Kjetil André Furseth

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kjetil André Furseth

  • Rang
    Sersjant

Profile Information

  • Kjøretøy
    E39 528i med sperr!

Nylige profilbesøk

335 profilvisninger
  1. Kjetil André Furseth

    BMW dieselmotorer

    Turbo blei bestilt via brages i ålesund som er merkeforhandler, de kalte det original turbo, kosta ca 20 000 kun turbo. må nesten regne med det er bra 😛 innsug skal bli kontrollert, men sist det var av for ca 1 år sida va der ikkje masse, å det blei reingjort då. ikkje merka nåke trykklekkasje, og returslange er skiftet hver gang, altså 4 ganger. det mekaniker på brages sa var att de tok ut intercooler og gjor reint, tok bilen på en god prøvetur, og tok ut igjen intercooler og inspiserte rør og fant her masse olje. det som ej merka va olje som hang under turbo, og slik har det vært på de 3 turboene sist. turbo nr 1 er uvisst, da var det olje i eksos å masse røyk. har altså ikkje merket noe på draget i bilen, like dødt hele tiden men det er en betydelig mengde olje. de sier altså at det er kun tetningsringen som lekker inn mot innsugsside? he ikkje skrudd på bilen sjølv pga garanti, men må til med det no når brages vil skyve fra seg alt ansvar. tenkte da å plukke ut motor for å ta ned bunnpanne og få gått over oljepumpe og sil, og sjå etter koksing, so DPF å cat delete so ej e sikker på der ikkje e restriksjon i eksos.. kan du ha nåke innspill på ka som kan vær lurt å sjekke? blir prøvd med en turbo til no, funka ikkje det so blir det sugediesel.
  2. Kjetil André Furseth

    BMW dieselmotorer

    He du vert borti at turbo begynner og leke olje etter kort tid? intern lekkasje så tetningene til lageret som lekker. Bmw X3 2.0D m47tud20 bytta på merkeverksted hver gang, 4 turbo på under ett år. oem turbo, veivhusvent filter, olje tilførsel og retur slange skiftet hver gang.. den første orginal turboen holdt ca 220 000 km, resten av turboene har holdt ca 5000 til vi merket oljelekkasje som eneste feil. ingen problem med kaldstart, drag i bil osv. komplett original bil uten remap, swirlflaps blendet for noen år siden. nå mener verkstedet det kan være koksing i motor som forårsaker fordårlig trykk på olja som går til turbo. syns dette er rart mtp fulgt alle intervall og brukt skikkelig olje all tid, og bilen ikkje er utsatt for småkjøring.. har du eventuelt noen ide om ka det kan være? blir prøvd motorflush nå..
  3. Kjetil André Furseth

    535I BMW E39

    noen interesse for en 535ia her ? går fint i både motor og gir. gått 358000km. rust på bakluke, underkant av dør og noe på eine jekkfeste (ikkje gale.) cruisecontroll, dobble sideruter, varme i sete, regnsensor for og nevne noe utstyr. ikkje takluke so heller ikkje rust på jekkfester fremme. tenker meg 40 000 for den
  4. Hei! he bygd om en 520d til 530d (E39), og har fått start osv, men sliter med litt forskjellig enda: startsperra går på avogtil, men gir kun feil på ecu, men ingenting inne på ews. syns det var litt rart? bruker selvfølgelig ews, nøkkel og ecu fra samme bil som motoren. er dette kun en dårlig ews modul, eller kan det være kobling osv som lager trøbbel? bremselys står konstant på. har aldri vert problem med dette tidligere. innspill? gasspedal fungerer ikkje. er det nok og flytte over potentiometer fra 530d ? har prøvd og søkt men finner lite ang dette, tydeligvis lite med folk som bygger om 520d .. Edit: Kan legge til att dette er blitt i orden, og det er fint mulig og bygge om 520d til 530d uten alt for masse styr må ha motorfester ifra 530d, helst forstilling da det var noen braketter som manglet, men dette kunne man nok fått ordnet til på ett vis gasspedal så måtte vi bruke potentiometer fra 530d, og legge opp 3 nye ledninger til ecu ews feil viste seg og være dårlig nøkkel bremselys so sto på va kun ei gåen sikring. oppkobling av ekstra dieselpumpe (den under førersete) er veldig enkelt, ta styrestrøm fra pumpe i tank, og legg opp ny strøm via rele fra punktene under sete. husk sikring. det er 3 dieselrør på M57, mot 2 på m47, eneste forskjell er att det er sirkulasjon på m57 tilbake til pumpen under førersete, og ikkje heilt tilbake til tank. vi koblet dette slik at retur går tilbake til tank uten sirkulasjon til pumpen under setet, og dette fungerte fint. (selv på høy belastning.)
  5. Kjetil André Furseth

    Bmw E39 520D ombygd til 530D, ews, bremselys og gasspedal feil

    kan være verdt og nevne at dette er tatt ifra en E39 530d touring med automat, og skal inn i en E39 520d manuell. har altså en heil delebil .. bilen skal forbli manuell, og koding er utført for og få start uten "park" signal. antispinn er også ute av drift. mulig det er noe ledningstrøbbel, siden mange kontakter måtte endres på osv
  6. Hei! he bygd om en 520d til 530d (E39), og har fått start osv, men sliter med litt forskjellig enda: startsperra går på avogtil, men gir kun feil på ecu, men ingenting inne på ews. syns det var litt rart? bruker selvfølgelig ews, nøkkel og ecu fra samme bil som motoren. er dette kun en dårlig ews modul, eller kan det være kobling osv som lager trøbbel? bremselys står konstant på. har aldri vert problem med dette tidligere. innspill? gasspedal fungerer ikkje. er det nok og flytte over potentiometer fra 530d ? har prøvd og søkt men finner lite ang dette, tydeligvis lite med folk som bygger om 520d .. takker for innspill!
  7. Kjetil André Furseth

    80 eller 97 gr. termostat på M52?

    Jeg har kjørt med termostat som åpner på 80c siden sommer, temp holder seg fint rundt 90 grader, å slipper problem med att den blir varm ved hærjing
  8. Kjetil André Furseth

    Registerkjede problemer - N47 motor - Kjent problem?

    Har en 06 mod X3 2.0D 150 hk i hus som nå er på sin 3 turbo siste året. orginal turbo holdt 220 000 km, de to neste holdt rundt 10-15 000... alt er byttet hos Brages, som er BMW forhandler, og her har både tilførsel, retur, veivhusfilter, og olje blitt skiftet av de hver gang. fint med delegaranti, men syns det er veldig rart dette skal skje så ofte. Det er også montert NY turbo ifra bmw. første hadde en pris på 20k .... har du noen fleire formeininger om hvorfor det skjer? beklager visst dette er for offtopic
  9. Kjetil André Furseth

    Fuel trims i ISTA

    omtrent 7 min ut i videoen. noe slik du meiner?
  10. Kjetil André Furseth

    Fuel trims i ISTA

    veit at dette er mulig med Romraider sin logger ..
  11. Kjetil André Furseth

    E36 M60B40 Ess Vortech V3 - ny info 16.04 ..

    gromt!
  12. gode gamle e39en, bilde tatt i sommar engong
  13. Kjetil André Furseth

    E39 530d manuell

    Strøøøøøøøken E39 da !
  14. Kjetil André Furseth

    Koding av ECU manuell / automat E39 530D

    ingen som har noen innspill? ingen som har byttet ECU på desse bilene?
  15. Kjetil André Furseth

    E39 kutter tenning når man spinner - abs kortslutning ? ' LØST

    Fann ut av at det var en laus ledning inn til Abs sentral. denne kortsluttet mot jord, og dermed fikk ECU for lite spenning antageligvis, og ''stoppet''. Fikk ordna ledning og vekk var det.