Nyheim

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1548
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Nyheim last won the day on October 7 2016

Nyheim hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Nyheim

  • Vurdering
    BMW-guru
  • Bursdag 04/16/95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW
  • Kjøretøy
    Se signatur

Siste besøkende

1679 profilvisninger
  1. Er interessert i bare bakpotten hvis du er villig å selge bare den. Må i tillegg sendes, men det burde ikke være noe problem?
  2. Fins ikke noe som heter Gertrad 225. Det fins derimot noe som heter Getrag 250G. Og grunnen for at jeg tror det er ei Getrag 250G du har, er fordi det står "225" på siden av kassen. Det har ingenting med modellen å gjøre, men det er flere som har trodd det tidligere og. Bare litt info
  3. Flott arbeid, og pen bil
  4. Pene biler E34 er tidløs
  5. Hmm, spesielle kjøretøy jeg har eid. For meg er vel alle spesiell, men for dere andre kan det kanskje være 3 kjøretøy jeg har / har hatt som kan taes for å være litt spesiell 1. KTM Bora 50. Kjøpte den som 10-åring, for rundt 12 år siden. Det er en 1986 modell, og jeg har den enda Tar et bilde fra google, men det er samme sykkelen. 2. BMW E3 3.0S. Kjøpte den i 2016, og blir å bruke den som penværs bil. Er en 1976 modell, rekke 6 motor med 180 hk 3. BMW E46 325ci Clubsport. Solgte den desverre i 2016. Var en av de siste originale Clubsportene. 2005 modell. Storfornøyd med den, og det er nok bilen som har skaffet meg mest oppmerksomhet langs veien så langt.
  6. Hehe, er svært interessant å se uansett hvor mange ganger du viser det Uansett, flott leserbrev og selvsagt var det ingen problem for bilen å ta på seg en så saftig lang tur Er helt enig, BMW visste ikke hvor gode biler de faktisk laga på den tiden. Jeg hadde for et par dager siden en 5 timers lang tur i min E34, og det første jeg sa til fattern når jeg kom frem var hvor overasket og sjokkert jeg er HVER gang jeg kjører lang tur med den bilen, hvor god den egentlig er å kjøre. God comfort, stille innvendig med lite veistøy, fin motorlyd og veldig smooth motorgange hele veien. Rett å slett en ekstremt lettkjørt og god bil å kjøre som bare får timene til å trille avgårde når man er på tur. Også hjelper det jo såklart litt på at disse bilene rett å slett ser vakker ut Ut av mange nye biler man kjører så stiller faktisk E34 enda som konkurent på de fleste punkt spør du meg. The Ultimate Driving Machine
  7. I ny og ne må jeg bare inn her å se hva du driver på med Fantastisk arbeid, det skal du ha. Men syns det er litt dårlig av BMW at modellene fra 80 og 90 tallet rustet så lett, og det har jeg og fått kjenne på. Men det er bare en ting å gjøre, å få rusta vekk. Gir jo et helt nytt liv til bilen, og gir håp for nye 20-25 år før man muligens må igang med en ny runde igjen, om det måtte være deg eller en annen eier Så har det vel litt å si hvor mye salt de går i.
  8. Se der ja! Virkelig en flott perle Alltid likt BMW klassikere! Jeg sender deg ei melding, har noen spørsmål! Takk for det ja Ja følg gjerne med!
  9. Den er grei Takker for svar
  10. Hei, Jeg har en 1976 BMW E3 3.0S med en M30B30 forgassermotor stående. Må den ha blytilsetning eller går det fint å kjøre på blyfri bensin? Har M30 motorer "forsterka" ventilseter av stål? Jeg mener de har det, i og med at toppen er laget av aluminum. Jeg kjører på blyfri pr. dags dato, og mener det burde gå greit å kjøre på vanlig 95 blyfri, men jeg spør for å være sikker Takk for svar!
  11. Takk skal du ha! Da vet jeg hva som må gjøres!
  12. Saltes her i nord og når det er underkjølt regn, eller det har regnet også går over til minusgrader. Men så lenge det snør og eller er tørt vær så salter de ikke, nei Men kan ikke sammenlignes med mengden salt som ligger på veiene lengre sør såklart, men desverre så er salt mer å mer utbredt her i nord de siste årene. Og noen merker allerede dette med tanke på rust.
  13. Hei, Har tatt girkasse-skift på en kompis sin E34 med enkelmasse svinghjul og Getrag 260 kasse. Bytta over til Getrag 250G kasse som erstattet 260 kassen. Hele problemet er at 250G kassen er bare brukt på dobbelmasse svinghjul, ikke enkelmasse som vi har montert nå. Når vi skulle lufte systemet så kom stempelet helt ut, og det kom væske ut av slavesylinderen. Noen vært borti det før? Jeg tror at armen til slavesylinderen er for kort grunnet økt avstand mellom slavesylinder pga enkelmasse svinghjul.
  14. Litt gøy må man ha det Den lokale motorklubben arrangerer årlig banekjøring på snø, så da er det et must å ta seg noen runder En hel masse biler møter opp, så det er veldig attraktivt. Var så mye som 4 andre E34'er der i år. Er stor fan av full skinn, men får endel kommentarer på det interiøret, så er jo stilig å ha noe som er litt mer sjeldent