And-reas

Medlemmer
  • Innholdsteller

    166
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om And-reas

  • Vurdering
    Løytnant
  • Bursdag November 22

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    i en hule.
  • Kjøretøy
    E81 118d
  1. Minner om Subaru... og nye hekken på Mercedes stasjonsvogn. Det er vel snart ikke flere italienske designhus igjen? Det kom seg liksom ikke etter at Hyundai Matrix ble lansert, «designed by Pininfarina»
  2. Gløder ikke disse fra de låses opp? Ytterst sjelden jeg ser glødesymbolet i dashbordet på min traktor, og JA, det hender det er vinter i Østfold også
  3. På tide å tenke på oljeånding, ved denne kilometerstanden. Lekkasje fra en pakning på «noe i forbindelse med oljepumpe» er noe jeg husker fra tilstandsrapporten på min forrige bil, som i stor grad deler motorkonstruksjon med din bil (N46 og N45 er internkodene for disse motorene). Inspeksjon av oljeåndingen burde vært et obligatorisk punkt på serviceprogrammet, med de klimaforhold og kjøremønster som de fleste norske biler kjøres i. Det blir nemlig fort dyrt når oljerørene tettes til og olja finner veien ut gjennom andre huller, som for eksempel bunnpannepakningen. Dette er dessverre et vanlig problem, ikke bare på BMW. Får du ikke noe svar hos de du har oppsøkt til nå, husk at det finnes uavhengige verksteder rundt om, sikkert også nær deg, som kan annet enn kun å skifte deler. Kunderådgiveren er ikke alltid så oppdatert på vanlige feil med litt eldre modeller, er min erfaring. Og regn aldri med at ting sjekkes uten at det blir etterspurt, de færreste jobber gratis i dag. Prøv å få snakke med mekanikeren når det gjelder slike utfordringer, de er garantert borti dette nærmest hver dag..
  4. Det skulle ikke forundre meg om denne ender opp med å bli like gjennomført og vakker som din forrige bil.
  5. Gratulerer med valget av bil, en modell som mer eller mindre hele bilbransjen har som målestokk ved utvikling av modeller i samme bilkategori Hvilket bruksmønster har du? Kjører du under for eksempel 15 000 km i året, ser jeg personlig ikke noen grunn til å betale ekstra mye for en bil som har gått noen få titusen kilometer mindre. Med automat slipper du forhåpentligvis utfordringene brukte dieselbiler ofte får, nemlig slitt clutch og svinghjul. Automatgirproblemer gjør seg normalt ikke gjeldende ved de kilometerstander vi diskuterer her 2012-modell er første produksjonsår av F-serien til BMW, helt generelt (ikke spesifikt til denne modellen eller bilmerket BMW) så er det saker og ting som utbedres etter hvert i produksjonssyklusen. Ikke dermed sagt at en 2012 er en dårligere bil, det bør bare reflekteres i salgsprisen at det er en noe mindre attraktiv bil å selge videre enn en bil av samme modell som er produsert senere. M-sport er bra for videresalg, men vil anbefale deg å prøve begge deler (m-sport understell kan oppleves noe stivt å kjøre med på norsk grov asfalt.)
  6. Hvor langt har denne motoren kjørt?
  7. Slitte bremser tar ikke mer når de blir varme. En del tidlige årsmodeller av både 1-serie e87 og 3-serie e90 har hatt problemer med bremsekraftforsterkeren.
  8. Originale bremsedeler fra BMW fungerer ihvertfall bra. Har noe piping innimellom på min også. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med bremsene.
  9. Originale bremsedeler fra BMW fungerer ihvertfall bra. Har noe piping innimellom på min også. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med bremsene.
  10. Samme tomgangsutfordringer med min 118d -08 modell. Hvor kjøpte du nye plugger, Otis? Får ikke regnestykket hos GS til å gå opp, men det er vel prisen å betale for en av de absolutt bedre nettbutikkene
  11. Hvilken modell er dette? Hatt litt ulyder i halvannet års tid, selv. Nå er det på tide med eu-kontroll, så nå MÅ jeg uansett på verksted. Spent på hva de eventuelt finner. Dette er en 1-serie -08 modell, gått 148 000 km.
  12. Har lest at tidlige versjoner av 3-serie e90 og e91, samt 1-serie e87 har hatt trøbbel med tannstang og/eller rattaksel. Har selv knirking ved ratting i lav hastighet på min 1-er nå. Skal på verksted til fredag for sjekk. Årsmodell -08 og km.std. 148 000.
  13. Gjorde dette på min tidligere e46. Alltid vært nøye med å spyle og skrubbe rent inni hjulbuene på bilen, og så ingen grunn til å slutte med dèt. Listene løsnet dessverre på min under vask. Kan godt hende de har noe for seg der rusta allerede har kommet for dagen..
  14. Slitte frontlykteglass (disse ser dog bra ut på bildet du har vedlagt ), rust på bremseskiver bak, gåent/ujevnt håndbrekk pga lite/"feil" bruk. Rust på bremserør er etter hvert vanlig pga alder og km.stand. Casterforing (bakre bærearmsforing i forstillinga) er også gjenganger, du kjenner rattet er "løst" ved kraftig oppbremsing - da er de foringene utslitt. Kurante og fornuftige biler å skru på. Forbruk på langkjøring med disse ligger rundt 0,6-0,7L/mil. Som på flere av BMWs firesylindrede motorer, hender det at registerkjede strekker seg, eventuelt ryker, men dersom motoren ikke rasler fælt, bør den ha mange mil igjen. Ta uansett å få sjekka registerstrammeren, det skal være en ganske enkel jobb å få den sjekket, og eventuelt byttet.