Kattlikzm

Medlem
  • Innholdsteller

    1155
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Kattlikzm vant dagen sist August 11 2014

Kattlikzm hadde mest likt innhold!

Om Kattlikzm

  • Rang
    Mjauu
  • Bursdag Januar 31

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bmw
  • Kjøretøy
    320ia M-Sport 2012

Nylige profilbesøk

1202 profilvisninger
  1. Hmm. Ikke en dum ide faktisk! Tar det til vurdering! 👌☺️
  2. Hei alle sammen! Da har altså den "siste" boten ankommet min postkasse! Boten/gebyret havnet på 305 EUR eller 356,85 CHF (Rett i underkant av kr 3.000). Denne gangen har jeg altså vært så heldig og fått et valg mellom EUR og CHF hahaha! Ringte inn til Sveits for å være på den sikre siden og for å forstå hva brevet betyr. Jeg har altså kjøreforbud på Sveitske veier f.o.m 20 august og frem til 19 september 2018. Etter totalt 5 brev fra Sveits, 1 år senere, og masse dyre telefonsamtaler senere... så er jeg endelig ferdig! God sommer alle sammen, og kjør pent!
  3. When this code is exhibited, it indicates that the powertrain control module (PCM) has detected a malfunction with the control circuit for the valve that is designed to relieve excessive turbocharger boost pressure. This particular code means that a low boost condition or low boost pressure bypass valve control circuit voltage has been detected. https://www.obd-codes.com/p0034 Forstår jeg det rett så vil det altså si at det si at den er der uansett så lenge hjernen merker at det er noe kluss et elller annet sted (i dette tilfelle solenoiden). NB: Glemte å nevne noe veldig viktig tilleggsinfo: Feilkoden P0034 kommer IKKE opp hos kompisen sitt diagnoseutstyr (han er selv mekaniker). Feilkoden P0034 er noe jeg fant på Hidden Menu inne på bilen. Kan også nevne at jeg har fulgt veldig nøye med på Hidden Menu (hver gang jeg skrur av motoren egentlig), og har loggført alle feilkoder med oppdatert kmstand. Feilkoden P0034 har vært der siden problemet oppstod (altså i Hidden Menu). Den vises alltid med samme kmstand som da jeg skrudde av bilen. Fks: I det jeg skrur av bilen, så viser displayet at jeg f.eks har kjørt 93.132 km. Når jeg da går inn på Hidden Menu så vises P0034 koden på kmstand 93.132 (samme som det bilen har kjørt), mens de andre feilkodene (f.eks P0027 og P0029) kan f.eks være på 92.300 km... Vanskelig å forklare, men håper det ga mening . Correct me if im wrong folkens!
  4. Hei! Sitter her med et mystisk problem... håper at noen kan hjelpe meg litt her! Gjelder en 320i 2012 (N20 motoren). Del 1 (Fra typ 1 mnd siden og frem til torsdag forrige uke): Har hatt problemet nå i en stund (1 mnd). Det som er rart og mystisk med feilen er at den har kommet og gått når den vil... Ingen fast mønster. Jeg kan f.eks kjøre 100 km feilfritt, og andre ganger etter bare 2 km så kommer feilen. Det jeg får opp er: "Drivetrain - You can continue" (Gul varselstrekant). Etter å ha kjørt en liten stund forsvinner feilen, og draget + forbruket er normalt. Har hatt bilen innom merkeverksted for å foreta diagnose for kanskje 3 uekr siden. Dem byttet eksos solenoiden. Etter at jeg forlot verkstedet (10 min kjøring) oppstod problemet på nytt. Siden da har jeg og kompisen min slettet feilkoder gjentatte ganger (med flere dager mellomrom), + foretatt visuell inspeksjon på både solenoidene og kontaktene/ledningene - alt ser ut til å være greit der. Feilkodene jeg fikk opp i den første perioden (Fra da problemet oppstod for typ 1 mnd siden og til torsdag forrige uke) er: P0029 - Valve Control Solenoid Circuit Range/Performance (Bank 2), og P0034 - Turbo Bypass valve control circuit low. Del 2 av problemet (Fra fredagen og frem til idag): På fredagen som var reiste jeg på en lenger roadtrip til sørlandet - På vei ned til sør var det samme prosedyre som gjalt; "Drivetrain - you can continue" med gul lampe feilen kom av og på gjennom den 400 km lange turen. Feilen kom etter bare 5 km kjøring. Etter en rask bensinstopp så kjørte vi på videre. Feilen forsvant etter å ha kjørt kanskje 20 km (Altså etter å ha skrudd motoren av og på). Etter kanskje 50 km kom feilen opp igjen, og draget var borte vekk... Vi fikk oss trygt frem til sør. Lot bilen stå frem til igår. På vei hjem igår var det samme prosedyre igjen.. men denne gangen kom også Check Engine lampen på (Gul lampe). I Check code displayet stod det kun det vanlige; "Drivetrain - You can continue." og "Drive at moderate speed, full performance not available" osv... Sjekket feilkodene da jeg kom hjem, men denne gangen fikk jeg opp P0027 - Exhaust Valve Control Solenoid Circuit Range/Performance (Bank 1) og P0034 - Turbo Bypass valve control circuit low. Altså... Når en svææææær campingvogn/buss på flere tonn klarer å fly avgårde mens jeg gir bånn gass og sliter med å kjøre i oppoverbakker.... da er det noe galt! Hva faen skjer :(? PS: Motoren går helt jevnt. Fin tomgang er det og. Ingen svart/misfarget røyk fra eksos. Er ingen ulyd fra motoren/turbo, bare elendig drag og forbruk! De siste 900 km har jeg brukt nærmere 2.800 kr på drivstoff..... og 90% av kjøringa har vært i Eco Pro modus med cruise control. Edit: Kan jeg også hjelp med å finne riktig del på Gsbildeler?
  5. Kattlikzm

    Prosjekt F82 M4

    Shiiitt..! Ble bra med senk! Har sinnssykt lyst tilå senke F30en! Trenger bare noen som kan pushe meg til å gjøre valget. De bildene der gjør ikke akkurat valget noe enklere 🙉 Blir bra dette her! Love it!
  6. Kattlikzm

    Prosjekt F82 M4

    Helt fantastisk! ENDELIG!!!! gratulerer så sinnssykt mye!! 😍😍😍 GLEDER MEG til å følge med på hva som skjer fremover!
  7. Hvordan gjorde du det og hva var fremgangsmetoden? ☺️
  8. Føler deg på insta. Nydelig bil!
  9. Kattlikzm

    Prosjekt F82 M4

    Ooooh Shit! Litt av en handleliste det der! 🤑
  10. Shit!! For en fantastisk kombo av felger, farge og senk! Love it!
  11. Ei litta før/etter bilde Gleder meg skikkelig til våren - Da blir det full shine på både interiør og eksteriør! Produkter brukt: - Chemical guys Green Clean mild blanding - Swisswax detailing brush - mikrofiber
  12. Herlig - tusen takk! Fant ut at jeg har H8 på bilen min. Står mellom: 9rds: https://www.9rds.no/collections/takelys/products/2x-h8-hb4-80w-takelys-paerer og ekstralys: https://www.ekstralys.no/h8-6000k-led-60w2 + https://www.ekstralys.no/pp-motstand-2-stk?___store=default&nosto=nosto-page-product2 De som sitter i nå er vell 35w. Blir vell ikke kluss om jeg setter i 80w eller 60w? hva vil du anbefale, og hvilke av de to over ville du valgt? @Reef89
  13. Reef; du som kan LED lys - hvor bør jeg kjøpe LED pærene? Og hvilken type? (Watt/kelvin osv) bør jeg kjøpe med eller uten motstand? Fint om du kan sende meg noen linker fra hvor du også har kjøpt pærene 😎 Er ikke den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder sånne ting 😅😅