Mortey

Medlemmer
  • Innholdsteller

    28
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  1. Dieselpumpe for lav spenning

    Kan også legge til at jeg har ca. 5V på kabelen som går til pumpa uansett hvilket hakk tenninga er på, den står også på 5V når nøkkelen ikke er i tenningslåsen engang.. Mistenker et eller annet ledningshumbug her!
  2. Dieselpumpe for lav spenning

    Har de samme symptomene som det du har, men det jeg har fått søkt meg fram til er at 320d versjonen av E46 ikke har sånn modul, men at det kun er en basic dieselpumpe som blir styrt av reléet Det her kan jeg ikke så gjerne kom med tips fra noen som har mer greie på det enn meg
  3. Dieselpumpe for lav spenning

    Glemmer alltid å legge ved hvilken bil og motor det gjelder... Men ja, gjelder en 320d E46 facelift. Takk for svar, skjekker det ut etterpå
  4. Dieselpumpe for lav spenning

    Hadde bilen på BMW sulland hvor jeg ble fortalt at dieselpumpa i tanken var ødelagt da bilen ikke starta. Bytta den fredag og brukte den lørdag uten problemer. I dag ville den ikke starte med splitter ny pumpe og da målte jeg 4,9V fra kontakta som skal kobles på pumpa. Så på en video på nettet at han hadde 10-11V og 4,9V er vel altfor lavt til at bilen skal starte.. Hører at pumpa ikke går. I papirene mine står det at BMW sulland målte 4,9V på gamle pumpa, men siden jeg får det samme ved å måle på kontakten så går jeg utifra at de har målt på feil sted... Setter og spørsmålstegn ved at de sa til meg at de tvangskjørte pumpa på reléet og da starta bilen. En defekt del er vel defekt uansett hvordan man kjører strømmen inn på den. Jaja, noen som vet hva som kan forårsake alt for lav spenning i kontakta inn på pumpa? Tenkte å sjekke reléet, men får ikke tatt ut den det gjelder, sitter 3 koblinger foran.. Noen som vet hvordan man får tatt ut reléet? Gjelder en E46 320d facelift
  5. Mortey's E46 320DAT

    Nå har bilen stått et par uker grunnet defekt dieselpumpe i tanken.. Men fikk ny i dag, fikk 2 stk. Hehe, så hvis noen trenger en så har jeg en til overs Hadde dårlig tid når jeg bytta den så ingen bilder av det, men veldig lett og rett fram! Her er den nye inne: Endelig tilbake i garasjen!
  6. Dysetest for indre lekasje + defekt tankpumpe

    Takk for svar Glømte det i forbifarten, trodde det sto i signaturen min.. Det er en 02 E46 320d stasjonsvogn. Noen som vet mulige årsaker til at pumpa i tanken ble defekt? Annet enn at den er gammel og ikke ville mer.
  7. Dysetest for indre lekasje + defekt tankpumpe

    Var dieselpumpa i tanken som var feilen her. Så en video på YouTube at man hadde tilgang til tankpumpa under baksete, men det var en sedan og bensin. Noen som veit om den er lokalisert på samme sted på en diesel-stasjonsvogn?
  8. Fikk opp feilkode 4B90(rail pressure on monitoring start), så etter litt søking ser jeg at for stor indre lekasje på dyser går igjen. Skal teste dysene, men nå får jeg ikke start på bilen.. Hvordan kan man teste dysene for indre lekasje uten å starte bilen? holder det å skru på tenninga? Og hva er symptomene på gåen dyse da?:)
  9. Mortey's E46 320DAT

    Har ikke blitt flere bilder grunnet dårlig vær og møkkete bil.. Men fikk bytta blinklysa foran: Her ser man hvor fæle de gamle egt. var: Ble ikke kjempeimponert over passformen.. Syntes ikke de satt helt som de originale gjorde, men er vel bare sånn det er med uorginale deler.. Løfta utseende mange hakk, ser mer "komplett" ut nå:
  10. Mortey's E46 320DAT

    Takk skal du ha Skal få ordnet flere bilder i løpet av morgendagen Så blir det bestilt litt div smådeler etterhvert, trenger en service og noen slitedeler må byttes
  11. Mortey's E46 320DAT

    Takk skal du ha
  12. Da har jeg kjøpt meg BMW igjen og valget falt på en original 02 mod E46 320DAT som sto bare en 3 kvarters kjøring unna. Etter å ha hatt en Ford Fiesta i nesten 1 år må jeg si meg veldig fornøyd med å kjøre ordentlig bil igjen. Bilen er i veldig god stand og har ikke funnet rust noen steder. Som student så blir det ikke alt for mye gjort på kortest mulig tid, men skal holde den i den gode standen den er i dag. Må bytte begge blinklys foran og et par smådetaljer ellers. Skal få lagt inn noen flere bilder senere, men her er hvertfall et:
  13. Kjøp av E60/61

    Ja, det kunne vært en idé det. Må se det ann når det nærmer seg et evt. kjøp
  14. Kjøp av E60/61

    Okei, takk for svar Litt skruing går fint, men ønsker en litt nyere bil, men kan ikke være altfor ny heller
  15. Kjøp av E60/61

    Vurderer etterhvert å gå til innkjøp av en E60 og trenger litt tips. Heller litt mot å kjøpe diesel, da jeg skal studere å kommer til å måtte kjøre endel, så viktig at den ikke bruker altfor mye. Hvordan er 520 bensin motoren på forbruk osv. på disse? Har hatt en 523iA E39 før, og veit at den var glad i litt bensin. Hvilken motor er mest slitesterk, hva er typiske problemer på disse bilene? Har alltid skrudd mye, men vil helst unngå så mye som mulig nå. Syntes personlig at sedanen er finere enn stasjonvogna, er det noen fordeler ved å kjøpe stasjonsvogn, annet enn plass?