Eselfjes

Medlemmer
  • Innholdsteller

    267
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Eselfjes

  • Vurdering
    Kaptein
  • Bursdag April 10

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E60 520i
  1. Kan skjønne at trangen etter noe nytt, øker etter noen år med den samme bilen. Kan vi forvente å se ettermonteringer på den nye bilen?
  2. Vet de veier like mye og derfor endres ikke vektfordelingen. Det jeg mente var at jeg er usikker på om å bytte til større motor vil gjøre at jeg får lyst til å beholde bilen. Var dårlig formulert fra min side. Mulig det uansett er lettere å kjøpe en annen e60 hvis jeg vil ha b30.
  3. @Zeveren Supersaxy. Var ikke veldig aktiv. Hadde først en Derbi Senda med svarte kåper og senere en svart YZF 125 med gulldekaler
  4. Jeg husker deg også fra Mopedportalen. Morsomt å se at DT-en ble så fin som den har blitt! Haha, hvis den der er relativt bra for rust, så ser det ikke ut til å stå på arbeidslysten din iallefall! Når jeg ser hvordan DT-en har blitt, så har jeg trua på at det denne blir minst like fin!
  5. MX5 med hardtop er elsk! Hadde vært artig med både E88 og Z4 ja. Z4 med M54B22 begynner jo å bli ganske hyggelig priset? Er bare ett eller annet som ikke helt klikker med de to bilene RX8 er kule biler, men den er litt dølll RX7 FC er veldig kul! Driftsikkerheten til wankelmotoren er jeg litt skeptisk til. Kunne forsåvidt tenke meg en pen E28 også. Greit at det er en bil i en helt annen klasse, men jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en E28 en eller annen gang. Men nå ble det mye surr i Off-Topic tråden
  6. Takk for mange gode forslag! Både Z3 og Z4 er aktuelle, men da måtte de ha vært i coupe. Coupe Z4 faller bort på grunn av pris, og jeg synes Z3 Coupe er litt dyrt med tanke på alder. Men det er kanskje en bil som kommer til å holde verdien? VAG blir det nok aldri, og spesielt ikke første gen TT Mini er nok ikke aktuelt, fordi jeg vil ha bakhjulsdrift. Smart er nok litt for spesielt for meg, selv om noen av Brabusmodellene er kule. MR2 generasjon 2 kunne faktisk vært aktuell. Eneste er at 200sx er mer praktisk. Jeg har ikke så veldig lyst på cab egentlig. Skulle jeg hatt MX5 hadde jeg satt hardtop på den Men E82 er fet! Faktisk nesten perfekt. Det eneste er at de er veldig høy priset i forhold til hva de faktisk er? En hissig E87 eller E81 hadde heller ikke vært så dumt? Jeg føler det er veldig lett å sammenlikne E87 med E60-en jeg har nå, og tenke at det var en nedgradering?
  7. Når jeg ikke kjører e60en får jeg stadig lyst på en annen litt lettere og leken bil, men med en gang jeg setter meg bak rattet begynner jeg å tenke at bilen er alt for god til å bli byttet ut. For meg er bilen en jack of all trades, men den er ikke best i noe. Den er ikke spesielt praktisk, men den er heller ikke sportslig. Senkesettet gjorde den en del sportsligere, men vekta er det ikke så mye å gjøre med. Derfor går jeg med tanker om å sette i en m54b30, men jeg vet ikke hvordan den motoren påvirker kjøreegenskapene i forhold til b22. Det andre alternativet, som jeg spesielt tenker på når jeg ser kompiser kjøre mx5 og Integra, er å kjøpe en lettere bil. Problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg vil ha. 996 er en oppnåelig drømmebil, men den er utenfor budsjett akkurat nå. 200sx har jeg egentlig ikke så lyst på. MX5 blr hakket for liten tror jeg. Så hva bør jeg gjøre, kaste masse penger på e60en eller på sikt finne meg noe annet? Skal snart ut i førstegangstjenesten, så kommer ikke til å ha så mye penger.
  8. Den M3en tror jeg var på Ingierstrand her om dagen
  9. Bilen er 1,5 cm lavere på høyre side bak, enn venstre. Er H&R-senk på den, men usikker på om det har noe å si. Jeg tenker kanskje at fjøra har knekt, men de er jo bare noen måneder gamle. Andre ting jeg kan sjekke?
  10. Bør man ikke ha noe i mellom tanga og stempelet da?
  11. @Otis Regner med at dere ikke har funnet ut av det? Det er spesielt framtredende når jeg rygger og ratter. Prøvde å sjekke litt, men fant ingen dårlige foringer heller. Nå var jeg ikke helt under bilen da den bare sto på jekken.
  12. Jeg har samme problemet med min bil. Det klakker når jeg kjører over brostein. Når bilen står i ro og jeg svinger fort fram og tilbake med rattet, klakker det i det jeg stopper rattet og vrir det i den andre retningen. Klønete forklart, men forhåpentligvis litt forståelig. Har tenkt topplagre, men er kanskje noe annet?
  13. Konge, da har jeg litt å gå på
  14. Pappa hadde CLA-en der etter at verkstedet lagde ett hakk i frontfangeren. Er ikke mulig å se at det har vært en skade der en gang, så han var veldig fornøyd.
  15. Jeg sliter med det samme problemet, men på en e60. Jeg har ikke noe lyst til å lufte bremsene. Kan jeg løse problemet med å demontere caliperen så mye som mulig, og aktivere stempelet ved å trykke på bremsepedalen? Jeg er litt redd for at jeg ikke får dyttet stemplet inn igjen, er det noen tips her? Tenkte også å fjerne rust og smøre glideboltene.