And-reas

Medlemmer
  • Innholdsteller

    202
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om And-reas

  • Vurdering
    Kaptein
  • Bursdag November 22

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    i en hule.
  • Kjøretøy
    E81 118d
  1. Koster deg cirka to minutter å sjekke luftfilteret. Så får du krysset det av lista. Er det gammalt/møkkete, skift det. Du burde absolutt følge med på servicer, spesielt olje og filter, på en moderne dieselmotor med turbo.Luftfilter skal i utgangspunktet skiftes ved hvert tredje oljeskift. Personlig har jeg ikke opplevd noe motortrøbbel med min 1-serie, 2008 modell, ennå Jeg kan anbefale denne linken, mye kunnskap her.
  2. Mener at det går en slik på luftunderstell her på Østlandet.. Rød/ oransje farget. Husker dessverre ikke noe link eller navn
  3. Tja. Hvor langt er et tau? Eller, rettere sagt. Hvor langt kommer bilen til å kjøre i løpet av et år? Gjengrodde motorer finnes «over alt» hos mange forskjellige bilmerker. Min 118d motor fra 2008 (står også i 3-serie) rusler og er frisk ennå, men for min del er det mye lange turer i løpet av året, langt over halvparten av kilometerne dras på i langkjøring. En bekjent av meg skiftet egr på sin Opel med bensinmotor to ganger før kjørte 100 000. Min har ikke gått tett, ved kjørte 162 000 km. Ta deg en tur innom den store dieseltråden, mye interessant lesning der.
  4. Zf leverer mye originaldeler til bl.a. BMW. Kjør på! Se nøye over gummimansjettene og spander nye dersom tvil om kvaliteten på de gamle.
  5. Med disse av veien, fortjener bilen en skikkelig strekk i morgen
  6. Å skifte støtdempere kan om ikke annet anbefales! Gjorde på min 2008 modell 1-serie gått 161 000 km i dag. Ble som å kjøre «ny bil» etterpå. Har ikke gjort denne jobben på 3-serie, dog. Et tips kan være å trykke inn registreringsnummeret på bilen din på for eksempel gsbildeler.no, så kan du finne deleskisser over bakstillingen, som gir en god oversikt over hvordan komponentene er satt sammen, helt ned til den minste bolt eller mutter.
  7. Åhh. Står en slik utstilt her hos forhandleren. I samme farge faktisk. Jeg bare lunter forbi, og fortsetter bort til delelageret der jeg foreløpig hører hjemme . Stamsaas har forøvrig annonsert at de selger seg ut av bilbransjen, fordi de venter store strukturforandringer i bransjen de kommende år. Nå er det Sulland-gruppen som overtar. Det blir om ikke annet spennende å følge med videre.
  8. Gratulerer med ny bil Kommer vel til å se denne på Østfolds veier fremover.. E34 er fin, men synes e46 holder seg veldig godt også!
  9. Er denne til salgs, eller?
  10. DER røk planen om å legge seg før tolv ja. 16 timer fra Svinesund, sier google maps. Da via Malmø/Danmark. Bør være overkommelig med en liten overnatting rett sør for Hamburg, det. Kjørte cirka samme distanse i et strekk i fjor, anbefales vel egentlig ikke dersom man kommer rett fra jobb Ellers er det helt supert å kjøre autobahn nattestid. Teller ned til tur selv nå, reiser den 30. mai. Blir ingen banekjøring i denne omgang, derimot mye svingete fjellveier om været er på vår side.
  11. Glideboltene skal ikke smøres. Derimot flatene som klossene glir frem og tilbake på, kan få seg et nytt lag med bremseklosspasta. Jeg gjorde som du tenker å gjøre, men luftet til slutt for å være sikker på at det ikke er noe gammel væske i caliperen/bremseslangen. Får du hjelp av en til å trå på bremsepedalen er det ikke vanskelig.
  12. I serien «parkèr» ikke i inn- og utkjøringen, presenterer jeg herved.... Driver og samler opp disse, for ifølge parkeringsetaten så eksisterer ikke dette «problemet». Mye gøyere å stå på lille julaften og forsøke å bøtelegge en lastebil som leverer varer på lasterampen. Jepp, en sann historie fra julen 2016.
  13. Derfor drømmer jeg om tysk bil med stor motor, manuelt klima, halogenlykter og helst ikke cruisekontroll Manuelle vindusheiser bak kan det også godt være.
  14. Jeg vurderte å kjøpe en z4 med den firesylindrede bensinmotoren 2.0i 150 hk., den gikk jo helt ok til å være den minst dyre modellen. Jeg slo det fra meg ettersom jeg allerede har erfart disse problemene i en 316i av årsmodell 2005.. Merkelig nok er disse modellene av Z4 priset likt som for tre år siden.. Synd at disse problemene fortsatt gjelder på e92 og e93. Karosseriene er nydelige, men det blir fort dyrt om en skal måtte koste på seg rekkesekser/toppmodell for å unnslippe alle disse dyre feilene.