jo bedre. Motor skal monteres i bil, så må være i orden og fungere fint. Trenger ikke å være komplett da jeg har en delemotor.
  5. Ja, å skifte mellomakslinger, drivakslinger, bremser, etc er jeg klar over. Hadde kjøpt en komplett donorbil hvis jeg skulle gjort dette, men har slått det fra meg. Hadde bilen vært en coupe så hadde jeg muligens gjort det, men som du sier så er jeg ute å bygge bilen opp og selge den. Så jeg har bestemt meg for å finne en M43 motor å sette i den. Evt bytte toppakning på den jeg har, men frykter den motoren har sett sine beste dager da ho dama har kjørt med dette over en lengre periode og det er blitt verre og verre.
  6. Det kan jeg, takk for svar. Problemet er å få det godkjent. Denne bilen blir jeg å reparere også selge, så må velge det som er mest økonomisk for meg, samt enklest mulig. Men er såklart åpen for M54 så fremst det blir godkjent i vognkort.
  7. Hei Jeg har kjøpt en 1999 318i hos en dame som har hatt bilen i 12 år. Fikk den til en høvelig pen pris da toppakningen på bilen har takket for seg. Det er da en M43tuB19 motor i den. Spørsmålet mitt er om jeg like greit kan skifte til enten en N42B18/N42B20 eller en N46B18/N46B20 motor i denne. Er helt klar over at N42 motorene har sett sin del med problemer og at en N46 er bedre : - Kan jeg kjøre på M43 ledningsnett? Bortsett fra ECU såklart. - Kan det bli problemer å få dette gjennom EU-kontroll? B20 motorene har jo over 140 HK. Så vurderer jeg å rett å slett bygge om til M52tu eller M54 da disse motorene er mye bedre. Men kan jo dukke opp utfordringer her: - Hvordan er det å få godkjent E46 originalt med rekke 4 over til rekke 6? Har det blitt gjort mange ganger? - Ledningsnett må skiftes ut regner jeg med. Tenker at en M54B20 holder. Disse motorene er billigere og finnes flere av. Er ikke ute etter hestekrefter, men rett å slett en E46 i god stand.
  8. Var det jeg fryktet Takk for det! Takk for det blir i så fall et veldig ryddig turbobygg.
  9. Takk for det 😊 Åja han gikk på samme smellen, ja? Var litt usikkerhet først hva som laga tikkelyden, og jeg er jo ikke 100% sikker, men setter pengene mine på at det er ventilløfterne.
  10. Den nye 5-serien er utrolig vakker, og samtidig tøff Finnes ingen stygge biler i 5-serien nei. Må også prøve slik plastfornyer, har endel matt plast på E34'a mi.
  11. Kan også nevne at jeg er i tankene om et mildt turbokit til denne. Planen er også å få det godkjent i vognkort hvis det ikke blir for mye trøbbel. Det blir i så fall IKKE noe jallabygg. Skal gjøres ryddig og pent hele veien slik at det står i stil til bilen Planlegger 300-400 whp på 95/98 oktan bensin
  12. Bilen slik den står nå Fornøyd bil som har fått absolutt alt av væsker og filter skiftet på 320.000 km. Fått tatt ei lita polering og fått på de nye felgene for ei stund sia, men har ikke hatt tid å oppdatere tråden. Men her kommer det Dere får unnskylde dårlige bilder. Vask innvendig og utvendig, deretter polering Tok like greit ut setene for å få rengjort under dem. Har ikke behandla de, men skal gjøre det med Swissvax. Positiv overaskelse å se at det er ferdig lagt opp kabler til sub i bilen og. Er ikke noe fan av store subwoofere, men en liten 10" flatsub kunne jeg tenkt meg helt innerst i bagasjerommet. Noen bilder av ferdig resultat PS: De "matte" flekkene på lakk som vises på noen bilder er bare fuktighet. Bilder er tatt på natta når det begynte å bli kaldt. Felgene skal spaces ut, og når jeg skifter dekk blir det 225 bredde, ikke 205 som er på nå. Syns det ble litt for smalt. Veldig fornøyd med ny frontrute samt tilhørende listverk. Også var det motoren. Hadde et lite uhell for et par uker siden. Klarte å bomgire kraftig. Visste hvilket turtall jeg hadde når jeg bomgirte, så har regna ut at motor fikk rundt 8.600 RPM når jeg bomgirte og slapp clutchen. Ikke bra. Det resulterte i ventiltikk, noe motoren ikke hadde før Motoren går selvsagt som normalt, men må nok åpne den opp i toppen og skifte ventilløfterne hvis jeg skal ha tikkingen bort, noe jeg skal
  13. Det jeg mente var at pakningen var god for det. Man trenger ikke å sikte seg inn på 9.5:1 i komp. 8.5:1 fungerer helt fint på 300-400 hk, og er anbefalt av flere. Har vel litt mer med tuning å gjøre. Får kanskje enn litt bunnsvak motor, men med HX35 turboen kompenseres det litt for det da den er rask å spoole opp. Men sist men ikke minst så vil jeg ha muligheten å få mer effekt senere en gang, så da er 8.5:1 et bedre alternativ.
  14. Er jo det jeg sier, hehe Men som jeg linka tidligere så er CES cutring pakningen brukt og anbefalt av mange. Senker komp til 8.5:1, og den skal tåle 7-800 hp og bra mye ladetrykk. Så oppsettet mitt sålangt er som følger. Så får jeg heller gjøre endringer. Sikter på alt mellom 300-400 WHP, noe som burde vært fullt mulig på det oppsettet. Motor: 1994 M50tuB25 Toppakning: CES Motorsport cutring HG + copper spacer for M50. (Komp: 8.5:1) Bolter: ARP 2000 Head studs Turbomanifold: Top Mount, T3 flange. Finner jeg ikke av kvalitet, så lager jeg et selv. Eksos: 2,5 til 3 toms eksos. Turbo: Holset HX35 Intercooler: Så stor som mulig i fronten på en E34. (600x300x75mm?) Dyser: Precision fuel injectors 680 cc Datasprut: Megasquirt Ladetrykk: Rundt 0.8 bar Original veiv, originale stempler, original topp, originale kammer, originalt innsug. Nye ventilløftere.
  15. Som sagt så har jeg allerede vanos-stempler Og jeg skifter heller toppakningen enn å skifte bunndel for å få mindre komp. Dessuten så er jeg mer interessert i 8,5:1 enn 7,3:1.