Kjetil André Furseth

Medlemmer
  • Innholdsteller

    21
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om Kjetil André Furseth

  • Vurdering
    Sersjant

Profile Information

  • Kjøretøy
    E39 528i med sperr!

Siste besøkende

238 profilvisninger
  1. Hei! he bygd om en 520d til 530d (E39), og har fått start osv, men sliter med litt forskjellig enda: startsperra går på avogtil, men gir kun feil på ecu, men ingenting inne på ews. syns det var litt rart? bruker selvfølgelig ews, nøkkel og ecu fra samme bil som motoren. er dette kun en dårlig ews modul, eller kan det være kobling osv som lager trøbbel? bremselys står konstant på. har aldri vert problem med dette tidligere. innspill? gasspedal fungerer ikkje. er det nok og flytte over potentiometer fra 530d ? har prøvd og søkt men finner lite ang dette, tydeligvis lite med folk som bygger om 520d .. takker for innspill!
  2. Bmw E39 520D ombygd til 530D, ews, bremselys og gasspedal feil

    kan være verdt og nevne at dette er tatt ifra en E39 530d touring med automat, og skal inn i en E39 520d manuell. har altså en heil delebil .. bilen skal forbli manuell, og koding er utført for og få start uten "park" signal. antispinn er også ute av drift. mulig det er noe ledningstrøbbel, siden mange kontakter måtte endres på osv
  3. Hei! he bygd om en 520d til 530d (E39), og har fått start osv, men sliter med litt forskjellig enda: startsperra går på avogtil, men gir kun feil på ecu, men ingenting inne på ews. syns det var litt rart? bruker selvfølgelig ews, nøkkel og ecu fra samme bil som motoren. er dette kun en dårlig ews modul, eller kan det være kobling osv som lager trøbbel? bremselys står konstant på. har aldri vert problem med dette tidligere. innspill? gasspedal fungerer ikkje. er det nok og flytte over potentiometer fra 530d ? har prøvd og søkt men finner lite ang dette, tydeligvis lite med folk som bygger om 520d .. takker for innspill!
  4. 80 eller 97 gr. termostat på M52?

    Jeg har kjørt med termostat som åpner på 80c siden sommer, temp holder seg fint rundt 90 grader, å slipper problem med att den blir varm ved hærjing
  5. Registerkjede problemer - N47 motor - Kjent problem?

    Har en 06 mod X3 2.0D 150 hk i hus som nå er på sin 3 turbo siste året. orginal turbo holdt 220 000 km, de to neste holdt rundt 10-15 000... alt er byttet hos Brages, som er BMW forhandler, og her har både tilførsel, retur, veivhusfilter, og olje blitt skiftet av de hver gang. fint med delegaranti, men syns det er veldig rart dette skal skje så ofte. Det er også montert NY turbo ifra bmw. første hadde en pris på 20k .... har du noen fleire formeininger om hvorfor det skjer? beklager visst dette er for offtopic
  6. Fuel trims i ISTA

    omtrent 7 min ut i videoen. noe slik du meiner?
  7. Fuel trims i ISTA

    veit at dette er mulig med Romraider sin logger ..
  8. E36 M60B40 Ess Vortech V3 - ny info 16.04 ..

    gromt!
  9. Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?

    gode gamle e39en, bilde tatt i sommar engong
  10. E39 530d manuell

    Strøøøøøøøken E39 da !
  11. Koding av ECU manuell / automat E39 530D

    ingen som har noen innspill? ingen som har byttet ECU på desse bilene?
  12. E39 kutter tenning når man spinner - abs kortslutning ? ' LØST

    Fann ut av at det var en laus ledning inn til Abs sentral. denne kortsluttet mot jord, og dermed fikk ECU for lite spenning antageligvis, og ''stoppet''. Fikk ordna ledning og vekk var det.
  13. F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    skal du godkjenne bilen med luft? spent på innstillinga til veivesen
  14. Koding av ECU manuell / automat E39 530D

    Hei! Har en e39 530d som er blitt bytta hjerne på, bilen har automat men ble satt inn ei hjerne fra manuell da dette var tilgjengelig. ble også satt inn ews og tatt nøkkel lås fra denne bilen.. er det en måte og få kodet dette til automat? sliter nå med at kickdown ikke funker, og girkasse kaster "canbus moment reduction" feilkode. går ikke i nødmodus, men kan ha hard giring av og til. program jeg har tilgjengelig er ncs expert, inpa, ista d og p, winkfp, bmwscanner. har også mulighet til å lese ut å legge inn igjen map på hjerna, men kun partial fil. Veit at på ms41 hjernene ( e39 bensin ) så kan man synkronisere ecu med ews fra automat bil, og dermed er ecu i "automat". men der kan jeg også fjerne startsperra etterpå, noe jeg ikke kan på denne ecu. (dde 4, edc15) er det samme prosedyre på diesel? kan jeg sette inn igjen ews og nøkkel fra orginal bil og kode dette til ny/brukt ecu? eller er det slik desse kan kun kodes en gang ? håper på svar fra folk som har gjort dette selv, eventuelt folk som har skiftet ecu og brukt samme ews... mvh, Kjetil
  15. E39 kutter tenning når man spinner - abs kortslutning ? ' LØST

    har vertfall ikkje tatt tenninga før, men det som er snodig med meg er att den tok strømmen så både lys å spiller skrudde seg av 😅