Gabz

Medlem
  • Innholdsteller

    10223
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    81

Omdømmeaktivitet

  1. Thanks
    Gabz fikk poeng fra Designer i Designer's E92 335i | Montego Blå | Ny bil!   
    Gratulerer! Høres ut som en rå bil. Du får slenge ut bilder av den aktuelle bilen da
  2. Like
    Gabz fikk poeng fra BjornarHS i Gabz' garasjetråd   
    @fxslin Takker! Ikke riktig enda, er bare mye nedom her for tiden. Burde vel være ferdig der oppe rundt midten av mai, tenker jeg. Og så snart jeg er ferdig der så selger jeg E39 og henter ut MX5 Ikke så mye planer for den i år, egentlig. Har liggende spacere og nye speil til den, også skal jeg få byttet slavesylinderet til clutchen, oppgradere clutchslangen der til stålomspunnet, også bytte heater core. Men utenom det så blir det nok best bruk av den bare, ja. 
    @BjornarHS Hyggelig at du følger med! Tror det kan bli veldig bra dette  
    @Thundercoil Takk takk!
    @danskiii Takk! 40 foran og 35 bak. 
  3. Like
    Gabz fikk poeng fra Fahad i F82 M4 med Vossen felger - iPE eksos   
    Se her, ja. Ser utrolig bra ut! Stripene er veldig kledelige på denne, ja. 
  4. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  5. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  6. Like
    Gabz fikk poeng fra BjornarHS i Gabz' garasjetråd   
    @fxslin Takker! Ikke riktig enda, er bare mye nedom her for tiden. Burde vel være ferdig der oppe rundt midten av mai, tenker jeg. Og så snart jeg er ferdig der så selger jeg E39 og henter ut MX5 Ikke så mye planer for den i år, egentlig. Har liggende spacere og nye speil til den, også skal jeg få byttet slavesylinderet til clutchen, oppgradere clutchslangen der til stålomspunnet, også bytte heater core. Men utenom det så blir det nok best bruk av den bare, ja. 
    @BjornarHS Hyggelig at du følger med! Tror det kan bli veldig bra dette  
    @Thundercoil Takk takk!
    @danskiii Takk! 40 foran og 35 bak. 
  7. Like
    Gabz fikk poeng fra BjornarHS i Gabz' garasjetråd   
    @fxslin Takker! Ikke riktig enda, er bare mye nedom her for tiden. Burde vel være ferdig der oppe rundt midten av mai, tenker jeg. Og så snart jeg er ferdig der så selger jeg E39 og henter ut MX5 Ikke så mye planer for den i år, egentlig. Har liggende spacere og nye speil til den, også skal jeg få byttet slavesylinderet til clutchen, oppgradere clutchslangen der til stålomspunnet, også bytte heater core. Men utenom det så blir det nok best bruk av den bare, ja. 
    @BjornarHS Hyggelig at du følger med! Tror det kan bli veldig bra dette  
    @Thundercoil Takk takk!
    @danskiii Takk! 40 foran og 35 bak. 
  8. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  9. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  10. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  11. Thanks
    Gabz fikk poeng fra liffi i "M535" å skrot18 (nytt skall funnet! )   
    Tøft!
  12. Like
    Gabz fikk poeng fra liffi i Leiv’s macaoblue E34 M5   
    Oooh, heldig. Lekre felger indeed. 
  13. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  14. Thanks
    Gabz fikk poeng fra fxslin i 97 Z3 M Roadster & 97 1.9 Roadster - garasje sesongen er igang   
    Digg!  Vårstemning!
  15. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  16. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  17. Like
    Gabz fikk poeng fra ///M-ini95 i Gabz' garasjetråd   
    Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene.

     
    Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. 

     
    Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er!





     
    Så var det tilbake og klart til litt arbeid.

     
    Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse:

     
    Og dette:

     
    Så da var det opp på bukk med bilen.

     
    Og av med hjulene.

     
    Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp.


     
    Så var det det ut med gamle fjærer.

     
    Endelig ute:

     
    Også andre siden:

     
    Klart!

     
    Disse også.

     
    Så da var det bare å sette igang med byttet.

     
    Forskjell:

     
    En side klar for montering.

     
    Inn med seg:

     
    Og den andre tomme siden:

     
    Ble fort fylt den og.

     
    Så en matpause.

     
    Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned.


     
    Klart for rustgrunning og lakk.

     
    Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene.

     
    Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre.

     
    Før og etter litt puss og lakk:


    Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket!
    Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen.

     
    Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til.

     
    Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også.


    Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. 

     
    Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. 

  18. Like
    Gabz fikk poeng fra Slavearbeider'n i Slaven's E39 M5 - Simply Clean - Nå helt ubrukelig   
    Deilig!
  19. Haha
    Gabz fikk poeng fra Solberg93 i Hvor kjøper man tights med M-logo på?   
    Ugh. Folk som kjøper slikt bør automatisk miste førerrett på alt som har med BMW å gjøre. Samt en solid runde med soning og rehabilitering. 
  20. Haha
    Gabz fikk poeng fra Solberg93 i Hvor kjøper man tights med M-logo på?   
    Ugh. Folk som kjøper slikt bør automatisk miste førerrett på alt som har med BMW å gjøre. Samt en solid runde med soning og rehabilitering. 
  21. Like
    Gabz fikk poeng fra quandt1960 i BMW i8 med S63 motor   
    Skamrått prosjekt, kommer til å bli en helt fantastisk bil med den komboen. Gleder meg til å se videre framgang her.
     
  22. Like
    Gabz fikk poeng fra RF91 i Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?   
    Hahaha, aaah, daså  Gleder meg til å se den i "riktig" stand etterhvert da!
  23. Like
    Gabz fikk poeng fra Veronica.H i Min E91 lci 330ix   
    Gratulerer! Ser ut som et flott eksemplar av en rå bil
  24. Like
    Gabz fikk poeng fra Hansien i Hansien's E34 535i - "The turd."   
    Spennende prosjekt her. E34 er nydelige biler, spesielt med riktig motorisering som her Fint arbeid så langt, stå på videre!
  25. Thanks
    Gabz fikk poeng fra janerik171187 i janerik171187's e30'r, ny garasje 2017. har skrudd litt 2018 😁   
    60-70 punkter, ja  Nok å drive med du nå!