johanngj

Medlemmer
  • Innholdsteller

    168
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Om johanngj

  • Vurdering
    Løytnant

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E61 520D LCI

Siste besøkende

503 profilvisninger
  1. Høytrykkspumpe gåen? 2011 520d N47

    Ikke for å strø salt i såret, men hvis en CP4 pumpe (slik du har) feiler, så er det stor fare for spon i resten av høytrykkssystemet. Har skjønt på tidligere tråder at det da er vanlig å skifte alle dyser ved pumpehavari. Men folk som TRF vet mer. Har du motorskadeforsikring?
  2. Om oljenivået er lavt, vil du kunne få slipping grunnet manglende evne til å bygge opp nok trykk i gitte situasjoner. Min slipping gav seg med oljeskift. Bare et oljeskift kommer på ca 5000 med nytt filter. Solenoidene koster ca 4000, og skifte av mechatronic kommer på 25000-30000 pluss oljeskift på verksted. Du kan jo starte med oljen.
  3. X1e84 stopper uten feilvarsel

    Mener du at du ikke får noen feilkode i iDrive, eller ingen feilkode ved bruk av diagnoseutstyr? Det er mange ting som ikke gir feilkode i iDrive, og da må du ha diagnoseutstyr eller avlesning på verksted.
  4. Aksjonen er over. Mulig du fortsatt får god rabatt på deler og arbeid hos BMW ved utbedring/havari.
  5. Automatkasse ruser seg ved giring

    Dårlig mechatronic. 6hpXX kassen er kjent for dårlig mechatronic. Hos VAG hadde de utvidet garanti på disse grunnet mye feil. BMW vil gjerne bytte hele kassen eller bare mechatronic (ventilhus), men ifølge forum kan man bare bytte solenoidene (4000,-) og håpe at dette er nok. Rusing/sluring kommer av for lavt trykk, og mechatronicen styrer dette. Hvis dette går for lenge, vil også resten av kassen lide grunnet sluring. Avhengig av km stand er også converteren du har ikke evigvarende mtp på lock up clutch. Kan gi during med pådrag i 3-4 gir. Forverres av trimming. Google 6hp19 mechatronic, så blir du raskt klokere.
  6. Gratulerer med fantastisk bil! Mange her inkludert meg som er grønne av misunnelse! Er det i takbøylene eneste alternativ? Synes både innfesting mot bilen samt høyde over taket var litt spesiell.
  7. E60/61 tråden

    Og hvor mange NM har du fått? Converteren i automatkassen din er ratet til max 420NM. Mange med tuning som kjører rundt med mer, men da på bekostning av levetid og ulyd fra converteren. Mange tuningfiler har momentbegrensning på 1+2 gir, som fører til at ulyden oppstår fra 3 gir og opp. Men dette kan tuningfirmaet fortelle deg mye mer om, hvis de er seriøse, vel og merke.
  8. Automatgirkasse slurer

    Dårlig lockup clutch i den brukte converteren også?? Byttet du solenoidene på mechatronic selv? Ser at de selges ny i KIT på feks eBay
  9. E61 bruksbil

    Søk på e60 temperature hidden menu på YouTube. Da får du oppskriften på å få frem (midlertidig) kjølevannstemp i kjørecomputeren. Av en merkelig grunn er e60 ikke utstyrt med vanlig termometer, og du får heller ingen feilkoder om bilen durer rundt med 60 grader selv etter langkjøring. Om du aldri når skikkelig varm bil, så er EGR termostat en gjenganger på disse med M57 motor. Masse tråder og videoer om dette også.
  10. E61 bruksbil

    Sjekk også igjennom den «skjulte» menyen at du får driftsvarm bil! PDC kan være kun dårlig kontakt om den kommer og går. Frontfanger er kurant å ta av, og rense alle PDC pluggene. (Selv om du bare evt har feilkode på én)
  11. Fjernstyrt sentrallås fungerer ikke på reservenøkkel

    Du kan prøve å holde den helt inntil spoileren over bakruta. Har også to nøkler (byttet til nytt batteri som du) som bare funker 10 cm ifra spoileren. Har ikke klart å reparere disse. Endel forsikringer har gratis bilnøkler uten stor egenandel. Verdt sjekke ut.
  12. Flott bil! Fin utstyrsliste! Men tror du ligger hvertfall 25.000,- for høyt... Får jo 525d til ca denne prisen.
  13. Ja trengte bare en krympetang. Ledningene er silikon. Fargene stemmer ikke (stort sett gule alle sammmen av de små som det er 20 av) men de er nummererte. Jeg synes det var en møkkajobb, men det var ikke kabelsettet sinnskyld. Bildet viser ferdig skjøtet på høyre side. Halvveis
  14. Jeg brukte dette kitet! Følger med nye fakra-plugger, og ny spylervæskeslange også. Vær varsom når du demonterer selve kabelføringene, så slipper du å kjøpe nye klips (dyre) http://www.sencom-kabeltechnik.de/shop#!/SenCom-Kabelbaum-Reparatursatz-BMW-E61-Heckklappe-komplett-links+rechts+Antennenleitung/p/52761363 Bytt ALT på begge sider, så er du kvitt problemet for «alltid» Såpass mye skruing at jeg ikke skjønner at folk og merkeverksteder bare bytter akkurat den lederen som er gåen.
  15. IFH0018 INPA. BMW e87

    Latency må settes til 1ms hvis ikke det er prøvd.