Amarios

Medlemmer
  • Innholdsteller

    177
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Amarios

  • Vurdering
    Løytnant
  • Bursdag 08/01/83

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø, Nordland
  • Kjøretøy
    BMW 325i E36 Sedan 1991

Siste besøkende

459 profilvisninger
  1. Her er en god del bilder fra Sommertreff 2017 (Arctic Circle Raceway). Fantastisk arrangement med mye kjøring, feite biler, konkurranser osv. Hadde med meg 8 hjul å spinne bort, det holdt ut fredagen. Det ble en god del kjøring, og mer satsing enn i foregående år. (Rundt 80 runder regna jeg meg frem til.) Ingen problemer med bilen dette treffet heller, fylle bensin og hjulbytter bak var det eneste som trengtes. Regnet kom på lørdag, så da slapp jeg å kjøpe mer dekk. Var ganske moro å kjøre på bane når det var vått, iallefall med så og si orginal motoreffekt. Men nok prat, her kommer masse bilder. Klarte noen få runder med gripkjøring før jeg kjørte inn og satt på spinnehjul. Fikk heller ikke tatt tida på noen av de, men med semislicks så gikk det ganske fort virka det som. Lookin pretty Klarte å lage noe røyk da: Drepte GT-splitterne mine skikkelig her, men ble en morsom bildeserie av det: Bilen fikk spist seg mett på løvetann iallefall. Meldte meg på dragrace "just for the lolz", møtte en 4matic AMG Mercedes i første runde. Det gikk så bra som det kunne det. Var treig i starten men hadde ikke så mye å si.. Her er noen bilder fra lørdagen, dancing in the rain. De fleste av bildene her ble tatt av www.picman.co.uk , hyggelig kar som tok maange bra bilder i løpet av helga. Var vel over 10000 bilder totalt. Og rundt 120 av min som var ganske moro. Håper på å dratt på ett til treff i løpet av sommeren, så er banekarrieren til 325'n over. Banebil med mer power er det pengene skal gå til i løpet av vinteren. Dett var dett for denne gangen.
  2. En uke før Sommertreff ACR, fant jeg ut at jeg skulle skru ned cambern bak for å få bakdekka til å vare noen fler runder. Handla inn denne saken som forsåvidt funker helt greit. Gikk fint å justere på ene sia, men på den andre knakk selvfølgelig den eksentriske justeringsbolten. >.< Fikk lagt inn hasteordre hos BMW og hadde nytt noen dager senere. 👍🏻 Var ett lite helvete å få den ut, men etter en time eller to fikk jeg den ut. Jeg og brosjan gir den fingern 😝 Den nye ble smørt inn med kopperfett så det ikke setter seg forhåpentligvis. 😜 Andre forberedende ting før banekjøring var å flushe bremsevæska. Gikk for en variant fra EBC denne gangen. 10mm spacere foran ble også handlet inn da det ikke var nok klaring fra coilover til dekk/felg med 5mm spacere. Trengte dekk som holder en stund som styrehjul og til gripkjøring. Semislicks fra Westlake, greit med grep og blir ikke slitt ut så fort. Justerte bilen ned i høyden, og ikke mer enn 2 minutter etter knakk jeg gt-splittern på samme sted som før. Og den på førersida igjen selvfølgelig. 😑 Den forrige jeg knakk ble limt i hop og montert igjen. Heiv også på sotfilm på lyktene/tåkelys. Halveis ferdig på dette bildet. Ellers så ble kjøredress, hansker og kjøresko kjøpt. Alpinestars fra Stian Sørlie Motorsport. Ble påbudt med kjøredress på sommertreff fra i år av, så jeg klaska likegodt til med FIA-godkjent utstyr så har jeg det. 😊 Ble en litt rotete update nå, men kommer ny snart, med mange bilder fra Sommertreff ACR. 😀 Edit: Forresten så ble Mercedesen solgt, og IS'n ble kjøpt. Den blir nok å få en god dose oppmerksomhet i løpet av vinteren.
  3. Fått gjort litt i dag, bytta lenkearmene bak. Skulle bytte stabstagforingene også, men har selvfølgelig klart å bestille feil. Var 18mm og jeg kjøpte 17mm. -.- Men de som er på var ikke så oppsprukne å jævlige som jeg trodde iallefall. 👍🏻 Skal byttes etterhvert uansett, om så bare for peace of mind. Klar for action, var litt styr å få av men det gikk. Mutterne var litt rusta men fikk banka på en 1/2" kopp, og da fikk jeg de av. Nye lenkearmer på. Ellers så har jeg en 318is jeg skal kjøpe, når jeg får solgt merca. Den blir banebilprosjekt, M50 turbo er planen ang. motorisering. A Bilen er grei for rust, og i helt ok stand ellers. Men noe shabby utseendemessig.
  4. Da var de midlertidige sommerhjula på, så ikke så værst ut. Høyden skal selvfølgelig justeres Fikk nøklene til garasjen jeg og brodern har fått leie, plass til to biler. Ingen løftbukk, men grava skal duge bra. 👍🏻 Han er også blitt BMW mann med en 525tdsa.
  5. Har stoppet litt opp felgoppshininga, men jepp planen er å få de orginale boltene rensa og fornikla.
  6. Da ble bilen godkjent for 2 nye år. Ingen anmerkninger, så det lønte seg å gå over bremser etc først. Endelig fått ordna meg egen garasje, så det blir flere oppdateringer fremover. 👌🏻
  7. Fikk bytta klosser fremme i går. Men jeg hadde tydeligvis ikke fått på støvkappa på kalipern rett. Så sånn her ut. 😝 Litt googling, så fant man rette teknikken. Da ble det som det skulle være. 👍🏻 Kunne gjerne vært anna farge på klossene, ble litt svensk dette. 😂 Her er de gjemt bak de "fine" vinter/eu kontroll felga. Skal ta oljebytte i løpet av helga, så er det PKK på mandag. Krysser fingrene for at det ikke blir noen anmerkninger. Kommer gladfjæs, eller surfjæs update da.
  8. Takk Får holde så lenge det holder ja. 😜 Når/hvis det blir mer tull med bremsene er det bare en god unnskyldning til å oppgradere til kraftigere bremser. ^^
  9. Fått gjort litt mer på bilen igjen. Nye GT-splittere måtte til da jeg ødela en for ei stund sia. Og jeg skal på PKK igjen, så da måtte jeg ta tak i noen ting jeg vet var dårlige. Ene tingen var ene bremseslangen bak var vridd og dette går jo ikke gjennom. Easy peasy å bytte den tenkte jeg. Men ting går ofte ikke helt glatt... Bremserøret som slangen satt i ville ikke løsne, endte opp med å knekke greia. -.- Da ble det en tur til biltema og handle inn rør og verktøy. Etter litt bannskap gikk det seg til og vipps hadde jeg fått laget nytt bremserør. Måtte også ta en shine i hjulbuene bak, en stund siden sist.. Før: Etter: Og siden ene kaliperen allerede var av, ble det til at jeg tok av begge, pussa de ned og lakkerte de. Utgangspunkt: Min "proffe" "lakkboks" xD Resultat: Tror jeg blir å lakke navdelen av skivene med sort hammerlakk e.l., forferdelig hvor rustent det er der etter bare ett år.. Og siden jeg tok kaliperene bak, må jo de foran tas. Men støtte på noen problemer her også. Støvkappa var helt fubar og stemplet glir dårlig. Ikke mye igjen av klossene foran, men er ikke rart når de har gått ett banetreff og en del kjøring utenom. Hive seg i pussing før lakkering: Venstre pussa ned: Lakkeringsrunde nr 2: Ferdig, ikke perfekt resultat men mer enn godt nok: Ut med stempler og all gummi, pressa stempla ut med trykkluft. Overhalingskit med nye stempler og pakninger ble bestilt fra BiggRed. Kom etter en uke sånn ca. Klar for action: Ny gummi til gliderne (jepp trenger nye lufteskruer, var selvfølgelig ikke med i kittet) : Pussa inni kaliperene med scotchbrite så det ble fint og smooth der. Ny pakning pakka inni, klart til å få stempelet inn. Litt knot med gikk ganske greit. As good as new: Montert tilbake på bilen: Deler ble bestilt fra GS, fikk de i dag. =) Nye wirer til håndbrekk, brekket fungerer bra nok til PKK. Men ikke bra nok for ACR etc, og bilen har fått anmerkning på stort sett alle PKK før jeg fikk den. Regner med de aldri har blitt bytta før.. Ny pakning til spylepumpa, ble plutselig tom for spyleveske uten å ha brukt bilen engang. Satser på at dette fikser det. Nye foringer til stabstag bak ble det også, nye lenkearmer til stabstag bak er også bestilt men har ikke kommet enda. EBC yellowstuff , håper disse fungerer bedre en GSP klossa. Ble ikke særlig imponert av hverken bremsefeeling eller holdbarhet på de. Oljeskift skal også tas, Castrol er good shit. Handla også inn hjulbuevals, skal bare brette inn kantene enn så lenge. Kommer ny update igjen snart, forhåpentligvis er bilen EU-OK også. =)
  10. Senter blir sandblåst og pulverlakkert hos noen som driver med dette, og de orginale boltene skal sandblåses og anodiseres eller hva det nå enn heter. Skipper de boltene fra ebay ja ^^
  11. Sjekk gassvaier at den ikke er for slakk, fant ut på min E36 at jeg hadde kjørt med 70-80% power ganske lenge 😂 Kjapp jobb å sjekke iallefall.
  12. Kan du sende bilder av speil på pm?
  13. Bump
  14. Another day another update Er ikke særlig glad i å pusse med sandpapir, så ble å prøve å få vekk klarlakken fra kantene med Duxola Power Gel. Har ikke lest noe særlig positivt om den, men tenkte jeg kanskje kunne ha litt flaks. ^^ Smurte tjukt på og pakka de inn i plast. Ferdig innsmurt og innpakka, lot de stå å godgjøre seg i ca 16 timer. Her hadde det skjedd ting. Skrapa vekk litt, bar aluminium under. (y) Prøvde å spyle vekk resten med høytrykksspyler, funka ikke noe særlig. Her måtte det sterkere skyts til, starta opp spylebilen på jobb. 500 bar maks skulle vel holde? xD Ble litt bedre dette: Duxolaen hadde tatt det meste av klarlakken, men ikke alt. Så det ble en ny runde, men bare ett par timer denne gangen. Resultat etter to runder malingsfjerner, vannspyling @500 bar, og noe måtte jeg skrape vekk. Uheldigvis var det eira gjennom klarlakken en del plasser, men skal vel bli bra etter pussing og polering. Må mekke meg en rigg for pussing evt få noen med dreiebenk e.l. til å ta den jobben. Senterne skal jeg få glassblåst og pulverlakkert, forhåpentligvis i neste uka. Stay tuned =)