soundboy

Medlemmer
  • Innholdsteller

    49
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om soundboy

  • Vurdering
    Sersjant
  1. Batteri varsel lampe lyser på E39

    Var litt for rask der ja. lampa driv å blinker mens bilen når på tomgang. Der lurte på hvorfor den gjør det? Lampa lysér og slukker helt normalt når man vri på tenningen.
  2. Batteri varsel lampe lyser på E39

    Låner tråden litt, ser den er gammel. Men har samme problem nå , med bilen. 520ia E39 -2001! Merkelige med det hele er at har nettopp montert inn ny dynamo 120A (før 90A) og nytt batteri. Sjekket lading etter det, 14,4V på tomgang. Men har opplevd minst to ganger ang det samme som i post nr 1 sier. Er heller ikke lenge siden byttet vifte rem / 2016 et sted. Eneste kan komme på i farta, er to ting: *Dårlig kontakt på strømkabel, skrue til skikkelig bak på dynamoen. (Skal sjekkes) *Har dårlig løpe hjul / strammer, skal byttes nå. (airbag systemet fungere ikke pga "defekt srs kabel" ved batteriet.Skal skiftes) Tok å sjekket med batteri laderen/CTEK mxs 7.0 , siden har slik enkel strøm indikator på laderen, så den sto da på nest nederste lampa, og det er dårlig!! Betyr at er noe under 50% eller et sted. Noen forslag??
  3. Ulyd i motoren/utenfor M54

    OK. Skal sjekke ut, satser på det.
  4. Ulyd i motoren/utenfor M54

    Hei.. Har en litt merkelig ulyd i motorrommet eller utenfor, som er litt vanskjelig å lokalisere litt. Vannpumpe byttet i 2016 inkl vifte remma. Viskokobling byttet i 2014-2015 !? (Husker ikke) Dynamo byttet i 2017 inkl vevhusventilen (1mnd) Fått tatt en liten video , ikke beste. Men håper det kan være til hjelp. Egen mistanke" : løpehjul / strammer vifte rem. Dårlig lager !? Blir liksom litt borte når en gasser opp. Merkes heller ikke mye når motoren er varm å god. Noe stor forskjell på original og uoriginal del ang deler rundt løpehjul/strammere? Ser at det er noe stor pris forskjell på GSbildeler. IMG_0100.MOV
  5. Feil melding: "motornotprogramm" , hva betyr?

    Siste nytt. Et ord : drittbil ! dette er blitt gjort med den nå. Ny dynamo 120A (gamle 90A). Ny batteri Varta sliver H3 100A. ny veihusventil, fjærstrammmer. (nye ABS sensorer rundt om, inkl brukt elektronikken på styreenhet, dette er byttet ei stund siden). fant ut at var en kontakt som ikke var satt på, dermed blitt forsøkt å starte uten den. Hjelper heller ikke at sitt i nå, alt er på plass nå. Starter ikke. Også prøvd med en ny brukt ECM boks Pga kode P0604. Starter ikke, har fortsatt motornotprogramm. Lyser fortsatt : rød batteri lampe gul motor lampe gul antispinn lampe turtelleren oppfører seg rar, fort opp og ned igjen ved tenning. Får ikke alltid opp motornotprogramm hver gang ved tenning av. Har nå gitt helt opp, aldri vært borti så mye dritt på en gang. Er nok siste gang blir en BMW på meg. Verksted neste (noe misliker sterkt=høy pris) da det er helt umulig å finne feil etc... stått nå i to uker.
  6. Feil melding: "motornotprogramm" , hva betyr?

    Fått greie på hva P0604 , betyr fra et verksted. I følge deres feilkoder liste : "deffekt styreenhet for innsprøyting" denne nå nok byttes ja.. Så hjerne her har nok funnet feil med seg selv ja. Hvordan dette har gått til, uvisst. Drivet å sjekket opp, om det kan byttes med ei brukt vare så lenge dem er like. Noe usikkert her åh Pga verksted hadde en lik hendelse med samme type bil og dem fikk ikke kodet opp den gamle , dermed måttte fikse eller gjøre noe triks med gamle enheten til den bil. Hos min står det Simens DME MS43 , hvis husker rett her å nå. Har funnet en , men fikk ikke tak i den idag Pga stengte tid 16:00. Kosta 1000kr. 100% lik motor type, forskjellen var at denne kom fra sedan. Har fortsatt motorNotpgramm ennå. Å alt oppi dette, er dynamoen "ferdig", bør byttes...😟
  7. Feil melding: "motornotprogramm" , hva betyr?

    Batt, er ikke så gammelt ennå. Tipper maks 3,5-4 år ca. Sist sjekket mener den lå på 12,5V.
  8. Feil melding: "motornotprogramm" , hva betyr?

    Feilkoder : P0604 har funnet fram til dette, P0604 internal control module random access memory RAM error noen som har hatt denne koden før?? nå lyser disse lampene hele tiden. gul motor rød batteri antispinn + ABS (fortsatt ikke funnet ut feil med dette. Byttet to nye ABS sensor høyre siden) har sjekket alle sikringer , ingen som har gått.
  9. Feil melding: "motornotprogramm" , hva betyr?

    Det hele startet med at var stor ulyd i motoren, mistanke rettet mot reg.kjede. Hadde kjøpt inn kjede, ny strammer fjær og pakking. Inkl veihusventilen som skulle byttes uansett. Dermed ble det skrudd opp topp dekselet etc.. Var slakk kjede, men fant ut at ikke var så enkelt å bytte kjede. Så dette ble ikke gjort, byttet kun fjør og pakking. Kjedet ble stramt å fint etter det likevel. Under hele prosessen, måtte jeg flytte på bilen litt, siden ikke hadde koblet av batteriet, så satte den N og flyttet ditt ønsket. Men tenkte ikke noe mer enn det, dermed sto den i N og skrudde av tenningen. Etter dette ikke fått startet. Ser nå , før dro på jobb , så får ikke den motornotprogramm opp mer. Men bilen starter ikke. Eneste vet nå at , er veldig dårlig børster på lade-regulatoren, hadde kjøpt ny. Men fått feil type. Sukk!
  10. Hei, fått opp denne melding etter har byttet veihus-ventil og andre ting. nå ville den ikke starte.. 2001. M54 motor.
  11. E34- 520I (automat) /1989 starter ikke!

    Holder i Oppland / nærheten av Gjøvik. ( 20 min unna).
  12. E34- 520I (automat) /1989 starter ikke!

    Kanskje , skal sjekkes ut. Nei, har ikke utstyr for å få lest feilkoder dessverre. Har den Icarsoft modellen i910-II som da ikke kan brukes på denne 5-serie E34 ;(
  13. Arbeids bilen til far starter ikke etter topppakking bytte! *Bensin pumpa går, bensin kommer frem. *Er full tenning. *Bra batteri. *Starter går rundt. *Greide nesten å starte med startgass, gikk i noen sekunder, før full stopp og stopp siden det. Bilen sto riktignok ei stund før nye alle deler var på plass og topppakktings settet ble montert.. Noen tips hvor man kan begynne å søke? Veiv-sensor, start rele , sensorer som er defekt??
  14. Hei! Beklager at vil opprette "ny" tråd om ABS/Antispinn - ettersom VET at det er en del tråder der ute ang dette. Men opplevd mye rart rundt denne problemstilling..Derfor dele det;) Modell / 180 000km : 520IA (2,2 - M54) - 2000/2001! Problemstilling: Abs/Antispinn lampe slår seg på når den styreenheten blir skikkelig varm! Alt er helt normalt etter en god stund da bilen har fått kjølt seg ned, 100% normal dagen etter, merker ingen ting under kjøring. Kan fint kjøre langt , men da helst ikke stoppe underveis, f.eks innom en butikk.... Starte da etterpå , kommet de gule lampene opp med en gang. Opplevd dette kun en gang , at fikk opp denne tyske melding under kjøring og motoren slo seg av "getriebenotprogramm" , klarte heldigvis å styre bilen i busslomme! Sto da i stille 5-10 min og startet igjen og kunne kjøre hjem. Skjønte da ingen ting! Tiltak som er utført så langt: 1. Bytte alle ABS-sensorer , da leste om at disse kunne løse problemet. Hjalp ikke! Tok en slik diagnosetest med Icarsoft enhet som far har. Ut i fra det kunne finne ut, feil med sensor høyre bak. Tok en test ved å bytte om ny/gamle sensor , hjalp ikke! (ikke kastet de gamle sensorene). 2. Etter en kjøring, tok en kikk i motorrommet , blandet så litt på den styreenheten. Far tok på den , mens jeg satt i bilen oppdaget at Abs/Antispinn lampe slå seg av ved at han tok litt på kontakten til enheten. Kom / Gikk! Men styreenheten var vist skikkelig varm ja, kunne nesten ikke ta på den sa far. 3. Tok da å lagde en skjold/beskyttelse rundt styreenheten og dette hjalp mye da. 4. Sjekket ut ang kjølevifta/viskose-koblingen ,kunne liksom høre/se at den ikke gikk 100%! Fikk tak i brukt en, men sa viste å være katta i sekken/lurt av selgeren på finn! Endte opp med å skaffe meg helt ny en. Byttet denne og kjølevifta er 100% i orden og jobber slik den skal. Dette har hjulpet en god del. Styreenheten blir ikke så varm lenger som før, men men ikke nok ;(( Tiltak som evt må gjøres?: Har vel kanskje tatt skikkelig "skadde" av varmen som har oppstått pga viskose-koblingen ikke har fungert 100% over tid.?! Har ikke merket noe tull med bremsene , de fungere helt normalt. Må vel bitte i styre eplet og bytte den rep. settet http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-touring-520im54/etk_delekatalog-bremser-34_1126 (heftig pris!!) Nr 2 : Bosch 1265950002 Rep-sett styreenhet Kan man bytte denne selv, eller må det gjøres hos verksted inkl /om koding? Skulle gjerne også fått tak i dele nr / del som den skjolden som er under styreenheten slik at kan lage en skjold rundt enheten og se litt "originalt" ut. Men finner den ikke i delekatalogen. Begynner å bli lei denne feilen som er. Hydroaggregat DSCstyrdonhållare
  15. E39 høyttaler kasse / framdørene!

    OK. Har elementer som skal inn som midbass i et 3 veis frontsett. 5,25" Scan-Speak 15W ! http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/15w-4531g00.pdf Har fått vite f.eks at disse 5.25" Focal Power K2 103KR passer rett inn , så har sett på data mellom Focal / ScanSpeak! Er bitte litt større disse 15W, dermed må modde litt på kassene. Ønsker derfor et sett brukte