michaelskare

Medlem
  • Innholdsteller

    308
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om michaelskare

  • Rang
    Major

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hønefoss
  • Kjøretøy
    E39 528i / E38 740 / E60

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. michaelskare

    BMW E61 525i, active steering fault?

    Nei det vil jeg ikke to det ble tatt. Kan forsøke det
  2. michaelskare

    BMW E61 525i, active steering fault?

    Nei, han påstod at dette kom etter at han byttet en del forstillingsdeler, samt noen abs sensorer. Men hvor vidt det stemmer vet jeg ikke.
  3. michaelskare

    BMW E61 525i, active steering fault?

    Har forsøkt kalibrering med diagnoseapparat og måten du forteller her.
  4. michaelskare

    BMW E61 525i, active steering fault?

    Hei, kjøpte en bil med active steering fault, har prøvd å nullstille den, men uten at det har hjulpet. Fikk ikke opp noe på diagnose. Noen som har noe tips her? Takker for alle svar
  5. michaelskare

    Bilferie i Europa

    Hehe, ja går med en del drivstoffpenger. Verdt det når man først er på en sånn tur😎
  6. michaelskare

    Bilferie i Europa

    Nei, men følte vi stoppa å fyllte stort sett hele tiden, faktisk opptil 3 ganger på en dag😂 Men turen var på nesten akkurat 6000km, og snittet på hele turen var 1.2 ca Det blir vel rundt en 750 liter bensin, hvis jeg ikke har regna helt feil. Prisene på bensn er dyrt nedover, faktisk helt oppe i 17.5 norske kroner. Så vil tippe rundt 12 000,- i bensinpenger
  7. michaelskare

    Bilferie i Europa

    Hehe, telt er en vanesak, dog svært ubehagelig om morgenen hvis det er varmt ute! Men turen var fin den 300km/t høres ut som oppnåelig det, men får finne en kveld det er lite trafikk
  8. michaelskare

    Bilferie i Europa

    Høres uansett ut som en bra plan 😃 Og fin skyss og! Grønt kort er et internasjonalt forsikringsbevis. Er saftig bot er man uheldig, i værste fall inndragning av bil hvis man ikke kan gjøre opp for seg på stedet (les kontanter). Ring forsikringsselskapet ditt å si du skal ha grønt kort så vet de hva du mener. Koster ingenting, er bare et dokument du får på e-post og skriver ut😃
  9. michaelskare

    BMW E39 540i Makeover og Europatur

    Takk Jeg mener det var rundt 85-90 mil fra Niebüll til Stuttgart og vi brukte vel mellom 8 og 9 timer. Er du innstilt på en kjøredag og starter relativt tidlig er det ingen problem å kjøre 80mil på en dag. Fra Hirtshals til du passerer grensa til Tyskland er det jo også bare fine veier med relativt ålreite hastigheter.
  10. michaelskare

    Bilferie i Europa

    Hei, kommer nesten akkurat hjem fra en aldri så liten Europatur selv og det er bare å glede seg Nurburgring er jo absolutt å anbefale. Vet ikke hvordan bil du kjører nedover, men om du ikke kjører noe som er ganske heftig er det en opplevelse å bare se på kjøringen og alle bilene som er der. Og kjøp deg en taxirunde rundt banen, du kommer ikke til å angre! Mercedes og Porsche museum i Stuttgart er å anbefale, ikke som et vanlig museum det! Utenom museumene er Stuttgart en kjedelig industriby spør du meg. I Munchen finner du BMW museum, er noen år siden jeg var der, men er veldig bra! Torrino er en veldig fin by, med mye god mat. Noe jeg vil tro det er overalt i Italia. Alpene er en opplevelse å kjøre, ikke gå glipp av Stelviopasset! Som de andre sier, den Franske rivieraen er en opplevelse! Monaco er intet unntak, var så heldig å få med meg Formula 1 løpet når jeg var der. Kjør vei D2564 fra Nice til Monaco, ikke uten grunn til at Top Gear har kåret den til topp 10 Europas fineste bilveier. Grønt kort må du ha med deg, vi fikk en lærepenge i Monaco, når vi ble stoppa av politiet der! Og det koster overraskende mye å kjøre bil i alle land sør for Tyskland. Den ene tunnelen i Alpene betalte vi 500kr for! Og kjører du gjennom Sveits, kjør pent! Fartskontroller og fotobokser overalt. God tur! Har en tråd fra turen vi hadde, les den gjerne
  11. michaelskare

    BMW E39 540i Makeover og Europatur

    Liten tvil om at vi skal på en sånn tur senere en gang også Takk, litt vemodig å selge den. Rett og slett en drømmetur Takktakk
  12. michaelskare

    BMW E39 540i Makeover og Europatur

    Nå er det en stund siden vi kom hjem, så på tide med en oppsummering av en fantastisk kjøreopplevelse. Oppsummering av kjøreruta, som bærer preg av spontan planlegging -noe vi egentlig er veldig fornøyde med. Dag 1: Hønefoss - Niebull, med Larvik - Hirtshals båten. Dag 2: En stopp for service på BMW. Niebull - Stuttgart. 80RgebxyRNWABrKngJKayw.MOV Dag 3: Stuttgart - Genevé Dag 4: Genevé - Torrino Dag 5: Torrino - Monaco(Formula 1) - Fréjus (utenfor Nice) Dag 6: Hviledag Dag 7: Nice - Milano Dag 8: Milano - Stelviopasset - Ulm Dag 9: Ulm - Nurburgring - Hamburg Dag 10: Hamburg - Hillerød (København) Dag 11: Hviledag Dag 12: Hillerød - Hønefoss Totalt: ca. 6000km Turen startet til Niebull, rett overfor grensa til Tyskland. Her hadde vi avtalt med BMW i Niebull, slik at bilen fikk en service før alle milene. Ovenfor, camping utenfor Niebull. Har blitt noen stopp for å fylle. Porsche museumet. Deretter kjørte vi til Stuttgart. Stuttgart er en industriby, men en stor opplevelse for alle bil interesserte. Vi var innom både Mercedes og Porsche museum og dette var virkelig en opplevelse. Over hode ikke som å dra på et kjipt museum, her blir man dratt igjennom et museum med masse bilopplevelse og utrolig mye fint å hvile øynene på. Anbefales! Campingen utenfor Stuttgart. Videre herifra gikk turen til Genevé. I utgangspunktet en by vi hadde litt forhåpninger til. Vi fant en fin camping, kun 20min fra sentrum. Byen var for all del fin, men ikke turens høydepunkt. Særdeles høye priser på både mat og drikke, utelivet var heller ikke veldig mye å skryte av. Om du skal kjøre bil i Sveits, kjør pent! Vi var ikke klar over at det var så strengt her og kommer rett fra Tyskland med høye hastigheter. I Sveits er det fotobokser over alt og vegavgiften var også høy! Hver eneste tunell er utstyrt med hastighetsmåler. Til gjengjeld fine veier. Campingen i Geneve. Herifra gikk turen til Torino, over Alpene via Frankrike. En skikkelig fin kjøretur, se bilder! Italia er fint, og Torino er intet unntak. En utrolig fin by, særdeles god mat og hyggelig folk. Utelivet er også å anbefale. Veiene i Italia er veldig bra, men det koster. På vei over Alpene. Torrino. Videre gikk turen til Nice, nærmere bestemt Fréjus. Vi kjørte via Monaco, hvor det vi fikk med oss deler av Formula 1 Monaco, noe som blir sett på det mest prestisjefulle løpet i Formel 1 verden. Dette var litt av en opplevelse -yachtene, menneskene, byen og ikke minst lyden fra en Formel 1 bil. Monaco. Campingen i Fréjus. Campingen I Fréjus var sinnsykt stor, med badeland, butikker og diverse aktiviteter. Her var vi to dager, hvor vi besøkte Nice. Her kjørte vi kystruta fra Nice til Monaco på vei D2564. En skikkelig bilopplevelse med svingete små veier med utsikt over den franske Rivieraen. Denne ruta er på Topp10 lista til Top Gear. På banen i Monaco: Noen bilder, veien fra Nice til Monaco. I Monaco ble vi stoppet av politi, som heldigvis var litt rundere i kantene enn han så ut til å være. Vi manglet Grønt Kort, et forsikringsbevis man trenger i diverse land. Heldigvis kom vi oss videre uten store problemer. Fra Fréjus gikk turen videre til Milano. Nok en fin Italiensk by, med god mat og hyggelig folk. Her fant vi en ok camping hvor vi leide en liten campinghytte, enkelt og greit fordi var litt smålei av å slå opp telt. Endelig sto et av turens høydepunkt for tur, hvor vi endelig fikk kjøre over Stelviopasset. En utrolig spektakulær vei, hvor virkelig 540´en hørte hjemme. Endelig en vaskeplass, i Alpene på vei over Stelviopasset. Videre gjennom Østerrike og inn i Tyskland møtte vi på et helt sinnsykt regn og tordenvær. Klokka begynte å nærme seg over midnatt og på Autobahn gikk det i 30km/t så vi bestemte oss for å finne et hotell. Her ble det et pitstopp i Ulm, før vi kjørte videre. Nok en dag med nok et høydepunkt, Nurburgring! Vanvittig mye fine biler og bra bilkjøring. 540´ fikk prøvd seg på banen, og det var utrolig gøy å kjøre sin egen bil her. Dog er ikke en 540 med telt og full oppakning noen racer i forhold til de andre bilene som går her, men gøy var det. Vi kjøpte oss en runde med en erfaren sjåfør i en M3 F30, en ganske original bil. Men for en opplevelse, dette var verdt hver eneste krone. Da får du virkelig oppleve hvordan det er mulig å kjøre denne banen. wJ3eN8VsRkKDMSY0iYkKsA.MOV Senere på kvelden kjørte vi til Hamburg, og sov en natt her. Fra Hamburg hadde vi en kort etappe til Hillerød utenfor København. Hillerød camping er en fin camping hvor vi hadde to netter med grilling og noen øl i Nyhavn, noe som er en opplevelse i seg selv. Kort oppsummert en vanvittig bra tur! Har du mulighet, pakk bilen å kjør dit veien tar deg! Bilen er forøvrig til salgs. https://www.finn.no/lookup.html?finnkode=122891787
  13. michaelskare

    BMW Comfortseter | E39 | E39

    Comfortseter til E39 og e38 selges! Disse er veldig fine i skinnet, delebil hadde kun rullet 130 000km. Full elektriske. Kan ikke sammenlignes med standardseter eller sportseter, disse er både sportslige og særdeles komfortable. Ta kontakt for mer info.
  14. michaelskare

    BMW E39 540i Makeover og Europatur

    Takktakk 😃 Morsomt at noen følger med! Vi oppdaterer litt etterhvert, også blir det en oppsummering til slutt
  15. michaelskare

    BMW E39 540i Makeover og Europatur

    Takk skal du ha😃 Ja, enig at det gjør seg veldig Bare å få det gjort!