janfc

Medlem
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. janfc

    Bmw f10 diesel

    En liten tilbakemelding til forumet;-) Det var ei dyse som har tatt kvelden..
  2. janfc

    Bmw f10 diesel

    Stemmer "drivetrain" nei ingen raslelyd.. kun banking fra motor og veeeldig urytmisk gange..spesielt på tomgang... den ryker noe inni..he.. sot overalt bak.. står utenfor ett verksted nå... tenker injektor?..sensor?..eller noe fysisk mekanisk..krysser fingre for noe enkelt,men frykter det værste
  3. janfc

    Bmw f10 diesel

    Har ikke bestilt verkstedtime enda.. fikk kjørt den inn i garasjen i går kveld.. sota,rista og halta.. fikk opp orange lampe "drivechain" eller noe i den duren..(fritt etter hukommelsen).. Tenkte først på frysen diesel..men det er utelukka nå.. håper på en enkel sensorfeil..og ikke noe mekanisk.. likte ikke den tenningsbanken,men den var ikke konstant..kun når jeg pressa motoren litt.. Bestiller time i dag...
  4. janfc

    Bmw f10 diesel

    Har en bmw f10 diesel 163 hk.. som plutslig begynte å riste og fjuske..stoppa nesten på tomgang.. den har også en tikke/bankelyd.. nesten som en god gmmeldags tenningsbank.. noen forslag?
  5. janfc

    Keyless virker av og til. Kabelbrudd

    Hei,fant du ut av problemet? har en f10 som av og til ikke virker..med nytt batteri i nøkkelen.. må også bruke nødstartprosedyre
  6. janfc

    Bmw f10 batteri

    Fått opp ei orange trekant varsellampe at batteriet er dårlig.."changes battery" eller noe i den duren..det er ikke batteriet til nøkkelen men sjølvaste batteriet:-) Merker ikke noe spes... på at det er dårlig,men er vel bare å skifte?..eventuelt er det noen tips på hva slags batteri?.Eller kan dette være en litt "overnervøs" sensor?..tips og rettledning mottas med takk.
  7. janfc

    Varsellamper Bmw f10

    Skal sette en lader på den med en gang...så prøver jeg igjen opp ett par timer
  8. janfc

    Varsellamper Bmw f10

    Ser ut som bilen starter helt forfra kommer opp i navien...absolutt alt lyser..i dashbordet...så kommer liksom en prosedyre opp i navien..,reine juletreet...har også calibrert og fått kvittering med ett lite grønt "v" tegn.....men bilen går i nødmodus....bare å stoppe..så er alt ok..ingen feilmeldinger..ingenting!..men bilen går i nømodus..kort tid etterpå Ca 1km.....frustrerende...Noe jeg har oversett?..takknemlig for alle ideer?..
  9. janfc

    Varsellamper Bmw f10

    Har en 2011 mod 520 da ...Lav km stand..Bytta om til sommerdekka ..kjørte 1km så kommer alle varsellampene å¨for så å gå i nødmodus...stopper bilen og alt ok!..kjører ca 1 km igjen..og sånn gjentar det seg...har calibrert dekktrykk..osv...er garanti vet det....men er det noen som har en ide?..vært koselig å hatt bil resten av påska:-) Mvh Jan
  10. janfc

    Bmw f10

    Ok,ja er nok det tryggeste å holde seg til 200...Er det noen med erfaring for;eks box.og høyt utak av hk..som har fått havari?..
  11. janfc

    Bmw f10

    Innspill ble kanskje feil...meninger kanskje..synes bare 200hk på orginal 184 var lite..men kanskje disse hestene er nok.?.ser noen får 220 hk..utav denne maskinen,men da går kanskje motoren til helv...?..jeg spør bare fordi jeg ikke vet..dette kan være barnelærdom for noen her inne..noen sier kanskje..ring BMW men de snakker forstålig vis lite om å forandre på motoren..Leste litt om disse boxene http://www.scandinaviachiptuning.no/index.php?menuid=21&noarticles=1&productid=183 ser greit ut med tanke på at en kan montere og avmontere selv..Noen som har prøvd dette? God jul .-)
  12. janfc

    Bmw f10

    Kikka litt på denne siden om Bmw performance kit....står ikke noe om 163hk...kun 184..og der oppnår jeg "puslete" 16hk opp..og bare 40nm opp...Mener Bmw at disse motoren ikke tåler mer effekt?..betale en stor sum penger for noe som er nesten lik..ja den sitter langt inne:-)..men kom med innspill? http://www.bmw.no/no/no/owners/accessories/performance/phase_4/bmw_performance_highlight_power_kit_diesel.html
  13. janfc

    Bmw f10

    Takker,ja så at "koden" var knekt på disse motorene..nedtrimminga fra 184 til 163 sitter i ecu..en..fikk jeg greie på..så for eks..en powerbox løser ikke det,en må inn i ecu.en..uten at jeg har så mye "peil" på dette..men pc.via ecu..oppnår en mest?....bakdelen er ved softwareprogram oppdatering osv..kan en miste det en har bet. for?..Noen tanker om dette?
  14. janfc

    Bmw f10

    Hei,jeg har en bmw f10 2011 mod med 163 hk..opgitt ,den er orginalt 184hk,men "nedtrimma" til 163..for å imøtekomme norske særavgifter..Det jeg lurer på hvis jeg velger å tune/trimme den opp,..stiller denne på lik linje som med de som har 184hk..her i landet?..vil 163.hk. og 184 hk..komme ut med samme resultatet etter tuning?...rotete skrivd men bær over med meg.-)