Kristiansan'årn

Medlem
  • Innholdsteller

    3723
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Kristiansan'årn vant dagen sist Juni 13 2014

Kristiansan'årn hadde mest likt innhold!

Om Kristiansan'årn

  • Rang
    kaptein
  • Bursdag 07/05/1992

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kristansand
  • Interesser:
    skru e34 og trening
    Instagram og youtube!: a_guy_and_his_e34
  • Kjøretøy
    Bmw e34 s62 touring
  1. Kristiansan'årn

    Kristiansand'årns e34 s62 touring

    var overaskende "rustfri" ingen er jo det men luker og dører så veldig bra ut, kanaler var og hele! og takk takk, vi krysser fingrene
  2. Da var på tide med ny bil og ny tråd! hentet bilen i vinstra, tok først fly fra kristiansand til gardermoen så tog til vinstra der eieren møtte opp med bilen, var litt røff i kantene men overall hel. bilen er en org 530ia med litt utstyr, bla den store klimaen, og store lydpakken, telefon, el comfort seter, fungerende soltak, slenger ut utstyrslista under her: WBAHK210X0GF66973 Type CodeHK21 E SeriesE34 (2) Series5 TypeTOUR Model530I TOURING (EUR) SteeringLL Doors5 EngineM60/1 Displacement3.00 Power160 DriveHECK TransmissionAUT ColourPETROL-MICA METALLIC (305) UpholsteryLEDER BISON/SCHWARZ (L2SW) Prod. Date1995-05-05 L801ANational version Germany/Austria S168AEU2 exhaust emissions standard S214AAutomatic stability control (ASC+T) S216AHydro steering-servotronic S227ASport suspension+lowered+ride-height S243AAirbag for front passenger S299ABMW LA wheels with mixed tires S302AAlarm system S339AShadow-Line S385ARoof rack system S414ARoller blind, reinforced S428AWarning triangle and first aid kit S458AElectr. front seat adjustment S472AArmrest, front, driver/passenger S488ALumbar support, driver and passenger S489ALumbar support, passenger, electr. S494ASeat heating driver/passenger S498AHeadrests, rear, mechanically adjustable S510AHeadlight aim control S534AAutomatic air conditioning S553AOn-board computer IV with remote control S629ACar telephone (GSM) w card reader, front S669ARadio BMW Business RDS S672ACD changer for 6 CDs S676AHiFi speaker system S683ATelephone antenna D-network S710AM sports steering wheel, multifunction S773AFine wood trim S806AThird stoplamp S818ABattery master switch så var det planene da! prøve å få dette rabalderet godkjent i vognkort, og muligens en hellakkering ( ikke ennå da jeg er litt lei å være " redd" riper og bulker og alt det som medfører nylakka bil). motoren er bygd fra el til mekanisk spjeld, det vil jeg få tilbake til el da pedalen blir smudere, i dag er gassen veldig sensitiv ( ikke på en bra måte) så må finne på noe lurt der. står sm4 sprut jeg vurderer å bytte om til maxxecu da man får en del features og er mer brukervennlig. en skikkelig vask både inn og utvendig må taes ( lukter ikke helt bra) grillen må byttes til en org grill med sorte nyrer, HATER det som er på nå er en patetisk unskyldning av en grill som minner om pre face e90 med bart! tror jeg skal beholde de org lyktene da bilen er mørk blå og jeg vil knekke opp de mørke linjene, blinklysene skal jeg ha oransje. når det kommer til fangere så er jeg fornøyd med det som står på, MEN det er jo ikke en M5, så om jeg vurderer og lakkere det som er sølv helt ned eller finner noe annen fanger til å ha forran. andre hjul blir det nok, holder på å bygge bbs rs2 med step up kant. er garantert mye jeg har glemt, men kom gjerne med innspill! bilder: fikk med noen rare piggdekk.. hjula som jeg bygger
  3. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    m5 look a like, org 530i, nei desværre er 4 stempla med "BMW" på er det nå jeg skal lage ny tråd?
  4. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    Har ikke hatt mulighet til å sette meg ned å skrive på bimmers før nå, hovedsakelig da jeg har vært tilbake i jobb samt demontert gamle bilen og lagt ut deler for salg, har forsovit fått felgene ferdig fra lakk og de skal sveises sammen i mårra og lage nytt rør til innsuget. Bilen skal også opp til jarl a. I stv Og så over å renske opp i motorommet da der er litt rotete samt bytte cluch og svinghjul han har bestilt til meg. Uansett skal prøve å rekke e30meet. Har fått prøvemontert hjula også, har ikke max camber her men må valse litt:) M5+?
  5. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    var akkurat det jeg tenkte XD det synes jeg også, kunne sikkert ha kranglet ennå mer men er på 5 uken uten bil såe var litt lei. fårløbig er det bare diff, framstoler og speil. resten av bilen er ganske kurant kommer med ny oppdatering når nybilen er hentet
  6. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    Sitter å måper her for meg selv, fant ut hva takstmann fra IF gikk ut ifra. Den siste fikk jeg tilsendt bilder på og var igjel rustet, den første var ikke original, men ombygd fra automat. Så fant de også min annonse fra jan 2017 , masse er gjort siden da 😂 tenkte jeg bare skulle dele
  7. Kristiansan'årn

    godkjenning av bil med motor/pustehjelp nyere enn 1988

    Jeg kan ikke være den eneste??
  8. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    Han Hadde det, men han var også klar over alle delene som var på bilen. så egentlig så har jeg fått en del over 200k med alt av deler, og da begynner det å hjelpe, man skulle alltid hadde mer og man kunne krangla mer, men jeg tviler sterkt på at det hadde blitt mye mer en det vi ble enige om. Mener jeg da. Blir seff manuell også men vi ser hva jeg ender opp med røper ikke noe ennå
  9. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    Blir touring, Blir e34 og blir v8
  10. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    Da er saken endelig ferdig etter en mnd og 3 dager ! Resultat ble 170k + bilen Kan si meg godt fornøyd med det! Planer fremover blir å ribbe bilen, beholde noen deler og selge resten. Ny bil er funnet men vil ikke røpe noe før jeg har bilen med nøklene i hånda, så får vi håpe å bruke nye bilen litt i denne sesongen også, mulig jeg rekker e30 meet på rudskogen:)?
  11. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    ting lar seg alltid rettes opp, men det faktum at bavaria stoppet når de hadde kommet opp i 150k bare i deler, ++ for arbeid. man kan diskutere deg rød på at man kan få det billigere men plutselig dukker det opp skjulte ting som ikke man hadde regnet med og da baller det på seg. vi får satse på det og takk for det. vi får vente å se hva jeg ender opp med , men bra blir det garantert
  12. Kristiansan'årn

    Kristiansan'årns 540i/6 *saken er ferdig!*

    det blir mest sansynlig det jeg gjør ja, det er bare siste delen av sluttsummen som gjenstår
  13. finnes sikkert en mill tråder på emnet på biler før 1988, men ikke etter. ja jeg vet ss performance kan godkjenne biler for en men for 100k (vært i kontakt med de) synes jeg er litt i overkant, og jeg vet man må ha syklustest enten i sverige eller tyskland og man må ha tuv godkjenning av bilen. så spørsmålet mitt er: er det noen som har fått godkjent større motor/pustehjelp på biler etter 1988 modeller? all hjelp mottas med stor takk!