Amarios

Medlemmer
  • Innholdsteller

    171
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Amarios

  • Vurdering
    Løytnant
  • Bursdag 08/01/83

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø, Nordland
  • Kjøretøy
    BMW 325i E36 Sedan 1991

Siste besøkende

409 profilvisninger
  1. Fikk bytta klosser fremme i går. Men jeg hadde tydeligvis ikke fått på støvkappa på kalipern rett. Så sånn her ut. 😝 Litt googling, så fant man rette teknikken. Da ble det som det skulle være. 👍🏻 Kunne gjerne vært anna farge på klossene, ble litt svensk dette. 😂 Her er de gjemt bak de "fine" vinter/eu kontroll felga. Skal ta oljebytte i løpet av helga, så er det PKK på mandag. Krysser fingrene for at det ikke blir noen anmerkninger. Kommer gladfjæs, eller surfjæs update da.
  2. Takk Får holde så lenge det holder ja. 😜 Når/hvis det blir mer tull med bremsene er det bare en god unnskyldning til å oppgradere til kraftigere bremser. ^^
  3. Fått gjort litt mer på bilen igjen. Nye GT-splittere måtte til da jeg ødela en for ei stund sia. Og jeg skal på PKK igjen, så da måtte jeg ta tak i noen ting jeg vet var dårlige. Ene tingen var ene bremseslangen bak var vridd og dette går jo ikke gjennom. Easy peasy å bytte den tenkte jeg. Men ting går ofte ikke helt glatt... Bremserøret som slangen satt i ville ikke løsne, endte opp med å knekke greia. -.- Da ble det en tur til biltema og handle inn rør og verktøy. Etter litt bannskap gikk det seg til og vipps hadde jeg fått laget nytt bremserør. Måtte også ta en shine i hjulbuene bak, en stund siden sist.. Før: Etter: Og siden ene kaliperen allerede var av, ble det til at jeg tok av begge, pussa de ned og lakkerte de. Utgangspunkt: Min "proffe" "lakkboks" xD Resultat: Tror jeg blir å lakke navdelen av skivene med sort hammerlakk e.l., forferdelig hvor rustent det er der etter bare ett år.. Og siden jeg tok kaliperene bak, må jo de foran tas. Men støtte på noen problemer her også. Støvkappa var helt fubar og stemplet glir dårlig. Ikke mye igjen av klossene foran, men er ikke rart når de har gått ett banetreff og en del kjøring utenom. Hive seg i pussing før lakkering: Venstre pussa ned: Lakkeringsrunde nr 2: Ferdig, ikke perfekt resultat men mer enn godt nok: Ut med stempler og all gummi, pressa stempla ut med trykkluft. Overhalingskit med nye stempler og pakninger ble bestilt fra BiggRed. Kom etter en uke sånn ca. Klar for action: Ny gummi til gliderne (jepp trenger nye lufteskruer, var selvfølgelig ikke med i kittet) : Pussa inni kaliperene med scotchbrite så det ble fint og smooth der. Ny pakning pakka inni, klart til å få stempelet inn. Litt knot med gikk ganske greit. As good as new: Montert tilbake på bilen: Deler ble bestilt fra GS, fikk de i dag. =) Nye wirer til håndbrekk, brekket fungerer bra nok til PKK. Men ikke bra nok for ACR etc, og bilen har fått anmerkning på stort sett alle PKK før jeg fikk den. Regner med de aldri har blitt bytta før.. Ny pakning til spylepumpa, ble plutselig tom for spyleveske uten å ha brukt bilen engang. Satser på at dette fikser det. Nye foringer til stabstag bak ble det også, nye lenkearmer til stabstag bak er også bestilt men har ikke kommet enda. EBC yellowstuff , håper disse fungerer bedre en GSP klossa. Ble ikke særlig imponert av hverken bremsefeeling eller holdbarhet på de. Oljeskift skal også tas, Castrol er good shit. Handla også inn hjulbuevals, skal bare brette inn kantene enn så lenge. Kommer ny update igjen snart, forhåpentligvis er bilen EU-OK også. =)
  4. Senter blir sandblåst og pulverlakkert hos noen som driver med dette, og de orginale boltene skal sandblåses og anodiseres eller hva det nå enn heter. Skipper de boltene fra ebay ja ^^
  5. Sjekk gassvaier at den ikke er for slakk, fant ut på min E36 at jeg hadde kjørt med 70-80% power ganske lenge 😂 Kjapp jobb å sjekke iallefall.
  6. Kan du sende bilder av speil på pm?
  7. Bump
  8. Another day another update Er ikke særlig glad i å pusse med sandpapir, så ble å prøve å få vekk klarlakken fra kantene med Duxola Power Gel. Har ikke lest noe særlig positivt om den, men tenkte jeg kanskje kunne ha litt flaks. ^^ Smurte tjukt på og pakka de inn i plast. Ferdig innsmurt og innpakka, lot de stå å godgjøre seg i ca 16 timer. Her hadde det skjedd ting. Skrapa vekk litt, bar aluminium under. (y) Prøvde å spyle vekk resten med høytrykksspyler, funka ikke noe særlig. Her måtte det sterkere skyts til, starta opp spylebilen på jobb. 500 bar maks skulle vel holde? xD Ble litt bedre dette: Duxolaen hadde tatt det meste av klarlakken, men ikke alt. Så det ble en ny runde, men bare ett par timer denne gangen. Resultat etter to runder malingsfjerner, vannspyling @500 bar, og noe måtte jeg skrape vekk. Uheldigvis var det eira gjennom klarlakken en del plasser, men skal vel bli bra etter pussing og polering. Må mekke meg en rigg for pussing evt få noen med dreiebenk e.l. til å ta den jobben. Senterne skal jeg få glassblåst og pulverlakkert, forhåpentligvis i neste uka. Stay tuned =)
  9. Etter lite ork og pågangsmot, fikk jeg endelig begynt renovering av BBS felgene. Første steg var å få løs mutterene på baksida. Var spent før jeg starta, har lest noen skrekkhistorier om hvor vanskelig det kan være i visse tilfeller. Der var de av Skrudde de av med skralle, da jeg ikke ville skade gjengene. Steg to var å få ut boltene, stor hammer og en bolt ble verktøyene for jobben. Dette gikk også smertefritt, ett par slag på hver så fikk jeg de ut. Steg tre var å få av senter, noen filler, en trebit og stor hammer funka bra. 👍🏻 Dette gikk også ganske lett. 👌🏻 Alle de 80 boltene og mutterne, vet ikke om jeg skal få de glassblåst og forsinka eller kjøpe nytt. (Hvis det blir nye tror jeg det blir disse: http://m.ebay.com/itm/BBS-BMW-Split-Rim-328-Sport-Stainless-Steel-Bolt-Screw-Kit-RC041-RC042-Style-29-/322456403505?hash=item4b13e63e31%3Ag%3AjKUAAOSwtJZXVZEU&_trkparms=pageci%3Aa9437313-16de-11e7-88f4-74dbd180b02a%7Cparentrq%3A29b1181115b0a357ebae524cffff15a1%7Ciid%3A1 Mindre hode på fremsiden så blir lettere å holde felgene rene, samt kanten ikke ser så puslete ut 😝) Er i grei stand, men har irra noe. Alle felgene delt: Gikk over senter med stålbørste og sandpapir for å få vekk irr og faenskap. Før: Etter: Den til venstre har jeg gått over, den til høyre urørt: Tok bare vekk det værste, skal få senter glass/sandblåst og lakkert. Tåler senter å bli sandblåst eller er det for grovt? Tønnene er forsåvidt i helt ok stand, så her blir jeg nok bare å pusse ned og lakke. Kantene skal selvfølgelig poleres skikkelig. 😊 Pussa og shina litt der senteret satt: Baksida, var mye lim å dritt fra vekter. Fikk vekk det værste. Var godt å få kommet meg i gang, satser på at de er klare om en mnd eller to. 😊 Venter utålmodig på at vinteren skal slippe taket, savner å kjøre E36.
  10. Da er det snart tid for eu kontroll igjen, så da ble bilen skrudd opp i høyden den ble godkjent med. Kobla også ut us blink og angel eyes. Må bare lyktejustering til så håper jeg den går gjennom. *fingers crossed* Suv modus.. Shina litt i motorrommet også, fant ut at gassvaiern var veldig slakk. Var bare 70-80% åpning på gassspjeldet ved full gass. (Ikke godt å si hvor lenge det har vært sånn heller. o.O) Men var heldigvis en smal sak å fikse, bilen føltes en god del friskere etterpå. 😝
  11. Ellers så har jeg vært en del ganger på den lokale isbana med merca, tenkte jeg måtte dele noen bilder. Noen med bimmere på slep: Solobilder: Tandem med ATV 😂: Og til slutt litt fail 😝: Merca funker bra på isen, men har ett handicap ved å ikke ha håndbrekk. Merker det spesielt når jeg skal ligge bak andre i tandems. Bilen er også så framtung at bimmerne dro fra meg uansett siden de fikk bedre feste på bakhjula. Får pakke folk i baksetet neste gang. 😋
  12. Ny pakke i posten i dag, ikke vanskelig å se hva det er. 😝 M3 spoiler fra coupe, funker fint på sedan. 👍🏻 Måtte legge den på bakluka å se hvordan det ble. Blir bra dette da. Skal handle inn monteringssett og få den lakkert.
  13. Finn fem feil.. 😑
  14. 225/40 skal nok passe bra