Nyheim

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1632
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

Nyheim last won the day on October 7 2016

Nyheim hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Nyheim

  • Vurdering
    BMW-guru
  • Bursdag 04/16/95

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW
  • Kjøretøy
    Se signatur

Siste besøkende

1989 profilvisninger
  1. Etter 5 timer feilsøking att og fram, hit og dit, testing, måling, demontering, montering, også videre også videre så fant jeg ut hvorfor jeg har airbaglampen på E34 samt defekt horn. På grunn av kontakt-feil mellom styrestammene inni rattjusteringen så ble ikke rattstammen som rattet er skrudd fast i, jordet. Så det var ingen jord til verken airbag eller horn. Fyfan for et arbeid.

  2. Kjempegreier! Helt enig i det dere sier og. Mye er tatt knekken på av ungdom. Men ikke fei alle under 1 kam, er 22 år nå, og har hatt BMW siden jeg var 16 år. De har alle sammen fått mer stell enn misbruk Spesielt de senere årene. Synes ikke det er galt å holde disse som bruksbil, så lenge man har ressurser og tid til å ta ekstra godt vare på dem da. Dette er milslukere så det hyler. Min er nå passert 325.000 km, og ser frem til å passere 500.000 km om noen år.
  3. Montering av motorvarmer i E34

    KNALLBRA Endelig fant jeg en skikkelig guide på det der. Selv om tråden er fra 2007
  4. Jeg liker ikke å blande meg inn i hva folk priser bilene sine til. Spesielt hvis de er i god stand. Men med tanke på hvor mye rust som fins på denne, så tviler jeg veldig på at du får 40.000 kroner for bilen. Tviler egentlig på at du får 20.000 kr og, men det er hvertfall nærmere det verdien på den vil være.
  5. Takk igjen Funker helt ok som vinterbil. Blir det mye snø og det ikke blir brøyta så sliter den naturligvis med å komme seg frem. Hvertfall hvis den finner ut at den skal spinne på 1 hjul, da er det bom stopp. Så er jo ikke like effektivt som en 4x4 bil. Men med LSD så er disse bilene overanskene god på vinteren Og ja... varmeapparatet er mildt sagt jækla godt, hehe. Jeg er egentlig mer bekymra for den naturlige sjølufta og noen plasser så er veien så nærme havet at det kan bli kasta litt saltvann oppå veien hvis det er mye vind. Men får bare være flittig å ta understellsbehandling på bilen så skal den vel holde seg frem til man har så god råd at man kan sette bilen fra seg og virkelig gå i sømmene.
  6. e36 325 går ikke som den skal.

    Ja tror alt mellom 0.6 og 0.8 er innafor
  7. Som du sier så vil det alltid være flekker, ja Jeg er for at disse gamle BMW'ene skal taes godt vare på. Om de står i ro mesteparten av året så er det helt greit, og om de blir kjørt hver dag så er det også greit, men da bør vedlikeholdet være deretter. Er en nesten strøken Volvo 240 her i område som er veldig pen. Lite rust, bra i lakken, etc. Godt tatt vare på bil. Den har rulla nesten 1.000.000 km. Jo, takk for det. Interiøret er noe sjeldent i den utgaven, og har fått flere kommentarer på det. Syns ikke det er like pent som M5 interiøret, men det er pent på sitt eget vis
  8. Nei, her saltes det ikke så mye. Kun når det er underkjølt regn slik at det blir is etter hovedveiene. Da salter de, desverre. Men da kan man enten prøve å begrense kjøringen eller være nøye med underspyling frem til det legger seg snø etter veiene Den her E34'a er en av de beste eksemplarene jeg har sett når det kommer til rust i karrosseri og ramme. Er nok ikke like bra som din, men er fortsatt veldig bra for rust. Har uansett planer om å sandblåse alt i understell, ta det lille som er av rust og rustbehandle alt på nytt. Full lakkering av bilen i den originale fargen er også på listen, men den er utrolig bra i lakken så det blir ikke prioritert ennå. Skal dog få opplakkert framskjermene pga steinsprut og et par utretta bulker. Ang. matte kanaler så er jo ikke de lakkert på samme vis som resten av bilen, og de har heller ikke samme farge som resten av bilen originalt. De er mer lysegrå. Men de har sikkert falmet litt over årene, derfor blir de mer matt enn resten av bilen. Er enig i at det trekker ned på utseende, så jeg skal gå til innkjøp av M5 sideskjørt å få de lakkert i bilens farge Denna kommer nok til å bli brukt mye i årene fremover, men skal sørge for at alt blir meget godt vedlikeholdt. Så får jeg heller kjøpe meg en original E34 M5 til garasjepynt og penværsbil. Skal lett klare å runde en halv million KM på den her. Selv om man kjøper nyere BMW til bruksbil kommer den til å bli flittig brukt.
  9. Da var bilen satt i vintermodus igjen Blir min hverdagsbil gjennom vinteren, men jeg har gode hakka 7 dekk så det burde gå bra. Har et komplett Defa SmartStart warmup system liggende som skal monteres på bilen. Kupévarmer, motorvarmer og batterilader. Det er med fjernstyring fra fjernkontroll hvor man kan velge program for hentetider, etc. Så jeg ser frem til å slippe å skrape rutene og ikke minst ser jeg fram til stuevarm bil. Tok defa-anlegget av en annen BMW jeg har stående. Kommer også en oppdatering snart med litt forskjellig som skal byttes på bilen. Felgvask. Måtte prøve biltema sin felgrens og den syns jeg faktisk var overaskende bra!
  10. e36 325 går ikke som den skal.

    Da tipper jeg det er noe annet. Mål coilpacks først. Skal være 0.8 ohm i motstand. Måles på begge ytterkontaktene.
  11. e36 325 går ikke som den skal.

    Var den normal under pådrag og ellers kjøring når du kobla fra lmm? Kobla du fra begge da, eller bare én sensor om gangen? Hvis jeg ikke tar feil så må du koble ut begge sensorene for at den skal gå normalt, for hjernen kalibrerer verdier opp mot begge sensorene så hvis den ene ryker så blir den andre sensoren helt tullete. Derfor får man gjerne opp feilmelding på begge sensorer selv om bare én har tatt kveld.
  12. Her er en video av en E46 318i jeg har som begynner å dampe når den står på tomgang. Trygt å konstatere at toppakningen har tatt kveld? Sliter også med at gul oljelampe kommer å går, kan det være noe sammenheng mellom toppakningen og lampa, eller har jeg mest sannsynlig en feil nr. 2? F.eks oljenivåsensor? Takk for svar
  13. e36 325 går ikke som den skal.

    Hvordan sjekka du LMM og Lambda? En måte å utelukke LMM og lambda er å koble ut kontakten til begge sensorene. Da skal bilen gå rent, for den går da på fastsatte verdier som er satt av BMW når den var ny. På de fastsatte verdiene skal bilen gå normalt under kjøring, men bruker gjerne litt mer drivstoff. Ville prøvd det. På en E36 325i coupe jeg hadde gjorde jeg dette når lambda tok kveld. Gikk ikke an å kjøre med den tilkoblet, men når jeg kobla den ut så gikk bilen helt normalt og jeg kjørte med det sånn i et par uker før jeg fikk ny lambda. På en E34 525i jeg har nå med samme motor så gikk også lambda, kjører nå uten den og LMM tilkoblet for at den skal gå normalt. Får ny om ei ukes tid Tips
  14. DAB+ adapter i eldre BMW uten 2din spiller.

    Det som hadde vært aktuelt derimot, er hvis det finnes DAB adaptere som man kan styre via bluetooth på telefonen, istedet for å ha en liten miniskjerm i midtkonsollen. Finnes noe sånt?
  15. DAB+ adapter i eldre BMW uten 2din spiller.

    Liker radioen jeg har :/ Greit utseende og god lyd. I tillegg har den AUX tilkobling og USB samt rødt lys som står i stil til instrument og dash-belysning. Er en Pioneer MVH-8200BT. Er det ingen adapter man kan koble til denne?