Nyheim

Medlem
  • Innholdsteller

    1690
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Nyheim vant dagen sist Oktober 7 2016

Nyheim hadde mest likt innhold!

3 følgere

Om Nyheim

  • Rang
    BMW-guru
  • Bursdag 04/16/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW
  • Kjøretøy
    Se signatur

Nylige profilbesøk

2420 profilvisninger
  1. Veldig pen bil med en veldig pen farge! :) Henge meg på her. Sikla på den når den låg ute til salg :)
  2. Herregud! Kan vi bytte bil, VÆR SÅ SNILL? Skal sette meg ned med 3-4 pils en fredagskveld også skal jeg lese gjennom hele tråden her. Virkelig en nydelig M3, og den skalabilen var virkelig et smykke
  3. Løsning: Jordkabel til coilpack Bilen starter å går nå.
  4. Hei, Har brukt et par dager nå på å skifte toppakning på en 1998 E46 318i med M43tuB19 motor. Jobben gikk veldig greit for seg og har fått montert alt sammen igjen. Men det kommer bare étt klikk fra startmotor når man prøver å starte. Det er ikke problem med batteri eller strømtilførsel, har prøvd 2 stk full-ladet batteri, veivsensor og kamsensor er tilkoblet. Noen som har vært borti dette før? Er ganske mekanisk flink av meg så har ikke glemt en haug av kontakter, men man vet jo aldri. Er det en spesiell sensor, etc, som kan forårsake at startmotor lager klikkelyd?
  5. Takk for det Tøffe felger, ja! Tusen takk Jeg må le av dere 😄
  6. Takk takk Man merker forskjell på 2,2 og 2,5 ja. De 22 ekstra hestekreftene kommer godt med i forbikjøringer osv. Nå er jo den her automat oppå det hele. Ellers så er B22 mindre utsatt for oljeforbruk, som M54 er kjent for, enn B25 og B30, og det merkes også da den forrige brant mer olje enn denna. Selv om B22'n har gått 345.000 km, altså 185.000 km mer enn B25'n så brenner den mindre olje. Er helt utrolig, snart 350.000 km. Ikke en dråpe med oljelekkasje, utrolig lettstartet, ikke et kvekk av ventiltikk ved oppstart og den er frisk og rask, ingen tull. M50-serien altså... gode motorer. Har veldig lyst å dra til England å hente en billig 330ci manuell å hive over motor og drivverk også ha resten av bilen som delebil evt. selge den som delebil.
  7. Takk takk Bare å følge med ja
  8. Hehe Takk så mye, @magneten! Har @awt en tendens til å snuble på vinger og brekke armer? Må nesten få høre den historia der, haha. De GTR felgene syns jeg er veldig tøff. Alltid likt dekkstrekk, men har også alltid likt feite dekk på felger sånn som den M3'n har. Men hvor finner man sånt? Og hva priser de seg til? That's the question. Har også vurdert noen felger som heter Apex ARC-8. Det var vel @Slavearbeider'n som tipsa meg om de når jeg skulle kjøpe nye dekk til den forrige clubsporten. Ble litt forelska i de.
  9. Takk for det, papertiger Blir nok ikke GS Raptor, syns ikke de særlig pene. Men blir heller ikke 3-delte gromhjul med det første. Alt for dyrt. Om bilen blir bygget om til M54B30 så er det mulig ja, men inntil da blir det noe annet.
  10. Det er ikke mye som skiller de i utseende, nei Takk Gabz! Ja, blir vel ikke ulik 325 tråden haha Helt enig ang. felgene, ikke noe særlig fan av de. Er allerede på utkikk etter nye, men om det blir CSL felger slik som med den forrige er jeg usikker på. Vil prøve noe annet. Uansett, takk for feedback
  11. Hei Har handla meg nok en M-Clubsport da savnet etter den forrige ble stort. Bilen er så å si helt lik den jeg hadde før som var en 325ci Clubsport. Legger ved link til den tråden for de som vil titte innom der: http://bimmers.no/forums/topic/799867-nyheims-05-e46-325ci-clubsport-estoril/ Over til denna bilen. Litt generell info:- Produsert 26.04.2003- #335 Estorilblau- M54B22 Vanos motor (170 hk)- Km.stand på 345.000 km ca. - Brukt til langkjøring, og var gått 250.000 km da den var kun 6 år gammel.- Automatgir- M-Tech II sportsunderstell og eksteriør!- Clubsport Alcantara/anthrazit sportsinteriør!- Stor utstyrsliste (Se spoiler lengre ned) Full utstyrsliste her: Litt mer om selve bilen: Bilen i seg selv er veldig hel og pen. Den ble kjøpt av en eldre familiemann i 2003 som brukte den som pendlerbil, så i løpet av 6 år var den kjørt 240-250 tusen km, så den høye km-standen på bilen merkes ikke. Han kunne fortelle meg at på 100.000 km ble automatkassen skiftet på garanti, så den har gått rundt 245.000 km nå. På grunn av den høye km-standen så er såklart blitt endel steinsprut på panser, men frontfanger og framskjermer er opplakkert nylig. Bilen er veldig bra for rust, men er noen flekker på bakskjerm og på bakluke som jeg tenker å få tatt så fort som mulig. Det jeg har gjort med bilen siden jeg fikk den er å strippe den totalt innvendig, og rense interiøret bit for bit og sette det inn igjen, har fått trekt opp M-Sport rattet i nytt skinn, nye gulvmatter i velour, ny girskifter og skinn på girskifter, lakkert opp midtkonsoll (de plastdelene med gummibelegg som ofte blir stygge etter mange år), satt inn 2din spiller, kobla US-blinks, etc. Skal ordne ei liste over hva som er gjort/blir gjort med bilen slik at man har en oversikt. Ikke så mye å nevne ellers. Står på 18" sommerfelger med gode dekk, og har helt nye 17" vinterfelger med nye piggdekk liggende til den. Det er sot på bakruter og på passasjerdøren, men ikke førerdøren av en eller annen grunn, så jeg skal få lagt ny sot der. Skal få tatt olje og filterskift på alt nå iløpet av høsten. Interessen er stor for å bygge om fra 2l automat, til 3l manuell. Logg på reparasjoner / service: Har ikke mange bilder akkurat nå, men kan legge ved et par standard mobilbilder. Merk at bilen er skitten på bildene, og deler av midtkonsoll ikke er montert når bildene ble tatt.
  12. Tusen takk Du er en engel
  13. Kom igjen, bimmers.... Noen må da vite hvor man kan finne det her?
  14. Hei :) Er i ferd med å montere sammen en M43tuB19 motor. Finner ikke prosedyrene til å time ventiler noen som helst plass. Er det noen her som kan linke meg til ei side, eller skrive opp ei forklaring? Takk :)
  15. Takk for tips. Skal sende di ei melding Noen andre med erfaringer?