stig.

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2877
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    1

stig. last won the day on January 20 2015

stig. hadde mest likt innhold!

1 følger

Om stig.

  • Vurdering
    Generalløytnant

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus
  1. Klutsj til E39 M5 med kompressor

    Med presse ja , han + en kjenning hadde jo bilen i tilsammen 4 år , så at det funka er liksom lite å si imot , men nå var det jo lite "dumpe clutch" herjing da.
  2. Bilen bremser kun foran

    folk i Norge kjører som noen gamle kjærring som har veldig god tid til butikken, dette kombinert med at biler har jo "omtrent 85/15 i bremsefordeling sikkert" så gjør det ofte at ting i bakbremser ruster fast. å jeg kan nesten si med 100 prosent sikkerhet at det ikke er bremserør , da alle moderne biler har jo gjerne kryss system, DVS venstre foran høyre bak, og motsatt, så om et rør bak ryker mister man bremser på et forhjul og et bakhjul. demonter bremser bak, se at ting faktisk fungerer. for alt du vet så kan bremser bak ha hnegt seg på å bremsevæska kokt pga folk ikke følger med, å da kan du få litt funky pedal.
  3. E34 92' 525->ombygd til M5 3,6

    sjekk regnr.
  4. jaja, da er det bare å grine folkens, det dukka opp no anna en bmw her , da har man fått henta seg en sur gammal Scorpio 2,9i v6 manuell med sveisa diff som skal brukes opp i vinter
  5. denne gikk til meeeeg .
  6. E28 forskjell på ZF og Getrag girkasse.

    ja det er evnt kun e28 520i den kan komme på , for jeg vet at m30 og m10 motorene ble vel uten unntak levert med getrag, men jeg trodde da faktisk at m20 kassa i e28 også var getrag .
  7. Ombygging fra 523 til 540 e39

    540 har annen forstilling og bakstilling, men ja det er mulig, min bror fikk da godkjent bygd om en e39 520 til m5, men der ble alt flyttet over , rubb og stubb. å er vel noe lettere i forhold til 540, da den har ikke dobbel eksos tunnel bak som m5 har , mener jeg. men sørg for at alt av papirer er i orden.
  8. E28 forskjell på ZF og Getrag girkasse.

    så vidt meg bekjent så kom ikke e28 med zf kasse i det hele tatt. mener vel at e30 kom vel med no zf greier, det å e34. så tipper nok at du må lage det meste selv, men tipper hvis du har org travers og spakstell så er det nok ikke mye som skal til for å få ting til og passe.
  9. 535/M535 radiator til E28 selges

    Opp
  10. NYE framdempere til E28 .

    Opp
  11. Første Prosjekt Hjelp! 1986 BMW 325i

    få noen til og ta en titt på en gammel m20 motor burde vel være null problem, men kan jo være greit og nevne hvor i verden du holder til. regreim kit til disse koster typ ingen ting, kun noen få hundrelapper, å hvis han har prøvd å chippe den å det gikk dritt , så hadde jeg prøvd og få tak i en annen org ecu/styre-enhet.
  12. Klutsj til E39 M5 med kompressor

    bror min hadde ny org clutch på sin , å han brukte jo bilen hardt, det funka jo det, men nå dreiv ikke han å dumpa clutch på 3 på tørr asfalt heller da. men var på gatebil og herja osv.
  13. Getrag 265 - 635 csi

    Forrige jeg solgte (nå i sommer) den fikk jeg 5 for ink mellom aksel å spakstell. Å den lå ei stund før den ble somgt