Carlsius

Medlemmer
  • Innholdsteller

    419
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Carlsius

  • Vurdering
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestfold
  • Kjøretøy
    E38 740i 99'/E61 530d 05'

Siste besøkende

1314 profilvisninger
  1. @Daniel. - Det var den andre person utenom meg selv og de som har prøvekjørt bilen ved salg som har fått kjøre den Vinterhjul Ikke mye som skjer med E38'n annet enn at den nesten ikke blir brukt, men trenger stadig å få på vinterhjul dessverre. Kjedelig å gå fra 20'' til 16'', men så er det bare å glede seg til sommer
  2. Min E61 525dat

    Gikk igjennom tråden din nå og bra oppgraderinger du har gjort ved bilen. Veldig pen høyde med H&R fjærene Synd du har mistet bildene dine i tråden Utrolig flotte felger til bilen det du satt på her! Er det F10/F11 felger?
  3. Byttet nivåkompressor Når jeg fikk bilen hadde den en feilkode på nivåregulereringen og bilen ville ikke heise seg. Med diagnose programmet INPA kunne jeg manuelt kjøre den så den heiste bilen til normal høyde etter 1-2 min. Tolket dermed det sånn at kompressoren var på siste verset. Ny kompressor ble kjøpt hos GS og montert i helgen: Grunnen for at min kompressor har blitt dårlig er på grunn av en skjør innsugslange som det har gått sprekker i. Dermed suger kompressoren inn luft med sand i og ødelegger pakninger og diverse inne i kompressoren. Anbefaler alle med E61 å sjekke denne slangen så en slipper å ødelegge kompressoren. Ikke så godt bildet men det kan sees at det har gått sprekker i enden av slangen. Disse fantes og ved 90 graders vendingene på slangen opppover i hjulbuen og IBS kontakt - Strømtyv Hadde problemer med at bilen tappet seg for strøm iløpet av 2 timer med et fullt oppladet batteri. Koblet ut de 2 ledningene på bildet og nå holder den på strømmen Hente bakluke Det har blitt funnet rust på bakluken i bunn av luken mot støtfangeren. Rusten har kommet i falsen til bakluken, synd ikke bilen har rustgaranti lenger Gjennom E60/E61 gruppen på facebook kom jeg i kontakt med en hyggelig kar som hadde 4stk E6x han solgte deler fra. Fikk avtalt å kjøpe en rustfri bakluke. Dagskjennemerker ble kjøpt inn og bilen ble gjort klar for en god tur. Larvik - Sarpsborg - Drammen - Larvik Kjekt med stor plass når setene er lagt ned. Etter 450 km var det tid for en liten vask
  4. @Designer Handlet fra GSbildeler, la merke til at continental hadde riktig lasteindeks men ville ikke kjøpe Continental Bremserør skiftet Hentet en iskald E61 fra verkstedet hvor de hadde byttet bremserør venstre bak. Etter en regning på 5.000kr og samtidig sett hva de har gjort tenker jeg at dette skal jeg sette meg inn i selv neste gang. Kan umulig være så vanskelig eller ta så lang tid. Meeen uansett fint å få det gjort så bilen kan kjøres Vinterdekk Sommerfelgene jeg fikk med 7 serien, ble nå tatt frem og satt vinterdekk på. Veldig fornøyd med resultatet og synes ikke det ble for voldsomt med 245 på 8''. Fremkommelighet tror jeg ikke skal være noe problem bare en har nok inngangsfart til bakken, så skal det gå fint Sommerhjul (Til salgs ) Vinterhjul Lett overhaling av bremsene Siden bilen har stått i lang tid valgte jeg å demonterer caliperne og rengjøre glidere samt lakkere caliperne. Dette ble startet på kl 20:00 om kvelden og angret på at jeg starter på lakkeringen etter første caliper var ferdig. Det tok laaaaang tid. Siden jeg hadde en avtale om å kjøre til Østfold dagen etter var det bare å fullføre. Ble ferdig med siste caliper kl 01:30 Pleier vanligvis ta en kjedelig farge som sølv eller lignende, og valgte denne gangen å gå for noe mer ''vågalt''. Ikke helt fornøyd med fargen da jeg hadde håpet det var noe i samme gaten som BMW performance caliperne, men stadig bedre enn standard grå/rust
  5. Hva har vi lært denne uken? - Ikke lån bilen bort til en Audi sjåfør. Nå som bilen har er hellakkert og helt strøken utseendemessig er jeg alltid forsiktig når jeg parkerer den og kjører med den. Utrolig kjedelig å få bulker/riper i en nylakkert bil. Lånte bilen bort til et familiemedlem som skulle en tur på butikken og tilbake. Det resulterte i hull i bakfangeren: Ifølge hun som kjørte, så var bilen 1 meter for lang Heldigvis bare plastikk som har fått en smell, og ikke hjulbuen eller dører osv. En av grunnene for å hellakkere bilen var å ikke få fargeskille mellom panelene. Drar til samme lakkerer denne gangen og håper han klarer å få lakkert ny fanger uten fargeskille Å kjøpe ''ny'' fanger var ikke så veldig aktuelt når jeg fikk se prisen:
  6. Fischquigs E91 LCI M-sport

    Fine bilder du tar og utrolig tøffe vinterhjul. Synes de er veldig innafor som sommerhjul, så det er absolutt innafor som vinterhjul Pøs på med bilder og gjerne mer av interiøret
  7. Hva trengs for å få M sport understell

    Det er som @Daniel. sier at det er forskjell på stabilisatorstaget. M-sport har delenr 31356793312 og standard har delenr 31356796302. M-sport er litt tykkere og motvirker bedre krengning Forskjellen på M-sport og standard understell er fjærer, dempere og stabstag, etter det jeg vet.
  8. Daniel sin E90 LCI

    Synes bilen ble tøffere med vinterfelgene på enn sommerfelgene, så det var god oppgradering i mine øyne 18'' vinterhjul? Få i noen bmw senterkopper så er det perfekt vinteroppsett! Enig, med @Frode D at chrome nyrer passer best på sort bil. Så spent på når de kommer på Understellsbehandling er uansett smart. Selv på importerte biler er rustgaranti-tiden 12 år, men tviler på at det gjelder rust som dannes på understellsdeler
  9. Takk for gode svar og helt enig @StigJ at 225 på 8'' felg passer bra. KL 20:30 igår ble det lagt inn en bestilling på 225/45-18 da jeg var godt overbevist om at det var det beste valget. En time senere kom jeg på at jeg hadde glemt å sjekke lasteindeksen E61 530d krever 93 i lasteindeks og 225-dekkene hadde 92..... Bilen skal inn til Eu-kontroll asap og må ha noen hjul å vise den med. Reserveplanen var å vise den med sommerhjul i et lite sekund, men det er forskjellig bredde foran og bak. Som igjen byr på problemer. Har sterke tvil på at de lar meg gå igjennom selvom den er nesten innafor, og tør ikke håpe på at de ikke sjekker lasteindeksen. Jeg orker heller ikke kjøre rundt med en bil hvor jeg vet ting er ulovlig, som SVV kan ta meg på hvis de vil. Derfor krøp jeg til korset og endret min bestilling til : 245/40-18 Deler på vei fra GS
  10. Bra tråd du har laget her, leste igjennom hele nå. Morsom lesing da vi har samme type bil(E61) og jeg har nå litt av de problemene du har hatt Først av alt, ganske sjalu på fargen på E61 som er Carbon sort. Synes bilen dog fortjener å bli tatt bilde av i sollys så den kommer frem på bildene og ikke ser kjedelig sort ut som min Godt tips med å kjøpe niplene til luftfjæringen bak, det hadde jeg glemt i bestillingen jeg la inn i går hos GS på ny kompressor. Bilen min står inne på verksted nå for bytte av bremserør bak som du og hadde problemer med. Ifølge verkstedet hadde de hatt en god del E61'r inne for det problemet
  11. Daniel sin E90 LCI

    Bra oppgradering Daniel!! På første bildet ser det bra ut i mine øyne, men om det er en glippe når den er i gir er det litt kjedelig. Det som gir størst forandring å oppgradere i interiøret er rattet og girkulen, nå som du har M-sport rattet og fått på ZHP er du i mål der
  12. Oppkjørselen

    Dette blir spennende og en morsom oppgradering fra nyere til eldre
  13. @sveigis Det har du rett i, det kan òg være en mulighet. Vinterhjul oppgradering Vinterhjulene som fulgte med bilen var 17'' originale bmw felger med Nokian piggdekk som det var mye mønster igjen på. De ble fort lagt ut på finn, da jeg ikke vil kjøre med piggdekk. Hovedsakelig på grunn av støy og elendige egenskaper på ren asfalt. Velger heller piggfritt og tar det rolig hvis det er is på veien Så nå står jeg uten vinterhjul og skal få tak i noe nytt. Fikk med style 135 felger som sommerhjul til E38 som jeg ikke synes passer så godt inn på en eldre bil, mens som vinterhjul på en E6x synes jeg de er et godt vinteroppsett. Et bilde av style 135 på en E61. Skal bestille dekk å tenker enten gå for: #1. 225/45-18 #2. 245/40-18 Siden det er vinterdekk tenker jeg 225 er det beste valget, og ut fra mine ''beregninger'' på en 18x8'' felg skal det gå uten å få et dekkstrekk. Samt rulleomkretsen er nærmest lik originalt. Noen som har noen erfaringer med 225 dekk på 8'' felg?
  14. BMW E38 740i bruksbil/prosjekt

    Her kom til slutt tråd på bilen ja Enig med de andre at M-paralell felgene kler bilen veldig godt, men synes ikke helt bildene av bilen med style 101 hjulene gjør rettferdighet. Bilen ser bedre ut i virkeligheten med de felgene på enn den gjør på bildet over Sorry, not Sorry Følger med for videre oppdateringer
  15. Det kan godt være du er inne på noe der @sveigis, ikke en dum ide Utstyrslisten er godt fylt ut til å være en 2005 modell Jeg har også det problemet med at bilen trekker strøm. Er batteriet koblet til i lenger enn 2 timer får jeg ikke start på bilen. Er så mye som er galt med bilen for øyeblikket at jeg har ikke tatt det strømproblemet så seriøst, men det kan skyldes IBS'n ja. Skal prøve å få ladet opp batteriet og koblet fra denne IBS kontakten og se om det hjelper !