Nyheim

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1656
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Nyheim last won the day on October 7 2016

Nyheim hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Nyheim

  • Vurdering
    BMW-guru
  • Bursdag 04/16/95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW
  • Kjøretøy
    Se signatur

Siste besøkende

2071 profilvisninger
  1. Ja, men når man lagrer full-størrelsen så blir det i samme kvalitet som originalen lastet opp?
  2. Vet du om bilde som man lagrer kun ved å høyreklikke og velge lagre bilde, blir da lagret i dårligere kvalitet enn det egentlig er?
  3. Kjempegreier! Takk skal du ha, Gabz!
  4. Se der ja! Du har ikke flere liggende eller muligheten til å spore opp noe, du som er så god på det med bilder og foto?
  5. Hei. Skal få printet et lerretbilde/canvas av en BMW E30 som kjører DTM på 80-tallet. Størrelsen skal være 40x60 cm, og i følge japanphoto så må det være 2060x3080 piksler. Det er ikke lett å finne bilder fra 80-tallet med den typen oppløsning. Så lurer på om noen har liggende noen slike bilder? Legger ved noen eksempler på typer jeg er ute etter
  6. Kjøre Hønefoss-Bodø

    Er nok mer BMW på østlandet, ja. Har også inntrykk av at folk i Nord-Norge holder litt lengre på bilene sine før de selger enn dere på østlandet, spesielt når det er snakk om litt eldre biler, men det kan være bare meg som syns det. Er du smart så går du for piggdekk ja. Som du sier så er det slitsomt å kjøre med helårsdekk, og kan være potensielt farlig. Så lenge du er riktig skodd for turen med både utstyr på bilen og ekstra utstyr i bagasjerommet hvis det skulle gå galt så kan du kjøre norge langs i storm omså. Saltfjellet blir den største risikoen for din del hvis det skulle bli stengte veier pga snøstorm, etc. Derfor er det viktig å ha godt med bensin på tanken, så du kan sitte inne i varm å god bil, samt mat og drikke. Er bilen din nogen lunde godt vedlikeholdt kan du kjøre opp og ned den strekningen titalls ganger uten å være redd for havari Men nå er jeg over snittet glad i BMW, så ta det med ei klype salt, haha. Neida, disse BMW'ene er milslukere, går langt og er svært god å kjøre. Er som regel dynamo, lambdasonde, vannpumpe eller en eller annen sensor som ryker hvis du først er uheldig.
  7. Kjøre Hønefoss-Bodø

    Kjørt den strekningen flere ganger i forskjellige typer BMW. Veldig fin tur, greie veier, osv. Følger E6 hele veien til Bodø så skal godt gjøres at du kjører deg vill, selv uten GPS. 17 timer høres rett ut, men regn med rundt 20 timer hvis du skal kjøre i ett strekk. Blir fort noen stopp for å spise, gå på toalett også bør du ha et par stopp for powernaps. IKKE KJØR MENS DU ER SØVNIG. Det er bare dumt, og kan ende ille. Når det kommer til dekka dine så anbefaler jeg piggdekk, og ikke helårsdekk. Det går på helårsdekk, men risikoen for utforkjøring er vesentlig større. Du kan komme over isete veier, og da er helårsdekkene like dårlige som sommerdekk plutselig. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg et sett med piggdekk til bilen før du kjører nordover. Dessuten så regner jeg med at du planlegger å bruke bilen din mens du er i førstegangstjenesten og da kan det være greit å skikkelige dekk Ellers så er det aldri dumt å ha med seg litt ekstra utstyr i tilfelle det skulle gå galt på turen eller ting du kan få bruk for. Det må du nesten se selv hva som kan være lurt å ha med, men det er for eksempel en dunk med motorolje, en dunk med kjølevæske, et lite verktøysett, hjulkryss og jekk til reservehjul, varme vinterklær i tilfelle du får stopp på bilen, litt ekstra mat og drikke, osv. Ikke rare greiene men kan redde deg hvis uhellet er ute. Når du passerer Trondheim og opp mot Bodø blir det til tider ganske øde. Har du halv tank og er usikker til hvor langt det er til neste bensinstasjon så er det like greit å stoppe å tanke opp. My 2 cents PS. husk AUX kabel så du kan høre på god musikk! hehe
  8. EU-godkjent i 2 nye år med hele 0 feil! Gjort litt med bilen i det siste Ei lita liste samt noen bilder av arbeidet: - Ny toppdekselpakning - Rengjort og smurt nytt fett i alle drivknuter samt nye mansjetter. - Ny lamdasonde - Montert full DEFA SmartStart system med motorvarmer, kupévarmer og batterilader. Fjernstyrt fra fjernkontroll hvor man kan velge ukeprogram, se temp, slå av og på varmeren osv. Helt fantastisk å få det montert, nå blir det oppvarmet motor og stuevarm bil på vinteren Hele anlegget ble lagt opp på et profesjonelt og ryddig vis. Så er ingen ledningsrot, og alt ser veldig clean ut. KM-stand på bilen nå: 326.000
  9. God dag Har en 94 525i jeg tenker å bytte alt av støtdempere på. Har originalt sportsunderstell, så den er mer sportslig enn original E34, men demperne begynner å bli gamle og slappe. Vil sette på et kit med litt mer stivhet. Vil IKKE ha noe racing sett med bunnsolide dempere uten fjæring. Vil ha sportslighet, men samtidig noe komfort. Vil heller ikke at bilen skal sleike asfalten så vil ha sånn passelig høyde. Ikke for høyt ikke for lavt. Jeg vet de H&R fjærene jeg hadde på en E46 Clubsport jeg hadde var veldig gode. Midt i blinken. Fåes disse til E34 og? Kom med anbefalinger folkens!
  10. Tråden for BMW med høy KM-stand.

    Leste gjennom den tråden din. Må jo ha et litt spesielt forhold til den siden du har kjørt den så lenge og så langt Synd å se, men det er vel som regel rusten som tar disse ja.
  11. Tråden for BMW med høy KM-stand.

    Må nesten nevne en veldig god kompis sin '90 520i med M50 motor Den har gått 400.000 km! Motoren er den originale og den starter og går meget pent!
  12. Tråden for BMW med høy KM-stand.

    Utrolig pen de 7'erne der. Et bilde hadde vært artig å se Ser du bor i Sarpsborg, salter de ikke der nede? hvordan er den for rust i så fall?
  13. Tråden for BMW med høy KM-stand.

    Milsluker det der, ja!