Eselfjes

Medlemmer
  • Innholdsteller

    245
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Eselfjes

  • Vurdering
    Kaptein
  • Bursdag April 10

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E60 520i
  1. Den bilen der er skikkelig humørsjuk etter hva jeg har sett på Facebook. Støtt og stadig nye feilkoder.
  2. Mener å ha lest at DNB regner ombygde M3-er som vanlige 3-serier. Vet ikke om dette stemmer, men det kan jo være verdt et forsøk.
  3. Savner gamlebilen Blir nok en morrobil når jeg skal kvitte meg med E60-en.
  4. Åfyy, så pen den bilen er! Gleder meg til å se hva du finner på med en E60. Ryker E87-en også?
  5. Hva gjør nødstarten? Kutter bensintilførsel som nevnt over her? Har ikke opplevd det selv, men kommer garantert til å skje nå som jeg har lest om det
  6. Beklager, jeg hadde ikke mye å sammenlikne med dessverre. Du kan jo prøve å bedømme selv. 225/45-17 på 8" felg. Det kommer kanskje ikke så godt frem på bildene, men dekkene var så vidt smalere enn felgen hvis jeg husker riktig.
  7. Jeg hadde Achilles ATR Sport 2 på S13. På tørt føre glapp det aldri for meg, men kan ikke si at de satt som klister heller. De detter nok mest igjennom på vått føre. Opplevde aldri vannplaning med de, men var ikke veldig vanskelige å låse på våt asfalt. Men de er såpass greie at jeg vurderer å kjøpe de igjen til E60-en. Forresten støyet de ikke så mye.
  8. Du kan ikke bruke noen smale i 245 da?
  9. M54: I det siste har motoren begynt å vibrere litt med en gang motoren blir startet. Jeg tror ikke det har noe med om motoren er kald/varm å gjøre, men heller at det skjer når motoren har vært slått av en liten stund. Tomgangen er helt stabil, uansett om motoren er kald eller varm. Hvis jeg gir litt gass, så går vibrasjonen vekk. Er ikke snakk om veldig mye vibrasjon, men nok til at jeg legger merke til det. Noen som vet hva det kan være?
  10. Vært stille her en liten stund da det også har skjedd veldig lite med bilen. Men rett før helgen dukket det opp noen fine felger på finn. Egentlig var planen å få tak i noen GS Concave for så å lakke de i en mørk farge, men så dukket disse opp Da jeg kjøpte bilen lette jeg etter noen GS Silvertrack, men det viste seg å være vanskelig å få tak i, i riktig dimensjon. Dette er ikke Sivertrack, men noen andre kopier av BBS LM. Det viste seg at selger ikke visste helt innpresset, men fikk etterhvert vite at de hadde sittet på en E60 uten spacere, så jeg tok sjansen. Han hadde to E60-er, en 520 og en M5 Tok en titt på felgene, og de er 19x8.5 ET15 og 19x9,5 ET15, det lovet iallefall bra. Har prøvemontert de, og jeg må si jeg gleder meg til snøen går! Synes kanskje jeg har litt mye camber bak, kan det være noen foringer som kødder til hjulstillinga?
  11. Kodet i går og tror jeg klarte å trykke på noe jeg ikke skulle ha trykket på. Lys, og de fleste andre elektriske tingene i bilen slo seg av og på da jeg trykket på knappen. Jeg klarer ikke å huske eksakt hva jeg gjorde. Jeg merket ikke noe forskjell på bilen, AUX-kodinga er fortsatt aktiv, men pæresjekken ble aktivert igjen. Når jeg prøver å kode noe, står det coding ended, men når jeg skjekker TRC-fila har ingenting blitt endret. Spiller ingen rolle om jeg coder i CAS eller LMA. Når jeg endrer TRC-fila lagrer jeg den som en .man-fil, endrer til SGcodieren før jeg trykker på execute job. Som sagt står det coding ended, som om det gikk bra, får ikke opp noen feilkoder. Forslag? Begynner å bli litt lei plinget om gåen pære
  12. Åja, så jeg kan egentlig kun bruke for eksempel CAS hele tiden?
  13. Sliter litt med å forstå en ting i NCS-expert. Etter jeg har valgt chassie, så trykker jeg på f1 og deretter på f3 og jeg får da valgmulighetene: CAS eller LMA. Hvordan vet jeg hvilken jeg skal velge?
  14. Takk Otis, ser litt enklere ut det der
  15. Okei, er kanskje lysmodulen i NCS-expert også