tommybf

Medlem
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tommybf

  • Rang
    Fenrik
  • Bursdag 05/23/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    9310 sørreisa
  • Kjøretøy
    2007 bmw 530xd E61
  1. Skal skifte oljekjøleren når jeg får ny time hos bmw. Skal komme tilbake med resultatet etter skifte. Dem var ivertfall 80% sikker på at den var defekt og jeg slår meg til ro med det.
  2. Gi tilbakemelding etter du har sjekket på bilene 👍
  3. Hos meg går det fort opp til 55-60 grader, men går tregere etter det.
  4. Nei har logge på mellom 68 og 75 under normalt kjøring. Noen ganger fått 80++. Ja det kan være oljekjøleren som er synderen. Om ikke så vet jeg rett og slett ikke va det kan være. Eller det er nokk den den som er synderen da jeg sjekket slangen og den viste seg å være varme i.
  5. Kan være varmeveksleren til automat som er defekt. Er ivertfall det neste som blir skiftet på min etter som det ikke ble noe merkbart bedre ved skifte av H thermostat og AGR Thermostat. Skal komme tilbake til tråen med oppdatering om det blir bedre etter skifte av varmeveksleren.
  6. Det kan ikke jeg svare med sikkerhet på, men etter det jeg har hørt så skal thermostat åpne på 88 grader.
  7. Nei ante meg det, da er det i vertfall rett mengde ja la ut ett innlegg tidligere om dette med temperatur og dær svarte du på det. Den er nok varm, så den er sikkert defekt. Så takk for nyttig svar Fikk bilen opp i 90 grader 2 ganger etter thermostat skifte, så virker som det er sporadisk.
  8. Okei. Får ikke 88 grader på motorn. Skal få skiftet varmevekselern i håp om at det kan være årsaken. Sto at bilen skulle ha 9,7 liter kjøleveske, jeg fikk bare en plass mellom 6-7 liter på motorn. Har dog kjøleveske nokk etter måleren. Mulig jeg ikke fikk ut alt da thermostater ble skiftet.
  9. Takker for svar men da ble det gjort riktig da fra min side. Kan jo lese seg sprø på forum! Er det forresten ved 88 grader at thermostat skal åpne?
  10. Hei, er det noen spesiell måte å bleede kjølesystemet etter man har skiftet thermostater og kjøleveske? Fremgangsmåten som ble brukt var egentlig bare å åpne påfyllingslokket og la motor gå på tomgang ei stund. 3-4 ganger med litt turtall. Sjekket at det var god sirkulasjon og visuell sjekk at det kom jevn stråle i kjøleveskbeholderen. Ser at det er elektriske pumper på nån modeller og at det da er en egen måte å lufte på. Gjelder det også på min bil?
  11. Da har jeg kjent etter på den tynne slangen øverste til venstre på radiator, Den virker å være litt varm. Da er vell gjerne varmeveksleren defekt? Bytter man hele komponenten eller bare termostaten i selve veksleren? Takk for svar😊
  12. Har samme problemet. Fått 90 grader 2 ganger etter jeg kjøpte bilen ( 2007 bmw 530xd e61) for 14 dager siden. Varierer nå mellom 70-80 grader. Skiftet AGR thermostat og hoved thermostat og ingen merkbar forskjell. Irriterer meg grenseløst på va det kan være. Skal få varmeveksleren undersøkt hos bmw verksted. Skal blende swirflapsene i samme slengen.
  13. tommybf

    M57TU2D30 får ikke temperatur

    Dette blir utført av Sulland Tromsø. Pris ca 5500 kr. Dem har også blitt leverandør av bmw, så blir utført av bmw mekanikere 👌
  14. tommybf

    M57TU2D30 får ikke temperatur

    Okei. Skal å få swirlflapsa fjernet og blendet. Får be dem skifte varmeveksler i samme slengen. Takk for svar