Eselfjes

Medlem
  • Innholdsteller

    462
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Eselfjes

  • Rang
    Major
  • Bursdag April 10

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E28 og E60
  1. Eselfjes

    M54 nykker under 2000rpm. Lest feilkoder.

    Byttet coiler mellom sylinder 1 og 2, og vipps fikk jeg feilkode på feiltenning sylinder 1, istedenfor sylinder 2 som jeg hadde opprinnelig. Dura bort på Biltema og kjøpte en ny coil. Så nå er bilen friskmeldt. Har boschcoiler fra før, og sammenliknet med biltemacoilen, så er det mye mer plast på den fra Biltema. Jeg hadde ikke tid til å vente på å få den fra Koed, så da fikk Biltema duge denne gangen.
  2. Eselfjes

    Welcome lights, BMW E60, Pre lci

    Ok. Kjipern
  3. Eselfjes

    Welcome lights, BMW E60, Pre lci

    Er det mulig på pre-LCI biler med LM1 også?
  4. Eselfjes

    M54 nykker under 2000rpm. Lest feilkoder.

    Fikk opp feilmelding og motorlampe i sta, rett etter oppstart. Koblet til INPA og fikk opp denne feilkoden. Uten navn by Willy Saxhaug, on Flickr Jeg kan ikke tysk, men jeg har skjønt at det er en feiltenning på sylinder 2. Tenkte å bytte om på coilene og tennpluggene. Er det noen som har vært borte i noe av det samme?
  5. Eselfjes

    M54 nykker under 2000rpm. Lest feilkoder.

    Kom på at bilen har stått med veldig lite bensin i noen måneder. Vet det ikke var smart. Kan det være vann i bensinen? Det vil vel ikke gi engine misfire i INPA?
  6. E60 M54B22. Nykker under 2000 rpm ved akselerasjon, og spesielt i motbakker. Det startet veldig forsiktig, men nå er det ganske ille og veldig merkbart. Når jeg kjører med vinduene åpne hører jeg en svak pipelyd fra motoren når jeg gir litt gass. Omtrent som om luft suges forbi ett spjelt. Jeg finner ingen relevante feilkoder med INPA. VANOS-pakningene ble byttet i fjor. Tenkte å sjekke tennpluggene i morgen, men burde jeg ikke uansett få en feilkode på misfire? Noen som har vært borte i noe liknende før?
  7. Eselfjes

    320d plystring

    Trykkrør som har sprekt eller hoppet av kanskje.
  8. Eselfjes

    Norbakken's E23 728i

    På min så er det en skrue oppe på LMM, som justerer blandingen motoren får på tomgang. Det står i Haynesmanualen at den justerer CO-verdien på tomgang. Kan være verdt en titt.
  9. Eselfjes

    Gabz' garasjetråd

    Hahahah, jeg er skjønte ikke alt for mye av det kretskortet selv 😄 Var bare litt prøving og feiling som skulle til. Kan kanskje få til noe til uka?
  10. Hahah, morsomt at jeg tok ett nesten likt bilde @magneten Min er tørst den også, men den gjør nok om tilsvarende mengde bensin om til 200 færre hk Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr
  11. Eselfjes

    Tenningsbank på original M20.

    Forresten, er tett veivhusventilasjon vanlig på disse? Jeg skjønner ikke helt hvordan veivhusventilasjonen fungerer på disse motorene. To slanger går fra toppdekslet til en ventil under manifolden. Derfra går det en slange opp til innsugsbelgen. Hva gjør ventilen? På varm motor kan jeg se en del røyk, hvis jeg skrur av oljelokket på motoren. Jeg er usikker på om det er oljedamp eller eksos. Den har jo gått 300 000km, så det hadde ikke overrasket meg om den sliter med blow by.
  12. Eselfjes

    Gabz' garasjetråd

    Tipper det er en av kretsene på SI-kortet som har etset opp. Jeg fant ut hvilken krets som gir signaler til speedometeret. Også loddet jeg en ledning mellom "endepunktene" på kretsen til speedometersignalet. Fungerer enda
  13. Eselfjes

    Påls e34 525i

    Synes ikke det var en dårlig nødsommerbil jeg da
  14. Eselfjes

    Tenningsbank på original M20.

    Jeg tviler egentlig litt. LE-jettronic er jo veldg primitivt. Men for all del, det kan jo hende 😄
  15. Eselfjes

    Tenningsbank på original M20.

    Nja, tenningsbank eller tenningsfeil, jeg hører iallefall en bankelyd. Har bare antatt at det er tenningsbank. Har ikke noe lyst til å være avhengig av stasjoner som selger 98, men det er sikkert billigere og lettere å bare fylle 98.