papertiger

Medlem
  • Innholdsteller

    1625
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

papertiger vant dagen sist Oktober 26 2017

papertiger hadde mest likt innhold!

Om papertiger

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tananger, Rogaland
  • Kjøretøy
    F36, R56

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. papertiger

    Min BMW 2010 320xDAT

    Ja gjerne flere bilder!
  2. Et vennepar med nr. 2 på vei fikk, etter litt anbefaling fra oss, øynene opp for 3GT og kjøpte seg et nydelig eksemplar av en 320d xDrive med B47-motoren og masse utstyr det ble middag og besiktigelse i dag og dermed verdens første #bimmersofsuldalmeet 😛 Begge bilene var like gravskitne og bar xDrive-betegnelsen med rette
  3. Joda, er absolutt kjekt med nyere BMW - håper denne forblir i vårt eie i mange år med skiboks liggende klar ligger vertfall forholdene til rette for det. Men har ennå sansen for E61 og E91 - det er virkelig modeller som holder seg bra ! Var passe imponert over forbruket ja, det var uten at jeg gikk inn for økonomisk kjøring.
  4. papertiger

    Prosjekt F82 M4

    Må være en av de mest passende og fineste fargene jeg noen gang jeg har sett på en F80. Og fargekombinasjonen med de gullfargede CCB-kaliperne da. Innertier! Gratulerer
  5. papertiger

    X1 F48 M-Sport ikke retningstabil

    Hørtes veldig rart ut, og jeg hadde definitivt ikke gitt meg med dette. Slik skal ikke BMWer være å kjøre. Jeg har selv skiftet fra runflat-dekk til vanlige dekk på vår 4-serie xdrive med 19”, og det hjalp veldig både på sporing og støy - sporingen er helt borte og støyen er lavere enn med 17” runflat. Husker at F20 1-serien vi hadde for noen år siden kunne spore veldig mye og jage i alle retninger med 18” runflat på. Begge bilene hadde Bridgestone S001. Du sier den sporer veldig med 17” også? Har du en annen BMW-forhandler i området eller i rimelig avstand som du kan prøve? Virker ikke som at det aktuelle verkstedet har tanke for god kundeservice.
  6. Drister meg til med enda et bilde; 0,49 l/mil er ikke verst på snaue 8 mil innover svingete vestlandsveier med normal kjøring
  7. Kjørte rundt hele Haugesund idag, og fant til slutt en tvilling.
  8. papertiger

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er infrastruktur for lading jeg også ser på som den største utfordringen i forhold til hvor mange som kjøper elbil nå, for ikke å snakke om ladestasjonen som ikke fungerer når du kun har 5km rekkevidde igjen og det er 10km til nærmeste lader. I det daglige går det nok fint pga korte avstander, men når det blir flere og flere som har det som bil nr 1 blir også bruksmønsteret annerledes. Edit: Har selv sånn smått latt tanken om en liten elbil som fremtidig erstatter til Cooper S’en begynt å modne. Men vi har ikke lademuligheter i fellescarportanlegget, ei heller strøm der. Så da sitter en igjen med det å måtte basere seg på kun lading hos McD eller Circle K, og det virker for meg verken tidseffektivt eller særlig billig. Noen som har priser og erfaringer på ladekostnad per mil rekkevidde? Per nå tror jeg det kan skape mer frustrasjon enn hva sunt er, men har en idé om en i3 da jeg har sansen for hele konseptet fra vindmølledrevet produksjon til resirkulerte materialer i interiøret og lav vekt som et fokuspunkt. Enn så lenge trives vi med vår superrene F36 med Euro6-diesel og vår supermorsomme pocket rocket-Mini! Kanskje Mini Electric kan bli en slager neste år? 😀
  9. Er ikke en direkte fæl plass å oppholde seg dette her heller, Luxury line interiør med matt treverk og aluminium ála Volvo. Måtte hatt sort taktrekk da
  10. 😍 wow! Kunne gjerne lurt meg på en sånn!
  11. Fin og clean bil dette! Såg du hadde lagt sommerfelger og dekk for salg - ble du fort lei? 😛
  12. @Carlsius sjekk TÜV-papirene her: https://www.ac-schnitzer.de/de/bmw/6/e63-6er-coup-e64-6er-cabrio/fahrwerk/tieferlegung/ac-schnitzer-fahrwerks-federnsatz-fuer-bmw-6er-e63-coup.html , klikk på Dokumente, og bla deg ned til part II. Der står det (på tysk) at karosseriet senkes ca 30mm. Det står på samme plass i TÜV-papirene på fjørene til min bil - der står det 15-20mm for xDrive.
  13. Hadde vel garantert sett på AC schnitzer til den prisen der - 2500 kr?! Komforten i disse er det nok kun Eibach som kommer i nærheten av. Gjorde en del research på forskjellige fjører før jeg endte opp med ACS på F36'en, og gjengangeren var at H&R var noe stivere enn Eibach og ACS. Nå har jeg tilnærmet samme komfort som med standardfjører, men mer fast i oppsettet. PS: De style 218 felgene er utrolig lekre, og utrolig sjeldne å se til salgs! Så de på en E90 non-M sport på et bilde en gang, og det var jo som hånd i hanske. Ta vare på de!
  14. papertiger

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Lærer utrolig mye her hver gang jeg stikker innom tråden å leser de sidene som har kommet til siden sist gang, så absolutt kjekt å se at den blir vedlikeholdt så godt! Ang. franske morobiler - jeg bet meg faktisk merke i Clio RS når jeg var i markedet for en hot hatch, og fulgte faktisk med på et par interessante eksemplarer på Finn. Franske hot hatches som denne og Megane RS blir jo gang på gang skrytt opp i skyene av flere enn ett britisk motormagasin, så tror de er ganske så populære der. I så måte er det delvis tilfeldigheter som gjorde at vi endte opp med en R56S. Du skriver litt om hvilke biler som setter spor etter seg og som en gjerne husker best i etterkant. Minien er definitivt en slik bil - den har sjel så det holder, og går F36’en (og de fleste andre slike «nye» biler) en høy gang på dette området. Den har et «lyte» som gjør at en må komme under huden på den for virkelig å bli kjent med den, men når en først gjør det gir den mange smil per mil i retur. Slik kan jeg forestille meg de franske ekvivalentene er også. Apropos F36 - @Marius2002 leser jeg det slik at du vurderer en slik? Hvis ja; kult! Det er alt for få av disse rundt omkring, alle skal jo ha F31 😛